Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Museo"-Urkki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Se miten paljon tästä keskustelusta on kukin oikeasti hyötynyt voineen jättää omaan arvoonsa.
    Et siis koe tällä kirjoittelullasi mitään saaneesi, mikä sitten on motiivisi kirjoittaa?

    Itse olen hyvän aikaa yrittäny jotain rakentavaa näkemystä tähän projektiin foorumin ylläpidon puolesta muotoilla. Ilmeisesti sisälläni asuva pussihousu suhtautuu asiaan liian tunteella niin en ole mitäin julkaisukelpoista kyennyt tuottamaan. Jarkko onneksi ilmaisi asian nätisti minunkin puolestani.

    Ihan aiheellisesti tuo otsikon 'museo' on lainausmerkeissä. Nähtävästi oma virheeni onkin ollut olla huomaamatta niitä ja suhtautua tähän kuin todelliseen museo-projektiin.

    Comment


    • Väittelyyn en ota kantaa, mutta seuraan suurella mielenkiinnolla lähes jokaista hyvin dokumentoitua, ainakin kuvallisesti, projektia foorumilla ja koen sen "Audi-harrastuksena".

      Joka kerta kun näistä joku tiedonjyvä jää päähän ja se on dokumentoituna foorumille niin koen sen auttavan myös muita Audi-harrastajia, uusia tai wanhoja.

      Propsit siitä että jaksaa tämmöistä projektia foorumille kirjoittaa, ja mielestäni se edesauttaa yhtä kerhon tavoitteista, "Tietoutta Audi-harrastuksen kaikilta osa-alueilta"

      Comment


        Et siis koe tällä kirjoittelullasi mitään saaneesi, mikä sitten on motiivisi kirjoittaa?
        Lähinnä viitaten näihin viimeaikaisiin keskusteluihin. Motiivin voi melko suoraa quoteta tuolta sivun yläreunasta :
        Täällä voit jakaa rakentamisen ilot ja kysyä mielipiteitä aikaansaannoksistasi.
        Mielipiteitä on tapana kysellä vasta kun jokin osa-alue on valmis ja moni osaa arvostaa livenä näkemistäkin.

        Itseni on vieläkin vaikea hahmottaa tuota suhtautumista työnlaatuun tässä vaiheessa, kuinka moni on nähnyt auton ja siihen tehdyt muutokset jotta todella voisi asiasta sanoa mielipidettään? Foorumin yksi ainuista ketä autoa on käynyt katsomassa on pohjalaisen jukka jolta olen saanut ensikäden tietoa ja apua enemmän kuin olisin ikinä uskonut löytäväni, josta enemmän kuin suuri kiitos hänelle.

        Sanokaan nyt joku suoraan mitä autoon liittyvää on tehty väärin tai huolimattomasti?
        Viimeksi muokannut Mikkoh; 23.2.2010, 22:21.

        Comment


          Tämä menee pikkasen lapselliseksi jo! Mitä me vanhemmat audikerholaiset (en tarkoita ikää) tässä oikein koitamme ajaa? Lopputulemana tässä on Suomeen yksi urkki lisää, Mikon tai jonkun muun omistukseen, eikä mitenkään huonosti vasemmalla kädellä hutaistuna (vaikka niin olemmekin päättäneet).
          Minä ainakin näen mielelläni Suomessa olevan mahdollisimman paljon alkuperäisiä vanhoja autoja.

          Comment


            Lukemani perusteella touhu tämän auton kanssa vaikuttaa varsin asialliselta. Ruudun äärestä on tietysti vaikea sanoa onko ikkunantiivisteen alla ruostetta vai ei, mutta eipä asia minulle edes kuulu. :)

            Olen Jukan kanssa hyvin pitkälti samoilla linjoilla. Hienoa että toit maahan yhden vanhan harraste-Audin rivistöä kartuttamaan. Mukavahan tällaisia tarinoita on seurailla. Toivottavasti porukka rohkaistuu jatkossakin kertomaan projekteistaan talleissa piilottelun sijasta, oli ne millaisia tahansa.

            Comment


              Ihan aiheellisesti tuo otsikon 'museo' on lainausmerkeissä. Nähtävästi oma virheeni onkin ollut olla huomaamatta niitä ja suhtautua tähän kuin todelliseen museo-projektiin.
              Voisitko Teppo tarkentaa hieman tätä? Ihan asiallisesti ja jos ei julkisesti sovi niin vaikka ihan privalla. Mikä muutti jyrkästi suhtautumisen aiheeseen vai onko tässä jotain henkilökohtaista? Puolestani olet tervetullut koeajolle ja renkaita potkimaan kun vain saadaan auto valmiiksi.

              Comment


                Se mielikuva jonka tekstiesi ja kuvaustesi perusteella rakentamisesta annat ei oikein vastaa minun käsistystäni museopelin rakentamisesta. Enkä suinkaan viittaa rakentamiseen kuluvaan kalenteriaikaan.

                Kirjoitetun tekstin perusteella on tietysti väärin tuomita kun kirjoittajia on kovin monenlaisia. Toiset ei kirjoita tekemisistään mitään vaikka olisi paljonkin aihetta ja toiset taas kirjoittavat tehneensä vaikka mitä vaikkei tosiassa ole tehty mitään, molempia on tullut nähtyä. Näiden kahden ääripään väliin mahtuu paljon tekijöitä, kirjoittajia ja näiden erilaisia yhdistelmiä.

                Toivottavasti lopputuote osoittaa minun olleen väärässä.

                Taustalla ei ole mitään henkilökohtaista.

                Comment


                  Vastauksesi ei oikeastaan vastannut kysymykseen päinkään. Totesithan itse, että kirjoittajia on monia, kuitenkin edellä tuomittuasi Mr. Kalsin kanssa, että juosten kustaan [Termiselitys; myyntifiksaus]. Ilmeisesti lähtökohdassa pitäisi olla vain enemmän vikaa jotta siitä saisi tehtyä hyvän?

                  Ensin lyttäät koko projektin toteamalla ettei siihen voi suhtautua tosissaan suhteessa entisöintiin, mutta sitten kuitenkin toteat sen mahdollisesti johtuvan kirjoittamistavasta. Tämäkö on nyt sitten se mainitsemasi foorumin ylläpidon virallinen mielipide? Näkemättä, essonbaarin kautta arvioidaan autot ja projektit...

                  Otan huomenna pussillisen pakasteherneitä tallille ja pohdin tätä pitäisikö niitä alkaa asettelemaan ruumiinaukoille, vaiko jättää asia omaan arvoonsa.

                  Comment


                    Vetäkääs hetki henkeä kaikki. Pari lainausta:

                    Tupi: Puki nyt nuo lasitkin vaan pois. Harmittaa maalausta seuraavana päivänä jos vaan teipillä yrität fuskata.
                    Mikkoh: Äijillä on 25 vuotta kokemusta audien maalauksista, suosittelen tulemaan paikanpäälle opettamaan ;) Se on maalattu aiemminkin irroittamatta laseja ja se tehdään nytkin takaisin päin niin, tiivisteet tietysti käännetään ylös jotta saadaan hiottua ja maalattua altakin. Eli ei, siinä ei fuskata ketään. Enempää hyviä neuvoja miten maalaus kuuluu suorittaa ei kaivata, kiitos.
                    Mikkoh: Tylyyn kommenttiin arvoinen vastaus, asianen palaute ja kritiikki toki käsitellään asiallisesti.
                    Sanopa Mikko, kuka tässä on esittänyt tylyjä kommentteja tai asiatonta palautetta? Mielestäni oma vastauksesi Tupin ehdotukseen on luettavissa "v*ttu tarvii tulla mitään neuvomaan, teen niinkuin haluan".

                    Rauhoittukaa nyt kaikki, tämä ei edistä hommaa millään tavalla. Jokainen varmaan saa tehdä autolleen mitä haluaa. Suosittelen, että jokainen voisi jättää turhat kärkevyydet kommenteistaan pois ja Mikko voisi ottaa kritiikin asiallisesti. Kritiikin esittäjät voivat myös miettiä kirjoituksiaan.

                    Poistin pari viestiä, joiden en katso tuovan tähän keskusteluun yhtään mitään.

                    Comment


                      Olen seurannut suurella mielenkiinnolla tätä projektia alusta asti, eikä minulle ole kyllä jäänyt millään tavalla mielikuvaa että tässä olisi kyse pelkästä myyntifiksistä. Minulla ei riitä asiantuntemus kyllä lyttäämään tällaista projektia näkemättä aihiota, työtapoja ja ennen kaikkea valmiita osakokonaisuuksia.

                      Mielestäni hyvin dokumentoitu pienetkin autolle tehdyt toimenpiteet, voisi moneen muuhunkin projektikertomukseen ottaa mallia tästä. Kiitokset Mikko kun olet päästänyt meidät (jotka olemme näkemästämme pitäneet) seuraamaan projektiasi!

                      Toivoisin kyllä todella ettei tämä pääty taas samoin kuin pari muutakin typerää väittelyä aiemmin...

                      Comment


                      • Olen Jukan kanssa samaa mieltä. On lapsellista tuomita Mikon tekemiset tai tarkoitusperät, vaikka tässä kajotaankin "kaikkein pyhimpään".
                        Jokainen hyväkuntoinen Audi klassikko Suomen teillä on kuitenkin aina plussaa.

                        Tunnustan, että ensin ajattelin itsekkin että mikäs autojobbari tänne tulee elvistelemään löytämällään klassikolla ja että kehtaakin tehdä tuollaista täällä tuntematta kyseisen automallin speksejä tuon paremmin. Se ajatus onneksi katosi nopeasti jonnekin sen jälkeen kun auto saapui maahan. Eihän se ole keneltäkään kanssa-audistilta pois, että auto on rahdattu tänne toiselta puolen maapalloa vaikkakin vain myynti tarkoituksessa?

                        Auto itse tarkastetaan/käydään ymmärtääkseni aikalailla läpi ja lopputulos on yksi kiiltävä kruununjalokivi lisää Suomen teille. Se että autoa ei räjäytetä atomeiksi jokaisen nippelin tarkastusta varten keräämään pölyä vuosiksi talliin ei ole mitenkään ehdoton edellytys tällaiselle projektille/museoinnille. Vaikkakin itse jonkinsortin pilkunviilaajana olisin mieluusti nähnyt myös sen että tekniikka käydään läpi kaikilta osin, jos ei muuten niin varmuuden vuoksi, kun auto on seisonnut pitkään.
                        Ja mitä tähän maalaukseen tulee niin ymmärtääkseni tuolla tallilla ollaan aika hyvin tietoisia korin ominaisuuksista ja autojen maalauksenkin päälle ymmärretään hieman enemmän kuin essonbaarin nurkkapöydässä.

                        Ja kyllä, minuakin käy hieman kateeksi, kun projekti on valmiiksi suunniteltu, rahoitus kunnossa ja asiat edistyvät melkoista vauhtia, kun samalla olen itse omaan rapeeseen saanut tehtyä jotain olemattoman ja häviävän väliltä.

                        Kaikesta huolimatta toivon joskus tämänkin auton näkeväni ihan livenä ja uskon että se edustaa lajiaan menestyksellä.
                        Ja Mikkoa täytyy kiittää selkeästä ja aktiivisesta projektin päivittämisestä.
                        Toivottavasti kommentointi ja kommentteihin vastaaminen pysyy tästä eteenpäin asiallisena ja rakentavana puolin ja toisin.

                        over and out

                        p.s. Noissa kesävanteissa on ihan "väärä" jako ja et ;)
                        Viimeksi muokannut Vänni; 24.2.2010, 09:27. Perustelu: pientä viilausta

                        Comment


                          Mielenkiinnolla ja sivusilmällä olen tätä seurannut, ja itseäkin alkoi tökkiä tuo tylyys, jolla kaikki keskustelu aiheesta torpattiin maalaukseen liittyen. Jos ei keskustelua tai ehdotuksia projektiosiossa kestä, ei pidä kirjoittaa projektiosioon. Kommunikaatio on vaikea laji, Osmo A Wiio lausui siitä joskus kuvaavasti: "Kommunikaatio epäonnistuu aina, paitsi vahingossa".

                          Kokonaisuutena tämä on mielenkiintoinen ja kannatettava hanke, ja kattaa kyllä projektin määritelmän mielestäni vaikka myytäisiinkin eteenpäin. Museoinnista tässä ei varmasti ole kyse, ei ainakaan vielä. Ehdotan, että otsikoksi muutetaan "Urkki Japanista", ja Mikko jatkaa projektistaan kirjoittelua, jos virta vielä riittää.
                          Viimeksi muokannut jpeltopuro; 24.2.2010, 09:35. Perustelu: kansanviisauksien lisäystä

                          Comment


                          • Pohjalainen ja Vänni on oikeassa, kuten myös osaltaan Kalsi, Teppo ja muutama muu.

                            Kirjoitettu teksti on intternetissä yleisestikin varsin perseestä, pilke silmäkulmassa harvemmin näkyy, jonka johdosta ne herneet imetään keuhkoihin asti.

                            Rakentelutapoja lienee yhtä monia ku tekijöitäkin, Mikko käyttää niistä yhtä, omaansa.
                            Joka mitä suurimmalti osin on opeteltu erään vanhemman Hakalan kokemuspohjaisesta tietotaidosta, mm. maalauksen osalta.
                            ja satavarmasti kaikki tiedostaa sen että, se oma ei ole se ainoa eikä välttämättä varsinkaa se oikea tapa.

                            Kommentointi ja kritiikki on varmasti myös täysin tervetullutta, periaatteella risut ja ruusut!
                            Kaikki ei aina ole tarkoitettu vittuiluna, eikä ainakaan henkilökohtaisesti kenellekkään.

                            Herkkää tästä tekee se että, oikeasti näkemättä yksilöä sen "hätiköity tuomitseminen" tiettyjen henkilöiden toimesta on mielestäni hetkittäin varsin kyseenalaista.

                            Monia asioita olisin itse tehnyt varmasti toisin, mutta toisaalta onneksi minua ei kuurikaan ole edes kuunneltu. Sieltähän puuttuu voimapatti, turvakaaret, alusta ja muut ns. ratavarusteet..
                            Vaikkakin kuulen tämän "ääneen sanottuani" monen pussihousun teroittavan jo miekkoja ja talikoitaan, tuo on vain vanha hassunnäköinen audi.


                            Sen verran mitä tapausta tunnen henkilökohtaisesti niin ei se pahaa tarkoita, vastaa vaan kysymykseen. Asiallisesti, mutta valitettavan kaunistelematta..

                            Kunnioitan osaltani (vaikka en tuntisikaan Mikkoa) tätä tapaa jakaa projektin eri vaiheista tietoa, tekstein sekä selkein kuvin.
                            Siksi toivonkin että tämä jatkuu vieläkin asiallisena (puolin jos toisin!), ihan vaikka erään yksilön historiana suomessa.
                            (henkilökohtaisella tasolla tämä väittely on kyllä helvetisti viihdyttävempää ja mielenkiintoisempaa kuin esim. auton pohjatyöt.)

                            Museon määritelmää wikipediasta:
                            "yhteiskuntaa ja sen kehitystä palveleva laitos, joka on avoinna yleisölle ja joka tutkimusta ja opetusta edistääkseen ja mielihyvää tuottaakseen hankkii, säilyttää, tutkii, käyttää tiedonvälitykseen ja pitää näytteillä aineellisia todisteita ihmisestä ja hänen ympäristöstään”.

                            Asiaan: laita kuvia pohjatöistä/maalauksesta jos niitä jo on?

                            Comment


                              Täälläpäs on tapahtunut, vaan niin on tallillakin. Käydääs tämä läpi niin päästään taas asiaan kiinni.
                              jos vaan teipillä yrität fuskata.
                              Melko tyly heitto, niin on silloin vastauskin. Totuus myöskin on ettei neuvoja tuolla saralla tarvita, oletan sen tulleen suht tylyllä vastauksella kerralla selväksi. Juurikaan muiden pelkät mielipiteet ei rakenteluihini ole tavalla tai toisella koskaan vaikuttanut, hyviä neuvoja toki otan vastaan ja kyselen, vastaaminen niihin on jokaisen oma päätös.

                              että tässä olisi kyse pelkästä myyntifiksistä.
                              Ei ole, eikä tule olemaan. Oletan tälläisen auton ostajan ymmärtävän myös sen päälle. Jos ja kun tämän joskus eteenpäin luovutan, tulee sen omistaja saamaan kymmenittäin, ettei satoja kuvia auton eri vaiheista ja täydellisen historiikin ajalta jonka tunnen. Myöskin auton edellinen myyjä pyysi kuvia auton vaiheista ja entisöinnistä ja sellainen hänelle on luvattu kun auto on valmis puolestani, tämä siis japaniin.

                              mikäs autojobbari tänne tulee elvistelemään löytämällään klassikolla ja että kehtaakin tehdä tuollaista täällä tuntematta kyseisen automallin speksejä tuon paremmin.
                              Ensimmäistä urkkia kävin katsomassa ostomielellä suomessa joskus 2006, oli täysin läpimätä ja ylihintainen. Historia ja specsit on hallussa, mutta sopivaa aihiota ei tullut pariin vuoteen vastaan. Jobbaroinneista en tiedä, se että ei ole mahdollisuutta pitää edellistä kun siirtyy seuraavaan tuskin vielä on sitä.

                              mieluusti nähnyt myös sen että tekniikka käydään läpi kaikilta osin
                              Tekniikka on käyty osittain läpi ohessa, moottorin irroitukseen ei nyt lähdetty koska työstä saavutettu hyöty olisi ollut melko marginaalinen. Tuon pystyy tekemään myöhemminkin kun aikaa vain riittää.

                              p.s. Noissa kesävanteissa on ihan "väärä" jako ja et ;)
                              Lue vähän aiempaa postausta, ostin jukalta 20mm spacerit jolloin nuo pitäisi melko hyvin istahtaa alle. Menisi ne ns. jekkupulteillakin, mutta näin aina parempi.

                              Kommunikaatio on vaikea laji
                              Viimeaika ollut tuon kanssa vaikeuksia, puhelin hajosi sekä eräs pohjatöiden tekijä maalamolla on kuuromykkä.

                              Museoinnista tässä ei varmasti ole kyse
                              Ei sanan täydessä tarkoituksessa, mutta valmistamisesta museorekisteriin on. Prokkiksen koko tavoite on saattaa auto tehtaan alkuperäiskuntoon siten että joka ikinen nippeli toimii niinkuin pitää ja muutenkin on hienossa kunnossa. Eli saattaa auto valmiiksi museorekisteri-tarkastusta varten, siitä siis nuo lainausmerkit, pidetään kuitenkin tuo vanha ainakin toistaiseksi. Se, että ehjä auto purettaisiin turhanpäiten muttereiksi kerralla on mielestä melko turhaa, nyt mennään aikataulutetusti tietyllä budjetilla kokonaisuus kerralla eteenpäin. Voisin edelleen painottaa, että kaikki kohdat missä vikaa on, puretaan ja korjataan.

                              laita kuvia pohjatöistä/maalauksesta jos niitä jo on?
                              Aiemmasta oppineena, laitetaan kuvia sitten kun jokin kokonaisuus on valmis. Keskeneräistä en jatkossa laita raadille.
                              Viimeksi muokannut Mikkoh; 24.2.2010, 17:41.

                              Comment


                                Ja eteenpäin itse aiheessa. Tiivisteiden nosto: Tiiviste pitää irroittaa maalipinnasta varovasti ensin muovisella kittilastalla yms. Väli kannattaa puhaltaa paineella tässä vaiheessa puhtaaksi. Putken paksuus pitää valita tiivisteen mukaan, mitä leveämpi ja pehmeämpi tiiviste, sitä isompaa putkea pitää käyttää ja sitä hankalampi sitä on sinne väliin tunkea. Putken voi jättää joko maalipinnan ja tiivisteen väliin tai sitten työntää lasin ja metallin väliseen tiivisteuraan saakka. Jälkimmäinen suotavampaa värinvaihdossa.

                                Selkeyttävä kuvatus ( ja kyllä, tämä kuva on ennen kuin sitä on hiottu yms.):


                                Tuonne väliin mahtuu kätöset ja kone sekä maali. Niinkuin kuvasta näkyy aiemmin on rajattu peittämällä tiivisteet.

                                Comment


                                • Miten minusta tuntuu että tuossa hommassa tulee hiki?
                                  Ymmärrän nyt myös paremmin miksi tämä auto kaipaa uutta maalia.

                                  (mutta opinpahan tänääkin jotain uutta, lukeminen siis kannattaa aina)

                                  Comment


                                    Miten minusta tuntuu että tuossa hommassa tulee hiki?
                                    Tuleehan siinä, siinä ohelle myös sormet kipeäksi tökkiessä. Tulee tuossa hiki useamman kerran päivässä muutenkin ;)

                                    Nyt alkaa olemaan isoin osa hionnasta takana, pari olematonta lommoa pitää vielä suoristaa yms.

                                    Sunnuntaiksi kaavailtiin ruiskutusta. Lauantai menee viimeistelyssä, puhdistuksessa ja peittäessä. Sitä ennen vielä käydään pintoja läpi. Ensi viikolla joutunee hieman opiskeluun paneutumaan, mutta eiköhän se loppuviikosta ole nipussa. Osatilausta täydennettiin tänään, lähinnä osilla joiden saatavuudesta ei ole varmuutta. Muun muassa sähköikkunan kytkimiä on etkan mukaan tarjolla mustana, mutta ruskeaa ei ole osassa versioita mainittu lainkaan, osassa etka versioita hinnaksi merkitty 0,00?.

                                    Comment


                                      Ruskeena lasien katkaisijaa ollut saatavana viimeks 2004 vuonna.

                                      Comment


                                        Nyt mennään siinä vaiheessa pohjatöitä, että kolme kerrosta hiontaväriä on vedetty yli.

                                        Peltikilvet haettu eilen konttorilta ja tilattu samanlaiset ilman EU-merkkejä.

                                        Maalaamon yksi pohjatyöntekijöistä viimeistelee auton kanssani, jottei siihen jää virheitä. Käytännössä en kuitenkaan näihin viimeisiin vaiheisiin juurikaan osallistu, koska ei ole noihin puuhiin kuitenkaan ammattilaisen otetta, eikä tarkoitus ole jättää käsityön merkkejä ;)

                                        Ruiskuun en itse kajoa, lopputulos olisi kuitenkin koko korin ylittävä kohokuvaelma niagaranputouksista.

                                        Tuo diamant zilber on värinä todella hieno, se on poikkeuksellisen hienolla metallirakeella. Litraan puhdasta hopeaa tulee kokonaiset 4 grammaa vihreää, eli puhutaan todella puhtaasta hopeaväristä. Käytetty metalli on hienompirakeista mitä missään nykyään yleisesti käytetyssä värissä, eli tuota jouduttiin erikseen tilaamaan jotta saadaan väri sekoitettua.

                                        Comment


                                          Kohta pääsemmekin vertaamaa Zermat zilberiä diamant zilberiin. Pahus kun musta tuntuu, että sulla on pohjat tehty paremmin..

                                          Comment


                                            Huomenna pääsee vielä tarkastamaan pohjatöiden laadun, tere tulemast kahville jos satut ajelemaan ohitse.

                                            Comment


                                              Muistitko tarkistaa näin ennen maalausta, että onko vielä C-vuoden urkin takaluukun kansiosa mattamusta kuten ainakin B-mallissa?

                                              Comment


                                              • Mun käsityksen mukaan vm82 oli vielä mustalla takaluukun päällisellä.
                                                Etuvalot, nelivalot. Takavalot ja heijastinpanaali punaiset.

                                                Comment


                                                  Samassa käsityksessä olen minäkin Vännin kanssa (joka kohtaan liittyen). Ja nämähän täytyisi kaikki olla kunnossa, jos auton meinaa museorekisteri-valmiuteen tehdä :).

                                                  Comment


                                                    Takaluukun kannen väristä juuri keskusteltiin pohjalaisen kanssa ja jos joku asian varmasta lähteestä pystyy todistamaan, että kansi on musta, niin siitä tulee musta. Mustan kannen alta siis löyty hopeaa :) Voi tosin yhtähyvin olla maalattu välissäkin. Tutkimisen arvoinen asia. Nelivalo-osia yms. jo hommailtu.
                                                    Viimeksi muokannut Mikkoh; 27.2.2010, 16:10. Perustelu: tinneripäissäki kirjottelen jo ihan puuta heinää

                                                    Comment


                                                      Tuossa yksi alkusarjan originaali, josta näkyy takapään väritystä.
                                                      http://cdn-www.rsportscars.com/foto/...quattro_02.JPG

                                                      Comment


                                                        Noi vanteet kyllä sopii tuohon...

                                                        Comment


                                                          Näin muistelisin myös, musta pitäisi olla -82 ssakin. Ainakin -81 on.

                                                          http://www.blocket.se/orebro/Audi_Ur...htm?ca=1_5&w=3

                                                          Comment


                                                            Noi vanteet kyllä sopii tuohon...
                                                            Ja rengaskoko.

                                                            Comment


                                                              Tätä olen pitänyt melko luotettavana referenssinä: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...uattro1980.JPG

                                                              Tuosta tosin on vaikea sanoa kiiltääkö tuo luukku vain kirkkaan valon vuoksi vai onko se hopea, täytynee tukeutua kirjallisuuteen illalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X