Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harraste / kakkosauto

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Siis pakolämpöjäkö mittaat? Onko sulla vakio downpipe?

    Comment


    • #32
      Pakolämpöjä. Ei ole vakio dp, vaan itsetunaroitu 3", jossa kaksi lambdan paikkaa. Lämpöanturille en tehnyt, kun ei sillä hetkellä ollut tietoa kierteistä. Pitää nyt katsoa, vedän piuhan antureineen paikalleen ja pitää myöhemmin katsella, jos tuohon saa sopivan pistettyä esim. ahdinta vaihtaessa, silloin tuo nousee kuitenkin irti.

      Comment


      • #33
        Nyt on sitten paketit tallissa odottamassa aikaa. Näillä näkymin pitää alkaa loppiaisena tunaroimaan. Öljyistä kysymys tähän väliin.
        Tarkoitus oli pistää stp:n puhdistusaine öljyihin tässä välissä, ottaa öljyt toki pois, laittaa löpöä sisään, antaa sen olla pari tuntia->pois ja uusilla löpöillä huuhdella-> uudet öljyt sisään(ja suodatin) ahtimen vaihdon yhteydessä->sisäänajoja joku sata kilsaa rauhallisesti ja sitten uudet öljyt jälleen.

        Onko väliä mitkä pistää tuossa välissä? Tarkoitus oli ottaa hyllyn halvinta 4ltr kannu ja sitten kaksi täyssynteettistä, mikä jää sisään koneeseen osin ja ylimääräiset 2 ltr varalle(Suosituksia?). Vai onko parempi ostaa tuota huonompaakin se 5 ltr, jotta saa samaa sotkua koko tilavuuden?
        Entä kannattaako tuossa välissä vaihtaa myös suodatin(eli kahdesti)?

        Comment


        • #34
          Itse näkisin asian näin:

          Ajat ensin ne nykyiset öljyt kuumaksi ja laitat sekaan jonkun puhdistusaineen, pyörittelet konetta n.30min

          Otat öljyt pois koneesta ja vaihdat suodattimen, laitat jotain ok öljyä koneeseen, ajelet päivän tai pari.

          Valutat taas kamat pois ja vaihdat suodattimen. Laitat sitä kamaa koneeseen millä meinaat nyt ajella.

          Ja tosiaan öljythän kannattaa aina ajaa kunnolla lämpimäksi ennen valutusta että paska irtoo ja tulee öljyn mukana pois.

          Comment


          • #35
            Jup. Varmaankin teen nyt tuon "löpöpesun" myös, eli ekojen(eli vanhojen) öljyjen perään pelkkää löpöä koneeseen, jonka annan seistä. Se sit pois ja toiset löpöt sisään, joilla "huuhdellaan" kone. Tietenkään ei pyöritetä konetta näissä vaiheissa.

            Sitten huuhtelulöpöt pois, jossa vaiheessa myös ahtimen vaihto(silloin vaihtuu myös öljylinjat, eli koneen on oltava tyhjä) ja sen jälkeen uudet öljyt, joilla myös sisäänajoa hieman ahtimelle parin päivän ajan(tai no, tulee päivässä maks 30km, niin vaikka ajelisi viikon..) ja sitten oikeat öljyt ja molemmilla kerroilla myös suodattimen vaihto.

            Comment


            • #36
              Ite tein ex mitsulleni tuon löpöhuuhtelun niin että annoin käydä 30sek. ja toistin tuon kaks kertaa. Välissä uudet löpöt tilalle. Ei ollut niin justiinsa jos se siitä hajoaa vanha mitsu =). Pysyi tuon jälkeen öljyt kirkkaina jonkun aikaa. Seurauksena lähti myös venttilikoneistosta paskat liikkeelle ja alkoi kuluneet nostajat kalkattamaan pesun jälkeen. Uudet nostajat laittelin ja mitsu kävi kauniiimiin kuin koskaan aiemmin minun aikana =). Tosin en missään tapauksessa suosittele tuota tekemään tässä autossa. Ennemmin noin kun olet suunnitellutkin että antaa liota koneessa vaan ilman käyttämistä.

              Comment


              • #37
                Itsellä odottaa RVS käsittely hyllyssä seuraavaa öljynvaihtoa, kuulemma asiallista töhnää...

                http://www.rvs.fi/

                Comment


                • #38
                  Voisin suosittaa että tekisi ensin jopa Forten puhdistuksen moottoriin.
                  Laittaa sitten vasta tuon RVS aineen sisään. Selviää yhdellä RVS purkilla.
                  Hintahan ei paljoa kuitenkaan käsittelyssä muutu.

                  Comment


                  • #39
                    Noniin. Nyt on käytetty motonetin mömmöt koneessa ja yhden kerran huuhdeltu dieselillä. Annoin löpön muhia yön yli ja sen jälkeen laskin koneen tyhjäksi. Jäähdytysjärjestelmälle tein samalla vastaavan merkkisellä aineella pesun ja huuhtelun. Nyt kone on kuiva, helpottaa asentelua muutenkin.

                    Myös koneen tukikumit tuli jälkitoimituksena tänään työpaikalle. Aivan alkuperäisen näköiset, mutta tukevammat :) Nämä heitetty nyt myös koneen alle. Alkuperäisten pujottelu olikin yllättävän haastava temppu, vaikka olikin aika paljon palikkaa purettu edestä(ahdin, kuskin puolen ahtoputki, yms.) Myös koneen edessä oleva tuki on vaihdettu, mutta ei vielä pistetty kiinni.

                    Samoin ahtimen letkut on läjässä ja soviteltu paikalleen, sekä egt anturin paikka pistetty dp:n kiinni heti ahtimen jälkeen. Saa kelvata siinä. Joskus pitää jossakin kyllä teettää tuo putkisto kokonaan uusiksi, joka kerta kun sitä joutuu katsomaan, alkaa hiljainen hävetys hiipimään :(

                    Huomenna ei taida mitään ehtiä tekemään, mutta jos perjantai illan viettäisi mukavasti tallissa ja viikonloppuna vaikka ensi savut.

                    Ensi öljyiksi on 10W40 super syntetic tms. motonetin halvinta. Sillä pikkusen ajelua ja sitten uudet öljyt sisään. Suodattimen vaihdoin ja tulen tuossa yhteydessä vaihtamaan myös.

                    Yleisellä tasolla. Hauskaa puuhaahan tuo on, kun ei stressaa tapahtumanopeudesta, vaan hissukseen tutkailee. Suurin harmi on aina, kun huomaa jotain ensi kertaa tehdessään, että olisihan tuon voinut fiksumminkin tehdä. Onneksi noin ei käy sentään ihan joka käänteessä :)

                    Comment


                    • #40
                      Mulla on tuo EGT asennus myös mietinnässä, mutta onko tosiaan oikea paikka vasta turbon jälkeen ennen DB:tä? Eikö paras paikka olisi mahdollisimman lähellä kantta, jolloin saa tarkemman tuloksen?

                      Comment


                      • #41
                        Turvallisin paikka voipi olla DP:n alkupäässä, mutta siinä kohtaa pakokaasu on jo jäähtynyt jonkin verran. Ennen ahdinta se antaa lähemmäs oikeaa lukemaa. Ite laitoin anturin pakosarjan kollektoriin just ennen ahtimen laippaa.

                        Comment


                        • #42
                          Tuota paikkaa mietin itsekin.

                          Mistä löysitte tuolle anturille sen kannan johon saa tuon anturin liitettyä?

                          Comment


                          • #43
                            Itsellä tuli ainakin vems paketissa mukana se kiristin, minkä heppasin dp:hen. Itsehän laitoin sen siis n.5 cm päähän ahdimesta. Pakokaasut ovat varmaan hieman jäähtyneet, mutta jollakin hihavakiollahan sen pystyy korjaamaan tahtoessaan. Tuommoiseen valusarjaan tuntui olevan hieman nihkeämpi se laittaa, etenkin kun oli kannessa jo kiinni. Niitä mukana tulleita kiristimiä(vai miksi niitä pitäisi kutsua?) saa alan liikkeistä, kuopion kumista ainakin, lisää jos tarvitsee. Se toisen pään kierre on laajeneva, joten siihen voi olla vaikea saada sopivaa, ainakaan se ei kovin montaa kierrosta mene siihen. Kierre taisi olla m10, millin nousulla, mikä meni hieman matkaa siihen.

                            Comment


                            • #44
                              R1/8 putkikierre. Hyvin lähellä M10x1:tä. Voi kääntää siihen vähän voimaa käyttäen.

                              Comment


                              • #45
                                Hiljaiseloa.
                                Ahdinhan ei täysin suoraan dp:hen käynyt, tai kävi, mutta hukkiksen liitos oli hieman sivussa ja pitkällä, voimalla sai paikalleen kirittyä ne muutamat millit.
                                Päätöksenä ollut, että pitää etsiä joku hitsaustaitoinen kuopion seudulta(vapaaehtoiset käsi ylös NYT!) ja teettää dp, jousto ja kattiosuus uusiksi. Pitänee ostaa peräpääksi se cac:n putkisto, näyttäisi asialliselta ja hintakin on kohdillaan.
                                Ahdinhan meni siis paikalleen ja tuntuisi pelittävän nätisti. Joku 400-500km on ajeltu kohta ja pitäisi öljyt vaihdella pikkuhiljaa suodattimineen. Ennen vaihtoahan tein öljyjen ja nestekierron huuhtelun, joten saattaa sieltä vielä jotain paskoja poistua.
                                Jäähdytyksen tulon teinkin alkuperäisestä, kun sitä oli hieman nihkeä purkaa jakopään takaa pois ja heiman pelotti ensi vuoden katsastus, joten on mukavampi jos orkkisputket on suht kohdillaan. Orkkislook, mikä oli alunperin tavoitteena, on melkein mennyt. Entisestä tulosta tein 90 asteen mutkalla vain lähdön sivulle ja sieltä käsin letkulla ahtimen sivuun. Ahdin tuntuisi toimivan ihan kivasti ja vemsin mukaan ollaan ihan nätisti kartalla, täyskaasussa jossain reilun kympin ja alle kahdentoista välillä soudetaan. Kolmessa tonnissa alkaa jo olla vetoja ihan kivasti, testaisin pari kertaa aiemmin tuossa, mutta enpä enää muista tarkkaan miten lähtivät nousuun, mutta miellyttävästi mielestäni. Pitää keväällä/kesällä käydä vielä Porkkiksen luona, kun ehtii.

                                Alunperin ajattelin tyytyä auton mukana tulleeseen vahvariin, spl:n 4" erkkasatsiin ja sonyn xplod 6x9", jotka oli hattuhyllyllä. Näistä kuitenkin kuskinpuolen jakosuodin oli ottanut itseensä ja midin puoli ei toiminut. Samoin "saundi" oli mielestäni aivan kauhea ja pikaiset säädöt vahvistimen päästä eivät auttaneet. Tallissa oli myös vanha spl pro 12d2 jäänyt entisistä ajoista pyörimään, joten aloin kyselykierroksen dls:n vahvistimistä. Tarjoukset tuli viime viikolla ja selvisi että tänä maanantaina toimittaja nostaa 15% hintoja.. Tästä johtuen olikin sitten "pakko" ostaa dls:n halppissarjan vahvistimet, eli cad11 ja ca41, eli n.1kW ja 4x50W setit. Viikonloppuna vielä surffailin kaiuttimia ja powersetin sivuilla luki, että dls:n up5i ja up6i sarjoja saa vielä vanhaan hintaan varastosta. Aikani ihmettelin ja totesin että ei kait siinä..Joten nyt odottelee sitten läjä roinaa taas tallissa.
                                Tarkoitus on pistää subi vararengaskoteloon, nostaa kontin pohjaa kakkosnelosen sivun verran ja pistää vahvarit rengaskotelon vasemmalle puolen piiloon. Teen kannesta irrotettavan, joten sen voi normaalisti pitää pois->eivät kuumene niin paljoa. Tänään tuli hieman aloiteltua ja ihmeteltyä että mitenhän nuo menee tuonne :) Etupäähän tuo 5,25" ei tunnu mitenkään helposti istuvan, mutta pitää katsoa mitä tekee noille. Orkkispaikoille ne kuitenkin pistetään ja pidetään alkuperäisen näköisenä, mutta voi olla että pohjalla olevan kotelot yms. joutuu repimään pois :(
                                Alla pari aloituskuvaa ja yleiskuva ah, aina niin järjestyksessä olevasta tallista. Jostain syystä en osannut heittää kuvia kuin tuonne pohjalle.


                                Yhtenä ei niin mukavana asiana huomasin ohjausvaihteen tiputtelevan myös hieman. Tiedossahan on ollut jo tovin, että suojakumi on täysin entinen, mutta nyt huomasin että on alkanut myös kostuttamaan alustaan. Tästä johtuen piti sitten samaan konkurssiin pistää Tepolta tilaukseen suojakumi, korjaussarja, hydraulinen vaimennin, sekä raidetangot kokonaisuudessaan. Raidetankoja ei olisi tarvinnut uusia vielä, mutta kun kulmat tulee keväällä tarkistettua kuitenkin, niin ajattelin sitten samaan konkurssiin laiskana pistää nuokin.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut Ugemi; 9.3.2011, 19:05.

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                  Mulla on tuo EGT asennus myös mietinnässä, mutta onko tosiaan oikea paikka vasta turbon jälkeen ennen DB:tä? Eikö paras paikka olisi mahdollisimman lähellä kantta, jolloin saa tarkemman tuloksen?
                                  Kyllä se ennen turboa pitää laittaa, muuten tulee väärää tietoa. Muuten saa keksiä kaikenlaisia korjauskertoimia aivan turhaan, eikä voi olla varma että onko ne oikein vai ei.

                                  Comment


                                  • #47
                                    No nyt on CAC:n cat-back tulossa ja etupää on vielä hakusessa. Eiköhän se tänä kesänä saada kuitenkin siistittyä. Auto on vieläkin k27 softalla, mutta näkyy olevan turvallisella alueella tosiaan ja suht mukava ajeltava. Soppaa tykkää viedä, 13.x kärryn kanssa ja tänään tarkoitus huristella mikkeliin, joten mielenkiinnolla odotan mitä vie matkassa. Eilen tuli pestyä ja vahailtua kun oli Rouva poissa. Sai viettää laatuaikaa ;)
                                    Samalla koin pari ikävää ylläriä. Kontin alareunassa oli pieniä kukkia, samoin katon(!) etureunassa pari kiveniskemää ja pahimpana yllärinä oli sitten kuskin ovi, jossa oli edellisen omistajan maalautukset alkaneet irtoamaan alalistan yläpuolelta ja samoin näkyi listan alta ruoste puskevan ylöspäin :( Pitänee hankkia uudet listat kesän aikaan ja kiikuttaa tuo maalarille ennen talvea. Nyt ei anna persus periksi vielä tehdä tuota. Samaan konkurssiin joutunee hommaamaan sitten uuden etupuskurin, kun tuo nykyinen on ottanut osumaa pariinkin kohtaan. Muuten hoitaa hommansa, mutta ei viitsi kuitenkaan alkaa rikkinäistä maalauttaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Saanko Samuli kysyä missäpäin Kuopiossa Urssi vaikuttaa, Kuopio on semmoinen metropoli nykyään ettei jokaista Urssia erotakaan toisistaan. Hieno peli on.

                                      Kesälle voisi järjestää taas Audi meetingiä Kuopiossa

                                      Comment


                                      • #49
                                        Eteläisessä osassahan tämä, petosen/pirtin seutuvilla useinmiten parkissa.
                                        Nykyisellään vain perhe ja työkiireet rajoittaa harrastusta. Kun tuon nyt saisi "hyvään peruskuntoon", niin saisi hetken olla vain käytössä sitten.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tilanne elää ja päätöksiä tehdään.. Näyttäisi nyt siltä, että kun tuo jakopää pitää kuitenkin tehdä jossain vaiheessa, vaihdetaan todennäköisesti samalla sitten säädettävät nokkapyörät ja laitetaan tuo 7A pakonokka paikoilleen. Kansi on edellisen omistajan puheiden mukaan käytetty irti ja venttiilivarren kumit on ainakin vaihdettu. Nyt sitten kyselin hieman tepolta osia ja sieltä tarjottiin myös nostajia uusittaviksi.
                                          Muutami kysymyksiä on tullut mieleen, vaikka olenkin yrittänyt kahlata noita 20vt juttuja aikasta paljon..


                                          Onko hyötyä laittaa esim. http://www.aprfinland.fi/kauppa/tuot...=189&parent=32
                                          nuo sinne nostajien kaveriksi, vai jätetäänkö nykyiset vai uudet vakiot?
                                          Saman liikkeen kanget alkoi kiinnostaa, http://www.aprfinland.fi/kauppa/tuot...p=36&parent=32
                                          Paljonko nuo ei light weight mallit painaa ja kummat on kannattavammat? Äkkiä tuntuisi, että kevyempi=parempi tässä. Paljonko nuo kestää säädöissään olevassa koneessa vääntöä, vai onko vastaus "tarpeeksi"?
                                          Kannen pulteiksi riittänee vakiot, vai saavutetaanko jotain hyötyä esim. arp pulteilla?
                                          Lisänä sitten runko ja veivilaakerit ja männänrenkaat alakertaan ja normaalihihnanvaihtoroippeet vesipumppuineen, sekä mahdollisesti kytkin tepolta. Kytkimessä houkuttaa myös southbend, mutta taitaa tuo sre asetelma olla tuttu ja turvallinen, joskin hieman kalliimpi vauhtipyörineen.

                                          Eniten on jäänyt mietityttämään tuo kannen irtikäyttö tuossa. Tarvitseeko sitä käyttää missään kansipajalla vai riittääkö vain vanhat hilut irti ja uudet tilalle?
                                          Entä alakerran tasapainotus? Riittääkö tuommosessa normaalissa koneessa pelkkä kankien osuminen 2g tarkkuudella samaan, kuten tuolla luvataan, vai pitääkö tuo tasapainottaa? Mikäli näin pitää tehdä, niin sitten joutuu vain lähettelemään hiluja ympäri suomea, mutta mikäli pitää, niin pitää. Forumillakin on puhuttu montaa, eli joku sanoo ettei tarvitse tasapainottaa kuin kovat kierroskoneet(eli mitkä, yli 9krpm?) ja toiset sanoo että tottakai tasapainotetaan... Urssi nyt vissiin talossa pysyy hetken, joten ei säästellä nyt ainakaan väärissä paikoissa, vaan läjätään kunnolla, ei sitten tarvitse ahdinta isontaessa heti huolehtia koneen sisuksista..

                                          Vems myös houkuttaa, mutta se saattaa jäädä sitten myöhempään, vai pystyykö sitäkin ihan maallikkopohjalla käyttämään? Lähinnä siis säätöä tarkoitan tietenkin.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Noniin. Syksyn tullen alkoi kiinnostaa valotehon kevyt parannus. Ennestään oli kiinanpojan halppis xenon h7 sarja tallissa. Siihen tilailin uudet h1 polttimet ja heitin keulalle. Alunperin ajatus oli laittaa sarja pitkiin, mutta forumilta luin, että linssivaloissa ei pitäisi häikäistä vastaantulijoita(ainakaan niin paljoa), joten testasin lyhyisiin ja sinnehän ne jäi. Pitää vielä testata joskus ajamalla "itseään" vastaan ja tsekata tuo.

                                            Tulihan tuossa myös raidetanko tiivistettyä, raidetangot ja ohjauksen vaimennin uusittua, sekä perä vaihdettua sen porsittua. Pitää tuo vanha vielä aukaista ja katsoa saako siitä kalua, uudesta kuuluu liikkeelle lähtiessä kevyt ääni, muttei kumminkaan kovassa vauhdissa(eli yli 30km/h).

                                            Tuossa pari kuvaa valoista. Kolmannessa on oikealla puolen sekä lyhyet että pitkät testinä xenon.
                                            Lyhyt

                                            Lyhyt+pitkä

                                            Molemmat lyhyet
                                            Viimeksi muokannut Ugemi; 6.11.2011, 15:52.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Monologi jatkuu:
                                              Viimein ruottista löytyi puristusmitattu kone sopuhintaan suomeen. Positiivista oli se, että kansi ei ollut halki(tällä ei sinällään väliä, kun kunnostetun kannen sain jo toiselta myyjältä hommattua).
                                              Negatiivisena sitten onkin linkin kuvat, jos niistä mitään selvää saa. Mielestäni tuntuu pykälä sylintereissä, etenkin keulan päässä olevassa(ykkösessä?) ja ainakin koneen taaimmaisen laakerit on saanu kovaa kyytiä. Oikeastaan kaikki kangen alapään alemmat laakerit enemmän tai vähemmän kärsineen näköisiä.

                                              Mitä mieltä arvon raati on, suoraan ylikokoon? Ei taida hoonaukset paljon auttaa, joskin ajattelin käyttää konepajalla näytillä tuota(kellään kokemuksia kuopion moottorikoneistamosta esim.?

                                              Mikäli tuo menee ylikokoon, mikä on järkihinta mäntäsarjalle? Orkkikset käy oikein hyvin, ellei sitten jollain ole esittää sopuhintaan saatavaa settiä, jolla voisi nostaa puristuksia vähän.

                                              Linkki:
                                              https://picasaweb.google.com/1078399...NKy4IOUgpDzkgE

                                              Comment


                                              • #53
                                                Sormella pykälän kokeilu on kyllä melkolailla huipputieteellinen menetelmä eli mittaa, mittaa uudestaan ja mittaa lisää. Jos ei oo vehkeitä niin osta tai mittauta. Männät on kuitenkin alkaen noin 800e, joten kannattaa vaikka pari mittalaitettakin ebaysta klikata jos voi välttää ostoksen.
                                                Budjettisettinä voisi haalia jostain 7A männät ja tutkia onko niissä sorvausvaraa, että passaisi puristuksen johonkin turbokoneen ja 7a:n välimaastoon. Sehän on siis 82,5 porauksella. Huomaa että ylikoon koneistuksetkin sitten maksaa helposti satasia.

                                                Veivilaakerin alapuolisko on halvempaa matskua ja ei nuo nyt mun silmään ihan totaalikamalilta näytä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  7a männät on valamalla tehdyt, joten jättäisin sellaiset laittamatta turbokoneeseen. Lisäksi niissä on männänrenkaiden välissä vähemmän materiaalia kuin turbokoneiden männissä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kah, no hyvä että joku, jolla on enemmän perspektiiviä kevensi noita kauhukuvia :) Luulin siis, että jos pykälän tuntee, on pytty heti porauksen tarpeessa. Pitänee käyttää ihan koneistamolla arvioitavana, ellei töistä löydy sopivaa mittavälinettä. Etummainen pytty oli mielestäni huonoimmassa kunnossa, siinä loven tunsi joka puolelta, kun taas muissa enemmänkin sivusuunnassa tuntui, muttei koneen suuntaisesti oikeastaan lainkaan.
                                                    Männät sinällään olivat hyvässä kunnossa, eikä naku ole käynyt kylässä. Kone on näköjään automaatti urs6:sta, joten sinällään hyvällä tuurilla pitäisi olla ihan siedettävän vähällä sialla ollut.
                                                    Viimeksi muokannut Ugemi; 3.4.2012, 11:53.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Noniin, mitattu on. Töistä jouti kolmelta kulmalta mittaava malli. Mittasin ihan yläältä, missä männänrengas ei edes käy, ylimmän kohdan, jossa rengas käy, sekä n.5 cm ja 10cm syvyydestä. Työn toiseksi ylimmän mittauksen tein sylinterin suuntaisesti ja toisen kerran siten, että pyöräytin mittaria 90 astetta.

                                                      Pahimmat oli 3-5 pytyissä vaihdellen männän yläkuolokohdassa välillä 81,025-81,037, 4- ja 5-pytyt pituussuunnassa 81,025, kun taas leveyssuunnassa 81,035, kolmonen vastaavasti 81,03 ja 81,037.
                                                      Paljos vakio oli, 81,01? Mitatut ainakin oli sylinterin yläosassa aika tasaseen 81,005-81,01. Tuossa oli oikeastaan aika selkeä ero 1 ja 2 vs. 3-5 pytyt.
                                                      Tuoko on vielä ok, eli pelkkä hoonaus ja vakioilla läjään?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        TEhtaan hylkyraja oli muistaakseni 8 satkua, eli 81,09. Itse löisin vakioilla läjään. Luulisi jäävän hoonauksenkin jälkeen ihan riittävän pieneksi.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kuulostaa mun mielestä vielä ihan sangen hyvältä. Satkun soikee vaan. Mittaa vielä männät helmasta tapin normaalin suuntaan. Tehdas sanoo 89,94 minimiksi. Ellei oo ainakaan paljon alle tuon, panisin kasaan ja kovaa ajoa.

                                                          Tehtaan kolmen satkun välys on jonkin verran ahdas, jos aletaan ottamaan enemmän voimaa. Mäntä laajenee enemmän kuin tehtaan ukot ovat ajatelleet, joten muutama ylimääräinen satku on ihan paikallaan välystä.

                                                          Oma kone tulee nyt uusilla oem-männillä noin 6 satasen välykseen.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Noniin, mitattu männät tapin suuntaan
                                                            80,61
                                                            80,615
                                                            80,605
                                                            80,61
                                                            80,61
                                                            ja poikittain
                                                            80,95
                                                            80,94
                                                            80,93
                                                            80,92
                                                            80,95
                                                            Eli alle minimin pari. Porkkiksen yo. kommentista päättelisin, jotta läjäys ja kovaa ajoa.

                                                            Hoonata tuo nähtävästi kuitenkin kannattaa ehdottomasti, vai mikä oli raatin mielipide?

                                                            Tuli muuten renkaat, kts. Porkkikselle.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tekisi mieli sanoa, ettei hoonaaminen ole ehkä pakollinen, mutta männän ja sylinterin välys alkaa olla jo kympin luokkaa isoimmillaan. Tiedä sitten, onko paha vai b.. Mäntien uusinta voi olla edessä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X