Ei oo vakiokaaret, rullatut on. Pystysuuntanen pokkaus käännetty sivulle ja mankeloitu. Kyllä joudut varmaan renkaat vaihtaan kapeempiin että rengas menee kaaren sisään. Vaikka kyllähän se madalluskin vähä kulmaa muuttaa. Ja sun autoon se tekis muutenkin hyvää.. ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
"Phantom Black" -S4 BiT Stage 3
Collapse
X
-
No jo on vastustanu :D Hyvin ne nämäki istuu vaikka kerssereitä odottelin kovasti alle :) Itellä on etupään istuvuuden kans pientä hieromista kun ottaa satulaan mutta siitä ku ottaa siivun tällä tällä rälläkällä nii saa millin päähän olkavarresta ja pitäis istua ainakin melkeen :D Tulee siis 18x10 ja ET:stä ei vielä tiiä.
Comment
-
Eipä ole ihmeitä tapahtunut viime kevään jälkeen, ajoa ja perushuoltoa. Nyt taas vaihteeks ollut vannerintamalla tapahtumia tällä viikolla. :D Eilen tuli myytyä viime kesän vanteet ja samalla "tilattua" toiset tilalle. Niistä lisää myöhemmin.. Ja talvivanteet sekä maskin rinkulat dippasin valkoiseksi, alla kuvia. Kuvissa lähtötilanne, 1. kerros, 2. kerros, 3. kerros, 4. kerros, close-up, rinkulat kans ja VALMISh! Muutamia virheitä jäi, kun läheltä kattoo, mutta ihan ok tuloksen sain aikaiseksi. Saa nähdä miten kestää ja kuinka vaikea on pitää puhtaana, kun tulee taas loskakeliä..
Comment
-
Niin joo, unohtunut tänne päivittääkin nuo uudet tulokkaat.. :)
Vanteita oon ostellu Saksan Ebaysta muutamat ja nää uusimmat löyty Facebookin "Dub Fiction Wheel Emporiumin" kautta Briteistä.
Tässä, kun taas viime keväänä taistelin eri levyisten vanteiden ja renkaiden ja koottavien vuotojen yms kanssa, niin nyt hain saman kokoisia joka nurkkaan ja mahdollisesti yksiosaisia. Tällaiset sitten löytyi (kuvituskuva)
http://img593.imageshack.us/img593/7...0319131736.jpg
Speksit näille on 9,5x18" ja ET45, joka tietty spacereillä muuttuu sopivaksi. Ja toivotaan, että jarrut ei tuota ongelmia tällä kertaa. Sovitteleen en ole vielä ehtinyt.. Renkaiksi sitten 215 tai 225/40. Mielessä myös keskiöiden maalaus, mutta saa nähdä pääseekö toteutukseen asti.
Comment
-
Pistetään tänne kun täällä pörrää näitä vannehörhöjäkin, tuolta löytyy jos jonkunnäköstä setti http://classifieds.wheel-whores.com/
Löytyy muutama muukin sivu jos joku on vailla.
Tarviikin tulla paikanpäälle kurkkaan jossain kohtia, mielenkiintoset olonen kärrynpyörä.Viimeksi muokannut ekitys; 19.2.2014, 12:40.
Comment
-
Ei ihan toteutunut parin kuukauden takainen toive jarruista ja ongelmattomuudesta.. :/ En nyt jaksa kovin pitkästi siitä taas avautua, mutta seurauksena eteen tuli b5 RS4 jarrut Quattro GmbH reikälevyillä, toisen venttiilin reikään piiloventtiilit(näissä siis 2 venaa per vanne) ja pitihän noita satuloitakin vielä vähän hieroa, että mahtuu vannepainot pyörimään. :D Noiden säätöjen jälkeen ei ehtinyt ajatellakaan enää maalausta, joten perushopealla mennään tämä kesä ainakin. Ja hyvähän sekin kyllä on..
Renkaiksi hommasin jo 215/40 -kokoiset, mutta jarrujen vaihduttua totesin, että sopii sinne 225:kin joilla kaari täyttyy huomattavasti nätimmin. Sellaiset siis tuli laitettua.
Edessä on 20mm spaceri, eli ET25 ja takana viime kesän vanteista jääneet 33mm levyt, eli siellä ET12.
Viikonloppuna olis vielä tarkoitus hieroa alusta viimeiseen korkeuteensa, kun tuli uudet säätörenkaat ja alapään puslat takatolppiin.
Tuossa kuva jarruista ja ainoa semikunnollinen kuva autosta. Huomatkaa viimeisin tuning-ilmiö maskissa :p
Comment
-
Syksy ja katsastus tulossa joten tein pientä alustajumppaa ja vaihdoin talvivanteiden väriä taas. Eteen oikealle tuli vaihdettua etummainen alatukivarsi ja taakse jo keväästä asti hyllyssä olleet iskarin alapään puslat.
Vanteissa oli viime talven valkoinen plastidip joka ei oikein siihen soveltunut tai sitten olisi pitänyt pestä useammin tai jollain paremmalla aineella. Lika pinttyi ikävästi kiinni maaliin eikä lähtenyt irti. Nyt sitten maalasin vanteet samalla candy punaisella jota konehuoneestakin löytyy. Vanteet on jo allakin, mutta katsastuksen jälkeen laitan vielä spacerit ja sit voi jonkun kuvankin laittaa esille.. ;)
Comment
-
Jos joku muuten noista kesävanteista ois kiinnostunut, niin saattaisin niistä taas luopua ettei ehdi kyllästyä.. :D Klutch SL5 siis malli ja 9,5x18 ET45 joka nurkassa. Aikalailla uudenveroisessa kunnossa. Jossain kehällä saattaa pientä jälkeä olla rengaskoneesta, mutta aika tarkkaan saa katsoa, että huomaa. Näitä ei liene Suomessa montaa settiä, kun ei jälleenmyyjääkään ole enkä ole missään törmännyt.
ps. Ei b5 ässän jarruille. ;)
Comment
-
Tuli tuossa vietettyä pitkä viikonloppu tallilla vuodenvaihteen jälkeen ja sain vihdosta viimein tummennettua lähes koko sisustan. Viisi vuotta tässä jo tulikin kirottua harmaata alkuperäisväriä ja osittain mustaksi maalattuja muoveja. Aiemminhan oon jo vaihtanut hanskalokeron, muovit ratin alta ja ovipahvit. Nyt vuorossa oli lattiamatto, keskikonsoli ja kyynärnoja. Lisäksi penkkien muoveja tuli maalattua, kun niitä on vaikea löytää ostamatta koko penkkejä. Jotain vielä jäi kuitenkin ja niitä vielä yritän löytää, mutta kyllä nyt alkaa olla jo mieleinen tuo sisusta. :)
Samalla tuli päivitettyä vähän rokkikoneitakin, kun oli sisusta levällään. Soitin vaihtui tuossa jo pari kuukautta sitten Alpinen CDE-178BT malliin, joka sopii sisustaan huomattavasti paremmin kuin vanha Clarion. Etupäässä oli edellisten omistajien jäljiltä toisella puolen DLS:n setti ja toisella puolen orkkikset. Ilmeisesti toinen DLS joskus hajonnut ja orkkis laitettu takas. Nyt oli sit hetken jo ollut toinenkin DLS pimeenä ja tilalle tuli hankittua Rainbown SL-C5.2 erillissarja. Hattuhyllyllä on kans DLS 6,5" koaksiaalit, mutta nekin vaihtuu vielä Rainbown SL-W6 mideihin, kun ei DLS:t enää pysy etupään mukana.;) Vahvarin laitoin kans noita soitteleen ja se on mallia Ground Zeron 5-kanavainen Hydrogen GZHA 5125 XII. Yks kanava jäi pienelle subille, jos sellaisen vielä haluan konttiin laittaa. Mitään jumputusautoa tästä en kuitenkaan ole tekemässä ja liika painokin on aina pahasta, joten luultavasti basso riittää ihan noilla normikaiuttimillakin. Mutta kaikki on kuitenkin valmiina jo, jos sellaisen haluaa joskus laittaa..
Ja, kun se matto tosiaan oli pois tieltä niin pitihän se lattia vaimentaakin ettei rengasmelu pääse häiritsemään musiikin kuuntelua. StP Black Gold mattoa tulikin sitten laitettua melkeinpä joka paikkaan mihin vaan pystyi laittamaan irrottamatta johtonippuja liikaa. Koko lattia, kontti, ovet, ovipahvit ja hattuhylly sai osansa matosta. Noin viis neliöö meni mattoa koko autoon. Hidasta hommaa se on tuota mattoa leikellä, liimailla ja rissailla paikoilleen, mutta kyllä se meteli sitten hiljenikin. Ihan ehdoton homma, jos jostain syystä tuota lattiamattoa joku vaihtaa tai muuten irrottaa. Painoa vaimennuksesta tuli toki noin 15kg lisää, mutta eipä tämä kilpa-auto sentään ole.:)
Ja lopuksi tuli vielä sutaistua vaihdekepin ympärys vanhoilla maalin jämillä samaan väriin Y- ja ahtoputkien sekä talvivanteiden väriin. Ja pari tarraakin siihen löytyi koristeeksi..
Linkin takaa löytyy lisää kuvia operaatiosta, jos jotain kiinnostaa.(ja linkki aukeaa muillekin kuin mulle..)
https://drive.google.com/drive/#fold...FZYcHZZdXpPOUE
Comment
Comment