Eli tuolla
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80514
pohdin hieman tuota auton hankinnan mielekkyyttä ja pihaanhan tuommoinen sitten saapui.
Musta mustilla nahkoilla, ei kattoluukkua, irrotettava koukku, ahtopainemittari pilarissa MTM lastu ja brembon jarrut edessä. Muuten täysin vakio. Kilometrejä n. 230tkm ja lukuunottamatta sähköikkunoiden säädön ja ilmastoinnin nappien valoja, taisi kaikki muut valot toimia. Alalistat oli uusittu ja kyljet maalattu lävihuosina. Kivenhakkaamia ei juuri näkynyt missään ja ainut ruostetippa oli konepellissä etumaskin alla.
Alle teen tuota listaa mitä on haaveissa ja päivittelen aina sitten listaan myös, jos on jotain saanut aikaiseksi. Haaveissa olisi tehdä tuosta vielä orkksi henkeä kunnioittavasti hieman nopeampikin ja vähän ulkonäköä muuttaa. Mukana tuli abt:n kyltit omaavat 17" vanteet, joissa paremmat päivänsä nähneet kumit. Katsellaan nyt saako vannesettiä uusittua kesäksi, kun tuo talolainakin omansa tahtoo vaatia aina :)
To Do list:
-Ajotietokoneen näyttö oli halki, mutta semmoinen onneksi löytyi samasta pitäjästä jo Forumin kautta, tästä iso kiitos.
Itse vaihtoprosessi meni suht kivuttomasti. Töissä ehdin vilkaisemaan "uutta" näyttöä ja sen mukana tullutta piirilevyä. Tarinan mukaan autocheck ei toimi siinä ja sinällään uskottavaa, koska piirilevyn suojapinta oli kuplinut irti, joten kosteus voipi aiheuttaa pientä häröilyä. Uusi suojalakka ja kosketuspintojen putsaus, sekä suurimpien kolvausten läpikäynti työkaverin puolesta. Vaihdon yhteydessä sitten jäi tämä piirilevy ja autocheck kuitenkin testaamatta, koska vaihdoin pelkän näytön piirilevyn ollessa paikoillaan(en uskaltanut siis vetää rpm mittaria, vaikka sen kuulemma pitäisi lähteä vain vetämällä.).
-Ulkolämpötilan näytössä ei ollut valoja ja sekin löytyi samasta paikasta, vaikka lauantai iltana ilkesinkin soitella vielä vaille yhdeksän asiasta, samoin iso kiitos.
Tämän muistin vasta mittaristoa läjätessäni ja pikaisella vilkaisulla totesin itse "lampun" vaihdon haasteeksi, eli tässä oli piirilevylle kolvattu ledi tyyppinen ratkaisu tehty tehtaalla, jottei lampun vaihto olisi liian helppoa. Tässä vaiheessa piti soittaa sitten uudestaan ajotietokoneen näytön luovuttajalle ja olihan siellä ehjä lämpötilanäyttö myös :) Tämän haku ja mittariston ruuvaus paikalleen ja ainakin tallissa kaikki toimi ok, toivottavasti vielä toimii myöhemminkin, kun päästään tuohon 0 asteen pintaan. Autocheck kun on aiemmin joskus tuskaillut satunnaisesti tuossa kelissä.
-Tälläisen näin jossain blocketin pelissä, oli mielestäni erittäin nätti:
http://www.streettuningcar.net/shop.php?vaata=149
-Samoin keulaan tulenee jossain vaiheessa
http://www.streettuningcar.net/shop.php?vaata=6570
-Kaukosäätö puuttui, joten sen päivitys tuli sitten
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=548
Asennus sujui nätisti, kun vain tajusin mistä johdot löytyvät. Pumpulta kun lähti penkin keskiosaan putket johonkin paineenjakohärveliin, jota luulin pumpuksi. Varsinainen pumppuhan oli sitten akusta oveen päin "piilossa" pehmusteiden alla, eikä näkynyt ensin lainkaan. Vilkut on mukana ja keväällä toivottavasti ns. mukavuustoiminnon, eli ikkunoiden aukaisun ja sulkemisen jaksaa kytkeä kanssa.
-Putkisto on mahdollisesti uusintalistalla. On kunnossa, mutta mihinkä saakka tuo orkkis riittää tehoissa? Toki pieni äänikään ei häiritsisi ;)
-Tehoja joskus budjetin antaessa periksi. Varmaankin tämä talvi tuolla MTM lastulla ja joskus ensi kesänä / syksynä sitten jotain wagnerin pakosatsin tapaista ja jotain suht. huomaamatonta. Tavoite olisi ainakin aluksi olla avaamatta konetta, jos ei pakko ole. Itsellä kun ei ole tiloja juuri tuohon ja eihän se ole mitään harrastamista, jos teettää toisella(eikä lompakkokaan kiitä). Eli tavoite mahdollisesti siihen 400hp/<500Nm ettei paikat hajoaisi..
Musiikkipuolta tuossa hoiti joku 4x65W vahvari ja 6x9":t hattuhyllyllä. Tavoite uusia ehkä hieman tuotakin puolta ja ainakin yksi spl dynamicsin subi on kotiseudulla sängyn alla odottelemassa..
-Jarruthan tuossa ilmoitteli olemassaolostaan punaisella huutomerkillä, eli jarrupoljin sykytteli vastaan kun vetelin käsijarrua reippaammin. Samalla totesin ettei kuskinpuoli pidä yhtään ja sitten kun piti edes hieman, niin piti koko ajan ja levy lämmitti kivasti jo vannetta työmatkan jälkeen :) Nyt on sitten satkuaudin käsijarruvaijeri ja girlingiin sopiva budgetin korjaussarja tallissa odottamassa, jos sen saisi toimimaan, sekä uudet käsijarrun palautinjouset(5,8€/kpl!). Pienellä lekahoidolla ja herkistelyllä alkoi kuitenkin jo aiemmin paineet pysymään pommissa ja jarrut pois päältä, mutta jos nuo nyt saisi ihan kuntoon saakka. Edellinen omistaja kertoi pommin olevan uusi ja että hydraulipumppuunkin oli se vakio vuotokohdan tiiviste uusittu ja pumpun pitäisi olla kunnossa. Sattuneesta syystä näistä ei ole kuittia, mutta uskotaan kun sanotaan ja näyttihän tuo pommi uudelta kun kurkin sitä pohjan alta.
Jatkoa toivottavasti seuraa. Tämä projekti tuskin kovin vauhdikkaasti etenee, mutta teki mieli kertoa maailmalle kuitenkin hieman mitä tapahtuu ja tämä kun on ensimmäinen "harrastepeli", edelliset mielenkiintoisemmat(Fiat Coupe 2.0 16vt, audi ttq 225) kun ovat toimittaneet aina myös sitä arkiauton virkaa, niin on aina ollut kiire, teki niille sitten mitä tahansa.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80514
pohdin hieman tuota auton hankinnan mielekkyyttä ja pihaanhan tuommoinen sitten saapui.
Musta mustilla nahkoilla, ei kattoluukkua, irrotettava koukku, ahtopainemittari pilarissa MTM lastu ja brembon jarrut edessä. Muuten täysin vakio. Kilometrejä n. 230tkm ja lukuunottamatta sähköikkunoiden säädön ja ilmastoinnin nappien valoja, taisi kaikki muut valot toimia. Alalistat oli uusittu ja kyljet maalattu lävihuosina. Kivenhakkaamia ei juuri näkynyt missään ja ainut ruostetippa oli konepellissä etumaskin alla.
Alle teen tuota listaa mitä on haaveissa ja päivittelen aina sitten listaan myös, jos on jotain saanut aikaiseksi. Haaveissa olisi tehdä tuosta vielä orkksi henkeä kunnioittavasti hieman nopeampikin ja vähän ulkonäköä muuttaa. Mukana tuli abt:n kyltit omaavat 17" vanteet, joissa paremmat päivänsä nähneet kumit. Katsellaan nyt saako vannesettiä uusittua kesäksi, kun tuo talolainakin omansa tahtoo vaatia aina :)
To Do list:
-Ajotietokoneen näyttö oli halki, mutta semmoinen onneksi löytyi samasta pitäjästä jo Forumin kautta, tästä iso kiitos.
Itse vaihtoprosessi meni suht kivuttomasti. Töissä ehdin vilkaisemaan "uutta" näyttöä ja sen mukana tullutta piirilevyä. Tarinan mukaan autocheck ei toimi siinä ja sinällään uskottavaa, koska piirilevyn suojapinta oli kuplinut irti, joten kosteus voipi aiheuttaa pientä häröilyä. Uusi suojalakka ja kosketuspintojen putsaus, sekä suurimpien kolvausten läpikäynti työkaverin puolesta. Vaihdon yhteydessä sitten jäi tämä piirilevy ja autocheck kuitenkin testaamatta, koska vaihdoin pelkän näytön piirilevyn ollessa paikoillaan(en uskaltanut siis vetää rpm mittaria, vaikka sen kuulemma pitäisi lähteä vain vetämällä.).
-Ulkolämpötilan näytössä ei ollut valoja ja sekin löytyi samasta paikasta, vaikka lauantai iltana ilkesinkin soitella vielä vaille yhdeksän asiasta, samoin iso kiitos.
Tämän muistin vasta mittaristoa läjätessäni ja pikaisella vilkaisulla totesin itse "lampun" vaihdon haasteeksi, eli tässä oli piirilevylle kolvattu ledi tyyppinen ratkaisu tehty tehtaalla, jottei lampun vaihto olisi liian helppoa. Tässä vaiheessa piti soittaa sitten uudestaan ajotietokoneen näytön luovuttajalle ja olihan siellä ehjä lämpötilanäyttö myös :) Tämän haku ja mittariston ruuvaus paikalleen ja ainakin tallissa kaikki toimi ok, toivottavasti vielä toimii myöhemminkin, kun päästään tuohon 0 asteen pintaan. Autocheck kun on aiemmin joskus tuskaillut satunnaisesti tuossa kelissä.
-Tälläisen näin jossain blocketin pelissä, oli mielestäni erittäin nätti:
http://www.streettuningcar.net/shop.php?vaata=149
-Samoin keulaan tulenee jossain vaiheessa
http://www.streettuningcar.net/shop.php?vaata=6570
-Kaukosäätö puuttui, joten sen päivitys tuli sitten
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=548
Asennus sujui nätisti, kun vain tajusin mistä johdot löytyvät. Pumpulta kun lähti penkin keskiosaan putket johonkin paineenjakohärveliin, jota luulin pumpuksi. Varsinainen pumppuhan oli sitten akusta oveen päin "piilossa" pehmusteiden alla, eikä näkynyt ensin lainkaan. Vilkut on mukana ja keväällä toivottavasti ns. mukavuustoiminnon, eli ikkunoiden aukaisun ja sulkemisen jaksaa kytkeä kanssa.
-Putkisto on mahdollisesti uusintalistalla. On kunnossa, mutta mihinkä saakka tuo orkkis riittää tehoissa? Toki pieni äänikään ei häiritsisi ;)
-Tehoja joskus budjetin antaessa periksi. Varmaankin tämä talvi tuolla MTM lastulla ja joskus ensi kesänä / syksynä sitten jotain wagnerin pakosatsin tapaista ja jotain suht. huomaamatonta. Tavoite olisi ainakin aluksi olla avaamatta konetta, jos ei pakko ole. Itsellä kun ei ole tiloja juuri tuohon ja eihän se ole mitään harrastamista, jos teettää toisella(eikä lompakkokaan kiitä). Eli tavoite mahdollisesti siihen 400hp/<500Nm ettei paikat hajoaisi..
Musiikkipuolta tuossa hoiti joku 4x65W vahvari ja 6x9":t hattuhyllyllä. Tavoite uusia ehkä hieman tuotakin puolta ja ainakin yksi spl dynamicsin subi on kotiseudulla sängyn alla odottelemassa..
-Jarruthan tuossa ilmoitteli olemassaolostaan punaisella huutomerkillä, eli jarrupoljin sykytteli vastaan kun vetelin käsijarrua reippaammin. Samalla totesin ettei kuskinpuoli pidä yhtään ja sitten kun piti edes hieman, niin piti koko ajan ja levy lämmitti kivasti jo vannetta työmatkan jälkeen :) Nyt on sitten satkuaudin käsijarruvaijeri ja girlingiin sopiva budgetin korjaussarja tallissa odottamassa, jos sen saisi toimimaan, sekä uudet käsijarrun palautinjouset(5,8€/kpl!). Pienellä lekahoidolla ja herkistelyllä alkoi kuitenkin jo aiemmin paineet pysymään pommissa ja jarrut pois päältä, mutta jos nuo nyt saisi ihan kuntoon saakka. Edellinen omistaja kertoi pommin olevan uusi ja että hydraulipumppuunkin oli se vakio vuotokohdan tiiviste uusittu ja pumpun pitäisi olla kunnossa. Sattuneesta syystä näistä ei ole kuittia, mutta uskotaan kun sanotaan ja näyttihän tuo pommi uudelta kun kurkin sitä pohjan alta.
Jatkoa toivottavasti seuraa. Tämä projekti tuskin kovin vauhdikkaasti etenee, mutta teki mieli kertoa maailmalle kuitenkin hieman mitä tapahtuu ja tämä kun on ensimmäinen "harrastepeli", edelliset mielenkiintoisemmat(Fiat Coupe 2.0 16vt, audi ttq 225) kun ovat toimittaneet aina myös sitä arkiauton virkaa, niin on aina ollut kiire, teki niille sitten mitä tahansa.
Comment