Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttöquattro A6 C4 2.5 TDIQ

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mikä tuossa suodatinmodissa oli jujuna?

    Comment


      Löytyy suodattimia kotikylältäkin ja ne maksaa sen 4-5e max.
      Ja pääsi samalla eroon siitä paluupuolen muovihärpäkkeestä, josta se alko ilmeskellä ilmaa reilummin. Olishan sen voinu hitsata umpeen tai vaihtaa o-renkaat tms, mutta pitäähän sitä jotain säätämistä olla.

      Hoviliikkeessä, eli Motonetissa, ei ole orggisjalkaan suodatinta ainakaan suoraan tarjolla.

      Comment


      • Cavin suodatinjalkoihin kannattaa sitten laittaa kierreliimaa jokaiseen liitokseen, muuten vuotaa 98% varmuudella. Kokemusta sadoista uusista suodattimista, jotka ponnistettu uudessa moottorissa.

        Comment


          Paljonko tuo jalka maksoi? Orkkissuodatin on kieltämättä tyyriihkö, oliko 15 vai peräti 19e kun ostin itselleni.

          Comment


            Oliko se reilu 20e suodattimen kera tuo jalka Motonetista+ plus muutama euro noihin putkiliittimiin (mitä ne sitten oikeelta nimeltä onkaan).

            Idea oli päästä ilmavaivoista kokonaan. Paluu menee suoraan tankkiin, niin ei sekään pääse sotkeen.
            Orggissuodatin oli 40e :)

            CAC:n jarruosatkin saapu. Vien ne luultavasti jauhemaalaukseen lähipäivinä.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut Puuhapete; 13.4.2011, 11:42.

            Comment


              Jos haluat tulevaisuudessa käyttää muunkin merkkisiä takajarrupaloja, niin tuosta satulasta pitää hioa tuota aukkoa vähän "pidemmäksi". Eli tuossa ekassa kuvassa näkyvää aukkoa pitäisi hioa kuvan yläreunaa kohti, jotta esim. TRW-merkkiset palat käy. Niissä kun on korkeampi tuo korvake, mihin tuo jarrupalan kitinän/kolinanpoistojousi kiinnityy.

              Comment


                Mitään chanssia saada CAC takasatulasta kriittisiä mittoja? Omat vetää ihan viimeisiään ja luonnollisesti vagcatin mukaan plussa spesifinen satula ja hinta sen mukainen. Jos nuo vaan kävisi niin tilaan samanlaiset.

                Comment


                  Mitä mittoja kaivataan?
                  Ei varmaan sovi S6:een? Tai plussaan.
                  Mun mielestä toi on tehty pienemmälle laikalle eli 245mm levylle. Eikös S6&S6+ omaa saman levyn eli 269x20?

                  Comment


                    Levyn mitat on joo samat mutta tavan S6 ja + satulassa on eri varaosanumerot. Käsitin että sinulle tuli juuri nuo S6 satulat.

                    Comment


                      Eikun nuo on alkuperästen korvaajat noi takasatulat.
                      Etusatulat on eri juttu.

                      Comment


                        Jos haluat tulevaisuudessa käyttää muunkin merkkisiä takajarrupaloja, niin tuosta satulasta pitää hioa tuota aukkoa vähän "pidemmäksi". Eli tuossa ekassa kuvassa näkyvää aukkoa pitäisi hioa kuvan yläreunaa kohti, jotta esim. TRW-merkkiset palat käy. Niissä kun on korkeampi tuo korvake, mihin tuo jarrupalan kitinän/kolinanpoistojousi kiinnityy
                        Testasikko millä paloilla?
                        Paul vastasin näin kun kyselin noista paloista:
                        "The are the same brake pads which were used on the Audi A6 (C5) 1998-2002 for example."
                        Ainakin oheisen linkin mittojen mukaan on saman kokoset ja muotoset palat kuin mitä satuloiden mukana tuli.
                        http://seekpart24.com/trw/brake-pad-...-brake-gdb1330
                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 13.4.2011, 14:57.

                        Comment


                          Hopsis, satulassa se ainut ero piilee jostain syystä, mutta tiivistesarja on sama kuin muissa, samoin palat ja levyt. Eiköhän sinne siis kelpaa ihan normiurssin satulat :)

                          Comment


                            Tuntuu hankalalta löytää UNF kierteisiä putkiliitoksia 8mm letkulle. Patentilla saatiin kasattua tulopuolelle oma ratkasu. Pumpulle meno saa jäädä 6mm, semmonen se oli alunperinkin.

                            Comment


                              Ettei olis noita jalkoja sitten erilaisia kun mielestäni mun jalassa on ihan normi ärräset kierteet, voin muistaa kyllä väärinkin. Ei sitten kannata ostaa mitään muuta kuin alkuperäisiä CAV suodattimia, ovat kiisseli huollon kaverin mukaan paljon parempia kuin minkään muun merkkiset tarvikkeet. Orkkis CAV suodatin oli muuten 2,80€ kun ostin niitä laatikollisen. Jalka menee vasta paikalleen seuraavassa suodatin vaihdossa.

                              Ihan fiksun oloset satulathan ne HP2:set on. Miksi pulverimaali, eiks sen takia joudu purkaan satulat? Jus hain itselleni foliatecin mustaa 2-komponentti satula maalia takajarrusatuloihin.

                              Comment


                                Ihan fiksun oloset satulathan ne HP2:set on. Miksi pulverimaali, eiks sen takia joudu purkaan satulat? Jus hain itselleni foliatecin mustaa 2-komponentti satula maalia takajarrusatuloihin.
                                No tätä olen kyllä postinu itekki. Eihän tuota autoa varsinaisesti radalle tule tehtyä, joten lämpöjen kanssa ei pitäs olla väliä. Ja mihin musta matta nyt muutenkaan muuttuis. Kunhan pysyis kiinni vaan.

                                Comment


                                  Tehtiin jakopäähuolto tänään. Ei mennyt ihan putkeen.
                                  Kone OT:hen, nokka-akselin latalla oikeeseen asentoon, pumppu oletusmerkkiin ja kellolla 0.25 ennakolle.
                                  Ei sitten millään käyntiin. Yritettiin vaikka mitä ennakoita, mutta vaan savua vaan putkesta.
                                  Katottiin ykk ykkösen suutinreijästäkin. yms, eli ei voi olla jako pielessä.
                                  Moniurahihna on irto, tarvitseeko moottori laturia startatakseen tms?

                                  Muutenkin ihan kiva ylläri ole. Kampuran rattaasta lähes koko kiila huitsin nevadassa, ala stefa ihan finaalissa. Moniurahihnan kiristäjän iskari poikki yms.

                                  No ei siis saatu käyntiin vaikka diesel pumppujen yms kanssa kymmeniä vuosia tehnyt jamppa tuli avitaan.

                                  Comment


                                    Moniurahihna on irto, tarvitseeko moottori laturia startatakseen tms?
                                    Ei tarvitse. Onko konetta tai pumppua pyöritetty hihnan ollessa irrallaan ? Pumpun jako 180 astetta pielessä ?

                                    Comment


                                    • Koita laittaa reilusti ennakkoa, vaikka 0.50. Helposti menee kiristyksessä liikaa pieleen, ja toi 0.25 on ainakin omien kokemusten mukaan todella tarkalla käynnistyksen suhteen. Meikällä kävi ihan samanlailla kun tein omaani rempan. Savua puski ja melkein lupasi, mutta ennakkoa kun lisäsi riittävästi niin tärähti avainta näyttämällä.

                                      Comment


                                      • Tuli vaan ajatus, ettei olisi käynyt aivopieru pumpun ajoituksen kanssa. Näissä vitosissa kun se pumppu on peilikuva vrt normaaleihin. Jospa tuo ennakko 0.25 on katsottu väärään suuntaan? En epäile tietotaitoa, mutta joskus saattaa ajatuskatkoja syntyä :)

                                        Comment


                                          Onko Autodatan ohjeeseen luottamista?
                                          On konetta pyöritetty ilman pumpun hihnaa. Pumpun hihnapyörässä on vain yksi merkki, joka on laitettu autodatan mukaan pumpun rungon kanssa. Mistä näkee jos pumppu on 180 astetta pielessä?

                                          Moottori on OT:ssä, eli damperin mukaan OT merkki on suoraan alaspäin pellissä olevan viivan kanssa samassa linjassa. Vauhtipyörällä on koneistettu viiva soikean aukon (sen jossa puolet aukosta on ummessa) puolivälissä. Nokka-akselin ykköspytyn nokat on yläasennossa.

                                          Isoillakin ennakoilla kokeiltu.

                                          Autohan on ajettu pihaan ja toiminut muutenkin ok. Olispa toinen pumppu millä testata.

                                          Ja unohtu mainita, että damperistakin on vulkanoinnissa kierroksen ympäri murtuma. Tiedä yhtään onko se vakavaa ja vaatii uutta damperia.

                                          Ja saa epäillä tietotaitoa, koska ei saatu silti käyntiin. Eli säädetäänkö ennakot samaan suuntaan kuin moottori pyörii (eteenpäin) vai vastaan (taaksepäin)? Kuuluuko pumpun hihnapyörällä olla nollassa jonkin verran tyhjää ennenkuin lähtee taas nostaan tai laskeen?

                                          Comment


                                          • Vastakkaiseen suuntaan säädetään kun pultti kiristetään, eli onkos se nyt sitten moottorin pyörimissuunnan suuntaisesti. Tuskin sillä toisella pumpulla tuut hullua hurskaammaksi kun samat säädöt joudut tekemään sillekin.

                                            Comment


                                              Sais ainakin todettua onko pumpussa vikaa. Epäilyttää tuo pumppu jotenki.

                                              Comment


                                              • Ei nuo VP37 pumput yleensä noin hajoa, että ajosta sammutetaan eikä enää toimi. Ajoitukset pielessä on todennäköisin vika.

                                                Comment


                                                  Epäilenkin, että onko pumpussa ollut alunperin jo vikaa. Sehän ei toiminut edellisellä kerralla säätäessä, kun laitettiin oletusennakoille.
                                                  Tdigraphin mukaan toimii vain, jos arvot on jota 150 luokkaa, eli aivan pihalla asteikolta.
                                                  Mutta jos saisi yksinkertasen ohjeen, kuinka tuo ennakon säätö tehdään niin tietäis tsekata onko tullu ajatusfiba tai ollaanko katottu ihan vääriä merkkejä yms..

                                                  Comment


                                                  • Jos tästä nyt on mitään apua, niin meikäläisellä ei ainakaan tarttenut katella pumpun merkkejä kun olivat ihan mitä sattuu. Ensi yrittämällä koitettiin pelkkien merkkien kanssa, niin savutti vaan. Sitten heittokellolla säädettiin, niin ei ollut merkkien kanssa edes asteikolla vaan joutu ihan reilusti ruuvaamaan. Meinas uskonpuute tulla.

                                                    Comment


                                                      Täällä saman suuntaisia kokemuksia. Niillä merkeillä ei tee juuri mitään. Sama juttu TDIGraphin kanssa, ikinä ei ollut hyvä, jos sillä asteikolla sääti. Heittokello lie ainut oikea laite tuon ennekon säädössä.

                                                      Comment


                                                        Nojoo, löyty se oikee kohta. Merkki piti suunnilleen paikkaansa, mutta meidän kello oli falskannu. Nyt se on 0.32 ennakolla. Onko tuolla isoa merkitystä jos se oikea on 0.25 +-0.02?

                                                        Comment


                                                        • Ei ole merkitystä. Varsinkin isompien suuttimien kanssa tuo on oltava selkeästi enemmän. Volvoissakin taitaa olla lähtökohtana jo 0.40 samalla koneella.

                                                          Comment


                                                            Vai oliko Volvossa jopa 0.50? Sellaseen arvoon tuo säädettiin viime talvena nimittäin ja volvon arvo.

                                                            Nyt tuntuu, että alkaa vääntämään noin 1800-2000 rundin kohalta. Täytyy ajella hetki ja tarkistella pumppua uudelleen. TDI-Graphin mukaan 85 polttoaine lämpötilalla ennakko pyöri 50-60 paikkeilla. Asteikon mukaan se olisi hieman aikasella (arvio, kun asteikko alkaa polttoainen kohalla 100:sta), mutta pitäs tsekata uudestaan mitä se on lämpösenä.

                                                            Savutteli harmaata puolilämpösenä melko runsaati, mutta lopetti kun lämpes kunnolla. Olisko vaan polttoainetta sahaamisten takia menny putkistoon ja katteihinsen sen verran, että lämmetessä sitten savutteli.

                                                            Eli mitä kaikkea tuli vaihdettua: Termari, vesipumppu, kaikki hihnat, kaikki muut kiristäjät paitsi moniurahihnan, kampuran ja nokka-akselin stefat, alaratas, kampuran pultti.
                                                            Vielä jäi odottaan osia moniurahihnan kiristäjän iskari (ihan finaalissa, mutta toimii) ja ehkä dampperi.

                                                            Pari äärimmäisen huonoa kuvaa nokkien kunnosta, toivottavasti saa jotain selkoa.
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Puuhapete; 19.4.2011, 13:15.

                                                            Comment


                                                              Kokeilin mallintaa miten kerhotoverilta, kiitoksia vain, hankitut valssit oikeasti tuohon koppaan sopii. Ei ne nyt ihan kauheet ole.
                                                              On tässä e71:ssa vaan jotenkin huono kamera, vaikka pitäs olla 3.2mb. Toivottavasti saatte taas jotain selvää :)
                                                              Edessä jäi olan ja renkaanväliin ehkä milli. Ehkä pitäs olla vähän enemmän. Ei ota kuitenkaan kiinni mistään.
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Puuhapete; 21.4.2011, 14:09.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X