Käsittääkseni vanhempiin kuin -96 ei tarvita TÜV-papereita mihinkään muutoksiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Harrastepeli
Collapse
X
-
-
Vieras
Viimeistään 1.1.98-> tarvitsee. Sitä ennen tuo -96 lienee joku välirajapyykki. Liittyy siis E-hyväksyntiin.
Comment
-
Kyllä, uuden korimallin ollessa kyseessä, on mallivuosi -96 rajapyykki, ja sitten 1.1.1998 tarvitsevat kaikki.
Itseltäni ei urssin kanssa kysynyt inssi, kuin että onkos nämä tähän malliin tarkoitetut, vastasin "On", inssi tyytyi siihen, katsoi jousista numerot ja ne lukevat nyt sitten jossain tietokentässä Trafilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pullaViimeistään 1.1.98-> tarvitsee. Sitä ennen tuo -96 lienee joku välirajapyykki. Liittyy siis E-hyväksyntiin.
Nm. "alustan Tüv-lappuja etsinyt"
Comment
-
-
Jari otahan sitten paljon kuvia kun alat ruuvailee uusia jarruja ufo tolppaan kiinni, itseä ainakin kiinnostaa mimmonen homma se on.
Comment
-
Otan toki kuvia kuhan saadaan jarrut swapattua. Samalla rytinällä laitan noihin tolppiin nuo Coiloverit tai no en minä niitä sinne kiinni saa vaan tolpat pitää tosiaan lähettää maailmalle.
Urssi kävi tosiaan pyörien suuntauksessa, kuten jo tiesinkin kaikki säädöt pielessä. Melkoinen muutos kuulemma ajettavuuteen. Auto kulkee kuin juna ja tuulet yms. puuskat ei juuri hetkauta mihinkään suuntaan. Samin ex-vanteetkin sopivat autoon kuulemma hyvin. Renkaat tulevat juuri sopivasti ulos mutta ei liikaa ja ne ei ota missään tilanteessa mihinkään kiinni. HP2 satuloihin jää kuulemma hyvin väliä. Setä oli mutkan käynyt ajamassa noilla 245/40 kumeilla, mitkä vanteissa oli päällä ja oli kuulemma ollut yllättävän mukava ajaa. Tuo kertoo paljon noista kiinalaisista kumeista, jotka noissa BBS vanteissa on...
Comment
-
Tuohon -96 tdiq liittyen kysäisin konttorilta alusta hommaa pari kesää sitten. Näin ne sanoivat ettei mitään lipettiä edellytetä tuon ikäisessä. Käytännössä homma perustuu ainoastaan katsastushenkilön näkemykseen toimiiko ne vermeet siellä oikein vai nou. Itellä oli tuossa kutosessa keltaiset konit ja -40mm jouset merkkiä x, joista ei mitään dokumenttejä sekä samalla 8,5x18" rs6 repsut laitettiin otteeseen, rengaskoolla 225/40. Eipä tuo muutakun nosturilla vilkas, että hyvinhän nuo näyttää istuvan, tehdään paperit kuntoon.
Comment
-
Teppo tuossa kuittasi, että osat olisivat jo tulossa ensi viikolla. Siis nuo jarrut ja tilasin tuon "uuteen" laatikkoon samalla uudet stefat ja piti sitten tilata uusi 044 Bosch pumppukin. Mulla on jo tuollainen, mutta se on varastossa jossain piilossa muiden tavaroiden kanssa ja sieltä en saa ulos mitään ennen lopullista paluuta suomeen. Pitää tuo pumppu kuitenkin laittaa niin ei tule sen kanssa ongelmia säädettäessä konetta iskuun. Laitetaan sitten tuo toinen pumppu myyntiin...
Pitää varmaan perustaa uusi projekti tuolle "uudelle" profiilin autolle. Nyt ei ole tarkoitus tehdä sille mitään muuta kuin ajaa tämä kesä. Navigoinnin levyn tilasin uuden ja mietin pitäisikö tuo RNS-D heivata pihalle ja laittaa jotain uudempaa, mutta antaa noiden nyt olla.
Comment
-
Nyt kun auto on ollut "normaali" käytössä jonkun aikaa niin siitä on löytynyt ikävä piirre. Akku ei kestä kuin 3 päivää. Syy on selvillä eli se on tuo Alpine IVA-310 soitin. Vaikka se sammuu virtalukosta niin se jää johonkin kumman valmiustilaan vaikka näytöt yms. pimenevät. Laite "sammuu" vasta, kun sen sammuttaa manuaalisesti Source/Power nappulasta. Lisää aiheesta tuolla sähköt palstalla, mutta onko jollakulla kokemuksia noista laitteista? Alpinen manuaali kyllä varoittaa tuosta virrankulutuksesta ja neuvoo ottamaan mankan power piuhat irti jos auto jää pitkäksi aikaa seisomaan. Kätevä ominaisuus =)
No nuo popit on muutenkin harkinnassa päivityksen suhteen ja kun tuo on nyt tiedossa niin ei aiheuta ongelmia. Normaalissa ajossa tuota ei kenties edes huomaisi (jos auto ajossa joka päivä).
Comment
-
Tilasin ihan piruuttani kumpaankin profiilin autoon RVS aineet joka paikkaan mihin noita saa tungettua. Katsotaan huomaanko mitään vaikutusta. Urssilla tulee tehtyä pidempi reissu, kun pitää Mr.Crossfirelta hakea tuo UrS6 raato pois tieltä. Risaan en koukkua saanut, joten pääsee vanha sotaratsu tositoimiin. Laitan aineet sisään ennen kuin lähden eli ekat noin 800km tulee mittariin kevyellä kuormalla ja takaisin tullessa onkin jo hiukan painoa perässä. Vauhtiahan ei tule kuin max 83kmh/h joten tuossa luulisi olevan sopiva sisäänajo noille aineille.
Urssissahan on kaikki melkein kaikki uutta, mutta vaihdelaatikko pitää kuormalla vedätettäessä pientä kahinaa. Tosin en ole varma tuleeko ääni laatikosta vai ottaako kardaani kevyesti kiinni siihen suojapeltiin. Vaihdelaatikko on vain osittain rempattu eli 1/2 vaihteen syncrot, uudet stefat/laakerit. Otan tuon kuitenkin pois ja tilalle tulee tuon UrS6:n (V8) laatikko noiden "aavikko" välityksien takia niin saan matkavauhdissa kierrokset mukavalle tasolle. Katsotaan saako RVS tuota ääntä poistumaan tuosta nykyisesti laatikosta...
Comment
-
Nyt tarvitaan hyviä neuvoja. Heti ensimmäiseksi pahoittelen, ettei ole vikakoodeja laittaa tähän (ei ole kaapelia millä lukea).
Olin siis lähdössä etelään hakemaan Terholta sitä UrS6 koria. Huomasin trailerin hakumatkalla, että ahtopaineet ei nousseet kuin 1,3 bar (mittarin mukaan) tehoja ei tullut myöskään normaaliin tahtiin.
Ilmavuodot tarkastettu (ei ole). 710 tarkastettu ja vahdoin jopa Risasta tilalle ja kokeilin (ei vaikutusta). Testasin N75:n ja se napsuu hyvin ja tuntuu toimivan puhaltaessa oikein (syötin sähköä manuaalisesti).
Koodit auttaisivat huomattavasti, mutta en saa noita ulos mitenkään. Oisiko tuonne ilmestynyt joku "safe mode" errori jota ei saa muuten pois kuin kaapelilla?
EDIT: Kävin juuri ajamassa mutkan. Täydellä kaasulla kiihdytettäessä auto meni vara-ohjelmalle eli alkoi rykimään/käymään huonosti ja ei tokeentunut ennen uudelleen käynnistystä. Pitää tutkailla asiaa huomenna uudemman kerran...Viimeksi muokannut Jari74; 12.7.2012, 22:08.
Comment
-
2 päivää nyt autoa ropattu. Ahtovuotohan sieltä löytyi, tosin ei meinattu mitenkään saada paikallistettua sitä. Suhina tuli nimittäin imusarjan alta eli ensin poistettiin koko huohotinsysteemi joka purettiin/tarkastettiin ja kasattiin uudelleen. Ei mennyt kuin Strömsössä eli suhina jatkui entiseen tyyliin. Tässä vaiheessa meinasi mennä sormi suuhun, mutta kun aikansa tuumattiin niin syylliseksi todettiin imusarja. Sieltä on tiiviste mennyt, ilmeisesti unohdin jälkikiristyksen ja nyt se falskaa sieltä.
Tulipahan samalla vaihdettua nuo 034:n silikoonisetti ja muutenkin käytyä autoa läpi.
Auto purkaessa huomattiin, että hammastangon suojakumi on ihan riekaleina...siis kirjaimellisesti. En tajua mikä tuon on rikkonut ja ihmetystä herättää sekin, että koko tanko on aivan uusi. Mitä ihmeen kumilaatua nuo ameriikan poijaat käyttää. Tuo vika aiheutti sen että auto meni samoin tein seisontaan ja odottaa, että saan tuon korjattua.
Nooh, harrastepelihän tuo, mutta harmittaa kun en päässyt ollenkaan ajamaan autoa (pidempää matkaa). Tuli mallattua noita K-sport jarruja, jotka on muuten melko luottamusta herättävän kokoiset, noihin Ufo tolppiin ja siihen ne sopivat kuin nyrkki silmään. Nuo tolpat menee nyt pesuun ja maalaukseen. Tietysti uudet laakerit ja coilover setti kiinni.
Risaakin tuli ihmeteltyä, mutta tuosta tarinaa sen osastolla...
EDIT. Jottei mene pelkäksi kirjoitteluksi niin laitetaan noista veljeksistä kuva...Viimeksi muokannut Jari74; 13.7.2012, 21:52.
Comment
-
masajaard87
Maukkaan oloisia pelejä molemmat:)
Comment
-
Auto purkaessa huomattiin, että hammastangon suojakumi on ihan riekaleina...siis kirjaimellisesti. En tajua mikä tuon on rikkonut ja ihmetystä herättää sekin, että koko tanko on aivan uusi.
Comment
-
Tuo narina tuli noista tolppien yläpään laakereista. Vaikka ne on uudet niin ne kaiketi närkästyi noista H&R jousien "kovuudesta". Pamautin auton muutaman kerran melko voimakkaasti tonttiin, kun maavaraa ei ollut kuin muutama sentti mm. yksi katalysaattori meni, DB mutkalle ja yksi joustohaitari ruvelle. Ilman kuormaa ei narinaa/pauketta kuulunut, mutta keula alhaalla ja lämpimänä jouset ei tahtoneet kääntyä. Kylmänä toimi hyvin.
Tuo kumi on mennyt ihan haperoksi. Siitä kun ottaa kiinni se lähtee irti palasina. En tajua mikä tuon on aiheuttanut, mutta epäilisin jotain kiinalaista kumilaatua jota ne on tuolla jenkeissä käyttäneet. Pitää reklamoida...tuossa kun on 2v takuu. Noita kumeja on talli täynnä, samoin kuin noita hammastankojakin, mutta melko vmäinen vaihtaa...
Tuo Urssi on muuten rehellisesti sanottuna paljon mukavempi auto ajaa kuin Risa. Se on hiljainen, alusta toimii paremmin normaalissa ajossa ja tilaa paljon enemmän. Tosin ei noita kahta voi vertailla sillä Urssissa on tehty melko paljon parannuksia mm. kilotolkulla vaimennusmattoa ympäri autoa, kaikki alustan osat uusia. Vaihteet yms. toimii kuin ajatus, mutta sekin juontaa siitä, että laatikko rempattu, uusi kytkin, vaihteen lyhennin yms. Voimasta on turha puhuakaan, sillä pikkuveli jyrää tuon mennen tullen. Tosin eipä tuota ole vielä ohjelmoitu ja nyt siinä on tuo ahtovuotokin päällä...
Risa on taas luonteeltaan tyystin erilainen. Se menee eikä meinaa, matka-ajossa hiukan äänekäs, alusta on kova yms. Tuota pitää hiukan muokata eli alusta vaihtoon, maavaraa nostan ~20mm, äänieristän auton vaimennusmatolla ja massaan vielä alustan. Kuhan nuo muutokset on tehty niin saa tehtyä paremmin vertailua tuohon vanhukseen. Isoin vika tuossa Risassa on, että se on liian pieni meille. Täytyy miettiä suksiboxi yms. ratkaisua, mutta ei tuo kauaa meillä voi olla ns. käyttöautona. Lapset kun vielä kasvaa niin tulee ongelmia.
Comment
-
No nyt kun sanoit niin mielessä kävi tuokin. Tosin muutoin tuo pikkuRisa on oikein "tyydyttävä" peli eli jos haluaa naaman virneeseen niin käy pikku mutkan suljetulla radalla =)
Lisäksi täytyy saada tuo auto ensin "valmiiksi". Uudet osat kiinni yms. Pidetään kuitenkin vaihtoehdot avoinna, mutta ainakaan nyt ei ole tarvetta tuota myydä tai vaihtaa. Käyttöauton ostaminen on meillä muutenkin edessä kuhan palataan lopullisesti suomeen.
Comment
-
Lähtö Afrikkaan taas edessä. Tosin nyt on jo tiedossa meidän varma paluu kuukausi eli ei tarvitse enää kauaa tuollakaan enää majailla (kuuluisi oikeastaan tuonne iloisiin asioihin ketjuun =)
Urssi jäi nyt harmittavan vähälle huomiolle tämän loman aikana. Risalla kun tuli ajeltua melko paljon (nyt mittarissa ~4200km). Olihan tuolla tarkoitus ajaakin, mutta pienet ongelmat sotki nuo suunnitelmat. Urssi on taas säilössä ja odottaa vaihteeksi noiden uusien osien paikalleen laittoa. Laitoin tavoitteeksi, että kesällä 2013 tuo olisi vihdoinkin "valmis". Eipä tuossa suuria enää ole...
Comment
-
Nostetaanpa tätäkin aihetta ja kysytään samalla neuvoa. Tuo autohan jäi mulla talliin erinnäisten ongelmien takia. Lähinnä siksi, että imusarja oli löystynyt niin, että ahtopaineet karkasi. Kokosin tuon hiukan hätäisesti aikoinaan, että sain ajettua säilöön. Jo tuolloin kiersin monta etelä suomen työkalukauppaa ja etsin sitä vähintään 25cm pitkää kuusiokoloavainta jolla saisi sen imusarjan tiukasti kiinni. Ei löytynyt ja tilaamalla ei olisi tullut ajoissa eli tein patentin ja hitsasin sopivan avaimen. Nuo kaikki tietää, että ei tuollainen avain kestä vaan sillä saa sen verran kiinni, että se sarja pysyy siellä, mutta tahtoo löystyä ne pultit.
No nyt tuota avainta ollaan metsästetty ihan ajan kanssa. Tilattu ainakin 2:sta eri paikasta ja kumpikaan noista ei sitä ole onnistunut saamaan. Eli mistä saisin hommattua tuon pitkän kuusikoloavaimen. Pituutta pitää olla vähintään se 25 cm joka on nafti sekin.
Comment
-
Raahesta löytyy lainaan tarpeeksi pitkä että onnistuu AAN-koneen imusarjan kiinnitys. Ja jos pitää saada avain itselle niin Oulusta Työkalutorilta (Ratakatu 9) ostin omani, minusta tuo mun avain on just sen 20senttiä hylsyn juuresta avaimen kärkeen. Pitää kaivaa avain jostain ja mitata...
Comment
-
Ok, saatan toki muistaa väärin eli 20cm riittää. Onhan tuossa jo vartta jos "paksuus" on vain 6mm. Ouluun ollaan muuttamassa eli pitääpä käväistä työkaluostoksilla. Muutoinkin joutuu uusimaan melko ison osan avaimista yms. koska tuli myytyä melko paljon työkaluja pois tänne afrikkaan muuttaessa (nyt en käsitä miksi niistä piti eroon päästä)...kai suunnitelmissa oli päästä eroon noista halvemmista ja ostaa sitten tilalle hiukan laadukkaampaa tavaraa.
Comment
-
Kiitoksia infosta. Pitää ottaa tuo imusarja muutenkin pois, kun vaihdan sinne tuon tiivisteen. Ei taida tuo paikallaan oleva enää iskussa olla, sen verran tuntui puhaltavan ilmaa välistä, kun vuotoa etsittiin.
Täytyy muutenkin nostaa auto taas telakalle. Jarrut on olleet hyllyssä jo pitkään ja nuo Ufo tolpatkin odottavat postitusta (nuo uudet jarrut tuli UFO-tolppien sovitteilla), että saadaan coiloverit autoon. Samalla rytinällä vaihdelaatikko vaihtoon (pidempi 6:n), apurunkoon nuo tiukemmat puslat jne. Noiden jälkeen auto alkaisikin olemaan taas jossain kunnossa. Ai niin, tuon uuden ohjausvaihteen suojakumikin pitää vaihtaa. Se kun on jostain syystä ihan riekaleina. Eivät vastanneet mitään tuolta jenkkilästä.
Tuosta Alpinesta täytyy päästä eroon. En tajua miten, mutta se vain syö akun tyhjäksi, kytki sen miten tahansa. Tai no jos ottaa Alpinesta virrat kokonaan pois niin alkaa akussa pysyä virta. Tämä ei olisi ongelma jos autolla ajettaisiin normaalisti, mutta se seisoo suurimman osan ajasta ja jos Alpine jää virtoihin niin ei mitään toivoa saada autoa käytiin kolmannen päivän jälkeen.
Comment
-
Kyllä imusarjan saa irti ja kiinni palalla, 1/4" sovitteella ja pitkällä jatkolla. Ihan etupäässä meinaa tulla ahdasta ja vaikeuksia saada osat kiinne toisiinsa, kun etupään nostolenkki on tiellä. Ainakin tälläiseltä pakkasen raiskaamalta pulkannarulta onnistunut jo useasti tuo jumppa ;)
Comment
Comment