Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttöquattro A6 C4 2.5 TDIQ

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lähinnä valmista ratkaisui hain, kun ei ole metallintyöstämiseen soveltuvia tiloja tai laitteita itsellä.
    Saishan semmosen tietysti ehkä teetettyä jossain.

    Comment


      Ajatuksena on ollut vaihtaa S6:n puskuri ja lokasuojat, sekä myös mahdollisesti tolpat.
      Jos auton madaltaa joutunee ostamana ässän satsin? Ja ässän satsia ei saa alle ilman, että tolpat jarruineen muutoskatsastaa eikös?
      Onko S6:n ja A6:n tolpissa, navoissa yms mitä eroja? yläpäässä on eroa ainakin vissiin.

      Comment


        Tolppien yläpäät on käsittääkseni samat mutta sitten alajousilautasesta alespäin alkaa olla eroja just navoissa ja jarrujen kiinnitys korvakkeissa. Eli samojen jousien pitäisi käydä ässiin niin kuin perus malleihin.

        Comment


          Releytin lyhyet ja pitkät tänään.
          Ennen releytystä lyhyille meni 13.4 volttia ja releytyksen jälkeen 14.4.
          Pitkille meni aavistuksen vähemmän kuin lyhkäsille, mutta nyt niillekkin menee 14.4

          Kirkkauteen tai kuinka paljon parani ei pysty sanomaan, mutta kyllä nuo pitkät ainakin palaa huomattavan kirkkaasti nyt.

          Lyhkäsille olisi voinut laittaa kaksi relettä ja johdotkin varmasti paremmin vedettyä, mutta tuli sentää laitettu kutistesukkaa liitoksiin.

          Comment


            Linssien putsaus vielä ja rupeaa näkymään taas vähän eritavalla.

            Comment


              Tietysti heti paukahti toinen lyhkästen polttimoista, mutta aika odotettua varmasti.

              En ole tuota umpiota aikasemmin purkanut, vain irroittanu, niin onko tuo linssioperaatio millanen?

              Comment


                Foorumilta löytyi joskus ohjeetkin siihen. Nyt en äkkiä paikantanut.

                Periaatteessa lamppu irti, lasi pois (metalliklipsut) ja umpio paloiksi, linssille Fairya ja haaleaa vettä perään ja eikun kasaan. Ei mikään ylettömän työläs, joskin vaatii hieman sorminäppäryyttä ja hermoja. Ehdottoman kannattava operaatio minusta.

                Samalla kannattaa tiskata myös lampun lasi sisäpuolelta.

                Comment


                  Ja samalla vaihtaa uudet lasit myös. Kuulostaa melko helpolta operaatiolta ja kun nuo valotkin on vielä edellisen irrotuksen jäljiltä säätämättä.

                  Comment


                  • Valojen putsauksesta:

                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=linssivalojen

                    Comment


                      Nyt olis jakopäähän tarvikkeet valmiina. Gatesin Remmisatsit, kampuran ratas&pultti, SKF:n vesipumppu, kampuran stefa etc.
                      Ei muista edes mitä kaikkee tuli tilattua.

                      Ja Dieselkontorilta tilattu pumppuadapteri satsi sopii mikrometriin. Vielä kun saisi sovitettua sitä pumppuunkin.

                      Harrastamista rajottaa talvi ja Caddyn kunnostaminen. Takalevyt ja palat, sekä takaänäri+väliputki töineen reilu 700e. + Perushuolto.
                      Melko kallista pitää voimassa liikkumisturva.

                      Comment


                        Onhan se, mutta eikös audistilla ole loppumaton puuhakassa...

                        Comment


                          Audi ei ole vaatinut vielä mitään älyttömiä. Toi Caddy on, jonka piti olla huoleton ratkaisu vähine kilsoineen.

                          Vielä jos tässä joutuu ekun vaihtaan Caddyyn nokka-akseli asentoanturin temppuilun takia.

                          Comment


                            Pitkästä aikaa jotain tälläkin rintamalla.
                            Tilasin Eibachin pro-kitin odottamaan asennusta. Ehkä vielä iskaritkin täytys hankkia.

                            Mustia puskureita (ehjiä) jos on tarjolla niin saa tarjota.

                            Comment


                            • Missä kunnossa sinulla on nuo alkuperäiset jouset? Oletko kenties myymässä niitä?

                              Comment


                              • Mulla on ainakin yksi orggis alusta irtaallaan ja kai siitä voisi luopua. Löytyy siis sekä iskarit, että jouset. Jos puuhis ei halua omia hukata niin saapi kysellä multa.

                                Comment


                                • minkälaiseen kulutukseen tommoisella 4vedolla pääsee`?

                                  Comment


                                    Lähemmäs kuutta litraa ovat jotkut kehuneet. Itsellä menee sellaista 6,7-7l aika pitkälti.

                                    Comment


                                    • Kesäkelissä meni vakio moottorilla ja alkuperäis kokoisella rengastuksella 5,3L/100km. Nykyään hieman piristeltynä ja 18" kiekoilla hörppää aika tasan seiskaa näin talvi olosuhteissa. Nämä arvot siis pitempää matkaa melko rauhallisella ajotyylillä. Kengittämällä saa janoisemmaksikin.

                                      Comment


                                        Mulla on menny talvikeleillä nyt sellasta 6.5l pintaan. Nyt kun kelit on taas hieman lauhtunut niin näyttää tämän hetken tankillinen olevan puolessa välissä ja about 600km takana. Eli vois päästä lähemmäs 6:tta jo.

                                        Se vähän vaihtelee miten tolasella n. 65l pääsee(tankkausväli), mutta välillä jonkun verran yli 1000km, välillä alle.
                                        Oikeen kovilla pakkasilla mentiin kyllä 7 pintaan, kun ei tuo oikeen lämmennyt kunnolla.

                                        ja Disclaimer perään: Mulla on edelleen ajotukset persiillään tossa koneessa, joten en tiedä mitä se vaikuttaa.

                                        Mulla ei ole kokemusta muista alustoista C4:ssa, joten vaikee sanoa onko ne ajetut vai ei. Kunnossa mun mielestä, kun saa hidasteiden ylikin ajella ilman ylimääräsiä kolinota ja liikkeitä. Täytyy pohtia jahka saan ne pohjankolisuttajat alle

                                        Projekti meinas nytkähtää jo kunnolla eteenpäin, kun eräs S6 oli kiikarissa suolestettavaksi. En sitä kuitenkaan saanu. Toinen oli S6 Plus, mutta semmosen käyttökuntosen suolestaminen tähän projektiin olis varmaan aiheuttanu audikansanliikkeen :) Katotaan, jos joku tarttuu kouraan.
                                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 11.3.2011, 10:00.

                                        Comment


                                        • Jos toimivaa plussaa meinaat teurastaa niin olisi ainakin reilua jakaa osaset kaikkien heimoveljien kanssa diplomaattisesti. Itsehän voisin ottaa esim. etuloksut ja vaikka jonkun vakaajatangon, kun nehän on sulle tarpeettomia osia :D Muuten voi kyllä joutua väsäämään tussipahvikyltin jonka kassa tulla heilumaan pihaan ja lopuksi kahlita itsensä plussan kardaaniin!

                                          Comment


                                            Loksuthan menis heti ekana tuohon A6:een puskereiden kera :)
                                            No ei nyt vielä moista ole tullut hankittua, joten en jonotuslappuja jakele ;)

                                            Comment


                                              Pikkusen taas osaa kerätty.
                                              Eibachin jousisarja odottaa asennusta. CAC:lt tulee HP2 jarrut eteen ja uudet satulat taakse.
                                              S6:n valomaskikin tilattu.
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Puuhapete; 6.4.2011, 09:54.

                                              Comment


                                                Bilsteinin Sprintit tuli tilattua myös ja uudet jarruosat pitäis saapua huomenna.

                                                Kohta pääsee kasaamaan, mutta mietin pitäskö nuo jarrusatulat jauhemaalata mustaksi tms, kun on ovat ihan alumiinilla.
                                                punasia tai keltasia ei tule.

                                                Comment


                                                  Kohta pääsee kasaamaan, mutta mietin pitäskö nuo jarrusatulat jauhemaalata mustaksi tms, kun on ovat ihan alumiinilla.
                                                  punasia tai keltasia ei tule.
                                                  Kannattaa maalata. Muuten nuo menee yhdessä talvessa melko kurjan näköisiksi. Ei värillä väliä kunhan se on musta, siis ne jarrusatulat.
                                                  Viimeksi muokannut Ilkka L; 12.4.2011, 14:58. Perustelu: tarkennettu kommenttia

                                                  Comment


                                                    Kohtahan tästä tulee ihan oikee projekti, eli rahaa palaa käsittämätön määrä ihan turhaan :)
                                                    Jos muut harrastukset antaa periksi niin ylimaalaus olisi tavotteena. Harmittavan vähän vain tuntuu olevan ehjiä C4 puskimia tarjolla.

                                                    Moottoripuolelle pitäs kai tehdä kans jotain. Edes se perus läpikäynti, että sai menetetyt pollet takasin. Tästä ei tule kuitenkaan mitää megateholaitetta koskaan.

                                                    Comment


                                                    • Kyllä niitä puskimia eBaysta löytyy kohtuullisen hyvin omiin tarpeisiin ja välillä edukkaastikin. Nimim. pari kierrosta vintillä odottamassa.

                                                      Comment


                                                        Ehkä etin väärillä sanoilla, mutta olen saksan ebayta selannu ja ei muka ole löytynyt.

                                                        Comment


                                                        • Stoßstange on taikasana. :)

                                                          Comment


                                                            No näin näytti olevan. Jonkummoisen pistin jo tilaukseenkin. Saas kattoa millanen etupuskin sieltä joskus tulee.

                                                            Takapuskureita tuntuu olevan edelleen harvassa.

                                                            Comment


                                                              Asentelin vihdoin tuon CAV:n suodattimen.
                                                              Jalan tein ihan vaan reikälevystä mitä käytetään rakentamisessa.
                                                              Letkut on vielä patentilla, eli bensasuodattimilla kiinni. Tuli väärän kokoset letkuliittimet hommattua.
                                                              Tuli huomattua myös, että alkuperäsen suodatinjalan ruuvit on epäsymmetrisesti. Piirsin paikat toiselle puolelle ja eihän ne ihan kohalleen menny. No saa kelvata.

                                                              Ei kaunein, eikä paras, mutta silti olen ite tyytyväinen :)
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X