Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tuli käytyä katsastusmiehen tuomiolla, yllättävän pienellä vikalistalla selvittiin: Oikean puolen taaempi ylätukivarsi oli ainoa mistä löyty väljyyttä. Xenoneista ja toisesta rekisterikilven valosta tuli myös sanomista, mutta ne oli itsestäänselvyyksiä.
Jälleen on jotain tapahtunut, pakoputki tuli uutta turbolta taakse asti 3" rosterista. Uuteen downpipeen tuli paikka myös laajakaistalambdalle, joka odottaa asennusta hyllyssä. Itse en edes alkanut suunnittelemaan, joten vein suosiolla ammattimiehelle. Ei halvin paja, mutta työn jäljen nähtyäni ei kaduttanut tippaakaan. Tuossa vielä muutama napsu mitä otin alta... http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/Audi/Sek...030_205107.jpg http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/Audi/Sek...030_205130.jpg
Kyllä on hieno putki. Harmi kun se on auton alla piilossa...
Saako kysyä mitä ammattimies otti tekemisestä? Laita privaa vaikka jos et muuten halua huudella. Tietty hyvähän näistä olisi puhua niin saisi muutkin suuntia :)
Ei kai se mikään valtionsalaisuus ole, avaimet käteen periaatteella hinnaksi jäi vajaa 1100 € tarvikkeineen. Ainoa minkä vein mukanani, oli downpipen v-panta lähtö. Työn osuutta hieman lisäsi se, että vanha downpipe piti pilkkoa paikallaan pienemmäksi että mahtu tulemaan pois. Jos joku tarvitsee yhteystietoja, niin privalla saa.
Ei tuo hinta minusta niin huonolta kuulosta, kun miettii, että mikä ty siinä on saada tuollaista jälkeä. Ja toisekseen omaan audiini katsoin niin tehdastekoinen katilta taakse asti oleva putki maksaa slamitilla reilu 1500e.
Komian näköisen putkenhan audi on alleensa saanut, jälki yhtä hyvää kuin aina ennenkin. Muutaman tuon herran tekeemiä putkistoja kun olen nähnyt.
Hintakaan ei ole mikään tähtitieteellinen, liki halpa kun esim. tälläiseen sämpylään (TT) turbo-back putkisto maksaa helposti 1,5k€.
Millos sää muuten tarviit sitä painetesteriä taas lainaan? Se odottaa taas korjattuna tuolla tallissa =)
Otavan Teräsmies teki putkiston, googlella löytyi näköjään kotisivutkin missä on miehen tuotoksia enemmänkin esillä. Itse kuulin miehestä tuttavien kautta.
Kyllähän Tommi sitä painetesteriä voisi joku päivä taas lainailla, edelleen se ikävä vinkuminen kuuluu isommilla ahdoilla. Plus että voisin kaivata muutamaa neuvoa sen Vems:sin laajakaistalambdan kanssa. :)
Huomenna pitää käydä ostamassa moottoripukki, jos vaikka pikkuhiljaa alkaisi purkamaan sitä tulevaa moottoria koneistus kuntoon. Isänpäivä vkloppuna on tarkoitus hakea uudet etu- ja takapenkit Raahesta nimimerkki Alimolta, kun sattuu olemaan siellä suunnalla offikisat. Alustasarjaa olen myös tässä pähkäillyt, KW V1 vai joku muu? Ehdotuksia otetaan vastaan...
Tänään tuli taas vaihteeksi touhuiltua tämän parissa. Vaihtelin aikani kuluksi moottoriöljyt ja lambda-anturin. Vemssin laajakaista-lambda tuli myös asenneltua... Ecu aiheuttaa kylmää hikeä välillä, jossain on huono kontakti. Saattaa sammua kesken ajon, ja lähtee käyntiin kun käy koputtelemassa boksia. Onneksi ei ole kovin usein tehnyt, mutta tänään taas muistutti olemassa olostaan kun olin ajamassa pois hallista. Alimolta ostetut penkit saivat myös tänään toisen pesunsa ennen asennusta. Osiakin on tullut tilailtua, uudet suuttimet, Eibach Pro Street S ja Duke:lta lunastin talvivanteiksi RS4- old Replicat 17 tuumaisina...
Päivitellääs välillä tätäkin... Ecun temppuilu loppui kun Nuutisen Pasi tarkisti juotokset ja kolvasi lastun kannan kunnolla kiinni. Tästä iso kiitos Pasille! Suuttimet vaihdoin äsken, mutta eipä niillä tuntunut olevan mitään vaikutusta siihen lämmänä käynnistymiseen. Edelleen saa sahata... Se tuli huomattua, että imusarjassa kiinni oleva musta holkki, mihin suutin tulee kiinni, vuotaa ykkös- ja kolmospytyssä. Pitänee huomenna käydä marmorilta tilaamassa uudet joka sylinterille. Pro-Streetin kanssa päätin odotella kevääseen, vaihtaa sit samalla kertaa eteen murrokset, kaikki tukivarret ja laakerit...
Tämä auto oli Kuopiossa kaverilla.. Ilmeisesti ostit täältäpäin? Paljon tuntui olevan kaikkea häikkää.. Ahtimen vaihtoi.. Puolat lunasti minulta kun 'röpötti' sen mitä itse tolla sillon ajoin tuntui että voimaa löytyy kun vaan saapi pelaamaan.. Suuttimetkin taisivat vuotaa.. Seuraamme innolla mitä tulee
Viimeksi muokannut joni89; 14.1.2013, 20:13.
Perustelu: lisäys
Juu sieltä Kuopiostahan minä sen hain. Onhan tuohon saanut vielä täälläkin vaihdella vähän sitä sun tätä, ja vielä vastustaa... Viimeisinpänä huomiona nokkien välisen ketjun iloinen(?) rallatus. :) Jossain välissä kun vain saisi itseään niskasta kiinni niin palauttaisi imupuolen by- pass tyyliseksi ja viimeisetkin ahtovuodot pois. Jos sitä sit kehtaisi ujosti kysellä Porkkiksen halua viilata softaa. Toisaalta, seuraava moottoriversio on purettuna ja odottelee koneistamon hellää kosketusta.
Jotenkin on nyt vain alkanut tuo ulkokuori etomaan kaikkine ip-ruuvi virityksineen ja ruostekukkineen, että on alkanut kyteä idea korin kunnostuksesta ja maalauksesta ennen uuden moottorin rakentamista...
Jospa sitä pitkästä aikaa päivittelisi tämän projektin kuulumisia...
Helmikuun loppupuolella alkoi tuntumaan siltä, että jotain tarvitsee tuolle ulkokuorelle tehdä. Kuskin puolelta oli helmalevikkeen alakiinnikkeet antautuneet, vänkärin puolelta helma oli jo kokonaan irronnut, etu- ja takapuskuri liuhottivat sinne sun tänne. Olin jo autoa aikaisemmin pestessä huomannu maalipinnan kukkivan vähän sieltä sun täältä, niin päätin ottaa selvää mitä kivaa listojen alta löytyy.
Eihän siinä muita vaihtoehtoja taida olla, kuin antaa hiekkakylpyä noille ruosteisille kohdille. Niinpä päätin purkaa koko sisustan irti poislukien kojetaulua, jotta auto olisi vielä siirto kunnossa. http://pygmi.kuvat.fi/#/kuvat/Audi/S...302_162554.jpg
Kuukauden päivät piti hakea motivaatiota, keräillä erinäisiä osia, ja odottaa että auton voi viedä paikkaan missä sen saa puhallettua ja maalattua. Perjantaina se nyt sitten viimein sinne rahdattiin, ja huomenna menen irroittelemaan ovia sun muita osia että saa helpommin puhallettua ne. Nyt kun tämä kerran näin mittavaksi projektiksi eteni, niin väri vaihtuu mustaksi. Siinäpä nyt ne viimeisimmät, toivottavasti lähiaikoina kertyy lisää tarinaa kerrottavaksi...
Ei ole vielä päätetty,mutta ehkä Volcano Black. Yhtenä vaihtoehtona oli helmiäismusta mikä taittuu tumman violettiin, kun sellaista olisi hyllyssä varattuna yhteen vani projektiin. Taitaa mennä vain vähän liian tuuninki puolelle minun makuun...
Onko tuo phantom black pearl sellainen todella karkealla kiteellä oleva väri, jos olen oikeassa värissä niin ehdottomasti komppaan sitä! Viime kesänä kiillotin juurikin yhden passatin jossa oletettavasti oli tuo väri ja oli kyllä mielettömän upea väri! Kyseinen Passatti oli sittemmin syksyllä Mikkelin Rinta-Joupilla myynnissä!
Joo pitää kasatessa yrittää passata kaikki saumat suht tasasiks. Liekkö joskus saanut keulaankin pusun, kun etulokasuojien ja etuovien sauma on yläosastaan melkein kiinni toisissaan? Lokasuojat kuitenkin irroitetaan puhallettavaksi kun kivet on hakanneet nekin ruvelle, niin jospa ne saisi pelkästään ne suuntaamaalla inhimillisen näköisiksi. Tänään kävin purkamassa ovista hilkkeet pois. Kuskin ovi oli ruostunut niin nätiksi, että taitaa olla parempi etsiä jostain toinen aihio. Ei paljoa voimaa tarvinnut, että ruuvari helähti läpi. Ja alalaidastakin häviää varmaan yli puolet, kun sille edes näyttää suutinta... http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/Audi/Kor...408_153322.jpg
Onkos avantissa ja sedanissa samanlaiset etuovet? Kesällä ostamani "varatekniikan" mukana tuli sedanin koppa missä muistaakseni oli suht ehjän näköinen kuskin ovi.
Comment