Saas nähä sitten miten omat 16" talvivanteet passaa... Jotkut tarvikkeet kyseessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Käyttöquattro A6 C4 2.5 TDIQ
Collapse
X
-
Nyt on koeajettukin jarrut. Eipä ole koskaan aikasemmin ollut Audissa tollasta pysähtymistahtia.
Ilmat tosiaan tuli pois kun käänsi ilmausruuvit ylöspäin. Satulat on edelleen väärinpäin, koska en halua noita metalliputkia lähteä uudestaan muotoileen.
Orggisletkut on nippa nappa, kun renkaat kääntää linkkuun. Sentin pitemmät olisi paremmat. Kokeilin A8:n tai Transportterin 37cm letkuja, mutta ne on liian pitkät.
Hain porukoilta 16" puolavanteet. ET taitaa olla 37. Menee 10mm levikkeillä, mutta vanteen painojen ja jarrusatula väliin jää milli jos ei allekkin. Ei kuitenkaa ota kiinni matalilla painoilla.
Comment
-
Osaatko sanoa minkä mittainen letku olisi sopiva ilman niitä putken pätkiä? Nyt olis sattuneesta syystä mahdollisuus saada todella halvalla pari teräspunosletkua, täytys tietää vaan mitat.
Comment
-
Nyt on muutaman kuukauden ollu uudet jarrut käytössä ja vähän kokemuksia ajattelin rustata.
Aluksi jarrut oli hemmetin tehokkaat, eli jarrut siis oikeasti toimii.
Hieman ilman kanssa oli ongelmia, kun tampio asensi satulat väärinpäin. No ilmat saatiin lähes pois. Epäilen, että vähän vielä jäi, koska pientä pehmeyttä vielä on.
Nyt kun on ollut märkää jarrut ei heti ota ilman kunnon polkasua. Eli ei ole sitä kuivaustoimintoa niin kestää hetken, että jarrut tarttuu. Pehmeyttäkin on ilmennyt lisää. Puoltamista on myös ilmenny kosteilla keleillä.
Takana mulla on myös nuo Luxemburgin satulat. Toisen puolen levy ei ole kulunu tasaisesti. En tiedä takerteleeko satula vai onko siellä ilmaa.
Siis en vielä ole huolestunu, mutta täytyy saada käännettyä noi satulat ens keväänä ja kokeiltua ilmata. Nyt ne saa pelata kuten ne pelaa.
Jarrutustehossa ei ole puutetta.
Comment
-
Samaa vikaa. Kesällä kyllä laitoin uudet vaijerit ja "uudet" satulatkin mutta vasen vaijeri jumii. Taidan vaihtaa vasemman vaijerin uudestaan koska satulassa ei ole vikaa.
Comment
-
Mulla on nyt kohta 2 vuotta ollut CAC-takasatulat omassa autossa kiinni ja vielä pelaa aivan nätisti. Mulla on jotenkin sellainen kutina noista orkkisvaijereista, että lieneekö siellä vaseliinia ollenkaan? On vain vaijerin päälle vedetty muovisukka joka toimii sitten voiteluaineena. Itse olen uittanut sprayvaseliinia vaijerin ja kuoren väliin ennen asennusta ja truutannut vedenkestävää vaseliinia ne haitarikumit täyteen.
Comment
-
En pysty oikeen tarkemmin tutkiin tuolla pihalla, että onko vika satulassa vai vaijerissa. Epäilen vahvasti jumittavia vaijereita, joita se palautusjousi ei jaksa vetää loppuun asti..
Olenkin jättäny nyt tuon käsijarrun käyttämisen, kun ei jaksa naputella vipuja "perusasentoon".
Comment
-
Noniin, jos taas saisi jotai ajalliseksi tämän osalta. Muuta puuhaa on ollut liian paljon, eikä tuohtakaan ole ylimääräsiä tippunut taivaalta, joten joutuu priorisoimaan.
Putkistoa ajattelin ryhtyä tutkimaan.
Konehan on vakio, mutta miten tuota putkistoa saisi helpoiten avarrettua.
Katit pitäs saada putsattua tai tyhjättyä, mutta miten noi saa helpoitetn tehtyä, kun ei sinne rautakankea saa sopimaan.
Takavaimennin helisee ja ehkä tota saundia vitosesta haluaisin kuunnella enemmän.
Onko ehdotuksia?
Comment
-
Joo kyllähän sen tolleen menisi kattien osalta. Tossa on siis pari kattia vierekkäin, joten niiden osalta ei varmaan ole virtaamien suhteen ongelmaa, ellei ne ole sitten antautunut.
Jossain ketjussa oli kuvia putkistosta, mutta en nopeasti sitä löytänyt.Viimeksi muokannut Puuhapete; 31.5.2012, 12:57.
Comment
-
Katit kannattaa tyhjätä yläkautta. Vetää ohuella laikalla päälle niin ison aukon kun haluaa ja taltalla kaivaa kennot pois. Kasaaminen on helppo suorittaa ihan vaan liimaamalla migillä tai tigillä pelti takaisin paikoilleen. Putkittaminen on sitten pikkasen haastavampi homma jos ei meinaa koko putkea tehdä uusiksi.
Comment
-
Ei ole isompaa kerinnyt ja jaksanut tehdä, kun on noita remontti ja pihahommia ollut ihan riittämiin.
Otin kuitenkin työksi kattoa takajarrut, kun on ollut niin heikkoa tuo pysähtyminen.
Levyt ja palathan ei ole mitenkään vanhat, eikä kilsoja ole takana paljoa.
Boschin palat vaihdoin viime vuonna, kun toisesta takasatulasta tippu pultti ja pisti aikasemmat palat huonoon happeen.
No levyt olikin surkeassa kunnossa.
CAC takasatuloihin uudet palat oli tiukat, vanhatkin oli aika tukevasti kiinni. Analysoin, että satula on vähän liian tiukka paljojen runkoon nähden. Ei pääse kyllä palat tippumaan asentaessa, mutta ajan myötä ne ei myöskään pääse liikkumaan satulalla, kun pala ja levy kuluu.
Mun mielestä ne palat oli siis jumissa, joka aiheutti takajarrujen huonon toiminnan.
Otin laikalla sitten karvan verran pois satulan puolelta, ja nyt täytyykin seurata miten ne pelittää. Palan rungon ja satulan väliin tuli sellanen 0,5-1mm liikkumatila.
Polkimelta katosi samalla semmonen ylimääränen pehmeys ja auto pysähtyy nyt muutenkin kuin etujarrujen avulla.
Seuraavaksi taidan ottaa tuon urahihnankiristimen rullan vaihdon ja viskonkin ajattelin kokeilla ottaa pois hurisemasta.
Comment
-
Tuli umpiot putsattua. Linssien päällä oli harmaa kerros pölyä.
Heijastimet pitkissä molemmissa haalistunu aika heikkoon kuntoon. Lyhkästen heijastimissa molemmissa oli reikä. Eikai siellä reikää kuuluis olla?
Linssit on nyt kirkkaat ja umpionlasit pesastu astianpesukoneessa. Huonot noi lasitkin on, mutta kyllähän noide yleisilme kirkastu huomattavasti.
Ei tiedä onko paljon apua, kun heijastimet oli huonot.
Aika nopee homma.
Lyhkäsissä on vipu, jolla heijastimen ja linssin väliin tulee pieni lisäeste. Mikähän sen funktio on?
Comment
Comment