Myytyäni edellisen Audini (A4 1.8T -95), oli tilalle löydettävä jotain vähän suorituskykyisempää ja nelivetoista. Elämäntilanteen muutoksen takia en tarvinnut paljoa tilaa ja merkin oli pysyttävä samana, tottakai. Ajatukset kääntyivät siten joko S2 tai TT Audiin. Pitkään vaihtoehtoja puntaroituani äänestin kumminkin TT:n puolesta, niiden ollessa uudempia ja tekniikaltaan nykyaikaisempia. Ja lisäksi kuulun siihen ihmisryhmään joka suuresti pitää sen ulkomuotoa varsin hienona. Ei sillä ettei äskakkosessakin oma viehätyksensä olisi. Eli päätös syntyi TT:n ostamisesta. Sen piti olla ehdottomasti 225 hv quattro, mielellään musta tai sininen, muunkin värinen tosi helmi kävisi myös. Sisustuksen väreistä kävisi vain musta nahka tai nahka/alcantara.
Alusta asti oli selvää että hakisin auton Saksasta itse, koska olimme jo suunitelleet kesäksi lomamatkaa sinne. Lähdimme matkaan kaverin Passatilla ja aikaa oli 10 päivää etsiä sopiva yksilö, joten aikaa oli hyvin ja liikkumisemme paikasta toiseen helppoa. Muutamia yksilöitä tarkastettuamme ja koeajettuamme päädyimme Dusseldorffin vieressä sijaitsevan Neussin kaupungin turkkilaiseen autohäkkiin. Ajatuksena oli ensisijaisesti ostaa auto merkkiliikkeestä tai jostain ihan muusta kun tällaisesta missä nyt olimme. Mutta koska majapaikkamme oli Dusselissä ja tämä yksilö oli siinä aivan vieressä, päätimme sen käydä katsomassa. Eikä turhaan.
Vuosimallin -99 APX moottorilla varustetulla yksilöllä oli ajettu 101000km. Päällisin puolin auto oli aivan toisessa kunnossa kun aikaisemmin näkemämme. Auton väri oli hopean harmaa, mutta nyt näytti siltä että käsissä on todellakin helmi. Ainoat virheet olivat pieni sormenpäälommo oikean takalokasuojan yläpuolella ja lähes näkymätön naarmu katossa. Sisusta oli mustaa nahkaa ja todella siistissä kunnossa. Lisäksi autoon oli jo lähes uutena asennettu saksalaisen Cargraphicin toimesta Riegerin korisarja, Cargraphic cat-back putkisto ja meidän leveyksillä suht harvinaiset ja arvokkaat vanteet, 18" Cargraphic Racing Wheelsit. Tästä siis otsikkoon hieman erottuva nimi. Auton oli omistanut uudesta asti samaisessa kaupungissa asustellut n. 50v-mies joka oli huollattanut auton aina samassa merkkiliikkeessä. Täten myös huoltokirja miellytti silmää siinä määrin että kauppoja alettiin hieromaan. Pienellä tinkaamisella auto lähti matkaan uuden omistajan hellittäväksi.
http://photobucket.com/TTkuvia
Nyt 10000 huoletonta kilometriä autolla hymyssä suin ajelleena on mieleen kehittynyt jos jonninlaisia suunnitelmia jotka nyt ajattelin tänne projektit-osioon sitten ulkoistaa. Talven suunnitelmissa on pakoputkiston alkupään muuttaminen, vanteiden maalausta/hinkkausta, kaikkien voimansiirron öljyjen vaihtaminen, ehkä valojen päivitystä ja keväämmällä sitten alusta laitetaan kesäkuntoon vaihtamalla alustasarja, kaikki puslat ja säädettävät takatukivarret mitkä tällä hetkellä makailee jo varaston hyllyllä. Ajatuksena on myös laittaa erinäisiä huolto- korjaus- ja asennusohjeita kuvineen.
Auto on myös käyttöauto, joten projekti etenee omalla tahdillaan.
Alusta asti oli selvää että hakisin auton Saksasta itse, koska olimme jo suunitelleet kesäksi lomamatkaa sinne. Lähdimme matkaan kaverin Passatilla ja aikaa oli 10 päivää etsiä sopiva yksilö, joten aikaa oli hyvin ja liikkumisemme paikasta toiseen helppoa. Muutamia yksilöitä tarkastettuamme ja koeajettuamme päädyimme Dusseldorffin vieressä sijaitsevan Neussin kaupungin turkkilaiseen autohäkkiin. Ajatuksena oli ensisijaisesti ostaa auto merkkiliikkeestä tai jostain ihan muusta kun tällaisesta missä nyt olimme. Mutta koska majapaikkamme oli Dusselissä ja tämä yksilö oli siinä aivan vieressä, päätimme sen käydä katsomassa. Eikä turhaan.
Vuosimallin -99 APX moottorilla varustetulla yksilöllä oli ajettu 101000km. Päällisin puolin auto oli aivan toisessa kunnossa kun aikaisemmin näkemämme. Auton väri oli hopean harmaa, mutta nyt näytti siltä että käsissä on todellakin helmi. Ainoat virheet olivat pieni sormenpäälommo oikean takalokasuojan yläpuolella ja lähes näkymätön naarmu katossa. Sisusta oli mustaa nahkaa ja todella siistissä kunnossa. Lisäksi autoon oli jo lähes uutena asennettu saksalaisen Cargraphicin toimesta Riegerin korisarja, Cargraphic cat-back putkisto ja meidän leveyksillä suht harvinaiset ja arvokkaat vanteet, 18" Cargraphic Racing Wheelsit. Tästä siis otsikkoon hieman erottuva nimi. Auton oli omistanut uudesta asti samaisessa kaupungissa asustellut n. 50v-mies joka oli huollattanut auton aina samassa merkkiliikkeessä. Täten myös huoltokirja miellytti silmää siinä määrin että kauppoja alettiin hieromaan. Pienellä tinkaamisella auto lähti matkaan uuden omistajan hellittäväksi.
http://photobucket.com/TTkuvia
Nyt 10000 huoletonta kilometriä autolla hymyssä suin ajelleena on mieleen kehittynyt jos jonninlaisia suunnitelmia jotka nyt ajattelin tänne projektit-osioon sitten ulkoistaa. Talven suunnitelmissa on pakoputkiston alkupään muuttaminen, vanteiden maalausta/hinkkausta, kaikkien voimansiirron öljyjen vaihtaminen, ehkä valojen päivitystä ja keväämmällä sitten alusta laitetaan kesäkuntoon vaihtamalla alustasarja, kaikki puslat ja säädettävät takatukivarret mitkä tällä hetkellä makailee jo varaston hyllyllä. Ajatuksena on myös laittaa erinäisiä huolto- korjaus- ja asennusohjeita kuvineen.
Auto on myös käyttöauto, joten projekti etenee omalla tahdillaan.
Comment