Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttöquattro A6 C4 2.5 TDIQ

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Saas nähä sitten miten omat 16" talvivanteet passaa... Jotkut tarvikkeet kyseessä.

    Comment


      Nyt on koeajettukin jarrut. Eipä ole koskaan aikasemmin ollut Audissa tollasta pysähtymistahtia.
      Ilmat tosiaan tuli pois kun käänsi ilmausruuvit ylöspäin. Satulat on edelleen väärinpäin, koska en halua noita metalliputkia lähteä uudestaan muotoileen.

      Orggisletkut on nippa nappa, kun renkaat kääntää linkkuun. Sentin pitemmät olisi paremmat. Kokeilin A8:n tai Transportterin 37cm letkuja, mutta ne on liian pitkät.

      Hain porukoilta 16" puolavanteet. ET taitaa olla 37. Menee 10mm levikkeillä, mutta vanteen painojen ja jarrusatula väliin jää milli jos ei allekkin. Ei kuitenkaa ota kiinni matalilla painoilla.
      Attached Files

      Comment


        Osaatko sanoa minkä mittainen letku olisi sopiva ilman niitä putken pätkiä? Nyt olis sattuneesta syystä mahdollisuus saada todella halvalla pari teräspunosletkua, täytys tietää vaan mitat.

        Comment


          En kyllä 100% varmasti pysty sanomaan, mutta sanoisin 32-33cm max, eli 1-2cm vakiota pitemmät.

          Comment


            Nyt on muutaman kuukauden ollu uudet jarrut käytössä ja vähän kokemuksia ajattelin rustata.

            Aluksi jarrut oli hemmetin tehokkaat, eli jarrut siis oikeasti toimii.
            Hieman ilman kanssa oli ongelmia, kun tampio asensi satulat väärinpäin. No ilmat saatiin lähes pois. Epäilen, että vähän vielä jäi, koska pientä pehmeyttä vielä on.

            Nyt kun on ollut märkää jarrut ei heti ota ilman kunnon polkasua. Eli ei ole sitä kuivaustoimintoa niin kestää hetken, että jarrut tarttuu. Pehmeyttäkin on ilmennyt lisää. Puoltamista on myös ilmenny kosteilla keleillä.
            Takana mulla on myös nuo Luxemburgin satulat. Toisen puolen levy ei ole kulunu tasaisesti. En tiedä takerteleeko satula vai onko siellä ilmaa.

            Siis en vielä ole huolestunu, mutta täytyy saada käännettyä noi satulat ens keväänä ja kokeiltua ilmata. Nyt ne saa pelata kuten ne pelaa.
            Jarrutustehossa ei ole puutetta.

            Comment


              Ja harmillisesti nuo uudet takasatulat näyttää myös jumittelevan näin pakkasilla. Tai voihan ne olla noi kohta 370tkm alla olleet vaijeritkin.
              Eli käsijarrukahvasta huomaa, kun jää tyhjää. Kumivasaralla saa naputella vivut.

              Comment


                Samaa vikaa. Kesällä kyllä laitoin uudet vaijerit ja "uudet" satulatkin mutta vasen vaijeri jumii. Taidan vaihtaa vasemman vaijerin uudestaan koska satulassa ei ole vikaa.

                Comment


                • Puuhapete: Katopa jumittaako sinulla satulat vai vaijerit... Meinasin itsekin tilailla CAC:ilta nuo takasatulat, mutta enpä taidakaan jos niissä on noinin äkkiä ihan sama ongelma käsijarrun kanssa.

                  Comment


                    Vahva oletus että se on nuo vajerit mitkä jumii pakkasella, eihän se vaadi kun tipan vettä sinne joka jäätyy ja jumi on valmis.

                    Comment


                    • Niissä on sitten uusissakin jotkut paskat vaseliinit sisässä... Minun autoon jokunen vuosi sitten huollettiin takajarrut ja vaihdettiin vaijeritkin ja käsijarru oli jumissa melko lailla heti kun ensin kävi suojakeli ja tuli sen perään pakkanen.

                      Comment


                      • Itsellä tuossa etuvetoihmeessä jumii satula ja tainnut itsellä kaikissa noissa vanhemmissa audeissa alkaa jumittaa just satulasta.

                        Comment


                          Mulla on nyt kohta 2 vuotta ollut CAC-takasatulat omassa autossa kiinni ja vielä pelaa aivan nätisti. Mulla on jotenkin sellainen kutina noista orkkisvaijereista, että lieneekö siellä vaseliinia ollenkaan? On vain vaijerin päälle vedetty muovisukka joka toimii sitten voiteluaineena. Itse olen uittanut sprayvaseliinia vaijerin ja kuoren väliin ennen asennusta ja truutannut vedenkestävää vaseliinia ne haitarikumit täyteen.

                          Comment


                            Muusta en tiedä, mutta minulle on joskus väitetty, että tarvikevaijereilla on monesti tuota jumimismurhetta esiintynyt. Orkkiksethan maksaa pirusti, mutta siihen on ilmeisesti ihan hyvä syykin.

                            Comment


                              En pysty oikeen tarkemmin tutkiin tuolla pihalla, että onko vika satulassa vai vaijerissa. Epäilen vahvasti jumittavia vaijereita, joita se palautusjousi ei jaksa vetää loppuun asti..

                              Olenkin jättäny nyt tuon käsijarrun käyttämisen, kun ei jaksa naputella vipuja "perusasentoon".

                              Comment


                                Noniin, jos taas saisi jotai ajalliseksi tämän osalta. Muuta puuhaa on ollut liian paljon, eikä tuohtakaan ole ylimääräsiä tippunut taivaalta, joten joutuu priorisoimaan.

                                Putkistoa ajattelin ryhtyä tutkimaan.
                                Konehan on vakio, mutta miten tuota putkistoa saisi helpoiten avarrettua.
                                Katit pitäs saada putsattua tai tyhjättyä, mutta miten noi saa helpoitetn tehtyä, kun ei sinne rautakankea saa sopimaan.
                                Takavaimennin helisee ja ehkä tota saundia vitosesta haluaisin kuunnella enemmän.
                                Onko ehdotuksia?

                                Comment


                                  Etuputki irti ja katin päistä putki poikki, saa samalla hitsattua putken katin sisään niin ei rajoita pyörteilyt virtausta. Takavaimentimelle varmaan sama lääke, vaimennin pois ja suoraa putkea tilalle?

                                  Comment


                                    Joo kyllähän sen tolleen menisi kattien osalta. Tossa on siis pari kattia vierekkäin, joten niiden osalta ei varmaan ole virtaamien suhteen ongelmaa, ellei ne ole sitten antautunut.

                                    Jossain ketjussa oli kuvia putkistosta, mutta en nopeasti sitä löytänyt.
                                    Viimeksi muokannut Puuhapete; 31.5.2012, 12:57.

                                    Comment


                                      Katit kannattaa tyhjätä yläkautta. Vetää ohuella laikalla päälle niin ison aukon kun haluaa ja taltalla kaivaa kennot pois. Kasaaminen on helppo suorittaa ihan vaan liimaamalla migillä tai tigillä pelti takaisin paikoilleen. Putkittaminen on sitten pikkasen haastavampi homma jos ei meinaa koko putkea tehdä uusiksi.

                                      Comment


                                      • Mulla ainakin lähti kenno irti varsin nätisti ihan vaan rengasraudan ja pikku moskan avulla. Ei tarvinnu avata kuoria. Muuttui kyllä käytös melko radikaalisti, kun omalla kohdalla se kenno oli todella tukossa.

                                        Comment


                                          Ei ole isompaa kerinnyt ja jaksanut tehdä, kun on noita remontti ja pihahommia ollut ihan riittämiin.

                                          Otin kuitenkin työksi kattoa takajarrut, kun on ollut niin heikkoa tuo pysähtyminen.
                                          Levyt ja palathan ei ole mitenkään vanhat, eikä kilsoja ole takana paljoa.
                                          Boschin palat vaihdoin viime vuonna, kun toisesta takasatulasta tippu pultti ja pisti aikasemmat palat huonoon happeen.
                                          No levyt olikin surkeassa kunnossa.

                                          CAC takasatuloihin uudet palat oli tiukat, vanhatkin oli aika tukevasti kiinni. Analysoin, että satula on vähän liian tiukka paljojen runkoon nähden. Ei pääse kyllä palat tippumaan asentaessa, mutta ajan myötä ne ei myöskään pääse liikkumaan satulalla, kun pala ja levy kuluu.
                                          Mun mielestä ne palat oli siis jumissa, joka aiheutti takajarrujen huonon toiminnan.

                                          Otin laikalla sitten karvan verran pois satulan puolelta, ja nyt täytyykin seurata miten ne pelittää. Palan rungon ja satulan väliin tuli sellanen 0,5-1mm liikkumatila.

                                          Polkimelta katosi samalla semmonen ylimääränen pehmeys ja auto pysähtyy nyt muutenkin kuin etujarrujen avulla.

                                          Seuraavaksi taidan ottaa tuon urahihnankiristimen rullan vaihdon ja viskonkin ajattelin kokeilla ottaa pois hurisemasta.

                                          Comment


                                            Otin tuon viskon flektin pois, kun inspiraation iski.
                                            Heitin testilenkin, eikä lämpöjen kanssa näyttäisi olevan ongelmaa.

                                            Mitään siis sen syvällisempää syytä ton poistamiseen ei ollut kuin saada huminat veke. Visko sinänsä tuntuisi vielä kurantilta.

                                            Comment


                                            • Eikä varmasti dieselissä tulekaan lämpöongelmia, bensavehkeilläkin ajellaan ilman viskoa.

                                              Talvella toi voi olla pelkästään positiivinen juttu.

                                              Comment


                                                Tänään pitäisi metsästää toi moniurahihnankiristäjän laakeri, jotta saisi ulinat pois.
                                                Viskon poistosta ei siis ole ollut haittaa, vaikka vetelin tuossa kärrylastia 200km.

                                                Comment


                                                  Onko sulla laakeri irti ja numero sille tai mittoja?

                                                  Comment


                                                    Kaivelin foorumilta, että se laakeri on 40x17x12 ja tyyppi 6203
                                                    Semmosen kävin kympillä hakemassa

                                                    Comment


                                                      Eikä ku ajattelin vain että kyllähän minäkin olisin voinut tuollaisen pudottaa teille jos sitä metsästää olisi tarvinnut, mutta ihan peruslaakerihan tuo joten löytyy lähes maitokaupasta.

                                                      Comment


                                                        Jaa, no piru. No haettu mikä haettu, vaan ei vaihdettu vielä. Menee Passatti takuu tarkistuksiin, eikä kauhiasti uskalla vielä ruveta patentoimaan, jos pitää olla hetken ilman ykkösautoa.

                                                        Comment


                                                          "Uusi" takapuskurikin on kuulemma matkahuollon hellissä käsissä tulossa Jalasjärveä kohti. Katsotaan, josko siitä saisi paremman, kuin nykyisestä halkeama ja reikäkasasta.

                                                          Comment


                                                            Tuli umpiot putsattua. Linssien päällä oli harmaa kerros pölyä.
                                                            Heijastimet pitkissä molemmissa haalistunu aika heikkoon kuntoon. Lyhkästen heijastimissa molemmissa oli reikä. Eikai siellä reikää kuuluis olla?

                                                            Linssit on nyt kirkkaat ja umpionlasit pesastu astianpesukoneessa. Huonot noi lasitkin on, mutta kyllähän noide yleisilme kirkastu huomattavasti.

                                                            Ei tiedä onko paljon apua, kun heijastimet oli huonot.

                                                            Aika nopee homma.
                                                            Lyhkäsissä on vipu, jolla heijastimen ja linssin väliin tulee pieni lisäeste. Mikähän sen funktio on?

                                                            Comment


                                                              Samaa vipua ihmettelin aikanaan. Sillä passataan valokuvio joko oikean- tai vasemmanpuoleisen liikenteen mukaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X