Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Phantom Black" -S4 BiT Stage 3

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Otaha hirvee määrä sit kuvia projektin eri vaiheista. Tai anna kameran käydä taustalla koko ajan ja tee opetus video :) Voisin maksaakki mielelläni semmosesta :P

    Comment


    • 3 hours in....


      Tuohon pääsin tosiaan kolmessa tunnissa. Puskurin kans meni hetki ku tappelin sivuja irti ja yritin olla rikkomatta kiinnikkeitä. Kyllä se siitä sit ehjänä lopulta lähti, mut voimaa saa käyttää reilusti.

      Toinen oli sit ton lukkopellin kaikkien piuhojen irrotus, mutta kaikki nekin irti saatiin. Tuossa oli kyllä pyydettävä kaveria apuun, kun toi jotain painaakin ja muutenkin kaksin helpompaa. Onneks on kimppatalli missä nyt sattu oleen kaveri oman hoppansa kimpussa..

      Palataan vetareihin myöhemmin illalla, kun pääsen sinne asti. Sitä ennen viä hilut pois päältä, öljyt, jäähyt ym. Ihan ensin kuitenki pikku ruokatauko.. :)

      Kuvia yritän ottaa aina ku muistan ja edistystä on tapahtunu, mutta mitään opetusvideoo tai muutakaan ohjeistusta ei mun hommista kyllä kannata tehdä. :D

      Comment


        Otitko ilmastoinnin kennonki letkuista irti?

        Comment


        • Otin joo kennon irti. Oliko iso virhe? :D Kivat höyryt sieltä tuli.. Sai vähän paremmin tilaa noin kun otti koko hoidon irti.

          Vetarit on laatikosta irti, mut tallilta ei löytyny 17mm kuusiokoloo napaa varten.

          Ongelmiakin tuli sit tietysti - öljyproppu muljas kuuskulmasta täydeks ympyräks! Älkää vaan käyttäkö ECS:n ns. magneettiproppua!! Vittu ku piti sitäkin mennä kokeileen ajatuksella "ei kai siitä haittaakaan oo".. Milläs ton sais irti? Hitsaa siihen pultin vai poraa vai millä??

          Comment


            Tulppaa nyt ainakin ne ilmastoinnin letkut sitten ~heti.

            Comment


            • Ilmastointi olisi pitänyt tyhjentää ensin. Kaasuja ei saisi päästää ilmaan.
              Mutta nyt kuitenkin tulppaisin kaikki ilmastoinnin letkut. Kuivain kannattanee vaihtaa sitten kun asentelet kaikki läjään joskus.

              Comment


                Juurikin niin että kuivain uusiksi ennen ilmastoinnin täyttöä. Kosteutta ilmastoinnin linjat on jo vetäneet sen verran että kuivain on entinen.

                Comment


                • Sillälailla! :) Onkos kalliitakin nuo kuivaimet? Mottonihan on jo pitkään ollut: Kantapään kautta, kun oppii ni muistaa parhaiten. ;)

                  Comment


                    170e tais olla marmorilla, tepolta tai jostain tarvikkeena varmaan jonnin verran edukkaampi.

                    Niin ja soo soo, ei päästetä niitä kaasuja ilmaan, ei oo vihreetä! ;)

                    Comment


                      Ei ne ihan älyttömiä, todennäköisesti kymppejä ennemmin kuin satasia. Yleensä ne letkut kyllä riittää että saa nostettua kennon sivuun vaikka ottaa naaman irti. Näin siis jälkiviisaana hyvä huudella ;)

                      Comment


                      • Oishan sieltä varmaan joo koneen pois saanut vaikka tuo ois siinä viä roikkunu, mutta meinasin et parempi, kun on irti. Toki, jos olisin tiennyt, että kuivain menee särki, niin ehkä oisin jättäny roikkuun.. :)
                        Muistan tämän, kun seuraavan kerran otan koneen pois. Ja olkoon varoituksena muille! Otin tässä yhden muidenkin amatöörien puolesta.. ;)

                        Comment


                        • Kulutustavaraa ne kuivaimet on. Joskus se kannattaa vaihtaa kuitenkin.
                          En laskisi tappioksi.

                          Comment


                            Milläs sen koneen olis pois ottanut muuten kuin letkut irrottamalla? Kompura irti koneesta ja jättänyt autoon roikkumaan?

                            Comment


                              Juuri niin.

                              Comment


                                tuossa hieman kuvaa kun kone menossa takasin. Ilmastoinninkompura letkuineen roikkuivat sivulla:
                                http://amalin.kuvat.fi/kuvat/S4/19112010101.jpg

                                Comment


                                  [ame]http://vimeo.com/5238276[/ame] ;)

                                  Comment


                                  • Vetarit on laatikosta irti, mut tallilta ei löytyny 17mm kuusiokoloo napaa varten.
                                    Ei ole pakko irrottaa vetareita navoista, riittää kun on lootasta irti.

                                    Comment


                                    • Yritetään sit niin et vetarit on kii navoissa, jos ei sopivaa hylsyä ilmaannu..

                                      Tänään jäi päivä lyhyeks, kun piti juhlia suvun tervaskannon synttäreitä. Pari tuntia ehdin illalla nyppiä piuhoja ja letkuja irti sun muuta pientä. Kotikoneella on netti alhaalla eikä tällä luurilla jaksa kirjotella, enemmän juttua huomenna..

                                      Comment


                                      • Mitä kaikkee pitää irrottaa alakautta sieltä laatikon tienoilta? Kardaanin pultit, tässä näytti olevan joku lämpösuoja, miten se on kiinni? Laatikon tuet, DP-catback kiinnikkeet, mitä muuta? Sisältä vaihteensiirtimet.

                                        Comment


                                        • Eikös DP:t tule koneen mukana pois? Eli ei tarvi EGT:tä ja lambdoja irrottaa vielä, kun kone on kiinni?

                                          Comment


                                            Tulee dp:t mukana eli ei tarvinne irroittaa.

                                            Comment


                                            • Ok, kiitos varmistuksesta. Kardaanin lämpösuoja saatu irti. Oli kahdella T45 pultilla kiinni kello 3 ja 9 kohdilta.

                                              Comment


                                              • Voihan moottorin ja laatikon tukien mutterit avata vaikka kone ei ole vielä nostimessa kiinni? Ettei tipahda motti niskaan.. :)

                                                Comment


                                                • Taas päästy vähän eteenpäin. Nyt yritetään kiskoo konetta pois, mutta se vastustelee. Mitä kaikkee tuolta vaihdekepin alta pitää irrottaa? Onko se vain se tanko(yhdellä pultilla kii) joka menee edestakas kun vaihdekeppiä liikuttaa vai jotain muutakin? Help?!?

                                                  Comment


                                                    Koko pesä pitää irroittaa. Se muovinen kaukalokin. Näin ainakin muistelen.
                                                    Saat sen helpoiten ulos.

                                                    Comment


                                                    • Kiitos Jani vaikka ehdittiin huomata tuo itse, kun ei meinannut tulla. Alettiin sit purkaa sitä kepin ympärystä ja sit se toinenkin tanko löytyi..

                                                      Tämän päivän loppu..



                                                      TADAA! Tulihan se sieltä, mutta ei kyllä ihan helposti. Tuo vaihteensiirtäjä oli ensimmäinen hidaste ja toinen oli sit kuitenkin ne vetarit. Kyllä ne sit jäi napoihin kiinni, mutta sit sai irrottaa melkein koko tolpat, tukivarret ym. siinä samalla. Eli kannattaa ottaa ne vetarit heti alkuun pois!!

                                                      Ja kun irroteltiin sitä ilmastoinnin kuivainta, tai niitä putkia siitä, niin oli sit sen verran tiukassa molemmat, että kierteet tuli mukana! Eli menee sit samalla ne putketkin vaihtoon kuivaimen kanssa.. :(

                                                      Huomenna sit siivoilua ja putkiston mittailua ja varmaan laatikko irti koneesta jne..

                                                      Comment


                                                      • Reipasta puuhailua, hyvä Sami! :)

                                                        Comment


                                                        • Hehheh, kiitos! Vähän alkaa vaikuttaa siltä, että vaikka kuinka reipas yrittääkin olla niin tämä ei vielä loppuviikosta liiku. ;) Kuten kaveri tossa jakso muistuttaa, niin takaisin laitto on aina monta kertaa vaikeempaa kuin pois otto. Eli, jos nyt meni jo 2,5pv, että sai ton pois, niin huomenna sais varmaan alkaa töniin takas et ois tällä viikolla viä valmis. Noh, sain sentään kaverilta auton lainaan niin ei oo ihan niin hätä saada tota kasaan.. :)

                                                          Pitää varmaan aukasta öljypohjakin ja vaihtaa tiivisteet, oli aika kerros mutaa laturin nurkilla(ja päällä). Katos Niko onko teillä siä noita öljypohjan tiivisteitä hyllyssä vai pitääkö tilata?:)

                                                          Comment


                                                            Minulla on ollut sellainen nyrkkisääntö että se mihin meni aikayksikkö x purkamiseen kestää sen x*3-4 ennen kuin se on kasassa.

                                                            Comment


                                                              Öljypohja on tiivistetty tiivistemassalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X