Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Museo"-Urkki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pitäisköhän tilata alkuperäinen äänenvaimennin vai hakisko tarvikkeen? ;)

    Comment


      Veropäätös saapunut ja maksettu, parin päivän päästä saanee hakea peltikilvet. Päätös oli asiakkaalle myönteinen ;)

      Laskettiin uuden audi TTS:n mukaan ja lupauksista huolimatta käytettiin vuotta 1985, mutta kuitenkin jonkin sortin laskellasia kilsoja.

      Comment


        Päätös oli asiakkaalle myönteinen ;)
        Hyvä homma, kerroppa sitten niitä tietoja, varsinkin kun niitä muiltakin kyselit (vai pitääkö odottaa tilastoja?).

        Comment


        • Kai kilvet sitten on vanhanmalliset ilman sinistä päätyä?

          Comment


            Hyvä homma, kerroppa sitten niitä tietoja, varsinkin kun niitä muiltakin kyselit (vai pitääkö odottaa tilastoja?).
            Tuskin kysely kuitenkaan velvoittaa mihinkään? :) Vaikka eipä tuo mikään valtionsalaisuus ole, noin 630?. Halpa vero kompensoi kallista ostohintaa, harvoin toteutunut etuus.

            Kilpiä unohdin erikseen katsastuksen yhteydessä pyytää perinteisiksi, mutta tarkoitus tosiaan oli ottaa ilman eu-merkkejä.

            Comment


              Tuskin kysely kuitenkaan velvoittaa mihinkään? :)
              Foorumin luonteeseen liittyy juurikin tiedon jakaminen ja vastavuoroisuus.

              Mittasitko takakilven paikan pituuden, että varmasti mahtuu?

              Comment


              • Tuohan kuulostaa hyvältä summalta kartuttaa valtion kassaa.
                Tosin näytit laittaneen senkin kuluerän korkoineen nettiautonhintaan. ;)

                edit: Minusta tuo sinun hintapyynti on jokatapauksessa aikalailla kohdallaan, vaikken autoa ole livenä nähnytkään.
                Viimeksi muokannut Vänni; 17.2.2010, 10:55.

                Comment


                • Tuleehan sitä väkisin muitakin, ylläpidollisia kuluja.
                  Sitä paitsi foorumilla vieläkin sama hinta
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=84431

                  Comment


                    Mittasitko takakilven paikan pituuden, että varmasti mahtuu?
                    Ainakin ei-eu kilpi mahtui heittämällä.

                    Comment


                      Eilen irtosi tankki. Onneksi otin pois koska auton seistessä oli kosteus päässyt tankkiin ja sisäpinta oli ympäriinsä pintaruosteessa. Pari tuntia tuli eilen sitä huuhdeltua mm. painepesurilla yms. ja nyt on varsin siisti ja roskaton. Tarvitsee laittaa varmuuden vuoksi väliaikaisesti isohko karkea esisuodatin tuolle auton omalla suotimelle jos sieltä jotain pientä vielä irtoaisi.

                      Comment


                        Kasasin tänään tankin uudelleen lukemattomien huuhteluiden ja kuivausten jälkeen ja samalla vaihdoin bensaputket tankista pumpulle ja paluuputken.

                        Comment


                          Purin tänään auton kappaleiksi maalausta varten. Sain sovittua maalauksen ajankohdan aikaisemmaksi, joten pääsin jo aloittamaan sen osan projektista. Tarkoitus olisi seuraavan 8 päivän aikana saada auto valmiiksi saakka, mutta työmäärä on melko valtavat joten saa nähdä ehtiikö.

                          Comment


                            Tämä päivä meni hioessa ja muutaman pikkuosan irroittamisessa. Puskurit ja noin puolet autosta hiottu.

                            Comment


                              Tuleeko orginaali väri takaisin, ja ilmeisesti et maalaa konehuonetta?

                              Comment


                                Tuleeko orginaali väri takaisin, ja ilmeisesti et maalaa konehuonetta?
                                Autosta tulee täysin originaali ja konehuone on valmiiksi oikeaa väriä joten en näe järkeä sitä uudelleen tehdä. Konehuone siistitään toki.

                                Comment


                                  Tänään taas reilu 10h hiontaa takana, tiedän mukavampaakin tekemistä. Yllättävän mukava tätä on tehdä kun ei ole ruosteenraiskaama ja kun autoa aikanaan suunnitellut nahkahousu ei ole vielä pyöreää muotoa tuntenut. Huomenna jatkuu hionta.

                                  Tänään tuli tilattua osia saksasta, kattoluukun tiivistettä, yms. pikkuosaa. Huomenna mahdollisesti toinen tilaus vielä sisään.

                                  Comment


                                    Jokseenkin tähän kuntoon sen tänään jätin:

                                    Comment


                                    • Puki nyt nuo lasitkin vaan pois. Harmittaa maalausta seuraavana päivänä jos vaan teipillä yrität fuskata.

                                      Comment


                                        Puki nyt nuo lasitkin vaan pois. Harmittaa maalausta seuraavana päivänä jos vaan teipillä yrität fuskata.
                                        Äijillä on 25 vuotta kokemusta audien maalauksista, suosittelen tulemaan paikanpäälle opettamaan ;)

                                        Se on maalattu aiemminkin irroittamatta laseja ja se tehdään nytkin takaisin päin niin, tiivisteet tietysti käännetään ylös jotta saadaan hiottua ja maalattua altakin. Eli ei, siinä ei fuskata ketään. Enempää hyviä neuvoja miten maalaus kuuluu suorittaa ei kaivata, kiitos.

                                        Comment


                                        • Tupi varmaan tarkoittikin sitä ,että vaikka auto näyttäisikin kuinka hyvältä tahansa niin tiivisteen alta voi löytyä yllätyksiä.

                                          Comment


                                            Ja taas tästä ruostumisesta audeilla on yli 25v kokemus ;)
                                            Helppo ne on pullauttaa...

                                            Comment


                                            • Hyvä, että jaksatte ne tiivisteet kääntää ylös :)

                                              Comment


                                                niin tiivisteen alta voi löytyä yllätyksiä
                                                Tämä on niin totta :(

                                                Comment


                                                • Eieiei, Mikko. Ei tosta sun touhusta tu taaskaan mitään.
                                                  Totta vitussa sun kuuluu tehdä niinkuin foorumilla kerrotaan näkemättä ja koskematta autoa.
                                                  Äläkä nyt jumalauta ainakaan Isääs tai sen työkavereita kuuntele, ei ne kuitenkaan tiedä miten maalaus tehdään.
                                                  Nehän maalaa jollain vesiväreilläkin jo nykyään..

                                                  Voisin yrittää ehtiä neuvomaan sua lisää, joku ehtoo maalamolle..

                                                  Comment


                                                  • En kanssa jaksa koskaan ymmärtää miksi ne hiton lasit pitää aina jättää maalauksen ajaksi paikoilleen, tehdään pohjatöitä kymmeniä tunteja mutta sitten 5min lasien poistoon ja vartti asennukseen on liikaa. Varsinkin kun niitten alta usein löytyy korjattavaa, vaikka muuten olisi hyväkuntoinen hylsy.

                                                    Comment


                                                      Ei näkynyt tuulilasin alakulmissa tiivisteen alla äkkivilkaisulla mitään hälyttävää.

                                                      Comment


                                                      • Hyvä, että jaksatte ne tiivisteet kääntää ylös
                                                        Omien harrasteautojeni maalausta ajatellen tulevaisuudessa; miten nuo tiivisteet pystytään kääntämään ylös niin, että lasin aukon reunan ruosteettomuus on varmuudella todettavissa ja pinta hiottavissa reunaan asti ??

                                                        Comment


                                                          Hyvä, että jaksatte ne tiivisteet kääntää ylös :)
                                                          Kiitos tasokkaasta kommentista, tätä linjaa voinee jatkaa vaikka suomi24 foorumilla yms.

                                                          Ja taas tästä ruostumisesta audeilla on yli 25v kokemus ;)
                                                          Tervetuloa paikanpäälle etsimään, auto on nyt hiottuna hallissa, vielä ei sitä kokemusperäistä ruostetta ole löytynyt tuosta 29-vuotiaastakaan.

                                                          tiivisteen alta voi löytyä yllätyksiä
                                                          Ei ole yllätyksiä tiivisteen joka sentti on käyty kahdesti läpi irroittaessa sitä maalipinnasta ja puhdistaessa välin. Ruostetta sieltä ei löydy.

                                                          miksi ne hiton lasit pitää aina jättää maalauksen ajaksi paikoilleen
                                                          Tässäkin tapauksessa olisi silkkaa idiotismia irroittaa laseja, toki irroittamatta jättö lisää käsityön määrää hieman, mutta lopputuslos 100% sama. Osaa listoista ei ole saanut enään vuosiin ja niiden sullominen takaisin ei todellakaan ole ihan pikkuhomma. Takalasia lämmittimellä ei ole saanut 90-luvun jälkeen alkuperäisenä ainakaan. Tiivisteet on täysin ehjät ja siistit, irroitus vaurioittaa niitä todennäköisesti ja ne eivät myöskään ole mistään halvimmasta päästä.

                                                          miten nuo tiivisteet pystytään kääntämään ylös niin, että lasin aukon reunan ruosteettomuus on varmuudella todettavissa ja pinta hiottavissa reunaan asti ??
                                                          Ihan kaikissa autoissa tuo ei onnistukaan, mutta tuossa käytetään Follex-nauhaa joka sullotaan lasin ja pilarin väliin. Tällöin kumi nousee aivan lasista saakka irti ja sinne pääsee helpostikin käsiksi. Nauhaa on useita eri paksuuksia ja tarvittaessa voi laittaa parikin kierrosta. Kameraa ei tullut mukaan tänään, mutta voinen valaista kommentoineita asiantuntijoita huomenna valokuvalla.
                                                          Viimeksi muokannut Mikkoh; 26.2.2010, 15:17. Perustelu: Tuotenimikorjaus

                                                          Comment


                                                            En juuri ole projektiasi kommentoinut vaikka sitä olenkin seurannut. Olen seurannut sitä lähinnä harmitellen, kuinka kylmästi hyödynnät kanssa harrastajien keskustelupalstaa. Jo alusta on käynyt hyvin selväksi, että olet päättänyt sijoittaa klassikkoon fiksaamalla sen myyntikuntoon.

                                                            Me Audistit olemme helposti tietotaitoamme jakavia, ja oletkin tietoa mielellään vastaanottanut. Kysymyksiä ongelmista on ollut ja vastauksia niihin on helposti löytynyt. Kun yleisö esittää kysymyksen tai kritiikkiä, on vastaus tyly.

                                                            Koko projektista näkyy, miten pintaliipaisulla pyrit nostamaan auton myyntiarvoa mahdollisimman edullisella tavalla. Vain pakollisiin seikkoihin puututaan ja muut jätetään sivuun. Todellinen klassikon entisöijä ei tekisi vastaavaa työtä kiirehtien parissa kuukaudessa vaan käyttäisi huolelliseen ja äärimmäisen viimeistelevään työhön pari vuotta.

                                                            Toivottavasti harvinaisen hyvä yksilö löytää kohtuullisella hinnalla kodin, jossa saa osakseen sitä rakkautta, jonka tuollainen klassikko ansaitsee.

                                                            Comment


                                                              Muistaakseni ensimmäisessä postauksessani asiasta mainitsin että autoa en aio pitää tallessa vaikka se olisikin todennäköisesti kannattavaa. Olen nuorehko opiskelija, joten en oikein näe alkuperäiskuntoista Quattroa sopivana käyttöautona? Auton säilytyspaikkana turun keskusta kadut ilman katosta myöskään ei tunnu ihan oikealta käytöltä? Helppo se toki olisi jos voisi siihen rinnalle ostaa järkevän käyttiksen, opintotuki ja asuntolaina tosin ei ihan mahdollista kaikkea.

                                                              kuinka kylmästi hyödynnät kanssa harrastajien keskustelupalstaa.
                                                              Se miten paljon tästä keskustelusta on kukin oikeasti hyötynyt voineen jättää omaan arvoonsa. Treadissa olen jakanut auton vaiheita ennen itselleni tuloa ja sen kehitystä koko sinä aikana mitä se on itselläni ollut. Se miten moni tuntuu ottavan asian itseensä lähinnä ihmetyttää. Jos tarjoan mahdollisuuden ostaa auton pois ennen kuin maalautan ja viimeistelen se on jotenkin kovin vastenmielistä monelle.

                                                              on vastaus tyly
                                                              Tylyyn kommenttiin arvoinen vastaus, asianen palaute ja kritiikki toki käsitellään asiallisesti.

                                                              pintaliipaisulla
                                                              ???! Autossa on tällähetkellä pari lasia ja muutama sisusta osa paikallaan....??? Se että näitä rakentaa valmiilla budjetilla nopeilla osatoimituksilla on jotenkin huonoa rakentamista sitten vai? Vieläkin voisin painottaa että jokainen kohta jossa jotain pientäkin on ollut on irroitettu autosta ja uutta alkuperäisosaa hankittu tai tilattu....


                                                              Toivottavasti harvinaisen hyvä yksilö löytää kohtuullisella hinnalla kodin, jossa saa osakseen sitä rakkautta, jonka tuollainen klassikko ansaitsee.
                                                              Itselläni riittää intohimoa vanhoihin klassikoihin toki, rakkautta jaetaan sitten ihan jonnekin muualle.
                                                              Viimeksi muokannut Mikkoh; 23.2.2010, 20:58.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X