Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen uusiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jarrujen uusiminen

    Tuli käyttö A6:ssa jarrut matkansa päähän. Käyttäen vakiokokoisia tarvikeosia ja mahdollisimman halvalla uusiksi. Pistän samalla maalit pintaan jottei olis niin karun näköiset hetikohta.

    Eka jarru tehty, ennen/jälkeen/paikallaan:
    http://tinyurl.com/2jdsv
    http://tinyurl.com/36fs9
    http://tinyurl.com/2dvb4 (joo, siitä uupuu vielä se rautalanka - huomasin just ennen vannetta)

    Tältä näyttää kulut:
    Etulevyt: Eestistä 70e/pr
    Takalevyt: Motonet 44e/pr
    Jarrupalat: EBC Green Stuff (vähän lipesin siitä halvimmalla-teemasta tässä), Englannista 100e
    Liukutappi/kumisarja eteen: Lauttasaaren Osaset: 30e
    Liukutapit taakse: ei vielä hankittu, katon eka onko tarpeen
    Rasvanipat taakse: ei vielä hankittu
    Jarrurasva: Lauttasaaren Osaset: iso tuubi 5e
    Maali levyihin: jäi yli harrasteauton jarrurempassa, VHT jarrumaali
    Maali satuloihin/telineisiin: löytyi omasta varastosta, tavallinen pensselilevitteinen metallimaali

    Kokonaiskulut: nähdään kun tulee takajarrujen vuoro, päivitän

    #2
    100 lukijaa eikä ensimmäistäkään "onpas törkeen väriset jarrupalat" tms. kommenttia? ;-)

    Kivat kelit, ei taida tänään edetä prokkis...

    Comment


      #3
      Kaikkihan tietää EBC:n palat, niin mitäpä niitä enää kommentoimaan...

      Comment


        #4
        Ja voihan ne maalata, mikäli alkaa häiritä:


        Toki uunin käyttö saattaa generoida "jonninverran" hellasäröä ;-)

        Comment


          #5
          > Kaikkihan tietää EBC:n palat, niin mitäpä niitä enää kommentoimaan..

          En tainnut ihan tosissani olla.

          Tuttu näky meiltä, noi jarrulevyt olivat nekin hetken paistumassa miedossa lämpötilassa keittiön uunissa. Astianpesukonekin oli projektissa mukana kun pesin jarruosia. Hmmm...hellasärö...voiskohan tässä olla syy miksi olen taas poikamies ;-)

          Itseasiassa tekis mieli maalata noi palat, ovat aika räikeät hopeanvärisessä autossa.

          Comment


          • #6
            Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää.

            Eli laitettiinpa myös minulle jarruosat uusiksi. Eteen paloiksi meni Ferodo Targetit. Yllätys oli melkoinen, kun jarrut häipyivät yhden nopean Appara-kierroksen jälkeen. Esim. orkkispaloilla on kuitenkin saanut ajaa suht huolettomasti useampia kierroksia.

            Palat sentään palautuivat jokseenkin ennalleen, mutta pakko ne on pois ottaa. Tiedä kestävätkö edes yhtä kunnon hidastusta isosta vauhdista.

            Comment


            • #7
              kommentoidaan nyt sitten niitä EBC paloja tai jartsojen upg prosessia.

              Älkää sitten perkeleessä laittako ensin taakse EBC:n paloja ja sitten seuraavassa
              rempassa vasta eteen.

              Tulee muuten ylläri kovassa jarrutuksessa kun perä nappaa kiinni liian hyvin.

              Samaaan tilanteeseen pääsee kun laittaa eteen liian kylmät palat ja taakse vakiot
              niin talviliukkaalla nappaa ensin takaa kiinni. Auto tosin kääntyy kivasti kun takapäätä
              saa luistoon helposti. kaikki eivät siitä kuitenkaan pidä.

              eli eteen ja taakse saman sortin viripalat....

              Comment


                #8
                Eipä ole edes tullut mieleen, että joku laittaisi eteen ja taakse eri palat? Onko yleistäkin?

                Nojoo, tulee tietty mieleen, että Quattroissa ne takajarruthan tökkii suht usein. Joten joku voi tosiaan rempata vain takajarrut ja pistää siinä vaiheessa, kattomatta millaset palat on edessä, vaan jotkut palat sinne kuvailemillasi seurauksilla.

                No, ite vaihdan aina kaikki palat kerralla - oli pintaa jossain kulmassa tai ei. Palat on kuitenkin aika halpaa tavaraa käyttötarkoitukseensa suhteutettuna.

                Comment


                • #9
                  > Eipä ole edes tullut mieleen, että joku laittaisi eteen ja taakse eri palat? Onko yleistäkin?

                  Olisin kyllä todennäköisesti laittanut Green/orkkis-yhdistelmän, jos olisin. Mutta tuossahan on taas yksi syy lisää hakea orkkispalat myös eteen.

                  Ehkä tuolla yhdistelmällä ei kitka-arvojen puolesta olisi ongelmia ollut kylmänä/lämpimänä, mutta yksi mahdollinen hasardipaikka tulee mieleen (olettaen että Green kestää lämpöä orkkista enemmän. Mutua siis kaikki): Ajat palat niin lämpöiseksi, että orkkistakapalat alkaa antautua. Muutosta ei välttämättä huomaa jarrutehossa tai auton käyttäytymisessä, joten takapalat ja levyt saattaa kärvähtää huomaamatta.

                  Tuossakin muuten huomasi miten perä alkaa tulla sivulle, kun Targetit antautuivat edestä ja paljon ajetut orkkispalat takana vielä toimivat. Vaikka toinen takapala ei pyyhi edes koko alueelta (ilmeisesti alkuperäiset 120 tkm ajetut levyt. Vaihtokunnossa).

                  Comment


                  • #10
                    Itellä näyttäis kohtapuolin olevan tuo jarrujen uusiminen edessä. Eli mistä kannattais hankkia levyt/palt sekä etten että taakse. Autohan on S4 avant, 99

                    Comment

                    Working...
                    X