Näyttää kyllä todella hienolta ilman sivulistoja!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Coupe quattro -85
Collapse
X
-
Sivulistojen asennusta pitää vielä miettiä. Alunperin ne oli tarkoitus laittaa paikalle, joten kanttien pohjatöitä ei tehty 110% huolellisuudella. Listat on kuitenkin melko rumat, sillä muovin sisäiset tukiraudat ovat ruostuessaan paisuttaneet muovin kuprulle ja toisesta etulistasta puuttuu audi-logo.
Kukaan ei kertonut, että ei-EU-kilvet on tilattava maahantuontikatsastuksessa. En pidä asiaa niin tärkeänä, että lähtisin vaihtamaan.
Ja todellakin tunnen autoni nyt läpikotaisin ja joskus tieto lisää tuskaa =)
Comment
-
- Vielä kun Jarkko laittaa alle asiaan kuuluvat vanteet, on paketti niin "sirmakka" että seisoo äkkiä muukin kuin kiitos ;) Se ei vissiin koskaan lakkaa olemasta hieno toi coupe, kun se on todella siistissä kuosissa. Jos ei tolla Rauman plikat lämpee, niin ei sitten edes puhalluslampulla.
Ei maar: Onneks olkoon, se on siinä!
Comment
-
Onhan se hieno. Ainakin omaa vaivaa nähty niin paljon, että kuvittelisin palkitsevan. Muistan vielä tunteen :)
Enivei Juhaa pitää vähän korjata. SE on vielä vaiheessa:
http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...oottori_040930
Comment
-
Aikanaan. Mikään kun ei tapahdu hetkessä =)
Ei o ilmasta tuo moottorin rakentaminen, ei todellakaan. Paljon on jo ostettu, mutta paljon pitäs ostaakin. Ensimmäiseksi projekti kuitenkin kiristää kiireisestä (lue aikaan saamattomasta) kansivelhosta.
Comment
-
-
Taas ehti rakentamaan omaakin autoa. Välissä tullut notkuttua lähinnä toisten talleilla.
Megasquirtin asennus on ollut listalla jo pitkään ja nyt se on suoritettu. Eilen alottelin purkamalla ja sommittelemalla osia paikoilleen. Tänään jatkoin kokoonpanoa ja lopulta sain savut. Toisella startilla jäi käymään tyhjää. Ikinä ei o megan käynnistys ollu näin helppoa! Suoraan koelenkille ja karttoja tontille. Alkaa hymyilyttää =)
Täysin ongelmitta tuo ei kuitenkaan sujunut. Lyhyillä suuttimilla liitin tulee kiusallisen lähelle kantta tai bensatukkia. Liittimet sai onneks mahtumaan tukin alapuolelle. Avata niitä ei tarvitse tukki ja imusarja paikallaan. Vähintään toinen on irroitettava. Lisäksi ongelmia aiheutti suutintukin kiinnitys. Vanhojen k-jet-suuttimien kiinnitusrauta on muokattavissa sopivaksi, mutta muokkauksessa on oltava todella tarkkana. Tukin täytyy levätä paikallaan. pienikin painallus johonkin suuntaan ja paineistuksessa suorastaan virtaa bensaa konetilaan. Muutamalla harjoituskerralla alkoi suuttimet kestää kiertelyä ja asennuksesta tuli luotettava.
http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...r=Coupe_050916
http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...r=Coupe_050917
Kuvien jälkeen olen kasannut alipaineet ja korjannut johdotusta, mutta jäi tuossa vielä viimeisteltävää. Sisustakin vähän osina. Laitan huomenna huolitellut kuvat näytille.
[e] Käytin turbon imusarjaa, koska tulen siihen aikanaan muutenkin siirtymään. Vaparin imusarjassa on sitäpaitsi todella hankala kaksläppäkotelo ja viel ihan väärässä päässä. Mutta siis vapaastihengittävä tuo edelleen on.
[e2] Ainiin. Kannesta on jo imupuoli tehtynä. Näytti aika seksikkäältä.
Comment
-
-
Epäilemättä. Nykii, ei vedä, paukuttaa =)
Vaikka alkaahan noista päästä eroon. Nyt sietää jo lyödä tasakaasulta lusikan lattiaan, moottorijarrulta voisi olla toivomisen varaa. Tasakaasulta herää jopa paremmin kuin K-jetillä, myös tyhjäkäynti on entistä sivistyneempää. Harmikseni lauantaina ostamani lambda sammui jo ja säädöt on toistaiseksi säädetty. Onneksi aseveli toimittaa laajakaistan tuota pikaa ja pääsen säätämään ihan oikeasti.
Comment
-
-
Jarkko,
Vähän häiritsi "klik" kuvassa venakopan kansi. Vähän maalia pintaan vai oliko kuva huono:)
Comment
-
Oli harraste-ehtoo.
Aloitin tutkimalla megasquirtin ruiskutusta. Tarkistin oskilloskoopilla, miten luotettavasti useampi ruiskutus moottorin käyntikierrokselle onnistuu. Sekä yhdenaikainen (simultanous) että vuorotteleva (alternating) toimivat luotettavasti jopa 1ms ruiskutusajoilla. Vuorottelevassa tilassa vuorottelu on jatkuvaa eikä siinä näy katkoksia.
Siispä auton kimppuun. Joku on megaan suuressa viisaudessaan koodannut ehdon, että ruiskutusten määrän pitää olla jaollinen sylinterimäärällä. Siispä vitosessa ruiskutuksia on 1 tai 5. Otin käyttöön 5 ja alternating-mode. Tyhjäkäynti oli ensin vähä raskas, ohensin vähän req.fuelia ja käynti tasaantui entistä paremmaksi. Koelenkillä pintisalueet olivat kohdillaan, mutta kiihdytysrikastuksia oli aivan liikaa. Ne sai lähestulkoon poistaa. Ilman rikastusta nousee todella nätisti laihalta rikkaalle ilman nykimistä ja rykimistä. Isolla painalluksella ehti hieman käydä laihalla, joten laitoin pientä rikastusta. Ylärekisteri oli nyt entistä laihemmalla ja kakkua sai lisätä runsaasti. Nyt alkoi myös kulku maistua. Enää en usko menettäneeni yli 10% k-jetin tuomasta tehosta. Harmikseni en silloin mitannut suorituskykyä kadulla, mutta tänään kellotin huipputarkoin mittauksin (kännykällä) vajaan kympin 0-100km/h. Niin, pintiksellä menee nyt 15.5-16.5 ja täyskaasulla 12.5-13 AFR:llä.
Comment
-
Eiliselle kuulunet takaiskut sattuivat tänään. Toistaiseksi tuntemattomasta syystä eilisen kartat olivat tänään liian laihoja; rikastin, rikastin ja rikastin. Arvelin johtuneen eilisestä kovasta sateesta. Vetoa tuli kyllä lisää rikastaessa. Lopetin säädön ja kytkin laajakaistan oman näytön kiinni ja sehän näytti ~1.0 megaa paksumpia lukemia. Jotakin kummaa tuossa kuitenkin on, koska eilen säädin megan näytöllä ja tänään se näytti laihaa. Jäi toistaiseksi selvittämättä, mutta yöunet eivät silti mene.
Ja juuri kun pääsin kaverille tokaisemaan, että "katoha ko audi vetää nyt kivasti", oikaisin jalan ja veto loppu ko seinään. Kaasuvaijeri irtos polkimelta. No sellasta sattuu, mut irtos viel toisenki kerran. Urkin naru tilaukseen ja äkkiä!
Comment
Comment