Oikeaoppisesti pitäis kuulemma käyttää sopivasti lämpöä kun noita aluseoksia oikoo. Muuten saattaa tulla(lisää) säröjä materiaaliin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
"Phantom Black" -S4 BiT Stage 3
Collapse
X
-
Kait tuo vaimoke on sen huomannu osuneen mutta ei sit uskaltanu ihan suoraan sanoo et ajoin muuten vantees paskaks tossa äsken.. :) On se muuten ihan hyvä kuski(naiseks), mutta kyllä nyt tuli ajokieltoo jonkun aikaa! Ei varmaan kyllä ihan heti edes halua ajaa, kun kävi selväks et ei oo hyvä tämä.. ;)
Kyllä noi johonki ammattilaiselle menee korjaukseen, ei enää itellä taitoa eikä halua alkaa nuijiin/hioon suoraks. Ainakaan ku muija lupas maksaa vaikka uudet kehät.. :) Täytyy lähettää kuvat vaikka tonne L-Weldiin ja pyytää hinta-arvio korjauksesta.
Comment
-
Itse ajoin kerran mäkkärin "drive-by" kaistalla kantterin yli niin että pomppas ja lippaan jäi huomattavasti pienempi jälki.
PS. Mullakin muuten kerran emäntä poisti lakkaa vanteesta :)
Comment
-
Hyvä Jape! Otetaan vastuu niistä omista kämmeistä. Välillä tuntuu, että se perheen Audi-harrastaja on juuri se "parempi puolisko", varsinkin silloin, kun jotain sattuu.
Jälkeenpäin emäntä sanoi, että oli ollut aika vaikeaa olla hiljaa...onneksi kuitenkin osasi olla hiljaa!:)
Comment
-
Heh, Janin ehdotusta vois melkein harkita.. :) Alimon kommentissa toivon haistavani sarkastisen sävyn tai edes autuaan tietämättömyyden tällaisten vanteiden käsin kunnostamisen työläydestä ja sitä seuraavasta suojeluvaistosta.. ;)
Lähetin eilen illalla L-Weldiin kuvat ja arvion korjaushinnasta. Tänään taas löysin netistä Tampereella sijaitsevan Sunilan sorvaamon joka tekee kans vannetöitä. Pitää poiketa siellä kotimatkalla, jos ovat vielä paikalla..
Katsastuksessakin kävin eilen eikä ollut päästöissä mitään sanomista vaikka esikatit tuli tyhjennettyä keväällä.
Comment
-
Vähän taas jotain uutta vaikka talvi on ollut aika hiljainen auton laiton suhteen.
Vanteet on ollut L-Weldillä toista kuukautta ja pitäis varmaan kohta olla tulossa takas. Sit tarvis taas kiillottaa kaikki neljä kesää varten..
Ketjun alussa mainittu sisustan "mustaus" on taas mennyt vähän eteenpäin, kun sain ostettua mustat ovipahvit ja niihin laitoin jo kauan sitten Ebaysta halvalla ostetut RS4-hiilarilistat. Hkuituiset hasardin ympäristö ja vaihdekepin ympäryskin(2-din, tiedän) tuli laitettua samalla. Kojetaulusta listat tosin uupuu ja nyt näyttää hieman tyhmältä, kun siinä on hopeet listat. Jos joskus vielä nuo listat jostain löytäis.. Alla muutama kuva vanhoista ja uusista pahveista. Tuhat kertaa paremmat nuo mustat mun makuun!
Löyty ylläripyllärikin noiden kajareiden osalta, kun repsikan etuovessa oli DLS erkkasarja, mutta kuskin ovessa olikin alkuperäiset.. ARTO??? ;) Liekö hajonnut toinen tms..
Comment
-
Tänks Juha!
Tänään tuli vanteet takas L-Weldiltä. Eipä kyllä juurikaan huomaa, että olis jotain korjattu. Silmällä oikein ku katto ympäri ni huomas missä oli vähä kiiltävämpi ja sormella ku hiveli ni huomas pientä kumpua lipissä. Hinta työlle n.130€, jos jotain kiinnostaa..
Nyt tarvis sit viikonloppuna kiillottaa kehät taas valmiiks kesäkauteen! Ja yrittää pitää paremmassa kunnossa ens kesä, ettei oo syssyllä niin karmeessa kunnossa ku viime syksynä.. ;)
Comment
-
Edellinen omistaja on nuo tehnyt. Takaa on pokkaus vedetty ulos ja mankeloitu ja edessäkin mankeloitu + sisälokarit poistettu joka nurkasta. Linkin takana Arton projekti, kaarijuttua postista 135 eteenpäin..
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=39413&page=2
Comment
-
Kiitos Jaakko! Kaukajärvellä tulee käytyä salibandyä pelaamassa viikonloppusin..
Tuli tuossa pari viikkoa sitten tehtyä "70 tuhannen huolto". Huoltoon kuulu Mobil 1 5W-50 öljyt + suodatin, F5DPOR "RS2" tulpat ja raitisilmasuodatin(kuvat 1-2). Eipä tuossa kummempaa, mutta vinkkinä muille jotka joutuvat purkamaan tuota ilmanottoo, niin ÄLÄ irrota maffia haitariputkesta, jos ei ole pakko, on veemäinen laittaa takas! Ota mieluummin haitariletku irti y-putkesta maffin kanssa.
Huollon yhteydessä tuli pestyä auto taas parin viikon paskakelien jälkeen ja löyty sit repsikan takaovesta kiva ylläri - joku kanssa-autoilija oli tökänny ovensa parkkiksella kylkeen ja jättäny ihan kunnon lommon. Maali ei ihan täysin lähteny, mutta kyllä siihen naarmua jäi. Saa nähdä saako sen jollain oikastua ja myllytettyä siistiks, ettei tarvis maalata. Kyllä sit vit***aa tommoset ku muuten on siistit kyljet ja on mukava ottaa kylkikuvia vahatusta autosta kunnon peilauksella.. Noh, ehkä sen tosta viä saa siistiks.. (Kuvat 3-4)
Kuten aiemmin mainitsin oli tänä viikonloppuna vanteiden kiillotusprojekti taas edessä ja tulipa ne sit hinkattua. Jonkin verran oli tosiaan päässy kesän ja syksyn aikana hapettumaa yms pilkkua ilmaantuun ja kiilto hukkuun johonkin(kuva 5).
Vetäsin nyt ensin 600 vesihiomapaperilla kehät läpi ja sen jälkeen Motonetin vaha/laikkasetin vahoilla hinkkasin kiillon esiin ja päälle Autoglymin Metal Polish. Ja taas kiiltää! :D (kuvassa 6 käsitelty ja käsittelemätön vanne, kuvat 7-9 valmiista vanteista)
Enemmän ois pitäny hinkata hiomapapereilla, jos ois halunnut nuo pilkut kokonaan pois, mutta en kyllä joka kevät jaksa niin täydellisesti noita käydä läpi, laiska kun olen.. ;) (kuva 10)
Comment
-
Olin ajoissa ens talvea ajatellen ja ostin jo renkaat ja vanteet valmiiks odottamaan. Ja kun kesävanteet ei oo vielä kasassa niin laitoin nämä uudet testiin muutamaksi päiväksi. Hyvin sopii omasta mielestä! :D Tomille kiitos näistä!
RS6 replicat on kokoo 8,5x18" ET30. 10mm levyt tarvii varmaan taakse laittaa vielä väliin sit ens talveks, kun vähän liian sisään jää nyt.
Alla before ja after fotot.. Vanhat vanteet, siis nuo hopeiset Artecit, olis myynnissä jos jotain kiinnostaa. Laitan myynti-ilmonkin ku jaksan, mutta renkaat Misukan Maxi Ice -kitkat, 225/45/17, 6-7mm.Viimeksi muokannut TSami; 22.4.2011, 00:22.
Comment
-
Tuli laitettua autoon uutta osaa pari viikkoa sit. Eli Neuspeedin jämäkämpi(19mm) taka kallistuksenvakaaja tukiraudoilla ja metalliset RS2-koiranluut. Vakaaja tuli Englannista Awesome GTI:ltä kuukauden odottelun ja kyselyn jälkeen. Koiranluut tuli ECS:ltä.
Asennus oli melko simppeli. Ensin koiranluiden yläpäät irti,
Sitten vakaajan puslat irti.
Sit vaan ujuttelee koko paketin pois.
Seuraavaks tukiraudat paikoilleen kiristämättä loppuun asti. Aika vähän on tilaa parin pultin kohdalla, mutta kyllä ne sinne meni ajan kans.
Tässä R=Repsikan puoli :)
Jaaha, viimenen kuva jääkin seuraavaan viestiin 4 kuvan rajoituksen takia..
Comment
-
Jaahans.. Eipä ole kesän aikana ihmeitä tapahtunut, ledejä laittelin sisälle ja parkkeihin ym. Takajarrut päivitin myös isommiksi, kun levyt ja palat meni muutenkin vaihtoon. Helppona päivityksenä toimi S4 b6 takalevyt adaptereilla, joilla satulan kiinnityksen sai kauemmas. Levyt on nyt 300x22mm, kun vanhat tais olla 256x22mm. Kuvat on jääny vanhaan puhelimeen, mutta joku topic aiheesta löytyy muualta tältä foorumilta, jos jotain enemmän kiinnostaa.
Kesällä potkaisin sitten viimein sen BiT miehelle pakollisen RS-osien keräämisen käyntiin, kun löytyi sopivasti K04-ahtimet.
Niiden kaveriks tuli foorumiveljeltä pakolliset imuputket, jotka kuulemma ovat toisen foorumilaisen käsialaa.
Seuraavassa paketissa tuli Milltekin RS4 DP:t ja RS4 coolerit.
Jatkuu..
Comment
-
Ulkokuoren piristykseksi tuli vielä vähän hiilikuitua b-pilarin kuorien muodossa. Autoon laitan kyllä vasta keväällä ettei talvi pääse kurmuuttaan..
Osat on tähän asti hommattu käytettynä kustannussyistä. Ensin haaveilin tietysti uusista ja kiiltävistä osista, mutta laskelmien jälkeen alko käydä selväks, että ei tuu ikinä tapahtuun uusilla osilla, joten nyt mennään pienehköllä budjetilla ostellen osia, kun sopivasti sattuu kohdalle ja on vielä silloin rahaakin. Loput osat melkein tuleekin varmaan ostettua uutena, noi on viä ollu semmosia, et käytetytkin palvelee ihan hyvin. Turbotkin on vaan n. 25tkm ajettu ja tarkistettu ammattilaisella..
Seuraavana varmaan tulee kytkin(RS4), niin sitten olis kaikki kasassa mitkä vaatii koneen irrotuksen. Sitten voi periaatteessa vaikka laittaa osat paikalleen, kun on sopiva väli että voi auton pitää pajalla jonkin aikaa. Sekin on tosin vielä auki, että millä pajalla homma toteutetaan. Itellä on kyllä paikka ja välineet, mutta osaaminen ei ehkä riitä tämän luokan hommiin. Vaikka onhan näihin hyviä ohjeita eikä tuo kuitenkaan lopulta ole kuin vanhat pois uudet tilalle hommaa.. ;) Budjetti saattaa tämänkin lopulta ratkaista..
Pakolliset puuttuvat osat:
Suuttimet, varmaan EV-sarjaa
RS4 maf
RS4 putsariboksi?
Muita "sivullisia":
Jakopään huolto-osat
Moottorin tukikumit, RS4?
Tiivisteitä ym. sälää
Jos rahat riittää/tulee halvalla vastaan:
044-pumppu
APR Bipipe
Puuttuuko jotain, mitä?
Tommoset pitäis koittaa keräillä jossain vaiheessa. Joskus ajattelin et seuraavassa hihnanvaihdossa olis hyvä kohta, mutta siihen on viä n. 2 vuotta, joten toivottavasti aiemmin kuitenkin on kamat kasassa ja projekti pääsee eteneen.
Säätäjä on tietysti avoinna tässä kohtaa. Haaveena on Englannin eksperttien palvelukset varsinkin, kun MikkoP:n tuloksia on kattellu ja kokemuksia lukenu. Porkkiksen tuotoksetkin kiinnostais, mutta en ole muiden kokemuksia vielä bongannut..
Tämän projektin lisäksi tuli myytyä nuo "Porsche" -vanteet pois, joten ensi kesäksi pitäisi löytää uudet rillat alle.. Jotain leveähköä pitää olla ettei jää kaaret tyhjiks. Ehdotuksia otetaan tässäkin vastaan! ;)
Comment
-
Ens kesän vanteet löytyikin sit yllättävän helposti. Foorumiveli Tuohimaan TA-projektia auttaakseni lunastin mieheltä sarjan BBS LM 127(8,5x18" ET30) vanteita Hankookin kumeilla. Tarkoitus oli kyllä päästä eroon kiillotetuista vanteista ylläpidon takia, mutta en pystyny kieltäytyyn LM'stä. ;)
Noista olisi sitten taas tarkoitus kiillottaa kehät ja maalata "naamat". Värivaihtoehtoina on ainakin grafiitin harmaa ja kulta, mutta voi olla joku muukin - ehkä pinkki tai oranssi.. :) Onko tässä Pirkanmaalla hyvää maalaamoa jossa tehdään pulverimaalauksia?
Onkos täällä kellään kokemusta keskiöiden ns. reverse mountista? Eli keskiö kiinnitetään takakautta tuohon kehään.. Tuo kiinnostaisi, kun sillä ET pienenisi n.8mm ja huullos näyttäisi leveämmältä. Heikentääkö tuo vannetta tms.? Tasapainotuksen vaatii varmaan ainakin.
Pitää kattoo, jos huomenna ehtis sovitella alle ja tsekata minkälaista levyä vaatii väliin vai riittäiskö tuo reverse mount, takana ei kyllä riitä.
Comment
-
JAP3, Jos kultaiseksi vetäsen keskiöt niin mustat pultit vois olla jees.. Muistatko sinä tai joku muu minkä kokoiset nuo pultit on?
Haeskelin lisää tietoa tuosta reverse hommasta ja pari tuon tehnyttä meinasi, että ET pienenee peräti 14mm. Tuolla ei varmaan eteen enää onnistuisi. Taakse sopiva ET olis varmaan 10 luokkaa, joten tuon käännön lisäksi tarvis n.6mm spacerin..? Pitää mitata ite, kun ehtii, ei täältä netistä taas saa luotettavaa tietoo.. ;)
Comment
Comment