Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1,8Tq -97 (300-400hv)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Sepä se, näissä vehkeissä moottorinohjaus on varsin etevä pitämään ulospäin kuuluvan nakutuksen kurissa. Mutta se vaan ei riitä että nakun ääntä ei kuulu, siellä voi edelleen olla ennakot riittävän pielessä että tuhoa tulee. Eikä terveennäköiset seoksetkaan auta mitään jos ennakot ei ole kohdallaan. Jos mäntä ei anna periksi niin seuraavana jonossa on vuorossa kiertokangen laakerit... Ellei tilanne ole suoraan niin paha että veivi katkeaa, se on ehkä vähän harvinaisempaa näissä suorasytkävehkeissä.

    Comment


      #62
      Itsellä meni yksi kone tänä talvena täysin uusiksi ja syy oli, ettei luureilla koskaan mitään kuulunut eli sen mukaan säädettiin, kun luureista jotain alkoi kuulumaan. Koneen pahoinvointi alkoi epäilyttämään ja avauksessa lopulta paljastui massiivinen nakutusongelma. Männät on karkeat kuin hiekkapaperi ja kaikki runko/kiertokangen laakerit täysin pilalla, ihme ettei mikään kilahtanut pahemmin :)

      Comment


      • #63
        Mites vag-comin näyttämät nakut? mistä arvoista eteenpäin kannattaa huolestua?

        Comment


        • #64
          Nakuarvo 4 on lähellä ihannetta, kaikki yli kuusi yläkanttiin ja kaikki yli kymmenen on jo kovaa nakutusta, joka rikkoo koneen nopeasti.

          Comment


            #65
            Nakuarvo 4 on lähellä ihannetta, kaikki yli kuusi yläkanttiin ja kaikki yli kymmenen on jo kovaa nakutusta, joka rikkoo koneen nopeasti.
            Tarkoittaako tämä nakuarvo sytyn myöhäistystä? Kuvittelis, että myöhäistyksen määrä ei sinällään tarkoita kovempaa nakutusta?

            Comment


            • #66
              Alkuperäinen kirjoittaja pv Näytä viesti
              Tarkoittaako tämä nakuarvo sytyn myöhäistystä? Kuvittelis, että myöhäistyksen määrä ei sinällään tarkoita kovempaa nakutusta?
              Tarkoittaa, sytkää myöhästetään pykälittäin ja ainahan se tapahtuu jälkikäteen, eli jos sytkää pitää tosiaan myöhästää esim 12 astetta, niin kyllä se on naulannut aika rajusti jo sinä aikana. Eli tarvitaan kovempaa nakutusta jotta myöhästetään paljon :)

              Comment


                #67
                pykälittäin ja ainahan se tapahtuu jälkikäteen
                Saattoi mennä vikaan tämä laskutoimus, mutta esim. 5000rpm tulis yhdelle sylinterille työtahti 0.024 sekunnin välein ja kun ahtopaine kuitenkin ottaa aikaa nousta vähintään 0.1 sekuntia, niin onhan siinä eculla aikaa haistella kasvavaa nakutusta?

                Comment


                  #68
                  Onhan se kerinnyt sitä haistelemaan, ja kerkiää myöhästämään sytkääkin jonkin verran. Sytkän myöhästys vaan taitaa mennä periaatteella myöhästetään pikkasen, jos edelleen nakuttaa, pikkasen lisää, syklissä. Ja mitäs käy sitten kun rajat loppuu kesken ja edelleen naulaa ;)

                  Comment


                  • #69
                    Nonii, nyt alkaa olla kone taas nipussa.. huomen jos pääsis sovitteleen takas keulalle...

                    Comment


                      #70
                      Niin miten niitä veivejä oli muokattu?

                      Comment


                        #71
                        Miltä männät näytti laelta?

                        Comment


                        • #72
                          Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                          Miltä männät näytti laelta?
                          ei ollu nakutukssen jälkiä.. ja tummat siis karstaa

                          Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                          Niin miten niitä veivejä oli muokattu?
                          No en tiiä miten on tehty,hitsattu vai miten teki, mut ovat saaneet täytettä varsiin ja yläsilmät on kahdella päällekkäisellä silmälaakerilla, ja muotoiltu yläsilmä kiilamaiseks että sopivat kyseisiin mäntiin... paremmin en osaa selittää, ja jokuhan kumminkin keksii sanoa ettei toimi tai kestä..
                          Viimeksi muokannut okkim; 24.4.2010, 10:23. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu...

                          Comment


                            #73
                            No sanotaan sitten että eikö olis tullut järkevämmäksi ostaa valmiit viriveivit? Kuvittelisin ettei hintaeroa ole kovin paljoa.

                            Kestosta en sano mitään, koska tuollaisista ei ole kokemusta. Kuvathan olis kivat.

                            Comment


                            • #74
                              Postineen tulee h-profiilit saksasta ~ 300-400€ hintaan, tuolla hintaa on vaikea saada kotimaasta joku tekemään paremmat vakio kangista. onko tuo ollut sitten vaivan arvoista?

                              ARP:n pultit ainakin kannattaa vaihtaa tuommoisiin "paranneltuihin" vakio kankiin. tuossa vaiheessa hintaa alkaa ollakin jo mukavasti

                              http://s204.photobucket.com/albums/b...ent=kanget.jpg
                              Viimeksi muokannut Eepu; 24.4.2010, 11:57.

                              Comment


                                #75
                                Ja öljynä oli...?

                                Comment


                                • #76
                                  Maksoi mulle kaikki 80€ veivien teko, et ihan konkurssin meinasin tehä!!! kuvia en ole ottanut, enkä enään otakkaan ku ajoin just audilla tallilta sillä kotia ja hienosti taas pelittää, paitsi nopeusmittari...

                                  Öljynä oon käyttäny castrol tws 10w-60

                                  Comment


                                  • #77
                                    oletko ajellut kuinka kylmillä keleillä tuolla öljyllä?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Eepu Näytä viesti
                                      oletko ajellut kuinka kylmillä keleillä tuolla öljyllä?
                                      ympäri vuoden, jokapäiväinen käyttöauto kun on...

                                      Comment


                                      • #79
                                        Jäykän puoleista kylmänä tuo 10/60.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Elikkä siis kaiken kaikkiaan ihan väärin rakennettu, huonoilla osilla ja viel käytetty vääriä öljyjä. kyllä kait sitä joku viel löytää jotain väärää!!
                                          Kyl on ollu mukava kirjotella tänne ku on saanu niin paljon kannustusta!!!

                                          Comment


                                          • #81
                                            Jos en väärin muista niin tws on yllättävän notkeata 10 öljyksi.. ..ja omissakin romuissa tuo voitelee kesät talvet, joten ei se taida nyt ihan väärää öljyä olla=)

                                            Comment


                                              #82
                                              Jos ei kestä kritiikkiä niin ei kannata kirjoittaa mitään.

                                              Kyllähän 10W-öljy "voitelee", mutta ei niin hyvin kylmänä kuin 0W. Ei kait niitä ihan huvin vuoksi tehdä eri viskositeeteilla jos kaikki toimisivat samalla tavalla eri lämpötiloissa.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ja siis, ethän sä voi nyt poroja vetää sieraimeen siitä, että sulle ehdotetaan jotain asioita, joita vois tehdä toisin. Varsinkiin kun kohtuu tuoreita konerikon jälkiä tutkitaan.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Jos en väärin muista niin tws on yllättävän notkeata 10 öljyksi.. ..ja omissakin romuissa tuo voitelee kesät talvet, joten ei se taida nyt ihan väärää öljyä olla=)
                                                  Jostain muistan lukeneeni, että öljyn pumpattavuus kylmänä ja sen viskositeetti eivät aina kulje ihan käsi kädessä. Joku 5w öljy saattaa olla pumpattavuudeltaan heikompaa, kuin tuo castrolin 10w. Se pumpattavuus kai se tärkein juttu on.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Kuinkahan sitä pumpattavuutta voidaan muuten arvioida paitsi viskositeettia mittaamalla? No, se ei liene tämän ketjun pääpointti. Luulen että noilla 10w-60 siirapeillakin vehkeet toimii jos on toimiakseen, tarpeettoman jäykkäähän tuo on varmasti 95% käyttötilanteista.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Jaa-a. Sen tietää ukkelit öljylaboratoriossa. Tässä pintapuoleinen raapaisu asiasta:
                                                      http://www.teboil.fi/Publication.asp...5637;5650;5651

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Niin, "pumpattavuuden rajalämpötila" on pienin lämpötila missä tavara on sen verta nestemäistä että sitä voidaan pumpata. Ja kyllä, se on suoraan naimisissa viskositeetin kanssa kuten tuostakin taulukosta voitaneen todeta.

                                                        Sikäli 10W on ns. riittävä, että sen pumpattavuus säilyy aina -30 C asteeseen saakka. Harvoin Suomessakaan tuon kylmempää tulee. Mutta mitä notkeampi öljy, sitä paremmin se voitelee jo kylmänä.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Joo, tossa taulukossa. Tottakai teboil haluaa asian näin olevan mainoksissaan. Todellisuudessa eri merkkien välillä eroa kuitenkin on. Ei kaikki 5w öljyt ole pumpattavuudeltaan samanlaisia. Nuohan ovat vain minimivaatimuksia. No mitä näistä sen enempää kinaamaan, mutta tuskin se kone kajahtaa -20c pakkasella tuon 10-60 castrollin takia. Esim alfoissa käytetään aika laajasti öljyjä jotka ovat 10w viskositeettiä alapäästään.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Ja Alfoissa ei ikinä kajahda koneita. Talviautoilun esimerkkiautoja :)

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                                              Ja Alfoissa ei ikinä kajahda koneita. Talviautoilun esimerkkiautoja :)
                                                              OT: No mut jos jakohihna menee poikki niin ei siinä ole öljyjen kanssa tekemistä. :) Ei niissä Alfoissa sen kummempaa koneessa ole.. Selespeed-laatikon hydrauliöljyt ei sen sijaan pitäneet alle -20 asteen lämpötiloista.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X