Nyt näyttää asialliseslta!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Coupe quattro -85
Collapse
X
-
-
Ruostepaikkaukset alkavat olla tehty. Takajalkatilan saumat paikattiin, helmat uusittiin ja -87 kolarikorjauksen jälkiä korjattiin. Coupe quattrossa on muovihelmat, joiden tilalle päätettiin tehdä täysin omat koriin hitsatut helmat. Kaikki alustan moninkertaiset peltisaumat on poistettu ja hitsattu migillä umpeen.
Comment
-
Comment
-
Muutaman kuukauden tauon aikana suunnitelmat etenivät niissämäärin kohti kompromissitonta rata-autoa, että katsastustoiveet on heitetty syvälle roskiin. Katuliikennettä auto ei enää tule näkemään.
Syyläri on nyt isohko kolmikerros ja revityllä lamellilla varustettu 860x430cm kenno. Se sijaitsee takaluukussa. Ilma imetään apurungon takaa kauhalla ja poistetaan takaluukun läpi auton taakse.
Koska Coupe quattron pyöränkotelot ovat varsin vaatimattomat kunnon rengastukselle, tuli vietettyä useita iltoja sopivaa ratkaisua etsien. Lopulta löytyi omaa silmää miellyttävä lasikuitulevike. Toistaiseksi pidätän tiedon levikkeiden alkuperästä itselläni. Levikkeet mahdollistavat jopa 255 takarenkaan ja auto madaltuu nyt ehkä 15cm alkuperäisestä korkeudestaan (suora parannus painopisteelle).
Comment
-
Tuleeko tämä projekti näkymään tulevaisuudessa Time Attackissa tms ratasarjassa? Ainakin potentiaalia olis, jos pistääs jousituksen yms esti aivan uudelle tasolle.
Edit: toki siinä vaihees kannattais mopedi karata ehkä vieläkin enemmän korimuutoksis :)
http://3.bp.blogspot.com/_ylXAZECGDT...Mlc/s400/4.jpg
Comment
-
Pakoputken ulostulon kun tukee yhdellä reilunkokoisella kumityynyllä, niin ei varmaan ole ongelmia kolinan suhteen. Oma ratkaisu on ollut ainakin toimiva, ei hirveästi pönttö heilu: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0449.jpg.
Asiallista rakentelua kyllä!
Comment
-
Jännä akseliston rakenne joka pilkistää tuossa nosturissa ollessaan, pärjää varmaan ilman vakaajaa?
Tein tuossa eilen illalla joutessani Jarkon syyläriratkaisusta hieman karkeaa virtaussimulointia. Virtausnopeudet aika hurjat, mutta pienemmilläkin nopeuksilla virtaus käyttäytyi paljolti samankaltaisesti. Tuotekehittelyn varaa siis vielä jäi, katsotaan mitä keksitään. :)
http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/pi...arivirtaus.mpg
Comment
-
Karting-auto on hieman tulkinnanvarainen juttu. Toisaalta koko laitteessa ei ole jousitusta lainkaan, toisaalta voidaan myös sanoa että auton runko toimii niin jousituksena kuin myös kallistuksenvakaajana.
Comment
-
Maaliskuussa loppui migista hitsauslanka ja samalla loppui myös into.
Auringon noustessa ja ratojen kuivuessa siirtyi kiinnostus enemmän moottoriurheilun mekaanikko puolelle. Välissä rakennettiin yksi kokonainen kilpa-autokin (http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=168439). Kolme kuukautta ehti taas vierähtää, mutta Merrantin, PasiN ja muutamien muiden projekteja katsellessa alkoi taas rakennusinto nostaa päätään.
Autoa sisään ja laikka laulamaan. Mielessä olikin jo muhinut Terhon mallinnukset syylärin ilmanotosta ja se odotti enää toteutusta.
Comment
-
Eiks tästä vois suoraan rakentaa pitkä-akselisin S1-replikan... kun on mopo näin kivasti lähteny keuliin ja auto on pelastettu museonnilta :)
Comment
-
Tarkoitan lähinnä ulkokuorta siipineen ja väreineen, nykytekniikalla toteutettu jousitus ja muu alusta on varmasti 10 kertaa parempi sekä pitempi akseliväli tekee autosta huomattavasti rauhallisemman ajaa.
Comment
-
S1 ei ole minun unelmani vaikka sinun unelmasi olisikin.
Haluan luoda jotain ainutlaatuista jäljittelemättä mitään. En ole visuaalinen virtuoosi, mutta erilaisia asioita osaan yhdistellä ottamatta suoraa kopiota 80-luvulla keksitystä.
Comment
Comment