Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattro -85

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Coupe on jälleen kotona ja hitsaukset on suoritettu loppuun. Jäljellä on saumojen hionta, takalattian massaus, etulokasuojien kiinnitys, lasien irroitus ja vanhan maalipinnan hionta. Simppeliä, mutta aikaa vievää.

    Myös veropäätös saapui ja projektin arvoituksellisinkin rahareikä sai raamit. Verot olivat karvan alle tuhannen euroa.

    Comment


      #32
      Veropäätöksen innoittama tartuin rälläkkään ja aloin hiomaan. Uskomattoman raskasta heiluttaa rälläkkää auton pohjassa itse maassa maaten (voi olla myös heikko mies). Sain kuitenkin hionnat tehtyä sekä pohjamaalattua ja massattua helmat. Lattia pitää viel huomenna pohjamaalata ja massata.

      Tuntuu, että projekti alko taas edetä =) Kuvei...

      Comment


      • #33
        Ei paha vero. Kannataa sen edestä heiluakin- käytä pientä ralläkkää:)

        Comment


        • #34
          Onnea inhimillisen veropäätöksen johdosta! Moisessa hommassa paineilmakäyttöinen hiomalaite on kova peli. Painaa huomattavasti vähemmän ja potkua on. Tosin vaatii aika järeän kompuran.

          Sitäpaitsi kesällä paineilmakaluissa on yksi hyvä puoli plussana. Ne eivät lämpene. Ne vaan viilenevät käytön kovetessa.

          Comment


            #35
            Massaukset on massattu ja etulokarien kiinnityspisteet laitettu. Loputkin maalausta estävät helyt on purettu pois (lasit, peilit ja erinäiset listojen pätkät). Jäljellä on se vimmattu maalin hionta, koska hankalimmat ruosteet jätän maalarin hoidettavaksi.

            Auto on seissyt nyt pari viikkoa ja tulikin mieleen, että käynnistäminen ei olis pahitteeksi. Koska polttoainetankki on vintillä, piti taikoa jotakin tilalle. Fantapullostahan se syntyi kätevästi. Kauniit oli rähinät ilman takapönttöä =) Tahtoo taas kadulle!

            Ja ne kuvat...

            Comment


              #36
              Aikas selkeä toi bensatankki. =) Kiva seurata (kateellisena tosin) tätä rojektia. Millonhan sitä itse rikastuisi sen verran että saisi neliveto_laatikko_coupen hankittua harrastepeliksi, edellisestä kun tuli luovuttua vajaavetoisuuden vuoksi. Noh, kaippa sitä joskus.. =)

              Comment


                #37
                Kiitos Jarkko hyvistä kuvista ja reportaaseista.

                Itselläni on hierottavana aivan samannäköinen etuvetoversio KV-koneella ja kuviesi välityksellä olen päässyt korin anatomiaan kiitettävästi kiinni. Siis mistä löytynee mätää ja sillei.

                Menestystä projektille!

                Comment


                  #38
                  Miulta löytyy kanssa hyviä reikäkuvia. Ongelma on vain hahmottaa coupe niiden ympärille.

                  Comment


                    #39
                    Kiitos ja kiva, että kuvista on ollut hyötyäkin jollekin. Mun on koko coupe kadonnut. Tallissa on joku peltikori ja uskomaton määrä romua ympäriinsä =)

                    Comment


                      #40
                      Tänään sain lokasuojat paikoilleen. Tarvikeosiksi istunevat melko hyvin. Maalauksen jälkeen virheet tuskin pistävät silmään. Kuviakin on taas tarjolla.

                      Comment


                        #41
                        Olen ollut hetken hiljaa vaikka enemmän tai vähemmän on tapahtunut. Auto on siirretty maalaustyön suorittavan talliin ja etenee siellä tasasen tappavaa tahtia.

                        http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...r=Coupe_040930

                        Muuten onkin alkanut tapahtua. Ostin kakssatkun koppaan kuuluneen 2.2t MC moottorin (siis 10v) ja sitä on nyt alettu veistellä. Paketti oli täydellinen ja mukana tuli siis turbo ja ruiskukin. Molemmat myytävää kamaa.

                        http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...oottori_040930

                        Heti alkutekijöiksi pistin tuon muttereiksi ja katsoin mitä on syönyt. Ei mitään ihmeellistä. Kaikki kunnossa niinkuin pitikin. Vaikka kone olikin ulkoisesti rujon kuntoinen (pitkän seisonnan takia), oli se sisältä "kuin uusi". Öljy teke ihmeitä.

                        http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...oottori_041004

                        Hetken ihmettelyn jälkeen ostin tarvikelaakerit alakertaan ja tarkoitus onkin kasata alakerta "pois kuleksimasta". Lohko käytettiin lipeäliemessä ruostuneiden vesikanavien avartamiseksi. Tulos oli toivotun suuntainen vaan ei ehkä täysin riittävä. Vaatinee käyntikuntoisena yhden puhdistuskerran. Suoritin hiekkapuhalluksen, pohjamaalauksen ja pintamaalikin ehti pintaan (matta musta). Kansi lähtee paikalliselle kansiwelholle viilattavaksi ja asiantuntijan opastamana kajoan itse venttiileihin, myös virtaavammat seetit saamme itse tehtyä.

                        http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...oottori_041020

                        Comment


                        • #42
                          Hienolta näyttää! Onkohan nuo verot samat saksasta ja ruotsista tuoduille? Saitko mitään vähännyksiä tuosta? Itse olen jo odotellut 1,5 kuukatta kirjettä verottajalta, että mitä arpovat tuohon omaan vajaavetoiseeni veroksi. Olen jo varautunut hiukan yli 1000 euron veroihin, mutta jos samanvuotisesta Quattrosta tulee hiukan alle 1000 veroa, niin tässähän on jo melkein syytä hymyyn :)

                          Comment


                            #43
                            Hakumaalla ei pitäisi olla mitään merkitystä verotukseen. Auton markkina-arvoksi määritettiin 3000e, josta 150e vähennyksiä lokareista ja vilkuista. Verotettu arvo siis 2850e.

                            Comment


                              #44
                              Kävin tänään kasaamassa alakerran. Tarvikelaakereina sain Federal Moguulin valmistamat hintaan 124e (runko-, päittäis- ja kiertokangen laakerit).

                              http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...oottori_041024

                              Comment


                                #45
                                loistava laite. juuri tämmöinen on ollut itselläni jo pitkään haaveissa. tästäpä tulikin muutama kysymys mieleeni.

                                1) paljonko autolle tuli kokonaisuudessaan hintaa hakea ruotsista? sisältäen siis auton + verot + ym pakollisen?
                                2) mitkä on suurimmat eroavaisuudet coupeQ:ssa ja urkissa alustassa? vakaajat taisi olla samat mutta onko jarruissa eroa? eikös ur ole kuitenkin mallisarjan tehokkain?
                                3) onko tuontiautolla edelleen se suomiautoa pienempi prosentti vaihdetuille osille ennen kanta-autotarkastusta ja uudelleenverotusta?
                                4) käykö esim 200:sten ym isojen audien perät ja vaihteistot coupeen? lähinnä varaosien hinnat ja ylläpitokustannukset..

                                eli mitkä on suurimmat ongelmat ennen S2:n tekniikan heivaamista nokkaan? :D

                                Comment


                                  #46
                                  coupe ja ur on eri autot, ei käy verrokiksi.

                                  mutta mitä välii sillä on, tuhannen kerran 136*1.2 jarrulapulla ja siin on jo suoraan(?) mallisarjan tehokkain alusta, pulttaa kiinni -> jarruun -> konttorille -> kartsalle ... Kaikki nää löytyy myös haulla

                                  200sen perät ei ole vaihtokelposia, ovat ns pitkäperiä (fyysisesti) askit on vaihtokelposia (016 perhe)

                                  Comment


                                    #47
                                    S2:n tekniikka moiseen kannattaa ottaa 200-20v:stä koska siinäkin on 016-aski. 3B-S2 ja 3B-200-20v ovat erilaisia kytkimeltään ja vauhtipyörältään siis.

                                    Tuontiautoilla edelleen kantatarkastusraja 25%. Ikävä kyllä. [E] nykyään 35%

                                    Comment


                                      #48
                                      tahtookohan tuo inssi uskoa 163.2hp:ksi välijäähdytettyä 2.2 20v turboa? jollekin olivat vaan hymähtäneet kun alle 0.4bar paineilla oli yrittänyt katsastaa.. onko kukaan käyttänyt tehomittauksessa kuristimia imusarjassa paineiden nostamiseksi notta papereihin saisi kovemmat paineet?

                                      joka tapauksessa onnea asialliselle projektille, toivottavasti itsellenikin joskus yksi coupeQ eksyy. tulipa taas kevyt autokuume.. :D

                                      Comment


                                        #49
                                        Miksei inssi uskoisi todelliseksi tommosilla spekseillä oleva 10V turboa, allekirjoittaneen autossa on ollu tehtaalta lähtiessään vain 165 hevosta, ja kutakuinkin tollasilla paineilla :).

                                        Comment


                                        • #50
                                          eiköhän tuon tiedä jokainen katsastusmies, että häntä kustaan silmään noilla teholapuilla. Peseevät vaan omat kätensä, että auto on lakipykälien mukainen katsastuksessa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            kyllä kaikenkaikkiaan tuntuu tasan pelleilyltä tuo dynolappujen kanssa pelaaminen. Pitäis säätää laki, että yli kymmenvuotiaita autoja saa suht.vapaasti viilata, sillä nopeusrajoitukset on tehoon katsomatta tiemmä kaikille samat.))))) Lisäksi tämän maan kastsastusasemilla vallitsee viidakon laki. Se on joka konttorilla erilainen. Ainakin Tampereen alueella kolmella konttorilla viidestä ei osattu soveltaa tuota +20% sääntöä oikein. -Saati että olis tiedetty minkävuotista autoa koskee vuonna-87 heinäkuussa kiristyvä päästönormisto. Minusta ei koske kasikutosta;¤

                                            Comment


                                              #52
                                              ChiKung: Ainakin katsastusmies laittoi leiman, kun lapussa luki 181,6 hv ja 0,4bar. Moottorina 2.2 20vT.

                                              Comment


                                                #53
                                                Rahoja keräillessä on moottoriprojektin motiivaatio ollut hieman kadoksissa, mutta eilen sain jostain virtaa. Lainasin keittiöstä vaa'an ja kävin autotalliin tasapainottelemaan kiertokankia. Ne painavat nyt 655g 1g toleranssilla. Onko jollain kertoa vertailu-arvoa jostain HiPo-kangista (Ojennus, Verdi)? Entä onko ylä- ja alapää tasapainossa? Siihen en alkanut, kun ei ole laitteita.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Anlen mittaamana Autoverdi-veivi 574g.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    12% paino-ero. Tuollakin on kai oma merkityksensä moottorin luonteessa.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      mut mun veivi on 144mm pitkä, Jarkon 136mm ja alasilmä 2mm halkasija suurempi.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Tarkastihan te olette veivejänne mittailleet ;-D

                                                        Sorry, oli pakko...

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Anle: Mitä käytännön merkitystä on mitoilla? Massahan se moottorin kierrosherkkyyteen vaikuttaa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            12% paino-ero. Tuollakin on kai oma merkityksensä moottorin luonteessa.
                                                            jos vertasit tuota 12% mun veiveihin, ei oikein voi verrata kun on ihan eri pituset.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Onko massan etäisyydellä keskipisteestä vaikutusta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X