Aikeissa olisi kunnostaa varaosavaihteiston kuoriin toimiva paketti ja vaihtaa se sitten alkuperäisen tilalle. Tavoitteena olisi että itse auto seisoisi korkeintaan viikon verran.
1. Vaihe: Varaosavaihteiston purku
Alku on varsin suoraviivaista torxien ruuvailua, joten ei siitä sen enempää (vielä). Vaihteisto on nyt tässä vaiheessa:
Kuva06
Kaikki näyttäisi olevan erittäin hyvässä kunnossa itse vaihteiston puolella. Valitettavasti tasauspyörästön puolella tilanne on hieman toinen:
Lautaspyörä
Pinjonipyörä (tarkka kuva)
Pinjoni- ja lautaspyörän hampaista on suuresta osasta lohjennut pieniä ja vähän isompia palasia. Täytyy toivoa ihan tosissaan että toisessa laatikossa nämä ovat kunnossa!
Ensimmäinen hankintalistalle päätyvä työkalu on suurempi Torx-avain. Käytössä olevan sarjan suurin TX 55 ei ihan riittänyt välitangon irroittamiseen:
Välitanko
Tässä vielä kuvia osista jotka on jo irroitettu:
Anturit, pultit yms. (uusi kuva)
Tasauspyörästön kansi
Eli keskellä on lukitusyksikkö (012 311 691), sen ympärillä monitoimianturi johtoineen ja ohjausholkki tjms. (012 141 180 B). Lisäksi toinen kuva tasauspyörästöstä. Tuolla monitoimianturilla on nimestään huolimatta vain yksi tehtävä: Peruutusvalon kytkeminen päälle! X)
1. Vaihe: Varaosavaihteiston purku
Alku on varsin suoraviivaista torxien ruuvailua, joten ei siitä sen enempää (vielä). Vaihteisto on nyt tässä vaiheessa:
Kuva06
Kaikki näyttäisi olevan erittäin hyvässä kunnossa itse vaihteiston puolella. Valitettavasti tasauspyörästön puolella tilanne on hieman toinen:
Lautaspyörä
Pinjonipyörä (tarkka kuva)
Pinjoni- ja lautaspyörän hampaista on suuresta osasta lohjennut pieniä ja vähän isompia palasia. Täytyy toivoa ihan tosissaan että toisessa laatikossa nämä ovat kunnossa!
Ensimmäinen hankintalistalle päätyvä työkalu on suurempi Torx-avain. Käytössä olevan sarjan suurin TX 55 ei ihan riittänyt välitangon irroittamiseen:
Välitanko
Tässä vielä kuvia osista jotka on jo irroitettu:
Anturit, pultit yms. (uusi kuva)
Tasauspyörästön kansi
Eli keskellä on lukitusyksikkö (012 311 691), sen ympärillä monitoimianturi johtoineen ja ohjausholkki tjms. (012 141 180 B). Lisäksi toinen kuva tasauspyörästöstä. Tuolla monitoimianturilla on nimestään huolimatta vain yksi tehtävä: Peruutusvalon kytkeminen päälle! X)
Comment