Onkos sulla sen verhoilun ja äänieristeen välissä lehet? Jos ei niin kantsii sinnekkin heittää. Oma hommansa aina puljata niitten vaihdon kanssa, mutta kuivaapahan eristeetkin..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 Turbo Quattro [Perushuoltoa]
Collapse
X
-
Lämmittelin kuumailmapuhaltimella aikani molemman puolen mattoja, niin höyry laittoi tuulilasin ja takalasin läskiin ja jopa tallin ovien lasin kevyeen huuruun.
Aika kostea on tuo lattiamatto; vahingossa hipaisi kuumailmapuhaltimen kuuma suutin suoraan mattoon, sihahdus vaan kuului eikä mattoon jäänyt jälkiä :P
Kunhan tässä saa tuota lattiamattoa enimmäkseen kuivattua, niin joutuu hiton hyvin pesemään kaikki lasit sisäpuolelta.
Comment
-
Vanhemmassa 200:ssa oli takatuhkakupeissa valot, joten ajattelin sellaiset tehdä omaankin. Jemmassa oli vanhan 200:n ovipahvit ja ovet, joten niistä sai tarvittavan johdotuksen liittimeen. Eli ovipahvia purkaessa ei tarvitse katkoa yhtään johtoa.
Jotain omaa pitää lisätä, joten korvasin sen pienen hehkulampun punaisella ledillä. Eipähän tarvitse palaneita hehkulamppuja vaihdella.
Virran otin sähkölasin napilta, joten nuo tuhkakupin valot pystyy myös sammuttamaan tarvittaessa. Muutama kuva:
Comment
-
Kiitoksia. Jotain tekemistä pitää näin päivisin keksiä, kun on pakkolomalaisena :)
Hyvähän nämä "joka-kulman-autot" on orggiksena pitää :) Nytkin ehkä isoin muutos autossa on vakiota paremmat jenkkakoneet ja yksi ylimääräinen letku konehuoneessa, kun on painemittari hanskalokerossa ja tietysti nuo 17" kesärenkaat...
Ainiin; Lämmityslaitteen kennon ja puhaltimen vaihtokin onnistui, ei ole mitään hämminkiä sen jäljiltä ollut.
Ilmastoinnin läpät liikkuu nappia painaessa ja lämpötilaa muuttaessa. Pitäisi vielä lämpinämä päivänä katsoa ne vikakoodit.
Toki olisi vielä kaikkea pientä "ei pakollista" laitettavaa, jos hiton hyvän haluaa.
Täydellinen jakopäänremontti olisi hyvä tehdä jossain vaiheessa, peräöljyt vaihtaa, bensaletkut tankin ja varaajan luota (silloin tällöin haiskahtaa bensa - haperon näköiset letkut), ilmastoinnin täyttö/huolto mahdollisesti ja tietysti hoitaa nahkat.
Lähtisi lumet pois mökiltä, niin pääsisi pukeille ajamaan auton. Ei oikein tallissa viitsi auton alla ahtaassa turata...Viimeksi muokannut Härski; 1.4.2010, 17:00.
Comment
-
Kävin tänään hakemassa lötköön pitkän leiman. Alkukuusta kävin näyttämässä konttorilla autoa, muuten olisi mennyt huomautuksetta läpi,
mutta oikea käsijarru oli tehoton (ei toiminut lainkaan). Yllätysyllätys audin takajarrut :P
Herkistelemällä ja osia liikuttelemalla sitten rupesi toimimaan ja nyt pitää yhtäpaljon molemmat puolet.
Voi olla, että talvea vasten täytyy uusia vaijerit varmuuden vuoksi. Itse "käpälät" liikkuu kunnolla.
Autohan ei ole vähäpäästöinen, mutta taitaa katti ehjänä vielä:
Vasen on tämän kuun alussa otettu päästömittaus ja oikean puoleinen on joulukuussa otettu mittaus.
Mitä mieltä raati noista arvoista on? Itselleni kun nuo eivät kerro mitään erikoista.Viimeksi muokannut Härski; 13.4.2010, 13:37.
Comment
-
Minusta nuo näyttää ihan hyviltä, vaikka jälkimmäisessä palaminen ei ole ihan NIIN hyvällä mallilla, kuin ekassa. Häkää, eli puutteellisen palamisen tuotetta, ja palamatonta hiilivetyä on enemmän kuin ensimmäisessä mittauksessa, samoin happea. Sitä en sitten osaa sanoa, saako tuollaiset erot aikaan ihan mittauseroista.
Voihan siitä ilmanputsarin ja tulpat tarkistaa.
Comment
-
Audi kävi hoviasentajalla jakopäänremontissa. Meni hihna, apurulla ja vesipumppu uusiksi kerralla.
Mielenkiintoinen ilmiö noissa se hihnan kireys;
Liian tiukalla ollessaan pitää ylimääräistä ääntä, ja sopivalla ollessaan kuullostaa tosi siistiltä. Kaksi kertaa piti löysätä hihnaa, että tuli hyvä.
Tiukassa meinasi olla osa pulteista, kun kirjanpidon mukaan olisi noita jakopään osia vaihdettu vuonna 2002 :P
Kilometrien puolesta olisi ajanut vielä sen 50tkm, mutta nyt hoidettu tuo pois alta, niin voi taas sen puolesta huolettomasti ajella.
Comment
-
Liian tiukalla ollessaan pitää ylimääräistä ääntä, ja sopivalla ollessaan kuullostaa tosi siistiltä. Kaksi kertaa piti löysätä hihnaa, että tuli hyvä.
Comment
-
Oikein kuvaava termi tuo "viulun viritys".
Hyvin sitä kyllä autoa oppiin kuuntelemaan. Uusilla osilla kasatessa huomasi heti, että jokin sivuääni on koneessa. Joka juurikin tässä tapauksessa johtui liian kireästi hihnasta.
Toisaalta ihan opettavaa seurata vierestä tuollainen säätäminen. Rehellisesti voi sanoa oppineensa jotain uutta :)
Comment
-
Sadepäivänä jouti olemaan tallilla. Tuli sisusta siistittyä.
Musta sisusta helppo ylläpitää, kun aurinkoisella kelillä näkyy jokaikinen pölyhiukkanen :P
Viikonloppuna hommasin ensi talveksi toiset vanteet. Nuo aikaisemmissa kuvissa olevat mustat jäävät näillä näkymin kesärenkaille.
Olivat minulle tullessaan valkoiset, niin saavat näillä näkyminen sellaisena ollakin. Kunnollinen puhdistus ja noiden kanttari-ihottumien korjaus motivaation antaessa myötä. Osanumero vanteissa 437 601 025c. Taisivat 200:ssa ja ur-quattroissa noita vanteita käytellä...
Comment
Comment