Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1,8Tq -97 (300-400hv)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eihän se toisaalta iso homma olisi maalata niitä uusia saranoita. Pitänee vissiin vielä tilata ne... Kyllähän sitä omassa mielessään salaa toivoo, että sillä voisi kesällä jo ajella. Mutta katsotaan nyt... Uutta moottoria ei ainakaan vielä kesään mennessä saada rakennettua, mutta kyllä tuolla nykyiselläkin kerkee. Moottorin rakennus alkaa sitten kun tuo koripuoli on valmis.

    Comment


      On siinä meillä 2 ovenkahvasankaria :)
      Siellä kahvaosassa on sellanen musta muovipuikko, joka vedetään sivulle. Näin se kahvan naamaosa lähtee irti. Voihan sen olla irroittamattakin ja vaan teipata kivasti.

      Alun perin mustista kahvoista ei välttis lähde irti.

      Comment


        Mutta kun ei se muovitappi lähtenyt millään ilveellä pois. :)

        Comment


          Joo noissakin oli se muovipuikko, mutta sen lukituksen vapauttaminen osoittautui ylivoimaiseksi tehtäväksi. :) Maalari suihkii juuri pohjamaalia osiin, myös uusiin ala-saranoihin jotka kävin iltapäivällä Mikalta lunastamassa. Kiitos vielä kerran!!!

          Comment


          • En tiedä miten b5 riegeri sopii eteen, mutta b6:ssa joutuu työstämään aikalailla, että saa edes sopimaan orkkis yläosaan. Saati sumuvalojen laitto. Ne joutuu laittamaan näiden kahden väliin, joten niitä ei tarvitse enää sitten vaihtaa. Takapuskurin kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Itse en edes koske tuon puskurin työstämiseen, kun hermoni ei kestäisi. Nyt tuli cooleri ongelma vastaan seuraavaksi. Cooleri on tukiraudassa kiinni ja puskurin pitäisi olla ilmeisesti myös kiinni siinä, kun pakettina laitetaan paikoilleen? Jotenkuten sen siihen saa, mutta orkkispulteista jää iso osa käyttämättä. Mulle tuli siis pelkkä riegerin alaosa, sulleko koko puskuri? Liimamassaa tuli monta purkkia lähetyksessä ja poppareita, niillä ne kai kasaan on saatava. Melkoista taikinointia vaatii mokoma. Mietin olisko hofele ollut kuitenkin parempi vaihtoehto? Oletin takapuskurin jälkeen että etupuskuri olisi ollut yhtä vaivaton. Turha luulo.... Onnea vaan asennukseen :)

            Comment


              Joo mulle tuli koko puskuri, ja sen mukana tuubi Sika 527:aa. Sillä se on vissiin tarkoitettu kiinnitettäväksi... Pitää tarkemmin perehtyä asiaan, kunhan saa lokasuojat ja ovet lopullisille paikoilleen. Ecu on ollut Lappeenrannan suunnalla tutkittavana sen lämmänä käyntiinlähdön osalta, ja tänään tuli viestiä että siellä on arvot olleet hieman pielessä.
              Viimeksi muokannut Pygmi; 10.3.2014, 14:11.

              Comment


                Kenes softalla boksi oli varustettu?

                Comment


                  Ei voi tietää varmuudella...
                  Viimeksi muokannut Pygmi; 10.3.2014, 14:15.

                  Comment


                  • On se tämäkin muuttunut.. Hyvähyvä.. :D

                    Comment


                      Taas on vajaa kuukausi vierähtänyt, joten päivitellään taas vähän.

                      Sisustan kanssa on ollut pientä ongelmaa, kun auton omat vaaleat verhoukset ovat aika rivossa kunnossa. Tummat pilareiden suojukset lunastin kerhotoverilta, nyt ongelmana on sitten kattoverhoilu ja ovien tiivisteet. Ne pitäisi jollain ilveellä taikoa tummiksi. Paikalliset verhoomot ovat kuulemma täystyöllistettyjä seuraavat 3-4 kk, kun eräs tuttu oli käynyt kysymässä oman autonsa verhoilua. Pitänee joku päivä käydä kysymässä onnistuisiko irrallisen kattopahvin verhoilu yhtään ripeämmin... Onko kenelläkään tietoa, että onko prefaceliftin ja faceliftin ovitiivisteissä mitään merkittävää eroa kun varaosanumerot ovat eri loppukirjaimilla? Faceliftin tiivisteiden kanssa olisi enemmän valikoimaa väreissä. Takapenkit ovat myös vastustaneet, selkänojien lukkosysteemi on uusissa penkeissä vaakatasossa, kun autossa olleissa se on pystyssä. Vissiin jälleen faceliftissä tulleita muutoksia... Noh, se selvisi sillä kun kaivoin vanhat takapenkit varastosta ja pesin ne kuumavesipesurilla 60 asteisella vedellä. Niistä tuli suht hyvät, saavat nyt tähän hätään kelvata.

                      Tuulilasi odottelee paikallisella lasiliikkeellä, että saisin siirrettyä auton sinne. Käynnistin auton ensimmäistä kertaa vuoteen alkuviikosta, vielä se henkiin heräs. Pitkään ei uskaltanut käytellä kun ei ollu ahtoputkia kiinni. Eilen sitten veistelin väliaikaiset ahtoputket paikoilleen silikoniletkuja ja käyriä apuna käyttäen, jotta saisi auton edes liikuteltavaan kuntoon. Lopulliset ahtoputket on tarkoitus tehdä 2" putkesta, kai ne riittää? Onniselta tilasin 1,2mm seinämällä olevia meijeriputken käyriä ja omasta takaa löytyy 6 m kanki suoraa putkea, kai niistä jotain saa aikaan...

                      Mikäli Merkuriuksen asento Marsiin nähden on oikea, olisi huomenna tarkoitus saada asioista ymmärtävä ihminen kaveriksi ovien linjaukseen ja luukut lopullisille paikoilleen...

                      Comment


                      • Ite hommasin prefacelift sedaniin mustan kattoverhoilun faceliftistä ja mukana tulleet ovien tiivisteet passasivat ongelmitta. Ainakin sedanissa ainut ero katto/pilariverhouksessa istuvuuden suhteen oli c-pilarin muovit, uudemmat ei käyneet prefaceliftiin...

                        Comment


                          No hyvä! Täytynee alkaa siis metsästämään sellaisia. Kiitos tiedosta Tomi!

                          Comment


                            No niin, nyt on saatu tuulilasi paikalleen ja auto työpaikan pihalle jossa tapahtuu loput kasaukset ja turaamiset. Lämmänä käyntiin sahaus poistui Porkkiksen avulla, kiitos siitä! Jonkin verran on kaikkea pientä fiksaamista vielä korissa, esim. se lista mikä lähtee a-pilarin juuresta ja jatkuu takimmaisen sivuikkunan loppuun, loistaa vielä punaista kuten kuvasta näkyy. Väri kuitenkin lähtee hellästi raaputtamalla listasta pois... Sitten olisi kainosti pyydettävä ViLe:ä, että tulisi vesihiomaan ja myllyttämään koko laitoksen. Tuossa nyt muutama kuva tänään huuhdellusta autosta. Ai niin, vänkärin puolen luukut ja konepelti ovat vielä suuntaamatta, joten älkää kiinnittäkö huomiota... Ja ahtoputket EI jää tuollaisiksi!!! :)
                            Attached Files

                            Comment


                              Ei mua kainosti kannata pyytää, sopivan seteli nipun heiluttelu nenän edessä toimii paremmin! Ensi viikolla olisi kolme päivää aikaa tehdä mutta en taida vielä siihen uskaltaa ottaa kun epäilisin tuon ottavan ainankin sen neljä päivää kun huolellisesti tehdään!

                              Comment


                                Joo ei oteta vielä ensi viikoks. Mulla kuitenkin tunnetusti kestää, ennenkuin saan puskurit, helmat ynnä muut hilkkeet vielä kiinni. Ja ennenkaikkea, saan kasattua sitä edessä heilutettavaa setelinippua paksummaksi. Mutta tuumaillaan asiaa huomenna miitissä tarkemmin...

                                Comment


                                  Tänään tuli taas turattua tämän kanssa. Vaihdoin kaikki etupääntukivarret ja Eibachin tolpat. Ei mitään rakettitiedettä, mutta sain silti koko päivän menemään operaatiossa. Jotenkin kummasti tehokkuus häviää, kun vähän väliä joku tuttu tulee pyörimään hallille... Mutta joo, vanhoissa tukivarsissa ei varsinaisesti ollut mitään suurempaa välystä, mutta ajattelin vaihtaa nekin nyt samalla kun tolpat meni vaihtoon. Murrokset oli alunperin myös vaihtolistalla, mutta jouduin aikoinaan vaihtamaan käyttikseen toisen murroksen niin ei jäänyt kuin yksi hyllyyn. Vaihdetaan sitten kun jompi kumpi porsii... Muistelin jostain lukeneeni, että alatukivarsien pultit kiristetään vasta kun keula on maassa. Oliko näin? Vänkärin puolelle jäi vielä välystä, kun sarja ei sisältänytkään raidetangonpäitä, vaikka varaosamyyjä niin väittikin. Ne on käytävä maanantaina ostamassa. Huominen vietetään Luumäellä officrossin parissa, mutta sunnuntaina olisi meininki mennä vaihtamaan takapään tolpat ja asentamaan sisälokasuojat paikalleen...

                                  Edit: Siellähän sen angran säikeessä oli, että kiristetään vasta kun on paino päällä...
                                  Viimeksi muokannut Pygmi; 2.5.2014, 22:48. Perustelu: Lisäys

                                  Comment


                                    Kaikkien tukivarsien pultit joissa on puslat, kiristetään vasta kun tukivarsi on käyttöasennossa. Muuten puslien kumit jää jännitykseen ja murtuvat nopeasti.

                                    Comment


                                      Kovin on ollut taas laiskanpuoleinen rakentelija. Viime päivityksen jälkeen en ole saanu mitään konkreettista aikaan. Tai no, sen verran että sunnuntaina kävin ostamassa vanteet ja tänään mallailin niitä alle. Etuvanteet on 8.5"x18" ja menivät ihan nätisti 29 ET:llä, mutta takana 10"x18" vaativat n.5 mm spaceria väliin ja venykumia päälle. Nyt takana on 265/35 renkaat eikä se noillakaan kovin pahasti tule yli, ainakaan omasta mielestä.

                                      Takavanteiden ET:stä en ole enää ihan varma kerran vaatii spaceriä, mutta myyjän mukaan se olisi 22. Mitään en vielä näistä ET jutuista ymmärrä, mutta jospa se jossain kohtaa vielä aukeaisi...
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Eikö takavanne mennyt ilman spaceria? Jos suinkin mahdollista niin takaa lätty pois. Jotenkin riipas jo sydämmessä mielikuva, kun rengas nappaa tuoreessa maalissa olevaan kaareen.

                                        Comment


                                          Ei mennyt ei, ottaa tukevasti nilkkaan kiinni.

                                          Comment


                                          • Sit vaan ohkasempaa gummia taakse.

                                            Comment


                                              Camberia paljo miinukselle ja/tai kapeempaa kumia. Muuten on kaaret solmussa ku lähet tosta nosturilta pois. :) hyvä siitä tulee.

                                              Comment


                                                Näin jälkiviisaana on hyvä sanoa, että olisi ollut ihan jees idea mankeloida ne kaaret ennen maalausta... Mutta nuo Mikon ehdottamat toimenpiteet ovat olleet mielessä. Pitää tässä joku päivä käydä otattamassa nuo renkaat muutenkin pois vanteiltaan, kehät kaipaavat kiilloitusta joka vanteessa. Tarkoituksena oli kaivaa jostain toiselle takavanteelle 235- ja toiselle 245 leveä kumi ja sitten mallailla että kummat ostaa...

                                                Comment


                                                • Ei varmaan kannata quattroon kovin erikokoisia renkaita laittaa, 215/245 ja 225/255 on suurinpiirtein saman kokoisia.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Pygmi
                                                    Ei mennyt ei, ottaa tukevasti nilkkaan kiinni.
                                                    Kumpi nappaa kiinni? Vanne vai kumi. Itse vaihtaisin taakse 245-35 renkaat ja eteen 215-40.

                                                    Comment


                                                      Vanteen sisäkehä ottaa nilkkaan kiinni. Muutenkin noissa näytti olevan jotenkin tarpeettoman leveä se sisäkehän reunus, joten uskaltaakohan siitä sorvilla napsasta muutaman millin pois? Auttais jo jonkinverran...

                                                      Comment


                                                        Taas on vajaa kuukausi kulunut, mutta mitään sen suurempaa ei ole saatu aikaiseksi. Jotain pientä kuitenkin...

                                                        S4:sen helmat löysivät tiensä paikalleen, erinäisten vatvomisien kera. Helman yläpäähän tarkoitettu tarranauhakiinnitys systeemi ei kiinnittynyt helmassa olevaan vasta kappaleeseen vaikka miten yritti ja kaikki osat olivat uusia. Ei auttanut kuin laittaa kerros possumassaa väliin ja päiväksi parikisi puristuksiin kovettumaan. Helman alaosat kiinnittävät rinkulat eivät mahtuneet kunnolla paikalleen, ennenkuin puukolla vuoli vanhaan alustamassaan niiden muotoiset kolot. Sitten ruosteenesto maalia perään, uudet alustamassat päälle ja rinkulat paikalleen...

                                                        Viime viikon lopulla tuli sitten aloiteltua puskurin mallailu ja kiinnityksien taikominen. Puskurin tukiraudan korkeudensäätö palikat olivat rikki, joten niiden tilalle piti tehdä köyhänmiehen patentit. Itse puskuri tulee tukirautaan keskeltä kahdella M8 senkkipultilla kiinni, jotka jäävät rekisterikilven taakse piiloon. Tukiraudan ja puskurin väliin jäävään n. 3 cm:n väliin tuli tehtyä 10mm hydrauliikkaputkesta tuet, joihin hitsasin korilevyt molempiin päihin, ettei senkkipultit pääse tulemaan muovista läpi. Jospa se noilla kestäisi keskeltä kiinni. Sivukiinnitykset ovat vielä mietinnän alla...

                                                        Tänään tuli sitten ihmeteltyä noita vanteiden ET-lukuja kun sai viimeinkin renkaat pois niiltä. Laskin kahdella eri kaavalla ET:tä, ja sain molemmilla takavanteiden tulokseksi 39, ja etuvanteille 45. Kehtaako joku viisaampi sanoa, että meneekö tämä kaava edes sinne päin?

                                                        Eli mittasin vanteen (tässä tapauksessa takavanne) kiinnityspinnasta etäisyyden sisäreunaan (184mm), sitten mittasin kokonaisleveyden ulkoreunasta sisäreunaan (290mm), jaoin tuon 290mm kahdella (145mm), ja lopuksi miinustin tuosta 184mm:stä tuon 145mm =39.

                                                        Toiseen takavanteeseen oli kaiverrettukkin jotain mittoja...
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Vanteen keskilinjan ja kiinnityspinnan ero milleissä.

                                                          http://www.vannehaku.fi/site_media/i...TB_iframe=true

                                                          Comment


                                                            Päivitellääs tämän kuulumisia taas vaihteeksi...

                                                            Kuukauden aikana ei ole taaskaan tapahtunut mitään maata mullistavaa. Kattoverhoilu kävi verhoilijalla ja siitä tuli nyt musta. Entinen vaalea oli niin hirveässä kunnossa että sitä ei kehdannut sellaisenaan laittaa paikalleen. Entiset kauhukahvat maalasin mattimustalla, mennään nyt niillä sen aikaa ennenkuin saan haalittua loput mustat sisustan osat.

                                                            Kerhotoveri ViLe teki taikojaan tämän viikon ajan Tommin autotallissa maalipinnan suhteen, vesihioi ja kiilloitti koko koslan. Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen, kiitos vielä kerran! Myös Tommille kiitos autotallin lainasta!

                                                            Mikäli aikataulut vaan sopivat, niin ensi viikolla olisi vuorossa ahtoputkien teko jonka jälkeen pääsee jyrsimään puskuriin kolot oikeille kohdille ja senkin saa sitten lopullisesti kiinni. Salaa olen haaveillut, että josko sillä tänä kesänä saisi ajaa edes muutamana päivänä, mutta katsotaan nyt... Tuossa vielä muutama kännykkälaatuinen foto kiillotuksen jälkeen. Tuo väri toimi omasta mielestä mattanakin aika hyvin, ViLe voi laittaa maistiaisen mikäli haluaa...
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Tuo väri on kyllä uniikki! kelaan vaan tässä, että tuohon kun vetäis minkän värisen nyt haluaiskaan pistää, niin Fleikki kide effektin. Ois kyllä aika porno! Itellää on omassa A4 beefemmassa hopeinen flake efekti, ja onhan se makee. Mutta tää oli vain tämmönen idea :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X