Mikä tuossa suodatinmodissa oli jujuna?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Käyttöquattro A6 C4 2.5 TDIQ
Collapse
X
-
-
Löytyy suodattimia kotikylältäkin ja ne maksaa sen 4-5e max.
Ja pääsi samalla eroon siitä paluupuolen muovihärpäkkeestä, josta se alko ilmeskellä ilmaa reilummin. Olishan sen voinu hitsata umpeen tai vaihtaa o-renkaat tms, mutta pitäähän sitä jotain säätämistä olla.
Hoviliikkeessä, eli Motonetissa, ei ole orggisjalkaan suodatinta ainakaan suoraan tarjolla.
Comment
-
Paljonko tuo jalka maksoi? Orkkissuodatin on kieltämättä tyyriihkö, oliko 15 vai peräti 19e kun ostin itselleni.
Comment
-
Oliko se reilu 20e suodattimen kera tuo jalka Motonetista+ plus muutama euro noihin putkiliittimiin (mitä ne sitten oikeelta nimeltä onkaan).
Idea oli päästä ilmavaivoista kokonaan. Paluu menee suoraan tankkiin, niin ei sekään pääse sotkeen.
Orggissuodatin oli 40e :)
CAC:n jarruosatkin saapu. Vien ne luultavasti jauhemaalaukseen lähipäivinä.Viimeksi muokannut Puuhapete; 13.4.2011, 11:42.
Comment
-
Jos haluat tulevaisuudessa käyttää muunkin merkkisiä takajarrupaloja, niin tuosta satulasta pitää hioa tuota aukkoa vähän "pidemmäksi". Eli tuossa ekassa kuvassa näkyvää aukkoa pitäisi hioa kuvan yläreunaa kohti, jotta esim. TRW-merkkiset palat käy. Niissä kun on korkeampi tuo korvake, mihin tuo jarrupalan kitinän/kolinanpoistojousi kiinnityy.
Comment
-
Jos haluat tulevaisuudessa käyttää muunkin merkkisiä takajarrupaloja, niin tuosta satulasta pitää hioa tuota aukkoa vähän "pidemmäksi". Eli tuossa ekassa kuvassa näkyvää aukkoa pitäisi hioa kuvan yläreunaa kohti, jotta esim. TRW-merkkiset palat käy. Niissä kun on korkeampi tuo korvake, mihin tuo jarrupalan kitinän/kolinanpoistojousi kiinnityy
Paul vastasin näin kun kyselin noista paloista:
"The are the same brake pads which were used on the Audi A6 (C5) 1998-2002 for example."
Ainakin oheisen linkin mittojen mukaan on saman kokoset ja muotoset palat kuin mitä satuloiden mukana tuli.
http://seekpart24.com/trw/brake-pad-...-brake-gdb1330Viimeksi muokannut Puuhapete; 13.4.2011, 14:57.
Comment
-
Ettei olis noita jalkoja sitten erilaisia kun mielestäni mun jalassa on ihan normi ärräset kierteet, voin muistaa kyllä väärinkin. Ei sitten kannata ostaa mitään muuta kuin alkuperäisiä CAV suodattimia, ovat kiisseli huollon kaverin mukaan paljon parempia kuin minkään muun merkkiset tarvikkeet. Orkkis CAV suodatin oli muuten 2,80€ kun ostin niitä laatikollisen. Jalka menee vasta paikalleen seuraavassa suodatin vaihdossa.
Ihan fiksun oloset satulathan ne HP2:set on. Miksi pulverimaali, eiks sen takia joudu purkaan satulat? Jus hain itselleni foliatecin mustaa 2-komponentti satula maalia takajarrusatuloihin.
Comment
-
Ihan fiksun oloset satulathan ne HP2:set on. Miksi pulverimaali, eiks sen takia joudu purkaan satulat? Jus hain itselleni foliatecin mustaa 2-komponentti satula maalia takajarrusatuloihin.
Comment
-
Tehtiin jakopäähuolto tänään. Ei mennyt ihan putkeen.
Kone OT:hen, nokka-akselin latalla oikeeseen asentoon, pumppu oletusmerkkiin ja kellolla 0.25 ennakolle.
Ei sitten millään käyntiin. Yritettiin vaikka mitä ennakoita, mutta vaan savua vaan putkesta.
Katottiin ykk ykkösen suutinreijästäkin. yms, eli ei voi olla jako pielessä.
Moniurahihna on irto, tarvitseeko moottori laturia startatakseen tms?
Muutenkin ihan kiva ylläri ole. Kampuran rattaasta lähes koko kiila huitsin nevadassa, ala stefa ihan finaalissa. Moniurahihnan kiristäjän iskari poikki yms.
No ei siis saatu käyntiin vaikka diesel pumppujen yms kanssa kymmeniä vuosia tehnyt jamppa tuli avitaan.
Comment
-
Koita laittaa reilusti ennakkoa, vaikka 0.50. Helposti menee kiristyksessä liikaa pieleen, ja toi 0.25 on ainakin omien kokemusten mukaan todella tarkalla käynnistyksen suhteen. Meikällä kävi ihan samanlailla kun tein omaani rempan. Savua puski ja melkein lupasi, mutta ennakkoa kun lisäsi riittävästi niin tärähti avainta näyttämällä.
Comment
-
Onko Autodatan ohjeeseen luottamista?
On konetta pyöritetty ilman pumpun hihnaa. Pumpun hihnapyörässä on vain yksi merkki, joka on laitettu autodatan mukaan pumpun rungon kanssa. Mistä näkee jos pumppu on 180 astetta pielessä?
Moottori on OT:ssä, eli damperin mukaan OT merkki on suoraan alaspäin pellissä olevan viivan kanssa samassa linjassa. Vauhtipyörällä on koneistettu viiva soikean aukon (sen jossa puolet aukosta on ummessa) puolivälissä. Nokka-akselin ykköspytyn nokat on yläasennossa.
Isoillakin ennakoilla kokeiltu.
Autohan on ajettu pihaan ja toiminut muutenkin ok. Olispa toinen pumppu millä testata.
Ja unohtu mainita, että damperistakin on vulkanoinnissa kierroksen ympäri murtuma. Tiedä yhtään onko se vakavaa ja vaatii uutta damperia.
Ja saa epäillä tietotaitoa, koska ei saatu silti käyntiin. Eli säädetäänkö ennakot samaan suuntaan kuin moottori pyörii (eteenpäin) vai vastaan (taaksepäin)? Kuuluuko pumpun hihnapyörällä olla nollassa jonkin verran tyhjää ennenkuin lähtee taas nostaan tai laskeen?
Comment
-
Epäilenkin, että onko pumpussa ollut alunperin jo vikaa. Sehän ei toiminut edellisellä kerralla säätäessä, kun laitettiin oletusennakoille.
Tdigraphin mukaan toimii vain, jos arvot on jota 150 luokkaa, eli aivan pihalla asteikolta.
Mutta jos saisi yksinkertasen ohjeen, kuinka tuo ennakon säätö tehdään niin tietäis tsekata onko tullu ajatusfiba tai ollaanko katottu ihan vääriä merkkejä yms..
Comment
-
Jos tästä nyt on mitään apua, niin meikäläisellä ei ainakaan tarttenut katella pumpun merkkejä kun olivat ihan mitä sattuu. Ensi yrittämällä koitettiin pelkkien merkkien kanssa, niin savutti vaan. Sitten heittokellolla säädettiin, niin ei ollut merkkien kanssa edes asteikolla vaan joutu ihan reilusti ruuvaamaan. Meinas uskonpuute tulla.
Comment
-
Vai oliko Volvossa jopa 0.50? Sellaseen arvoon tuo säädettiin viime talvena nimittäin ja volvon arvo.
Nyt tuntuu, että alkaa vääntämään noin 1800-2000 rundin kohalta. Täytyy ajella hetki ja tarkistella pumppua uudelleen. TDI-Graphin mukaan 85 polttoaine lämpötilalla ennakko pyöri 50-60 paikkeilla. Asteikon mukaan se olisi hieman aikasella (arvio, kun asteikko alkaa polttoainen kohalla 100:sta), mutta pitäs tsekata uudestaan mitä se on lämpösenä.
Savutteli harmaata puolilämpösenä melko runsaati, mutta lopetti kun lämpes kunnolla. Olisko vaan polttoainetta sahaamisten takia menny putkistoon ja katteihinsen sen verran, että lämmetessä sitten savutteli.
Eli mitä kaikkea tuli vaihdettua: Termari, vesipumppu, kaikki hihnat, kaikki muut kiristäjät paitsi moniurahihnan, kampuran ja nokka-akselin stefat, alaratas, kampuran pultti.
Vielä jäi odottaan osia moniurahihnan kiristäjän iskari (ihan finaalissa, mutta toimii) ja ehkä dampperi.
Pari äärimmäisen huonoa kuvaa nokkien kunnosta, toivottavasti saa jotain selkoa.Viimeksi muokannut Puuhapete; 19.4.2011, 13:15.
Comment
-
Kokeilin mallintaa miten kerhotoverilta, kiitoksia vain, hankitut valssit oikeasti tuohon koppaan sopii. Ei ne nyt ihan kauheet ole.
On tässä e71:ssa vaan jotenkin huono kamera, vaikka pitäs olla 3.2mb. Toivottavasti saatte taas jotain selvää :)
Edessä jäi olan ja renkaanväliin ehkä milli. Ehkä pitäs olla vähän enemmän. Ei ota kuitenkaan kiinni mistään.Viimeksi muokannut Puuhapete; 21.4.2011, 14:09.
Comment
Comment