Valitettavasti kuvat ovat joutuneet internet katveeseen. Kuvat palaavat vielä langoille!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Coupe quattro -85
Collapse
X
-
-
Imusarja
Nonythänmävastatajusin!
Katselin tuota imusarjan kuvaa (viimeinen kuvalinkki noista kolmesta tuossa edellä).
Meinaat siis veistellä vanhasta imusarjasta suurtehoviritysimusarjan sulkemalla päädyn ja lisäämällä kartiokiihdyttimen "plenumin" kylkeen! Sehän onkin paljon helpompi ratkaisu!
Comment
-
Olihan siinä yksi ongelma. Hall-anturi piiputti ja käynnistyminen oli todella vaikeaa. Käynnistyttyään Autronicin häiriön sietoisuus piti huolen, ettei matka katkennut ennen seuraavaa sammutusta. En vain meinannut uskoa Hall-viaksi. Anturin vaihdolla starttivika kuitenkin lopulta poistui.
Niin ja toisella kertaa oli jakajan tyhjä kansi jäänyt heikosti paikalle, sai kiven sisäänsä ja ampui anturiosat ympäri jakajaa =)
Comment
-
Vaikka raportointi on vaientunut, on työkiireiden ohessa ehtinyt vähän omaakin autoa harrastamaan. Välillä projekti on seisonut viikkoja, välillä päiviä, hetkittäin kuukausiakin. Nyt se on kuitenkin jälleen entistä parempana ajokunnossa. Ja hyvältähän se tuntuu, työtunteja on runsaasti takana (mm. pakosarjan, välijäähdyttimen ja ahtoputkien kanssa) ja nyt meno maittaa!
Kuva.Toinen.
Ja dynolappu 1.1 ja 1.3bar ahtopaineilla. 390cc suuttimet on käytetty.
PS. dynopyörissä ei ollut keskiösovitteita -> ravisti ja se näkyy käyrällä.
Comment
-
-
Palvelin päivitysten myötä oli vanha kuvagalleriani joutunut kovin kurjaan kuntoon ja päätin antaa gallerialle uutta verta. Kuvat löytyvät nyt uudessa muodossa paikasta http://jaka.kotipolttoinen.com/gallery/. Joukkoon on tullut joitakin uudempiakin kuvia. Samalla havaitsin, että kuvia on myös paljon ottamatta. Täytyy täydentää, kun auton ympärillä hääräilee.
Comment
-
Coupe quattro: Osa kaksi
Useampi vuosi on vierähtänyt ja coupe on tuollaisenaan koettu. Viimeksi se on nähty tosi toimissa Tahkolla 2010 ja sitä ennen kesällä 2008.
Koska rataharrastus on vienyt miehen mennessään, on coupesta aika rakentaa ratakelpoinen hauskanpitolaite. Kokonaisuus menee siis kaikin puolin uusiksi. Alusta on tärkein, jarrut seuraavat toisena, kolmanneksi pääsee luotettavus, sen perässä seuraa teho ja muut tekijät.
Tavoite on yksinkertainen; katurenkaalla Alastaro aikaan 1:30. Tavoite ei ole helppo, jotta harrastetta riittäisi.
Työt alkavat koritöistä. Metalli on riittävästi yhtynyt happeen ja muuttunut suurelta osin ruosteeksi. Kori kunnostetaan, vähän muokataan ja kaaritetaan.
Comment
-
-
-
Kappas, siinä ei kauaa nokka tuhissut purkaessa. Näyttäishän tuossa vähän pientä peltihommaa olevan, mutta eipähän iske pussihousulle suru puseroon jos joutuu vähän vaikka parantelemaan. :)
Asiasta melkein urheiluautoon, olen miettinyt että onko urkin helmakoteloiden levityksellä haettu koriin jäykkyyttä vai onko se puhtaasti esteettinen varuste? Toisaalta tähän jos/kun tulee kaaret niin eipä sillä väliä. Kori jäykistyy aikalailla muutenkin.
Comment
-
-
Comment
Comment