Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harraste / kakkosauto

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Asetelma ei kuulu edes vuosittain huolletaviin kohteisiin, eikä ui öljyssä, joten lukite ei ole väärin.

    Comment


    • Pikkuhiljaa..
      Attached Files

      Comment


      • Ja ensi tulet. Tyhjäkäyntiä ei taida olla(aluvauhtiksen syy?), vettä vuotaa sisäkennon lähdöstä ja startti ei parantunut solenoidin vaihdolla.

        Starttaa siis, mutta kesken startin lopettaa koneen pryörityksen, mutta surina kuuluu. Voiko motonetin solenoidi olla valmiiksi kypsä? Samaa teki ennen koneen vaihtoa, sama startti, vanha solenoidi.

        Comment


        • Kai se pitäs vielä näillä osilla käydä vielä suhteellisen säädyllistä tyhjäkäyntiä? Siis saako ollenkaan pidettyä käynnissä ilman kaasua? Ettei olisi joku isohko vuoto vielä painelinjassa jos ei.

          Joko keksit mistä saa tuota lohkon takapäähän tulevaa sisäkennon lähtöä? Jos keksit mistä saa metallisen järkihintaan niin voisin ehkä itsekin ottaa.

          Se on varmaan kokeiltava sitä toista starttia nyt kuitenkin :\

          Comment


          • Rouvan saikku jatku, joten tuolla ei nyt ole niin kiire.
            Ensin ei startannut, piti sitä hallin ikkunaa siirtää hieman illalla, sitten tärähti käyntiin.

            Tuohon starttiin vielä: Ennen vaikutti lämpö selkeästi. Eli kylmänä starttasi ok, lyhyen ajon jälkeen ei enää toiminut niin hyvin ja mitä kuumempaa oli ulkonakin, sitä huonommin.

            Pistin laakkoselle ihan kyselyä tuosta muoviosasta lämppärin kennolle. Jos orkkis kesti 20+v, niin saa kelvata. Sen varmaan saa huomiseksi/ylihuomiseksi.

            Pitää katsoa vielä nuo vuodot. Pari kertaa vain käytin käynnissä, toinen mahdollisuus, että ajoitukset on huonosti, hieman pensa haisi sammumisen jälkeen aina.
            Viimeksi muokannut Ugemi; 9.8.2013, 06:43.

            Comment


            • Tyhjäkäynti heijaa, näkyy olevan etupään kaksi sylinteriä vaihtelevasti pimeänä. Kierroksilla sytyttää kaikki.
              Tulpat kokeilin(vaihdoin vanhat), sytkävahvarin irrotus vaimentaa, pelkääjän puoleisen kun ottaa irti, käy tasasesti, mutta kolmella toki.
              Testasin kahdella muulla sytkävahvarilla, eikä vaikuta mihinkään. Ne tulpan"hatut", eli kumitötsät vaihtelin ristiin rastiin, ei vaikutusta. Suuttimia en vielä vaihdellut, mutta voiko olla niissä? Ainakin aiemmin toimi ok.

              Äkkiä tuli mieleen, voiko olla vielä ilmaa järjestelmässä? Vesivuodosta johtuen olen lähinnä käyttänyt tyhjäkäynnillä tallissa. Tuntuu vain oudolta, kun keulan kaksi ekaa pätkii. Perjantaina saan uuden muovilähdön, joten sen jälkeen pitää ajaa pätkä ja testata.

              Toinen, mikä tuli mieleen, voiko ajoitus vaikuttaa? Voisin hieman testata säätöjen muuttoa..

              Comment


              • Kokeileppa ihan tyhjäkäynnillä pyöriessä roplata suuttimien liittimiä ja liittimien piuhoja, jos ovatkin yhtä rapeat kuin minulla...

                Comment


                • Pyörittelin/kääntelin niitä, enkä huomannut oikein mitään eroa käynnissä. Käytin myös irti. Tänään ei taida ehtiä tekemään mitään, mutta pitää huomenna/vkl yrittää ajaa vika ulos.

                  Kaasuläpän/isv:n ajattelin vielä vilkaista ja putsailla, vaikken uskokaan sen vaikuttavan yksittäisiin pyttyihin.

                  Miten porukka on muuten vaihdellut noita puolia? Noissahan ei varsinaisia liittimiä ole, joten ronskisti piuhat poikki ja kolvilla uusi kiinni? Olisi ainakin yksi ihan uusi, joten voisi kokeilla sitä pistää keulille.
                  '
                  Jep, oli sitten isv:n ja jonkun huohotinjärjestelmään(?) kuuluvan purkin piuhat väärinpäin. No, tänään tuli vasta letkulähtökin, joka tulee lohkosta lämppärin kennolle. Nyt tuntuisi käyvän nätisti ja nesteet pysyvät ainakin sisässä.

                  Lyhyt ajo ja paikallaan käyttäessä lämmöt nousivat, tuntuivat menevän ainakin 100 saakka. Liekkö ilmaa jossain tai termari jumissa. Uusi orkkis, joten ihmetyttää. Myöskään flekti ei lähtenyt vielä pyörimään. No, huomenna puskin kiinni ja kevyttä ajoa.

                  Selvisi yllä olevakin. Uusi monivika vissiin osin sökönä, ilmastoinnin näyttö anto tasan 88 astetta, jolloin mittari näyttää n.100. No mieluummin noin, mutta harmittaa silti. Anturi on uusi, mutta pitänee vaihtaa vanhasta ehtiessäni. Muuten tuntuisi toimivan ok :)

                  Ja varastartti vaihdettu tilalle. Ainakin tuntuisi toimivan ok. Olikin yllättävän helppo homma.
                  Viimeksi muokannut Ugemi; 15.6.2013, 19:54.

                  Comment


                  • Ilmastointikin on täyttöä vaille ok. Kompressorin käymistieto(kanava 29) tuntui uupuvan, mutta liitoksia nytkyttelemällä tuntuisi toimivan nyt. Samoin oli kuskinjalkatilan sulake(60A) palanut flektiltä, samoin rele jotain kapinoi, mutta nyt taitaa pyöriä ensimmäistä kertaa omistukseni aikana. Ensi viikolla on täyttöaika ilmastoinnille r12 korvaavalla aineella. Saas nähdä miten käy.

                    Muuten tuntuu toimivan ok, uudella startilla pyörähtää paljon iloisemmin käyntiinkin. Ainoastaan hieman tuntuisi ahdot tulevan rauhallisemmin, joskin 1bar on about 3000rpm kohdilla kuitenkin.

                    Comment


                    • Pastetaas tämä tänne omaa käyttöä varten, ei tartte aina etsiä tuota erikseen: Ajoitus tuolla puitu.

                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=3b+nokkien
                      Ja tarkemmin
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1345385052

                      Ilmastointi täytetty ja toimii. Pitää vielä muistaa kysyä mitä kaasua laittoivat, pahoin pelkään, että poistuvaa r22, jos muistikuva pullosta on oikea(prkl).

                      Helma on pelkääjän puolelta edellisen omistajan toimesta paklattu ja mätä. Peltityötaitoja ei ole niin paljoa, joten paikallinen korjaamo saa hoitaa. Samalla hion keskilistoista alaspäin ovet ja pistän uudet maalit. Tuleepahan reenattua tuota ruiskun käyttöä, eikä tuosta tartte maailman kauneinta tullakaan.

                      Vaihdoin myös vanhasta koneesta multivika-anturin ja tuntuisi nyt näyttävän oikein. Mittari tulee hieman ehkä jäljessä, mutta tasoittuu samoihin arvoihin. Hassua, kun molemmat anturit ostettu n. vuosi sitten, tuo viallinen vain seisonut paketissa talven.
                      Viimeksi muokannut Ugemi; 9.7.2013, 20:33.

                      Comment


                      • Hyvä paste!
                        Mulla on ihan sama urakka edessä lähiaikoina, joten hyödynnän etsimäsi linkit :)

                        Comment


                        • Eikus vaan, kyllä noilla pitäisi saada kohdilleen.

                          Nyt on maalit ja uusi maskikin paikallaan. Uudet halppis kylkilistat paikallaan, joskin etuovien taisi olla n. sentin lyhyet. Alalistat olisi myös uudet ja halvat-> ei tahdo saada paikalleen, enkä jaksanut ängätä enää.

                          Akku oli tyhjä ja toinen laturi ei ladannut. No nyt on täyttymässä akut, niin pääsee töihin taas.

                          Sinällään hassua, että isoilla vaihteilla taitaa ne ahdot nousta melko normaalisti, mutta pitää nyt kokeilla vielä noita ajoitusten muuttoja, kunhan rouva jakaa talliaikaa ;)

                          Etuapurungon puslatkin pitäisi ehtiessään vaihtaa ja ratti. Molemmat osat ollut tallissa yli puoli vuotta. No aikaahan tässä on.

                          7.8.: Porkkiksen ehdotuksen mukaan siirretty pakopuolen ajoitusta n.4 astetta aikaisemmalle. Käsin pyöritin konetta varmistaen, että mahtuu pyörimään. Huomenna näkee toimiiko eri tavalla.
                          Jenkkiforumilla on sanottu, että ajoitusta myöhäistämällä saavutetaan 7a nokilla etuja. Pitää kokeilla sitä myöhemmin vielä muutama aste kerrallaan.

                          8.8.: Auttoi selkeästi tuo. Pitänee kokeilla seuraavaksi koko paketin myöhäistämistä, mitä tekee.9.8
                          Edittiä. Tyhmästä päästä kärsi onneksi hyvin vähän. Imua siis aikaistin.

                          8.8.: No nyt on myöhäistetty koko palettia 3 astetta. Kokeillaan huomenna työmatkalla käyttäytymistä.
                          Ja tässä pakoa myöhäistin. Huononi btw :D

                          9.8 korjasin hölmöilyjä ja nyt pitäisi olla pakopuolen kolmisen astetta aikaisemmalla ja imua otin pari naksua myöhäisemmälle. Testasin ihan lyhyesti, mutta tuntuisi kolmosella ottavan kohtuullisesti ahdot. Pitää huomenissa käydä oikeasti ajamassa lenkki ja ottaa vielä mahdollisesti pakoa lisää, aikaistaa johki 5 asteen hujakoille. Imu kun seuraa pakoa, niin tuon seurauksenahan imu menee takasin nolliin. Testaan tuon ja sitten mahdollisesti vielä imua takaisin myöhäisemmälle... Riippuu vähän kehtaamisesta viikonloppuna ja muista hommista.

                          12.8. Vähän lisää aikaistettu, se 5-6 astetta pakoa, jolloin imu 2-3 astetta aikaisella. Maailmalla(s2 forum) taitaa olla konsensus, että imu vakiopaikallaan on paras toiminnaltaan. Audizine(muistaakseni)llä oli juttua, että koko pakettia voisi myöhäistää pakosen aikaistuksen jälkeen. Ymmärsin sen, että 5 astetta pakoa aikaisemmalle, kuin imu ja sen jälkeen vaikka pakosen rattaasta molempia myöhemmälle, jolloin aste-ero nokkien välillä ei muutu.

                          12.8. Jostain syystä satunnaisesti laski ahdot 0,5/ ei ahtanut kunnolla em. asetuksilla. Lieneekö ahtanut liian aikaisin tms.? Muuten tuntui alapää kuitenkin herkältä. Otin takaisin reilun asteen, nyt on 4,5 astetta siis aikaisella pako ja imu tällöin 1,5 myös aikaisella. Vedot palasi. Hätäpäissäni testasin jo toisella vanhalla n75:llä, joka tuntuu pelaavan kanssa..
                          Vaihdoin myös mittariston ajotietokoneen näytön ehjään ja samasta varamittarista autocheckin. Tuurilla sekin tuntui ainakin äsken toimivan, mutta eiköhän sekin ala sekoilemaan joskus..

                          Sen verran päivitystä, että tosiaan tuo hall ikkuna vaikutti tuohon ahtojen tippumiseen. Sen jälkeen rokkasi.

                          Yksinpuhelu jatkukoon, niin jää itsellekin muistiin, mitä ja milloin.
                          4.9 viimein vaihdettu thupun metalliset etuapurungon puslat paikalleen. Taaimmaiset lipsahti kivasti paikaltaan, kun otti tukikumitkin auki viereltä. Mahtui apurungo tippumaan sopivasti.
                          Etummaisten irrotus oli hieman vaikeaa. Aluksi laitoin 3" putken, kierretangon ja yläpäähän vissiin liian isot prikat, kun katkaisi kierretangon. 12.9 tanko ja ilman prikkoja yläpäässä, niin lähti oikein nätisti. Harmillisesti pulttimopo ei mahtunut, niin oli käsitöitä. Hieman vaikea oli saada takaisin kohdilleen kirrattua, mutta meni kuitenkin ja nyt odottaa koeajoa.

                          Pitää muistaa joskus uusia ne puslat, joiden läpi taaimmainen pultti menee, kun tuntui puslan sisempi holkki irtoavan kiinnitysvaiheessa.
                          Itseasiassa 4A0399413A näyttäisi olevan se holkki juurikin, eli sen kuuluukin olla irti? Nähtävästi itse kumiosaa ei saa, kuin osan 4A0407151 mukana, jonka hinta on speedilläkin 270€. Iipei sanoo 35€, mutta jotenkin en luota tuommosien kestävyyteen. Meyleä tosin näkyy saavan suht järkevästi maailmalta, joten pistetään mietintään, jos tuo alkaa narista.

                          Sprintit ja orkkis kumit, sekä febin yläpään laakerit tulossa etupään jousitukseen, kun entiset pumput(vasta pari, kolme vuotta vanhat) meni jo toissa talvena, kun kumit sanoi sopimuksen irti. Samoin saman ikäiset yläpään laakerit mielestäni ääntää kuskin puolella pihasta lähtiessä. Vaihdetaan nyt ja josko sitä sitten jaksaisi kulmatkin säätää viimein, kun ei pitäisi enää minkää osan vaatia uusimista.

                          Samoin 630 dekat on MH:ssa. Nyt on vielä auki, pitäisikö vaihdattaa billet siipi tuohon nykyiseen gt-3071 ahtimeen, vai hommaisiko vielä sittenkin gtx-3076.. Kellään ei vain ole kokemusta oikein, millainen tuo hyrrä on katukäytössä. Meneekö hieman liian isoksi. Tuo nykyinen on aika mukava "väärälläkin" softalla ajella, eikä haluaisi hirveästi käyttömukavuutta hävittää.

                          Hmm.. Taisi tulla ostettua wavetrackin etulukko ja tuo gtx3076.. Jos nuo ehtii talveksi kiinni, niin voi tulla mielenkiintoista.

                          13.9: Olipas outoa. Auto meni pidemmällä matkalla satunnaisesti vikatilaan, tai sitten se hall ikkuna ei vieläkään osu ihan kohdilleen. Outoa sinällään, että aina reilun 50km stintin jälkeen alkoi katoilemaan ahdot, eli ei heti kylmänä lähtiessä, eikä esim. työmatkalla tee tuota ikinä. Sammutus ja kovaa ajoa, niin veti taas, mutta saattoi tiputtaa esim. ohituskaistalla ahdot taas alas. Pitääpä ottaa vielä vähän lisää ja kokeilla vaikuttaako. Tulee tuolla vain niin vähän ajettua pitkää matkaa, että hieman ihmetyttää.
                          Viimeksi muokannut Ugemi; 13.9.2013, 17:58.

                          Comment


                          • Tuli vaihdettua UrS6 ratti, kun entisestä meni aikanaan spiraali rikki. Sai viimein vastuksen pois välistä ja bagin taas toimintaan. c4 a6 muovit tuli, joskin niissä oli se metallinen rengas keskellä(tööttiä varten?) ja reikä ratin "slip ringille" puuttui, mutta 10 pora hoiti jälkimmäisen ja dremel kopio silotteli keskeltä muovit siihen malliin, että ratin sai paikalleen kiristettyä. Ulkomuovit tuntui vähän jäykiltä, joskin istuivat mielestäni nätisti. Pitää huomenna tunnustella matkalla, onko se nyt ok, kun ei ehtinyt ajella..
                            Töötin piuhalle pistin abikon ja bagin liittimet kävi suoraan, joten sinällään uskoisin kaiken olevan ok.

                            Samalla pistin viimein rempan jälkeen lohkarin piuhan paikalleen ja tällä kertaa kuskin puolelle. On aina ärsyttänyt, kun on pelkääjän puolella. Samalla huomasin, että venttiilikopan tiivisteen alta oli lähtenyt se puolipallon muotoinen palanen viimeksi irtaallaan käyttäessä. Noh, öljyä oli koneessa ja hieman ulkopuolellakin. Onneksi tiivisteliima ja vanha kone pelasti tässä :)

                            Comment


                            • 3076 paikallaan ilman draamaa.
                              Wavetrac vaati hieman draamaa :)
                              Vetarin tumppi piti porata pois ja vanhat laakerit otettiin töissä pois. Pistin tuon hieman kärsineen tumpin kuskin puolelle, niin on helpompi vaihtaa tarvittaessa.
                              Perhe oli anoppilassa, niin sai kolme iltaa viettää laatuaikaa :P
                              Öljyksi tuli mt-90 ja prikkamodia en ehtinyt tekemään.. No pitää katsella sitä myöhemmin. Maailmalta on muutenkin tulossa yksi torsen, niin saa rauhassa modata sen sitten.

                              Comment


                              • Laita tuloksia sitten kun saat säätöihin.

                                Comment


                                • No ei saatu vielä. Taaempi nakuanturi herjasi kuumana, tämä ilmeni noin sadan kilsan ajon jälkeen tms., kun kone lämpeni tarpeeksi ja anturi sitä myöten myös. Tottakai säätökeikalla tämä tiputti perusahdoille. Lisäksi ongelmia aiheutti series 1 boksi, jossa ei ajon aikana pystynyt simuloimaan ahtoja(säätäjä saa korjata, jos puhun höpöjä) ja tuo ahdin sakkasikin rankemmissa vedoissa. Samoin sain tuomion välijäähdytyksen riittämättömyydestä. Jotenkin ajattelin, että pari vetoa voi tehdä, jotta saa säätöihin jne, mutta ei.
                                  Näin sitä oppii, eli kantapään kautta :)

                                  Nyt on sitten dieselin väläri pelkääjän nurkassa(ainakin näin päättelin, kun oli lähdöt oikeinpäin tuonne). Öljynjäähdytin nyt jäi sinne yläpuolelle keikkumaan, pitänee tulpata lähdöt aluksi ja mikäli öljynlämmöt alkaa karkaamaan, niin hankkia uusi. Tällä hetkellä se on täysin turhana siellä välärin yläpuolella, estää ilmanvirtausta ja muutenkin huonossa paikkaa.
                                  Tulpat tilailin virosta ja vaihdoin, totesin samalla, ettei edelliset olleetkaan orkkikset, vaikka näin muistelin.
                                  Ilmansuodattimen vaihdoin vakioon ja leikkelin pohjasta suurimman osan pois.
                                  Sakkauksesta johtuen huollatin vanhan ahtimen ja siihen tuli sitten billetti siipi extended tipillä, eli käsittääkseni hyvin sama pyörä, kuin gtx sarjassa. Kokeillaan nyt tuolla ensin. Pidin tuon luonteesta enemmän, kun herääminen oli siellä kolmen pinnassa, eikä 3500 huitteilla.
                                  Laitoin myös viimein jakopään muovin sisään suojaan, onpahan paskamainen asennettava, kun pitää apuhihnan kiristin poistaa aina tuon vuoksi. Samoin laitoin äsken pohjapanssarin paikalleen. Millaisiahan nuo sisälokariin sen kiinnittävät klipsut/pultit on? Niitä ei ollut missään(ei ole minulla ennen ollut moista kiinni) ja tavan pultit ei ainakaan käyneet.

                                  Comment


                                  • Joku aika sitten yritettiin jälleen säätöä. Edelleen pari ongelmaa tuli eteen. Ahtojen raju nyhtäminen yhtenä ja pahimpana. Kotosalla huomasin, että n75->hukkis säätöletku oli halki, ottanut joskus lämpöä ja hapristunut. Oletettavasti tämä oli suurin syy, että ahtojen noustessa oli todella rankkaa nykimistä. Samalla huomattiin, että maf näyttää liian "vähän". Eli toisella maffilla tuli ihan eri lukemia hapelle(Kiitoksia vain säätäjälle lainasta). Nyt on uusi orkkis tepolta tulossa. Tallissa on toinenkin vähän käytetty(eli ei mitään tietoa kilsoista), mutta en uskaltanut enää sen varassa lähteä, kerta orkkista oli saatavilla.

                                    Tämän jälkeen satunnaista trötäämistä orkkistulpilla. Vaihdoin toisen sarjan ja teki samaa(toki tämä oli vanhempi setti). Vaihdoin sitten jotkut jenkkien suosimat, jotka autossa olivat toimineet aiemmin ja tämäkin ongelma väheni. Tästä johtuen olin mittailevani puolat ja vaihtelinkin 3 ja 5 pyttyjen puolat, toiseen uusi ja toiseen toinen käytetty. Saksasta on vielä yksi puola tulossa varalle. Saas nähdä, mutta tuntui ainakin, että tyhjäkäynnillä satunnaisesti kuulunut missfire olisi tiessään. Tiellä asti ei ole tullut vielä ajettua.

                                    Pariin kertaan on todettu, että moottori on aika nakuherkkä, eli ei tykkää ennakosta. Voiko tähän vaikuttaa nokkien asennot? Niitä on käännelty niin moneen kertaan, etten enää ole oikein itsekään selvillä asetuksista. Yhteen aikaan säädin niitä noin aste kerrallaan ja testasin aina työmatkalla vakiopaikassa ahtojen heräämistä. Onko näissä joku tietty kohta, jolla saadaan altistettua kone nakulle(porkkis jotain puhuikin sylinteriin jäävästä pakokaasusta, jos pakonen menee liian aikaisin kiinni, jolloin sylinteri ei ehti tyhjentyä). Eli pitäisi siis ottaa vähän pakosta myöhäisemmälle kait.

                                    Comment


                                    • Ja säädöissä :) Bypass tuntui vieläkin vuotavan, ahdot ei noussut eilen normaalisti, vaihdoin äsken 007n takaisin(olin siis epäillyt sen kuntoa ja vaihtanut forgen, joka hyllystä löytyi) ja alkoi ahtamaan alhaalta ja pyynnin mukaan.

                                      Comment


                                      • Pitää nyt päivittää ihan siitä ilosta, että ahdinrikkoa ja ahtoletkun räjähtämistä lukuunottamatta vehkeet on rokannut syksystä saakka oikein kivasti. Ahdinrikon yhteydessä käytin taas tuota gtx3076:sta kiinni. Ei sakannut juurikaan näillä säädöillä(vitosella n.kahdesta tonnista lähtiessä kuului juuri ja juuri jossain kolmen tonnin paremmalla puolen kikatusta hyvin lyhyesti), mutta heräilee liian myöhään omaan makuun edelleen. Tilalle onneksi löytyi vanhan kaltainen kerhotoverilta ja sillä mennään :)

                                        Puslajumppaa on tehty ja etujouset vaihdettu kaw:n 55mm madaltaviin, jotta keuluminen saatiin kuriin ja taakse on vaihdettu billsteinit, kun vanhoista alkoi alapään puslat olemaan valmiit.
                                        Vielä pitäisi kulmat säädellä, sitä varten käytinkin raidetangot sisäpäästään irti, jotta sai herkisteltyä säädöt.
                                        Nyt kun keula laski, niin jäi ehkä aavistuksen sisään etupään kumit ja pitää katsoa, tartteeko asialle jotain tehdä.
                                        Edelleen tuo on vähän puskeva, joten pitää nyt katsoa, jos ehtisi kesän aikaan saada tuon modatun torsenin alle. Tosin kun edessä on lukko, en oikein usko tuon auttavan mitään. Nyt tuo on oikein kiva jyrkissä mutkissa, mutta loivemmissä menee "etuvetoiseksi", eli pito karkaa keulilta ja puskee.
                                        Yksi tasuririkkoinen perä on tallissa, joten jos siihen sisukset vaihtaisi ajan kanssa ja sitten vain perän vaihto.. Katsellaan nyt mitä kehtaa ja ehtii tehdä. :)

                                        Comment


                                        • Yksi pikku spinnaus syksyn liukkailla, huonommat renkaat takana ja jumalattoman liukasta. Noh, yksi vanne solmuun ja kanttarin yli kolistelin. Eipä tuossa mitään tainnut särkyä ja vanteitakin on yksi ylimääräinen, joten vaihdellaan kumeja parempiin sitten kesän tullen. Saattoi olla, että ahdin alkoi sen jälkeen pitämään hieman enemmän meteliä, mutta voi olla pelkkää kuvitelmaakin.
                                          Öljyt myös syksyllä vaihtelin, että tulee kerran vuoteen vaihdeltua.
                                          Tuulilasilta hävisi puhallus viikolla, mutta putsailin tuossa äsken läppämoottorit ja varmuuden vuoksi vaihdoin ne keskikonsolin moottorit ristiin, että saa ainakin lasille puhallusta, jos ei korjaus tuota toivottua tulosta. Ainakin tallissa kaikki toimi jälleen hyvin, pitää olla tyytyväinen parin tunnin koitokseen :)
                                          Lisäksi tuo on melkoisen tailhappy nykyisin, en tiedä vaikuttiko etujousien vaihto, takaiskareiden vaihto vai takana olevat huonommat kumit eniten, mutta välillä on jopa pelottavan liukas persus moottorijarrulla. Kaasulla ihan ok vielä.
                                          Camberit heitin syksyllä tappiin, joten sen jälkeen sai aurauksia säädellä muutaman kerran, että tuli järkevä ajettava. Nyt on ajamalla haettu suht ok tilanne, tiedä sitten miten lähellä on oikeaa, mutta ei näillä ajoilla merkitse mitään, kunhan tuntuu hyvältä ;)
                                          Puolakonversion maatoiduksen paikan vaihdoin, kun ei lähtenyt kerran käyntiin, vaikka jaksoi pyörittää pakkasella. Lisävirralla kuitenkin pörähti, joten jännite todennäköisesti alenee jossain kohtaa liikaa. Voisi tietysti miettiä vielä lisämaadoitustakin varmuuden vuoksi, kun muistelen joskus katsoneeni, että maakaapelin suojakumi on hinkkautunut rikki osin.

                                          Välillä käy jopa mielessä vaihto uudempaan kakkosautoon(akselilla kolmoskoppa, seat leon tms. pienempi nelikko), mutta onneksi tähän saakka olen tajunnut, että samoja tehoja ei järkevästi saa muista ulos ja lisäksi tuossa alkaa olla joka paikan kunto selvillä ja oikeastaan kaikki kuluva vaihdeltu kertaalleen, joten melko huoleton alkaa olla käytössä. Huonoin puolihan tuossa on kori, jossa on montaa eri sävyä allekirjoittaneen maalausharjoitusten vuoksi.

                                          Comment


                                          • Tämä tulee piakkoin myyntiin, kun saan siivottua ja siistittyä hieman. Pihaan ilmestyi sininen 8P ässä toimittamaan kakkosauton ja harrasteen tointa.
                                            Kyllähän tuo taas hymy tuli, kun talliin ajoi viisi metriä. On nuo vitosen äänet ja kevyemmän vauhtipyörän myötä saatu kierrosherkkyys aika miellyttävää. Tässä alkaa vain olemaan liikaa ikää ja liian kovia puslia liikaa, jotta olisi sopiva kakkosautoksi.

                                            Kesän aikana puhaltelin kaikki löytämäni ruosteet, vaihtelin taakse rekisterikilven valot uusiin ja vetelin suunnilleen yksivärikseksi. Maalaus jo alkaa onnistua, lakkaus vaatii vielä töitä. Muutamia valumia tuli, mutta uskoisin tuosta tulevan ihan ok, kunhan jaksaisi myllyttää..
                                            Viime viikolla vaihtelin keulaan myös uutta peltiä ja muovia, kun konepellissä oli se aikanaan levinneen flektin tekemä lommo ja viime talvena peruuttaessa pois kanttarin päältä, otti puskurin pää kiinni ja halkaisi puskimen ikävästi.

                                            Nyt on ehjä puskuri ja ehkä konepelti paikallaan. Samalla vaihdoin myös etulokarit levikkeettömiin, kun ei nuo levikkeet oikein olleet minun juttu. Noissa tosin kunnostaessa paljastui vaikka ja mitä. Joku seppä oli pelkääjän puolen taaemman alanurkan tehnyt uusiksi ja tämän huomasin vasta kasausvaiheessa kun teetti listan pätkän kiinni saanti töitä :( Kuskin puolelta oli aika ohueksi mennyt kaaren sisäkantti, mutta vedin ruosteenestot ja värin pintaan puhalluksen jälkeen. Kestää ne taas 5-10 vuotta ja ajattelin antaa jommat kummat ehjemmät mukaan, jos ostaja löytyy..

                                            Comment


                                            • Saa lukottaa, auto vaihtoi omistajaa.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X