Elikkäs kyseinen diudi tuli "remontoitua" täysin (kone ja vaihdelaatikko) talvella 2008-09. rikkoutuneen vaihdelaatikon korjaus karkasi hieman käsistä..=D
Perhe tuttu remontoin laatikon ja ite perehdyin koneeseen, eikä jäänyt sitten ihan perus korjaukseen vaan pohjustukseen jotain tehokkaampaa varten. Nimeltämainitsematon koneistamo rakensi veivit/männät "tukeviksi", kampuran päätin jättää vakioksi toivoen että kait se ny kestää. Sama paja koneisti kannen 1100? edestä hyväksi, uudet nostajat, paremmat seetit jne. Nokka-akselit tuli otettua yhdestä samanlaisesta vapaastihengittävästä motorista..=) Valurautanen pakosarja PateRacigin kautta, ahdin gt2871r(toistaiseksi), 2½" ahtoputket, 65cmx30cmx7cm välijäähdytin, 3"rst putkisto turbolta aina takapuskurille asti, tankkiin vaihdoin bensapumpun MSD pn2225:n tuottoa lisäämään, 3bar 460cc suuttimet, säädettävä bensanpaineen säädin... isompi maffi on, isompi kaasuläppä on, muttei vielä kiinni kun ei saanut vielä säädettyä syksyyn -09 mennessä...
joitain räpsittyjä kuvia.. http://titus01.kuvat.fi/kuvat/
Säätämättömänä käytin penkissä ihan sen takia että tietää mitä koneessa tapahtuu ja että voi turvallisesti ajella joka päivä. 0,5bar 259,1hv(6441rpm)/343,5nM(5294rpm).... =/ huom!!! ei säädetty!!!
Ja niinhän siinä kävi että hevosvoima kärpänen iski ja ei ollut tyytyväinen mahdollisiin tuleviin tehoihin, vaan niitä piti saada lisää... Tuloksena ostoskoriin päätyi gt3071r,630cc decat.. tavoitteena päästä 400hv/450nM..?!?!
Jostain joutuu siis ruveta metsästämään hyvä kytkin/vauhtipyörä-paketti nykyisen tilalle... laatikon pitäs kestää nyt kyllä.. ehkä... toivottavasti... =/
Perhe tuttu remontoin laatikon ja ite perehdyin koneeseen, eikä jäänyt sitten ihan perus korjaukseen vaan pohjustukseen jotain tehokkaampaa varten. Nimeltämainitsematon koneistamo rakensi veivit/männät "tukeviksi", kampuran päätin jättää vakioksi toivoen että kait se ny kestää. Sama paja koneisti kannen 1100? edestä hyväksi, uudet nostajat, paremmat seetit jne. Nokka-akselit tuli otettua yhdestä samanlaisesta vapaastihengittävästä motorista..=) Valurautanen pakosarja PateRacigin kautta, ahdin gt2871r(toistaiseksi), 2½" ahtoputket, 65cmx30cmx7cm välijäähdytin, 3"rst putkisto turbolta aina takapuskurille asti, tankkiin vaihdoin bensapumpun MSD pn2225:n tuottoa lisäämään, 3bar 460cc suuttimet, säädettävä bensanpaineen säädin... isompi maffi on, isompi kaasuläppä on, muttei vielä kiinni kun ei saanut vielä säädettyä syksyyn -09 mennessä...
joitain räpsittyjä kuvia.. http://titus01.kuvat.fi/kuvat/
Säätämättömänä käytin penkissä ihan sen takia että tietää mitä koneessa tapahtuu ja että voi turvallisesti ajella joka päivä. 0,5bar 259,1hv(6441rpm)/343,5nM(5294rpm).... =/ huom!!! ei säädetty!!!
Ja niinhän siinä kävi että hevosvoima kärpänen iski ja ei ollut tyytyväinen mahdollisiin tuleviin tehoihin, vaan niitä piti saada lisää... Tuloksena ostoskoriin päätyi gt3071r,630cc decat.. tavoitteena päästä 400hv/450nM..?!?!
Jostain joutuu siis ruveta metsästämään hyvä kytkin/vauhtipyörä-paketti nykyisen tilalle... laatikon pitäs kestää nyt kyllä.. ehkä... toivottavasti... =/
Comment