Ei kai tuohon ajan hengen mukaiseen ja harvinaiseen kovin montaa vaihtoehtoa ole. Original Ronal8"-> SportQ 9", Speedline mallia Rally 8" tai 9" ja Fuchsit.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
"Museo"-Urkki
Collapse
X
-
bensapumppu antautui jo.
Comment
-
Ilo tätä on väsätäkin, joskin nyt alkaa tahti hidastumaan pikkuhiljaa kun auto on ajossa ja loput töistä on joko pientä näpertämistä tai maalausta. Kuluvalla viikolla käyn hakemassa tarjouksen kuskin penkin virheen korjaamisesta ja selvitän kojetaulun korjausmahdollisuuden. Nuo tehtäneen sitten maalauksen aikana.
Katsastus myöskin täytyy suorittaa 10 päivän sisällä, joskin tuon pitäisi olla tässävaiheessa enää vain muodollisuus ja rahastustilaisuus (kop kop). Autosta saatiin testerissä hyvin pienellä säädöllä jopa todella hyvät päästöt.
Comment
-
Auto katsastettu kehujen saattelemana! Ei korjattavia kohteita, tai mitään muutakaan pahaa sanottavaa.
Teen autosta myös tänään myynti-ilmoituksen tälle palstalle, tästä toivottavasti ei ole valittamista millään taholla vaikka sen tässä mainitsenkin, enkä toivo aiheen aiheuttavan tämän enempää keskustelua. Ilmoitus on siihen asti olemassa kunnes maalaus yms. aloitetaan jolloin projekti jatkuu normaalisti loppuun saakka.
Comment
-
Tullin kanssa tänään keskusteltu auton autoverottamisesta useaan kertaan puhelimessa. Lopputuloksena ohjeistuksen mukainen yli 25v ajoneuvon verottaminen laskennallisilla kilometreillä ja jos saan maahantuojalta todistuksen tuosta 82 mallisarjasta (pelkkä vin koodin 10. digitaalin C ja sen purkamisen ohjeistus ei riittänyt) niin saadaan auton verotukseen käytettyä 1982 vuotta.
Veikkasivat verotuksen tapahtuvan uuden a5:en mukaan ja siitä vähentäen...
Auto on nyt ainakin toistaiseksi päivittäisessä arkiajossa.
Comment
-
Yli 25 vuotta vanhan ajoneuvon arvonmääritys
Yli 25 vuotta vanhojen ajoneuvojen verotusarvoon ei vaikuta se, että näiden ajoneuvojen hinnat ovat jo pysähtyneet määrätylle tasolle tai ovat jo nousevia ajoneuvon ikääntyessä.
1. Verotusarvo hintahavaintojen perusteella
Tulli määrittää verotusarvon yleensä hakemalla markkinoilta hintahavaintoja verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaisista käytetyistä, Suomessa verotetuista ajoneuvoista. Jos havaintoja löytyy ja autojen hinnat ovat iän myötä laskeneet, ajoneuvon verotusarvo perustetaan näihin hintahavaintoihin.
2. Verotusarvo ilman hintahavaintoja
Mikäli markkinoilta ei löydy samanlaista ajoneuvoa, ajoneuvolle määritetään vertailukohdaksi vastaava uusi ajoneuvo. Tulli määrittää verotusarvon silloin näin:
1. Kiinnitetään huomio verotettavan ajoneuvon merkkiin, malliin, korityyppiin, ajoneuvon ulkomittoihin, moottorin kokoon ja toimintatapaan, voimansiirron ja vaihteiston toimintatapoihin sekä muihin arvoon mahdollisesti vaikuttaviin tai teknisiin seikkoihin.
2. Vastaavan uuden ajoneuvon hinnasta muodostetaan arvonalenemakäyrä tai -taulukko. Arvonalenema on 1 prosentti kuukautta kohden kunkin edellisen kuukauden loppuun lasketusta jäännösarvosta.
3. Sen jälkeen verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaiselle käytetylle Suomeen verotetulle ajoneuvolle haetaan hintahavaintoja. Hintahavaintoja haetaan riittävä määrä esimerkiksi ikäluokasta 8?12 vuotta. Havaintojen avulla muodostetaan käsitys alenevasta hintatasosta. Jos havaintoja ei löydy, verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaiselle, sitä seuranneelle uudemmalle samanlaiselle mallille tai sitä edeltäneelle vanhemmalle samanlaiselle mallille pyritään hakemaan riittävä määrä hintahavaintoja esimerkiksi ikäluokasta 15?35 vuotta.
4. Hintahavaintojen perusteella varmistetaan, ettei valittu arvonalenemakäyrä ole tasoltaan liian korkea. Jos hyväksyttävät, luotettavat hintahavainnot ovat tasoltaan alempana kuin verotettavalle ajoneuvolle tehty arvonalenemakäyrä,uuden tai vastaavan uuden ajoneuvon hintaa tulee alentaa siten, että arvonalenemakäyrä ei enää ylitä hintahavaintoja.
5. Hintahavaintona voidaan käyttää ulkomaisen myynti-ilmoituksen hinnasta johdettua suomalaista, auto- ja arvonlisäveron sisältävää laskennallista myyntihintaa.
6. Lopuksi verotettavalle ajoneuvolle luetaan arvo arvonalenemakäyrältä tai -taulukosta.
Comment
-
Vanteista:
Kannattaa kokeilla ensin Wurthin Super Cleanerilla puhdistaa vanteet, jos maali on ehjä. Itsellä on samanlaiset vanteet (kapeammat vain) jotka sain lähes uudenveroisiksi ko.aineella. Mutta jos maalissa on vikoja niin sitten ei tietenkään auta kuin maalaus.
Nuo Ronalit on vaan tehtaalla maalattu niin hyvin että välttäisin niiden uudelleenmaalausta viimeiseen asti (omat olleet alla 23 talvea eikä vieläkään lähe maali)
Comment
-
Muistelisin noiden verojen olleen tuolla tilastoissa tonnin kantturassa, jotkut ovat kuulemma päässeet jopa alle 500e. Tässä tapauksessa veroa korottava tekijä taas on pienet kilometrit, joita tosin voi yrittää kompensoida auton "huonolla" kunnolla, koska auto ei ollut ajokuntoinen maahantuonnin tapahtuessa.
Edit : päätöksiä kahdelta viime vuodelta
AUDI quattro coupe N 20080111 19870114 100 6655.00 1929.95 367.65 2297.60
AUDI QUATTRO COUPE 2.1 T 2D COUPE QUATTRO 149KW N 20090403 19851231 150 6914.00 1569.47 0.00 1569.47
AUDI QUATTRO COUPE 2.3 2D 4WD 162KW N 20090428 19910103 168 7751.00 1852.48 0.00 1852.48Viimeksi muokannut Vänni; 10.2.2010, 14:21.
Comment
-
Tollehan löytyy käypä markkinahinta tältä palstalta. Eli ~XX.XXX;- pyyntihinnoistahan ne muutenkin Tullissa laskee verot... Ei herneitä nenään :=) Eli ota nyt vaan auto pois täältä myynnistä ettei satu Tullisedän haaviin tuo sun oma pyyntihinta... Jos ne vaikka osaa googlata Tullissa (jota en kyllä usko).Viimeksi muokannut Monster; 12.2.2010, 16:46.
Comment
-
Yksi tuttu toi auton ja laittoi sen jo ennen veropäätöstä piruuttaan myyntiin Nettiautoon sellaisella hinnalla, että varmaan kattaa verot sun muut. Tulli oli sitten löytänyt verotusarvoa määritellessään yhden vertailuhinnan, joka olikin juuri tuo kaverin omasta ilmoituksesta. Excel herjaisi tuossa kehäviittaukseen. :-p
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hannu KuljuTulli oli sitten löytänyt verotusarvoa määritellessään yhden vertailuhinnan, joka olikin juuri tuo kaverin omasta ilmoituksesta.
Comment
-
No jos oikein ymmärrän ton arvonalenemalaskennan, niin koeta ihmeessä saada tuo Urkkisi sen piiriin. Jos nyt vertailukelpoinen A5 maksaa 80 tonnia, niin sulle jää verotusarvoksi vajaa kolme tonnia?
Tässä tapauksessa veroa korottava tekijä taas on pienet kilometrit
Tollehan löytyy käypä markkinahinta tältä palstalta. Eli ~20.000;-
Vertailun vuoksi kyselin, mutta ei ole oikein vertailu kelpoinen jos kone viileä ja kierroksia vähän liikaa.
Comment
-
Kylmäolosuhteet testattu, hienosti lähtee ensimmäisellä pyörähdyksellä kovemmallakin pakkasella käymään koskematta kaasupolkimeen.
Auto on myyntipalstalle hinnoiteltu toistaiseksi tarjousten perusteella. Vielä ei ole paperit edes voineet edetä markkina-arvo tutkijoille, koska sovittiin että toimitan todistuksen mallivuodesta tulliin jonka jälkeen homma etenee vasta.Viimeksi muokannut Mikkoh; 10.2.2010, 17:33.
Comment
-
Myyntiosastolla on tietyt säännöt, joten hintapäivitystä odotellessa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikkoh Näytä viestiSelvitin tuota asiaa ja Turun tullissa olivat sitä mieltä että saavat käyttää käytännössä mitä vain lähdettä hinnan selvittämiseen.
Sitä voi vaan miettiä kuinka kekseliäitä jotkut toimisto-irmelit ovat...
Comment
-
käytettyjä lähteitä ei tietääkseni edes merkitä päätökseen.
Lämmittelin vanhat kuivuneet ovenkahvat varovasti kuumailmapuhaltimella siten että pigmentti nousi taas pintaan ja niistä tuli siistit. Samalla poistin kuskin ovesta vanhan mukitelineen liimat yms. Kaikki lukot tuli myös käytyä läpi kun jumittelivat hieman pahimmilla pakkasilla.
Hanttimiehen sähköikkunan kytkin ruskeana hakusessa, jos pyörii nurkissa niin laittele privaa. Tuon on joku mennyt avaamaan kun on jumittanut eikä toimi kunnolla. Myöskin kattoikkunan tiivisteen jos joku tietää mistä saisi niin arvostaisin moista tietoa.Viimeksi muokannut Mikkoh; 13.2.2010, 16:03.
Comment
-
Comment