Alkuperäinen kirjoittaja TSami
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
"Phantom Black" -S4 BiT Stage 3
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja TSami Näytä viestiSaakos tuossa sit jaon helposti vituiks, jos otan pyörät pois? Pitäskö laittaa jotain merkkejä?
Comment
-
Ollut niin kiireinen viikko, etten oo ehtiny tulla siellä hallilla poikkeemaan. Jos viellä tulevalla viikolla hommat kesken, niin yritän päästä auttelemaan. Voin tarkistaan sen jakopään silloin, että varmasti kaikki kunnossa. Nytkin koko viikolopuksi Keuruulle reissu :s
Comment
-
Piti tulla välillä nukkuun, kun alko niin ketuttaan..
Mikko, tapahtuko tossa nyt jotain peruuttamatonta vai saako tuon hypänneen pyörän takas paikoilleen ja lukitustangon myös? Noi pitää nyt varmaan saada takas ennen kuin pyöriä ottaa irti, vai? Ja sit hommaan ne oikeet työkalut..;)
Comment
-
En muista että mahtuuko ulosvetäjä paikoilleen kun on lukitustanko paikoillaan. Mulla ainakin sen verran iso vetäjä oli.
Mutta pitäs sen mahtua kyl. Eli lukitustanko paikoilleen, hihnapyörät irti ja jako kohdilleen.
Yleensä siinä ei kyl vahinko tule jos se hihnapyörä pyörähtää irroitettaessa.
Mutta laita ny hyvä mies kuitenkin jako kohdalleen lukitustangon kera.
Comment
-
Ellei ole työkalua jolla nokkaa pystyisi pyörittämään hihnapyörästä takaisinpäin niin voit pyörittää varovasti pultinkannasta eteenpäin. Tällöin olisi tietysti suotavaa ettei mikään mäntä ole yläkuolokohdassa.
Muistaakseni sillä lukitustangolla pystyy myös pyörittämään nokkaa ihan turvallisesti takaisin.
Comment
-
No niin, nyt sain väännettyä pyörän takas paikoilleen lukitustyökalulla, kiitos vinkistä! Nyt jos löytäis sit sopivan ulosvetäjän ja nyt sen viksumman kaverin ennen ku tyrin taas jotain.. ;)
Täällä on kuvia projektin vaiheista. Suuri osa kuvista on muistin tueksi tarkoitettuja, joten ei kovin mielenkiintoisia muille.
Öljyjäähystä hajosi tuo sisällä oleva muoviosa kuvien esittämällä tavalla, onko tuo nyt entinen? Toinen muoviputki siis jäi tuonne sisään. Vai onko hyvä, jos tuon toisenkin ottaa irti ja laittaa tuonne paikkaansa ja asentaa takas?
Comment
-
Nyt on hihna paikoillaan ja jako toivottavasti kohdillaan. Muutama enemmänkin autoja rakennellutta kaveria oli kattomassa ja neuvomassa, ni kova luotto on, että se on nyt kohdallaan. Hyvin se ainakin pyöri, kun käsin pyöritti. :)
Toinen ahdinkin kävi jo paikoillaan, mutta kun kiristin sitä pientä banjopulttia joka tulee kompurakoteloon, niin eiköhän se katkennut. Ahdin taas irti ja jämä pois kolosta ja nyt pitää sit tommonen löytää jostain. Varmaan Laakkoselta saa tilata ja samalla yhden ahdin-pakosarja pultin joka rikottiin pois ottaessa.
Sit vielä huomasin, että APR:n bipipe vaatii isommat letkut by-passeille, kuin alkuperäiset eikä tuon mun putken(käytetty) mukana tullut sellaisia. Pitää sit sellaisetkin metsästää.. :/ Vähän tää venyy suunnitellusta aikataulusta, mutta kyllä se viä juhannuksena valmis on. ;)
Comment
-
Ei sen jaon kanssa tarvitse arpoa. Konetta pitää ensin pyörittää muutama kerta hihnan laiton jälkeen. Se on kohdillaan jos lukitustappi kampurassa paikoillaan menee nokkien lukitusrauta paikoilleen. Kyllä kone pyörii vaikka jako olisikin vähän pielessä.
Comment
-
Kävin etsimässä noita osia Motonetista ja Biltemasta huonoin seurauksin. Siitä sit Laakkoselle ja niillä sattukin olemaan yksi tuollainen banjopultti hyllyssä. Otin sit sen ja kävin äkkiä laittaan toisenkin ahtimen paikoilleen(ilman yhtä ahdin-pakosarja pulttia. Ylemmät imuputket siinä maalasin äkkiä viä pohjamaalilla, jos ne sit maalais jonku väriseksi, kun irti ovat. Y-putkenkin vois ehkä maalata sit samalla värillä.. Kerrankin sai lähtee tallilta hyvillä mielin!;)
Comment
-
Eipä tullut paljoa tänään tehtyä vaikka ei rapeeta ollutkaan.;) Ahtimien alemmat imuputket laitoin paikoilleen sekä ahtoputket auton mukana tulleilla Samcon letkuilla. RS4 moottorin tuet myös nyt kiinni. Hioin Y-putken tonnisella paperilla näkyviltä osin ja suihkutin päälle muovipohjamaalin. Tiistaina varmaan ehdin maalikaupoille ja sit saa noi putket värin päälleen.
Uusi ilmastoinnin kuivain ja pari putkea löytyi voorumin kautta ja tullee myös tiistaina perille. Näiden lisäksi seuraavina ohjelmassa on koneen pois otto pukista ja vauhtiksen ja kytkimen asennus. Josko vielä viikolla ehtisi sovittamaan konetta takaisin monttuunsa. :)
Mikäs tuon öljyjäähyn(kuvat ylempänä) tuomio on? Vieläkö tuo on käyttökelpoinen?Viimeksi muokannut TSami; 10.6.2012, 19:42.
Comment
-
Seuraavaks pitäisi laittaa vauhtis ja kytkin kiinni. Onko asennuksessa mitään ihmeellistä vai pultit vaan kiinni ja gogo? Mihin momenttiin vp pultit pitää vääntää ja kai vanhoja voi käyttää?
Mikä on asennusjärjestys kuskinpuolen moottorituen ja ilmastoinnin putkien kanssa? Kun koneen alta menevät putket sekä tuki on paikoillaan, menee toinen putki niin läheltä tuen alta, että ihmettelen miten se siinä voi olla, kun tuen laskee kannakkeeseen?
Comment
-
Pukin ja mosan väliin vaan sopivat "koroke" holkit ja vauhtiksen kans pukkiin. Tuntuu hurjalta mutta jopa bilteman pukki kestää 5-pytty dieselin kaikkine apulaitteineen.
Comment
-
Juu, kyllähän sen varmaan holkkien avulla saa vauhtiksen kanssakin pukkiin, mutta sit pitäis varmaan käyttää jotain pitempiä pulttejakin ku noita laatikon..?
Löyty tämmönen sivu missä on paljon kiristysmomentteja ja osanumeroita ym. äSsään -> http://vag.enformulation.com/ Itelle ainakin uusi saitti, voi olla jollekin muullekin apua..
Comment
-
Vähän edistystä taas tänään. Sain vauhtiksen ja kytkimen kii ja jopa laatikonkin yksin paikalleen.. :) Startin pultteja laittaessa totesin, et startti ois vissiin kannattanu laittaa ennen kaikkia muita vehkeitä! Siitä sit purin moottorituen ahto- ja imuputket ja melkein koko ahtimenkin, että sain startin paikoilleen.. Nyt se kuitenki on valmis meneen takas himaan. ;) Huomenna jos sais illalla pari kaveria autteleen ja lykkäis sen sisään.. Taitaa se juhannus kuitenki mennä tallilla touhutessa..;)
Comment
-
Päivän tavoite saavutettu, kone on pesässään! :)
Yllättävän "helpolla" se sinne meni. Yhden kaverin kans parissa tunnissa. Tuosta ajasta suuren osan vei murheenkryyni nimeltä kytkimen työsylinteri. Ilman DP:itä tosin laitettiin, niin meni vähän helpommin. Laitetaan ne sitten alakautta. Nyt kiinni vain tuet moottorille ja laatikolle sekä koneen takaosan letkut ja putki, huomenna tai tiistaina sitten jatkuu hommat..
Tähän ongelmaan moottorituen kanssa yritin jossain kohtaa kysyä neuvoa, mutta ei ihme ettei tullut. Huomattiin tuossa nimittäin, että nuo putkethan on päässyt jossain kohtaa vääntymään ihan väärään paikkaan. Ei niiden tietysti pidä kuvan paikasta mennä, vaan reilusti tuen etu puolelta. ;)
Täällä taas muutama uusi kuva.
Comment
-
Pari iltaa taas puuhattu tallilla. Eilen laittelin vetarit ja kardaanin kiinni sekä joitain piuhoja ja letkuja. Vinkkinä muille jäi ainakin se, että laturin ja startin johdot kannattaa laittaa kii, kun kone on vielä ulkona. Ovat aika ahtaassa välissä.. ;)
Tänään niputin etutolpat ja alatukivarret kiinni, jotka piti irrottaa, että saatiin vetareita sivummalle. Sähköt laitoin loppuun ja ecun paikoilleen. Englannista saapui bipipen alunperin lähettämättä jääneet by-passien mutkat, joten sain laitettua Y-putken kiinni. Näyttää kuvassa pinkimmältä kuin on.. ;)
RS4 ilmaboksi/MAF/accordian yhdistelmän sopivuus tuli kans testattua, niin ei tule yllätyksiä Jyväskylässä.
Sitten aloin sovitella RS4 välijäähyjä paikoilleen. Muokkasin ensin noita lirpakkeita valojen alta.
Onkos muut laittanut nämä yleensä RS4 kiinnikkeiden kanssa vai miten? Pitääkö tehdä kiinnikkeet itse vai voiko noita ässän omia muokata sopivasti? (Jos jollain on nuo RS kiinnikkeet ylimääräisenä niin ostan pois.) :)Tuohon pitää palata huomenna. Lisäksi DP/cat back vaatii jonkin verran sovitusta vielä..
Comment
-
Kato APR:n supportti sivuilta välijäähyohje, saa suurimmaksi osaksi ohjeet siitä. Siellä kyllä neuvotaan jättämään jäähyt killumaan pelkkien letkujen varaan. Ite tein kyllä lisätuen. Siellä ei myöskään mainita, että pohjapanssaria pitää muokata. Ohjeista poiketen käytin RS4 ilmanohjaimia. Hieman joutu muokkaa et meni ässän puskuriin.
Comment
Comment