Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1,8Tq -97 (300-400hv)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 1,8Tq -97 (300-400hv)

    Elikkäs kyseinen diudi tuli "remontoitua" täysin (kone ja vaihdelaatikko) talvella 2008-09. rikkoutuneen vaihdelaatikon korjaus karkasi hieman käsistä..=D

    Perhe tuttu remontoin laatikon ja ite perehdyin koneeseen, eikä jäänyt sitten ihan perus korjaukseen vaan pohjustukseen jotain tehokkaampaa varten. Nimeltämainitsematon koneistamo rakensi veivit/männät "tukeviksi", kampuran päätin jättää vakioksi toivoen että kait se ny kestää. Sama paja koneisti kannen 1100? edestä hyväksi, uudet nostajat, paremmat seetit jne. Nokka-akselit tuli otettua yhdestä samanlaisesta vapaastihengittävästä motorista..=) Valurautanen pakosarja PateRacigin kautta, ahdin gt2871r(toistaiseksi), 2½" ahtoputket, 65cmx30cmx7cm välijäähdytin, 3"rst putkisto turbolta aina takapuskurille asti, tankkiin vaihdoin bensapumpun MSD pn2225:n tuottoa lisäämään, 3bar 460cc suuttimet, säädettävä bensanpaineen säädin... isompi maffi on, isompi kaasuläppä on, muttei vielä kiinni kun ei saanut vielä säädettyä syksyyn -09 mennessä...

    joitain räpsittyjä kuvia.. http://titus01.kuvat.fi/kuvat/

    Säätämättömänä käytin penkissä ihan sen takia että tietää mitä koneessa tapahtuu ja että voi turvallisesti ajella joka päivä. 0,5bar 259,1hv(6441rpm)/343,5nM(5294rpm).... =/ huom!!! ei säädetty!!!

    Ja niinhän siinä kävi että hevosvoima kärpänen iski ja ei ollut tyytyväinen mahdollisiin tuleviin tehoihin, vaan niitä piti saada lisää... Tuloksena ostoskoriin päätyi gt3071r,630cc decat.. tavoitteena päästä 400hv/450nM..?!?!

    Jostain joutuu siis ruveta metsästämään hyvä kytkin/vauhtipyörä-paketti nykyisen tilalle... laatikon pitäs kestää nyt kyllä.. ehkä... toivottavasti... =/
    Viimeksi muokannut titus_; 3.3.2010, 19:44.

    #2
    Tuoltahan vois kattoa tollaista stage3 kittia:
    http://www.awe-tuning.com/pages/shar...L=AWEClutchKit

    Comment


    • #3
      No jumalauta... heti tärppäs.. Kiitoksia linkistä!!

      Comment


      • #4
        Mikäs kytkin sulla on ollu tähän asti?

        Comment


          #5
          Tepon myymä 1.8t:n kytkin/vauhtipyöräsetti lienee noille väännöille ihan sopiva ratkaisu.

          Comment


            #6
            6-lapanen sintteri, napakka asetelma, kevyt 1-massa vauhtipyörä ja painelaakeri jenkeistä kotiovelle 340e. :)

            Comment


              #7
              Linkkiä välittömästi mistä tuommosen saa Mika! :)

              Comment


                #8
                Ebayn salaisesta maailmasta kannattaa selata.

                Comment


                • #9
                  Sachs race-kytkin tällä hetkellä.. ja vakio vauhtipyörä joka tossa taannoin juuri antautu ku innostuin nostelemaan ahtopaineita ja vedätyksessä tein nopeemman vaihdon, älytön pamaus ja nyt on kiva "välys" kaasua painaes/nostaes..hehehe=/ ei hyvä..

                  Joutuu nyt kyl hetken jarruttelemaa kytkin/vauhtipyörä hankintaa ku hallituksen mielestä ahdin+suuttimet oli liian kalliita?????! Mutta kiitoksia avuista/ehdotuksista, ite kun en netistä osaa mitään etsiä...=/
                  Viimeksi muokannut titus_; 11.2.2010, 17:37.

                  Comment


                    #10
                    Hienoltahan tuo vaikuttaa. Tsemppiä vain projektiin, aika tuo rahaa jos on malttia odottaa vain. Joskus saa odottaa kuukausia mutta tämä on mielestäni projektin viemisen suola.

                    Olisikohan tämä se sama punainen joka kävi erään sinisen hakemassa larusta?

                    Comment


                      #11
                      Se onki hyvä jos menee vaan kuukausia. Nimim. pari vuotta jo :)

                      Comment


                      • #12
                        Joutuu nyt kyl hetken jarruttelemaa kytkin/vauhtipyörä hankintaa ku hallituksen mielestä ahdin+suuttimet oli liian kalliita?????! Mutta kiitoksia avuista/ehdotuksista, ite kun en netistä osaa mitään etsiä...=/
                        Olisit vaan hankkinut sen holsetin, ja vaihtorahoilla sitten sen kytkimen ;)

                        Oma rojektikin ollu paloina jo heinäkuun puolesta välistä. Tekishän sitä nopeemminkin, mutta kun ei oo perintörahoja millä mällätä. Palkkakin on asentajan minimi ja lainoja tommoseen ei viittis ottaa ;) Tähän mennes menny koneeseen jo se 1000e/kk (mistähän vitusta nekin on revenny ?!)

                        Meinaakko muuten vakio eculla mennä? Tatekilla näytti olevan helmikuun tarjous..

                        Comment


                        • #13
                          Sama punainen paholainenhan tuo on

                          Comment


                            #14
                            Arvasin. Onko sitten sininen suhisija kauan perässä? Joskus olisi kiva nähdä.

                            Comment


                            • #15
                              Sininen suhistaja sai juurikin gt28r:n pellin alle 3" dpipellä ja uudella pakosarjalla.
                              Katsotaan montako hevosta kesä tuo tullessaan.

                              Comment


                                #16
                                Eli GT2560R? Sellaisen olisin ehkä itse laittanut.

                                Comment


                                • #17
                                  Regu tarkottanee kumminkin ehkä gt2871r:ää...

                                  Nii ja se holsetti oli ihan hyvä vaihtoeto, mutkun oli jo valmiina hyväksi todettu pakosarja johon tuo gt30 käy suoraan t25-laipalla..

                                  Joo en meinannu vaihtaa moottorin ohjausta,vielä.. eihän sit tiiä mitä tulevaisuus tuo tullessaan..!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllähän tuo ahdin on GT28r = GT2860r elikkäs kompurakotelon AR. .60 ja turbiinin .64 Että jotta ei menis ihan sekasin nää ahtimet. Sen verta oon noit pyöritellynnä nyt et eroa Gt28r ja Gt28rs ahtimen välillä on vain kompurakotelon muotoilu josta hyötynä discopotulle kenties muutama hevonen tuotossa, muuten ovat kutakuinkin identtiset.
                                    Ja tuo gt2560r on päivitetty ahdin tuosta 2000-luvun teini dx:n (Nissan 200sx) ahtimesta, ja ero gt28r:n varsin suuri.
                                    http://www.turbobygarrett.com/turbob...R_739548_9.htm

                                    http://www.turbobygarrett.com/turbob...S_739548_5.htm

                                    http://www.turbobygarrett.com/turbob...R_466541_1.htm

                                    Tossa linkit: järestyksessä Gt28r, Gt28rs, Gt25r.
                                    En mene kommentiomaan suurempia tuosta gt2871r ahtimesta, mutta kyseinen ahdin ei ole punaisen audin pellin alla, eikä sinisen, eikä tumman sinisenkään pellin alla.
                                    Gt2871r ahdin ei ole mielestäni sopiva hyrrä tuohon konetyyppiin, enkä sitä itse laittaisi, mutta jokainen tekee kuten parhaimmaksi näkee.
                                    Gt2871r ahtimen soveltuvuudesta kannattaa kysyä Repo Jyrkiltä/ pro-mo
                                    Viimeksi muokannut Jannuv; 16.2.2010, 10:24. Perustelu: kirjotus virhe

                                    Comment


                                    • #19
                                      http://www.turbobygarrett.com/turbob...gt_basics.html

                                      tuolta kans löytyy mitä mikäki nois tarkottaa

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllähän tuo ahdin on GT28r = GT2860r elikkäs kompurakotelon AR. .60 ja turbiinin .64 Että jotta ei menis ihan sekasin nää ahtimet
                                        Niin jotta todellakin menisi ahtimet sekaisin niin GT28R = GT2560r kun katsoo nettikaupoista...
                                        Esim.
                                        1.
                                        2.

                                        3.
                                        Kun taas Garrettin omilla sivuilla mainitaan että entinen "GT28R" alias GT2560r on nykyään GT25 perhettä.
                                        Viimeksi muokannut Mikse; 16.2.2010, 11:50.

                                        Comment


                                        • #21
                                          2871 ei ole mitenkään erityisen hyvä turbo, vaan on siis vaikea hallita turbiiniin nähden suuren kompressorin takia.

                                          Silti tuollaisella saatiin S3:sta viime vuonna 410hv/500jotakin Newtonia. Vaati vain aivan helvetin monta testivetoa ja säätöä, ennenkuin ahtopaineet sai järkiinsä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Noh.. voipi olla että olen ymmärtänyt väärin mutta hyrrä joka oman pellin alla pyörii on verrattu rinta rinnan (discopotun)--> gt28rs ja gt28r ja mittailtu sekä pällistelty ym. ym. ja erona oli tosiaan vain tuo komppakotelo siis vain komppakotelo ei sen sisältämät osat. ja olen ymmärtänyt että gt28- series on tehty gt25:ten pohjalta--> vertaa gt25 pakopesä ja gt28 pakopesä. mutta riita poikki ja öljyä laakereille.. jokanen laittakoot mitä laittaa sinne pellin alle.. pää asia että harrastaa ja on omaan rakennelmaan tyytyväinen. Ja tekee sellasen kun itse haluaa!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hmmmmm... tota pitäsköhän sittenki vaihtaa tän topicin aiheeks "mikä on gt28r" ja siirtää jonnekin ihan toiselle osastolle!? Ei muuten mut meikäläsen maholliset projekti edistykset tallaantuu teijäin kinastelujen alle!
                                              Viimeksi muokannut okkim; 16.2.2010, 19:38. Perustelu: Vähennetty !!!!?!?!?!? merkkejä!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo-o aiheesta ja aiheen vierestä. koitetaan jatkaa tätä aiheella =)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Minkä valmistajan etuvalot autossasi on? Onko facilift-malliin tarkoitetut vai suoraan pre-faceliftiin sopivat? Olin moisia yhtenäisiä valoja koittanut metsästää ILMAN mitään enkelinsilmiä...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Noi on kyl ihan valeon perus facelift mallin valot ja sit ite maalasin pohjat tummiks...
                                                    Mun mielest noita pitäs löytyä ihan hyvinvarustelluista varaosaliikkeistä.. ehkä..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Selvä. Kyllähän noita facelift valoja tarjolla on ja maalaamalla saapi tummaksi pohja.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Saa niitä tummalla pohjalla olevia valmiinakin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja titus
                                                          Hmmmmm... tota pitäsköhän sittenki vaihtaa tän topicin aiheeks "mikä on gt28r" ja siirtää jonnekin ihan toiselle osastolle!? Ei muuten mut meikäläsen maholliset projekti edistykset tallaantuu teijäin kinastelujen alle!
                                                          Myynti-ilmoituksesta päätellen projekti on valmis?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei ole valmis... rupes vaa vituttaa..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X