Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Lähinnä valmista ratkaisui hain, kun ei ole metallintyöstämiseen soveltuvia tiloja tai laitteita itsellä.
Saishan semmosen tietysti ehkä teetettyä jossain.
Ajatuksena on ollut vaihtaa S6:n puskuri ja lokasuojat, sekä myös mahdollisesti tolpat.
Jos auton madaltaa joutunee ostamana ässän satsin? Ja ässän satsia ei saa alle ilman, että tolpat jarruineen muutoskatsastaa eikös?
Onko S6:n ja A6:n tolpissa, navoissa yms mitä eroja? yläpäässä on eroa ainakin vissiin.
Tolppien yläpäät on käsittääkseni samat mutta sitten alajousilautasesta alespäin alkaa olla eroja just navoissa ja jarrujen kiinnitys korvakkeissa. Eli samojen jousien pitäisi käydä ässiin niin kuin perus malleihin.
Releytin lyhyet ja pitkät tänään.
Ennen releytystä lyhyille meni 13.4 volttia ja releytyksen jälkeen 14.4.
Pitkille meni aavistuksen vähemmän kuin lyhkäsille, mutta nyt niillekkin menee 14.4
Kirkkauteen tai kuinka paljon parani ei pysty sanomaan, mutta kyllä nuo pitkät ainakin palaa huomattavan kirkkaasti nyt.
Lyhkäsille olisi voinut laittaa kaksi relettä ja johdotkin varmasti paremmin vedettyä, mutta tuli sentää laitettu kutistesukkaa liitoksiin.
Foorumilta löytyi joskus ohjeetkin siihen. Nyt en äkkiä paikantanut.
Periaatteessa lamppu irti, lasi pois (metalliklipsut) ja umpio paloiksi, linssille Fairya ja haaleaa vettä perään ja eikun kasaan. Ei mikään ylettömän työläs, joskin vaatii hieman sorminäppäryyttä ja hermoja. Ehdottoman kannattava operaatio minusta.
Samalla kannattaa tiskata myös lampun lasi sisäpuolelta.
Nyt olis jakopäähän tarvikkeet valmiina. Gatesin Remmisatsit, kampuran ratas&pultti, SKF:n vesipumppu, kampuran stefa etc.
Ei muista edes mitä kaikkee tuli tilattua.
Ja Dieselkontorilta tilattu pumppuadapteri satsi sopii mikrometriin. Vielä kun saisi sovitettua sitä pumppuunkin.
Harrastamista rajottaa talvi ja Caddyn kunnostaminen. Takalevyt ja palat, sekä takaänäri+väliputki töineen reilu 700e. + Perushuolto.
Melko kallista pitää voimassa liikkumisturva.
Mulla on ainakin yksi orggis alusta irtaallaan ja kai siitä voisi luopua. Löytyy siis sekä iskarit, että jouset. Jos puuhis ei halua omia hukata niin saapi kysellä multa.
Kesäkelissä meni vakio moottorilla ja alkuperäis kokoisella rengastuksella 5,3L/100km. Nykyään hieman piristeltynä ja 18" kiekoilla hörppää aika tasan seiskaa näin talvi olosuhteissa. Nämä arvot siis pitempää matkaa melko rauhallisella ajotyylillä. Kengittämällä saa janoisemmaksikin.
Mulla on menny talvikeleillä nyt sellasta 6.5l pintaan. Nyt kun kelit on taas hieman lauhtunut niin näyttää tämän hetken tankillinen olevan puolessa välissä ja about 600km takana. Eli vois päästä lähemmäs 6:tta jo.
Se vähän vaihtelee miten tolasella n. 65l pääsee(tankkausväli), mutta välillä jonkun verran yli 1000km, välillä alle.
Oikeen kovilla pakkasilla mentiin kyllä 7 pintaan, kun ei tuo oikeen lämmennyt kunnolla.
ja Disclaimer perään: Mulla on edelleen ajotukset persiillään tossa koneessa, joten en tiedä mitä se vaikuttaa.
Mulla ei ole kokemusta muista alustoista C4:ssa, joten vaikee sanoa onko ne ajetut vai ei. Kunnossa mun mielestä, kun saa hidasteiden ylikin ajella ilman ylimääräsiä kolinota ja liikkeitä. Täytyy pohtia jahka saan ne pohjankolisuttajat alle
Projekti meinas nytkähtää jo kunnolla eteenpäin, kun eräs S6 oli kiikarissa suolestettavaksi. En sitä kuitenkaan saanu. Toinen oli S6 Plus, mutta semmosen käyttökuntosen suolestaminen tähän projektiin olis varmaan aiheuttanu audikansanliikkeen :) Katotaan, jos joku tarttuu kouraan.
Jos toimivaa plussaa meinaat teurastaa niin olisi ainakin reilua jakaa osaset kaikkien heimoveljien kanssa diplomaattisesti. Itsehän voisin ottaa esim. etuloksut ja vaikka jonkun vakaajatangon, kun nehän on sulle tarpeettomia osia :D Muuten voi kyllä joutua väsäämään tussipahvikyltin jonka kassa tulla heilumaan pihaan ja lopuksi kahlita itsensä plussan kardaaniin!
Kohtahan tästä tulee ihan oikee projekti, eli rahaa palaa käsittämätön määrä ihan turhaan :)
Jos muut harrastukset antaa periksi niin ylimaalaus olisi tavotteena. Harmittavan vähän vain tuntuu olevan ehjiä C4 puskimia tarjolla.
Moottoripuolelle pitäs kai tehdä kans jotain. Edes se perus läpikäynti, että sai menetetyt pollet takasin. Tästä ei tule kuitenkaan mitää megateholaitetta koskaan.
Asentelin vihdoin tuon CAV:n suodattimen.
Jalan tein ihan vaan reikälevystä mitä käytetään rakentamisessa.
Letkut on vielä patentilla, eli bensasuodattimilla kiinni. Tuli väärän kokoset letkuliittimet hommattua.
Tuli huomattua myös, että alkuperäsen suodatinjalan ruuvit on epäsymmetrisesti. Piirsin paikat toiselle puolelle ja eihän ne ihan kohalleen menny. No saa kelvata.
Ei kaunein, eikä paras, mutta silti olen ite tyytyväinen :)
Comment