Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttöquattro A6 C4 2.5 TDIQ

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ja kuuluu olla reikä lyhkäsen heijastimessa... se on jäähdytystä varten.

    Heijastimet voi varovasti pyyhkiä esim mikrokuituliinalla, josko niistäkin pöly lähtisi ilman vahinkoja (itse pesin iha fairilla käsin heijastimet ja kummasti irtosi paskaa, eikä ottanut itseensä heijastin). Vipu on tosiaan sitä varten, että jos eksyy joskus saarivaltioon niin saa epäsymmetrian pois kuviosta.

    Comment


      Tänään tuli vaihdettua ylempi tiiviste pumppuun. 5 minsan homma näköjään.
      Alempaa en vielä vaihtanut, kun näyttää olevan vielä tiivis.

      7mm hylsyn naputtelin siihen erikoispulttiin ja pistin samalla sen kiinnikkin.
      Tiivisteet dieselhuollosta ostettuna 4 euroa.

      Ennakkoja säädin pikkusen aikasemmalle ja nyt ne huitelee vakkomin asteikon rajoilla. IQ pienimmälle mitä sai ilman humppausta. Tavoite saada kylmäkäynnistys hieman helpommaksi tai edes kohalleen. Saikos käynnistystä helpotettua muutenkin vagcomilla?
      Viimeksi muokannut Puuhapete; 29.9.2012, 13:52.

      Comment


        Vuoti se alempikin tiiviste sitten. Vaihdoin senkin, eikä ollut sekään iso juttu. Merkit kanteen ja runkoon ja tiivisteen vaihtoon. Melko tarkka se asennosta kyllä on. Säätö mekaanisesti siten, että moottori käy suht tasasesti ja loput sitten vakkomilla. IQ jäi mekaanisesti 0.6:een jonka huomaa tyhjäkäynnissä.

        Samalla asensin ahtopainemittarin. Paikka on väliaikainen, eli jos ens kesänä sitten kattelis paremman paikan.
        Ahdot vakio koneessa ollessa max 0,8 1 barin piikeillä. Nousemaan ne lähtee 2000rpm jälkeen eli alle sen on aika hiljasta. 2000 jälkeen nousee suhteellisen normaalin oloisesti minusta.

        Pikkusen voisi ehkä kokeilla ahtoja nostaa. Suuttimet on vakiot, joten isosti ei ole hyötyä tarjota lisää ilmaa vain.

        Comment


          Kuulostaa tutulta. Itse en saanut ahtopainetta nousemaan kuin sinne barin hujakoille ilman syötön nostoa. Ei se kulussa paljon tuntunut. Ittelläni oli tarkoitus jemmata väliaikainen ahtopainemittari hyllyyn ja tulpattu letku kojelaudan sisään. Mitäpä sillä enää tuossa tekee normikäytössä. Ottaa esiin, jos jostain syystä tulee tarvetta tarkastella paineita. Pysyypähän konttorikin orkkisluukoissa.. =)

          Comment


            Olen saanut myytyä itselle virittämisen järkevyyden(järjettömyyden) ja nyt on todella lähellä, että oikeasti tämä ikuisuusprojekti lähtisi liikkeelle.

            Ensin lähtisin suuttimista liikkeelle ja DSS ultime tai vastaavat olisi jo tilattu, jos vain sopiva myyjä löytyisi.
            En aivan heti halua 100euroa kipale maksaa suutinkärjistä.
            Oliko DSS Ultime stg1:t 5 vai 7 reikäset ja onko reikäkoko 0.260?

            Comment


            • Eipä tuo vireistäminen koskaan halpaa ole, tai jos on, joutuu yleensä tekemään useampaan kertaan :) Lähinnä tuo, että ~100e runkoon säädetystä suuttimesta on ihan kohtuu raha. Varsinkin laadukkaasta suutinkärjestä. FinDiesel tarjoaa ainakin toimivia ja säädettyjä suuttimia. Jos taas haluaa lähteä hupsuttelemaan ja ottamaan oikeasti isojenpoikien tehoja, voi kokeilla suuriakin suuttimia Darksidelta. Nuo tosin pitää vielä asentaa ja säädättää, jos ei itse pysty paineta säätelemään kohdilleen.

              Ultime 1 riittää viispyttyisissä varmasti mukavasti 250 hepan tai ylikin tehoihin. Vakio nestepäällä.

              Comment


                Mulla on edullinen asentaja noille kärjille. Jonkun verran on kokemusta suutinkärjistä ja millä hintaa niitä saa tehtaalta. Yksityishenkilönä vain ei ole mahdollista ostaa sarjatuotannosta poikkeavia, koska niissä kappalehinta nousee huomattavasti ja minimierät on tyyliin 50 kärkeä.

                No toisaalta mikään ei ole ilmaista.

                Ehkä se tavoite aluksi on 2 toisella puolella. Tässä on vielä pitkä talvi edessä kerätä osia.

                Comment


                  Sain "uudet" umpiot ja pitäisi kokeilla budjettielvyttää hieman valoja. Putsaukset on jo tehty.
                  Voiko laseja kevyesti hioa, jolla sais osan kiveniskemistä pois?

                  Ja CAV suodattimeen kannattaa vaihtaa ilmausruuvin tilalle M5 vai olikose M6 pultti. Mulla oli mennyt se ihan purkaksi juuresta ja imi sieltä ilmaa.

                  Comment


                  • Kyllähän niitä voi hioa/myllyttää: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...lojen+myllytys

                    Mikäli noissa CAV:n suodattimissa on alkuperäiset alumiinitiivisteet, niin niillä kannattaa heittää vesilintua välittömästi ja vaihtaa esim. kuparisiin. Eivät tahdo uutenakaan mennä vuototestauksesta läpi.

                    Comment


                      Budjettitunaaja sai piristettyä vanhaa kulkinetta "uusilla" umpionlaseilla, jotka postikuluja vastaan sai lunastaa. Nyt on oletettavasti 100tkm vähemmän ajetut lasit valoissa, jollei jopa 200tkm.
                      Niistä siis näkyy jopa jotain läpi :D
                      Seuraavaksi kokeillaan elvyttää toista vaihdettua umpionlasia. Ei tietenkään molempia, kun budjettituraaja meni tiputtamaan sen toisen hyllyltä lattialla ja liimallahan ei noita ei saa entisöityä.

                      Ilmastoinnin elvyttäminen myös jatkuu, kunhan letku saapuu postiin.

                      Eilen olis ollut virtaa tsekata etusatulat, että miten CAC satulat on vuoden päivät kestäneet. Samalla olis voinut vaihtaa satulat ristiin, kun ne on nyt väärinpäin. No ei siitäkään mitään tullut, kun piti lähteä treenituomariksi peltojäljelle.

                      Alkaa vakavasti näyttää siltä, että DIY hommat joutuu jättämään vähemmälle ajan- ja jaksamispuutteen takia.

                      Comment


                        Täytyy edelleen jatkaa starttivaivojen selvittelyä, kun saa sahata käyntiin, jos jättää auton mäkeen nokan ylöspäin.
                        Seuraavaksi pitänee tsekata takaisku. Mitään ongelmia toiminnassa ei ole muuten. Kuplan kuplaa ei mene käydessä.

                        Comment


                          Vaihdoin etusatulat ristiin ja nyt on ilmausruuvit ylöspäin. Samalla huomasin, että ainakin yksi männän suojakumi oli rikki. Pitää kysyä CAC:ltä saako noihin valmiita korjaussatseja.

                          Samalla katosi jarrutuksissa ilmennyt tärinä. Mahtokohan levyissä tai paloissa ollut jotain epäpuhtautta ja kliinerillä ne lähti pois.
                          Ilmatessa tuli melko tummaa nestettä aluksi kirkkaaseen letkuun, jonka pistin ilmausruuviin.

                          Comment


                          • Onko syy selvinny miksi joutuu starttaan ylämäestä vielä?
                            Omassa a6 sahaa lämpöiseinä aina välillä kylmiltää lähtee aina kun ajatus, pitäisi kellottaa ajoitus kohalle ostin saksasta sarjan.

                            Comment


                              ostin uuden takaiskun, mutta en ole sitä ehtinyt vaihtaan. Sitä on alkanu parkkeeraan nokka alaspäin vaistomaisesti.

                              Comment


                                Olikos tässä nyt ne CAC:n HP2-satulat? Jos oli, niin oikeiden HP2-satuloiden korjaussarjasta löytyy ihan käypäiset osat. Itse tuli taannoin tuolla konstilla noita CAC:n satuloiden kumeja korjailtua.

                                Comment


                                  Joo on nuo satulat. Täytyy ettiä korjaussatsit, ettei männät ota itseensä

                                  Comment


                                    Laittelin takaiskun polttoaineen tuloletkun, kun sai hinkata melkosen kauan lentokentän parkkiksella sitä käyntiin, eikä ollut edes näkyvästi nokka ylempänä. Katsotaan auttaako. Voi olla tuo paluun takaisku hajalla, mutta helpompaa oli laittaa tuloletkuun uusi.
                                    Laitoin myös kulutuspalojen anturijohtoon kuparipiuhan palan, mutta jarrujen vikavalo ei sammunut. Nyt se on sammunut noin viikon jälkeen jostain syystä.

                                    Ilmastoinnin kenno ja jäähdytinkin tuli vaihdatettua.

                                    Comment


                                      Takaisku tuloletkuun poisti käynnistysongelmat. Olisko paluussa oleva takaisku sitten rikki tai jotain sellasta.

                                      Comment


                                        Pitäs taas jaksaa jatkaa tämän kanssa turaamista. Lähinnä on nyt vain ajettu.
                                        Korvaava tankki löytyi ja se pitäisi laitattaa nosturilla alle, jottei ihan joka pihaa kylvä dieseliin.
                                        Samalla pitäisi fiksata meno ja tuloputket apparin oven kohdalta, koska sieltäkin tihkuu.

                                        Jakohihna ja pumpun hihna pitäs laittaa. yms yms.

                                        Comment


                                        • onko noi jarrut s6 c4 mallista? kun ite rakentamassa rata dieseliä ja pitää varmaan noi vakio jarrut päivittää ettei katoo kovemmassa vauhdissa.

                                          Comment


                                            Ne on ns HP2 kopiot, eli CAC:n satulat jotka sopii normi A6:n tolppaan.
                                            Tollanen satsi http://homepage.internet.lu/customau.../CAC000030.jpg

                                            Hintakaan (~430e) ei ole ollenkaan paha sisältäen satulat, levyt ja palat.

                                            Comment


                                              Tankki tuli vaihdettua korjaamolla nosturilla ammattilaisen avustuksella. Olipahan jumppa ja en ole yhtään murheissani, etten sitä pihalla huonoilla työkaluilla alkanut vaihtaan. 6 tuntia meni aikaa taukoineen. Osa aika meni vaihtotankissa olleen bensapumpun irroittamiseen kehtoineen. Helppohan se oli, kun sen keksi.
                                              Vanha tankki näyttää olevan aika hapero jo joka puolelta.

                                              "Uusi" tankki vuosi tietysti sekin, vaikka piti olla ehjä. Katsotaan miten leakfix+ kerros jotain kakskomponenti epoxia kestää pitämään aineet sisällä.

                                              Kukkaa alkaa pukkaamana lokasuoista ja listojen yläpuolilta. Jotain pitäisi keksiä, jottei ihan lahoa käsiin ja millään paikkapohjamaalatulla ei huvittaisi ajella. Mietin tuota auton dippaamista. Sen pystyisi luulavastsi välttävästi tekemään hieman tumpelokin ruiskija. Maalaushommat vaatii paljon enemmän, ja maalarille ei ole tämän kohdalla varaa.
                                              Viimeksi muokannut Puuhapete; 14.8.2014, 09:50.

                                              Comment


                                                Onko tuossa ecun vaihdossa jotain mitä pitää huomioida. Onko jotain koodailtavaa tai talteen otettavaa vanhasta ecusta?

                                                Toisessa ecussa olis joku lastu, mutta en ole testaillut vielä vaihtaa sitä.

                                                Comment


                                                  Ajonesto nyt ainakin. Itse tyydyin vaihtamaan pelkän lastun, meni kivuttomammin, kun ei tarvinnut huolehtia koodauksista.

                                                  Comment


                                                    Voishan sen noinkin tehdä. Toi on jokin tsekkiläinen Ebay lastu, joten sitä ei tiedä mitä se tekee.
                                                    Tehonkasvulupaukset oli sen verran maltilliset (+20-25hp), että voi jopa pitää kutinsa. Ei näissä vissiin kovin montaa asiaa voi säätää, joten ahtoja ja syöttöjä varmaan rukattu.

                                                    Comment


                                                      Tyhmä kysymys ehkä, mutta oliko AEL C4 eku tuolla apparin jalkatilassa? Selkä paskana niin ei viitsisi hirveästi etsiä.

                                                      Comment


                                                        Siellähän se.

                                                        Comment


                                                          Olipas tehty köppäksi päästä sinne käsiksi. V8 Audissa se oli huomattaasti helpompaa, että oliko nyt pakko muuttaa uudemmissa tuollaiseksi.

                                                          Comment


                                                            Tuli asennettua tsekkiläinen Ebay lastu. Toimihan se, eli ainakin savutti enemmän. Ilmeisesti joku heppa ja newtoni tuli lisää, kun kaksoismassa alkoi jyristeleen isommilla vaihteilla.

                                                            Piti laittaa vakiolastut takasin. Ei jyristele niillä.
                                                            Kytkin alkaa olla lopussa vaikkei luistele vielä.

                                                            Comment


                                                            • Tuos mun audis alkoi kaksoimassa jyristämään pelkästään putkisto muutoksella :-D päällisin puolin kytkin näytti ehjältä paitsi silmälaakeri oli sökö.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X