Sepä se, näissä vehkeissä moottorinohjaus on varsin etevä pitämään ulospäin kuuluvan nakutuksen kurissa. Mutta se vaan ei riitä että nakun ääntä ei kuulu, siellä voi edelleen olla ennakot riittävän pielessä että tuhoa tulee. Eikä terveennäköiset seoksetkaan auta mitään jos ennakot ei ole kohdallaan. Jos mäntä ei anna periksi niin seuraavana jonossa on vuorossa kiertokangen laakerit... Ellei tilanne ole suoraan niin paha että veivi katkeaa, se on ehkä vähän harvinaisempaa näissä suorasytkävehkeissä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 1,8Tq -97 (300-400hv)
Collapse
X
-
Itsellä meni yksi kone tänä talvena täysin uusiksi ja syy oli, ettei luureilla koskaan mitään kuulunut eli sen mukaan säädettiin, kun luureista jotain alkoi kuulumaan. Koneen pahoinvointi alkoi epäilyttämään ja avauksessa lopulta paljastui massiivinen nakutusongelma. Männät on karkeat kuin hiekkapaperi ja kaikki runko/kiertokangen laakerit täysin pilalla, ihme ettei mikään kilahtanut pahemmin :)
Comment
-
Nakuarvo 4 on lähellä ihannetta, kaikki yli kuusi yläkanttiin ja kaikki yli kymmenen on jo kovaa nakutusta, joka rikkoo koneen nopeasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pv Näytä viestiTarkoittaako tämä nakuarvo sytyn myöhäistystä? Kuvittelis, että myöhäistyksen määrä ei sinällään tarkoita kovempaa nakutusta?
Comment
-
pykälittäin ja ainahan se tapahtuu jälkikäteen
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiMiltä männät näytti laelta?
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiNiin miten niitä veivejä oli muokattu?
Comment
-
Postineen tulee h-profiilit saksasta ~ 300-400€ hintaan, tuolla hintaa on vaikea saada kotimaasta joku tekemään paremmat vakio kangista. onko tuo ollut sitten vaivan arvoista?
ARP:n pultit ainakin kannattaa vaihtaa tuommoisiin "paranneltuihin" vakio kankiin. tuossa vaiheessa hintaa alkaa ollakin jo mukavasti
http://s204.photobucket.com/albums/b...ent=kanget.jpgViimeksi muokannut Eepu; 24.4.2010, 11:57.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Eepu Näytä viestioletko ajellut kuinka kylmillä keleillä tuolla öljyllä?
Comment
-
Jos ei kestä kritiikkiä niin ei kannata kirjoittaa mitään.
Kyllähän 10W-öljy "voitelee", mutta ei niin hyvin kylmänä kuin 0W. Ei kait niitä ihan huvin vuoksi tehdä eri viskositeeteilla jos kaikki toimisivat samalla tavalla eri lämpötiloissa.
Comment
-
Ja siis, ethän sä voi nyt poroja vetää sieraimeen siitä, että sulle ehdotetaan jotain asioita, joita vois tehdä toisin. Varsinkiin kun kohtuu tuoreita konerikon jälkiä tutkitaan.
Comment
-
Jos en väärin muista niin tws on yllättävän notkeata 10 öljyksi.. ..ja omissakin romuissa tuo voitelee kesät talvet, joten ei se taida nyt ihan väärää öljyä olla=)
Comment
-
Kuinkahan sitä pumpattavuutta voidaan muuten arvioida paitsi viskositeettia mittaamalla? No, se ei liene tämän ketjun pääpointti. Luulen että noilla 10w-60 siirapeillakin vehkeet toimii jos on toimiakseen, tarpeettoman jäykkäähän tuo on varmasti 95% käyttötilanteista.
Comment
-
Jaa-a. Sen tietää ukkelit öljylaboratoriossa. Tässä pintapuoleinen raapaisu asiasta:
http://www.teboil.fi/Publication.asp...5637;5650;5651
Comment
-
Niin, "pumpattavuuden rajalämpötila" on pienin lämpötila missä tavara on sen verta nestemäistä että sitä voidaan pumpata. Ja kyllä, se on suoraan naimisissa viskositeetin kanssa kuten tuostakin taulukosta voitaneen todeta.
Sikäli 10W on ns. riittävä, että sen pumpattavuus säilyy aina -30 C asteeseen saakka. Harvoin Suomessakaan tuon kylmempää tulee. Mutta mitä notkeampi öljy, sitä paremmin se voitelee jo kylmänä.
Comment
-
Joo, tossa taulukossa. Tottakai teboil haluaa asian näin olevan mainoksissaan. Todellisuudessa eri merkkien välillä eroa kuitenkin on. Ei kaikki 5w öljyt ole pumpattavuudeltaan samanlaisia. Nuohan ovat vain minimivaatimuksia. No mitä näistä sen enempää kinaamaan, mutta tuskin se kone kajahtaa -20c pakkasella tuon 10-60 castrollin takia. Esim alfoissa käytetään aika laajasti öljyjä jotka ovat 10w viskositeettiä alapäästään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiJa Alfoissa ei ikinä kajahda koneita. Talviautoilun esimerkkiautoja :)
Comment
Comment