Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Terveisiä jälleen täältä Afrikan suunnalta. Ei ole suomeen vielä quattro kelit saapuneet (ainakaan etelään), joten senkään puolesta ei harmita tämä paikallinen sää, +30 ja aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta =)

    Koetan hommata noita uusia osia tuohon ässään jo valmiiksi. Lähinnä ensi kesäksi uudet vanteet, noita Avuksia olen ajatellut 17" tuumaisina. Tuumakoko siis pienenee hiukan (BBS:t 18"). Kysymys kuuluukin, mikä olisi sopivin ET tuonne alle? Noita kun saa 45 ja 35 koossa. En osaa äkkiseltään sanoa, mitä siellä nyt on alla.

    Samoin listalla on tuo laatikon välyksien muuttaminen. Meinasin ensin, että laitan tuonne vaihtolaatikon, mutta kuka senkään kunnosta osaa sanoa mitään. Tuohon omaan kun on jo laitettu tuo syncrojen korjaussetti yms. kuluvat osat on uudet niin samahan se on tuohon laittaa sitten uusi pidempi 6:n. Tuota 0.68:ia ajattelin, nykyinen 0.73. Dieselin 6:n alkaa olla jo ihan liian pitkä...

    Moni muistaa nuo ongelmat alustan kanssa. Yläpää jyrisee kuulemma edelleen, kuhan osat lämpeävät. En ehtinyt noita uusi yläpään laakereita sinne laittamaan. Mietinnässä on edelleen tuo ilmajousitus. Täytyy tarkistaa saisiko noita mitenkään laillisesti alle.

    Maalauskin pitäisi hoitaa. Nyt olisi erinomainen aika laittaa tuo auto maalaukseen. Tekijästä on vain puute...

    EDIT. Unohdin nuo HP2:t. Mahtuvatko Avus 17" ET45 pyörimään tuolla alla ilman spacereita?
    Viimeksi muokannut Jari74; 14.12.2011, 15:36.

    Comment


      ET35 ehdottomasti. Vakio ET on 17" koossa 40, ja silloin on tehdas arponut 245/40R17 renkaan auton alle. Urssin tehdasvanne tuolle koolle oli Bolero, jossa pienenpieni lippi, ja nuo oli jo alunperin saatavilla vasta HP tolpan kanssa.

      Comment


        ET riippuu vähän vanteen leveydestä, mutta 8" vanteen kanssa laittaisin itse 35.

        Comment


          Plussan orkkiksia kattelin hiljakkoin. 8x17" ET40 näkyis olevan. Tarvikevanteet ostin 8x17" ET38 eikä nekään ulos tule kaarista edes 255/40 nakeilla eli mitä tahansa ET35-40 varmaan käy, enemmän se puolien malli ratkaisee sopivuuden HP2 kanssa.

          Missä autossa on Avukset ET45 alkuperäisenä?

          Comment


          • Eikös C5 S6:n Avukset ole ET45? Vanhempaa Avusta ei taida 17-tuumaisena ollakaan. Se uudempi on hieman eri näköinen (kulmikkaammat puolat ja keskikapseli erilainen). Vanhempi malli sopii ulkonäöllisesti mielestäni C4:ään hienosti, vaikka ei se uudempikaan paha ole. S8:ssa on samannäköinen, mutta se taas on 18-tuumainen. Tuossa kuvassa 8x17 ET 38.
            Viimeksi muokannut mandariini; 15.12.2011, 22:14. Perustelu: virhe

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja mandariini
              Eikös C5 S6:n Avukset ole ET45?
              Eiköhän ne oo ET35. Samoilla lokareilla varustetussa A6:ssakin on 8x17" ET35. Äkkiseltään ETKAssa on kaikki 8 cyl. C5 17":t on 8x17" ET 35. (2001 mallista katoin)

              Comment


                Missä autossa on Avukset ET45 alkuperäisenä?
                S4 B5.

                Comment


                  Kiitoksia vinkeistä, mullahan on tuohon Urssiin nuo alkuperäiset "levitykset" lokasuojan kaariin. Nuo ei ole paikoillaan vielä kun maalausta ym. koritöitä ei ole vielä aloitettu. Ei taida juurikaan ET lukua noiden takia muuttaa eli 35 passaa tuollakin kokoonpanolla?

                  Comment


                  • Mulla oli alla Borbetin valmistamat vanteet 8x17" ET35:lla sekä 245/45 rengastuksella eivätkä tulleet liian ulos eivätkä tietty osuneet mihinkään.

                    Noilla alkuperäisillä muovilevikkeillä saattaa näyttää isommalla ET:llä siltä että jää hieman sisään. En laittaisi ET40:a isommalla mitään 8" saati kapeampaa vannetta urS4:n alle.

                    Comment


                      Tältä näyttää sedanissa et 35 17 tuumasilla.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Mikä on vanteen ja renkaan leveys? Ilman noita tietojahan tuo ei kerro juuri mitään(vaikka hyvältä näyttääkin).

                        Comment


                          RH 8x17 225/45 olisi mitat

                          Comment


                            8x18 ET35 vanne + 225/40R18 rengastus.

                            Pahoittelut puhelimen uploadi tyräyksistä, mutta näkee aika hyvin miten asettuu ;)
                            Attached Files

                            Comment


                              Kiitoksia kaikille selventävistä kuvista ym. Taidan tilata nuo ET35:lla olevat...

                              Sorry nyt menee hiukan OT, mutta on tässä kuviossa tuo Urssikin, joten kai tämä sallitaan =)

                              Tuo ässähän on nyt palvellut harrastevälineenä pidemmän aikaa ja se ei vieläkään ole siinä kunnossa, että sitä voisi käyttää edes tilapäiseen kuljetustarpeeseen. Kone säätämättä, ohjelmoimatta yms. pientä.

                              Tapana on katsella noita pirssejä ihan huvin vuoksi Nettiautossa ym. ja en ole voinut olla huomaamatta, että noiden RS2:ten hinta on miellyttävän alhaalla. Tarvitsisin tilapäisen kuljetusvälineen, kun piipahdan suomessa. Kaikki muut autot kun on realisoitu. Voisin ihan hyvin ajatella, että jos nyt hoitaisin tuollaisen talliin ja sillä hoitaisin nuo kuljetustarpeet suomessa seuraavat vuoden(t) (kuhan palataan suomeen lopullisesti). Tuota voisi sitten ajatella kunnostettavaksi eli seuraavaksi projektiksi. Tekniikka kun on jo kohtuullisen hallussa.

                              Tämä siis ihan vain vinkkinä, jos joku tietää missä on hyvä yksilö mahdollisesti saatavilla ensi kevään/kesän aikana. Kriteerit on minulla melko tiukat mm. ei rävellyksiä, osat pitää olla alkuperäisiä ja tallella jne. Nuo ei ole enää uusia, mutta koetan saada sen "parhaan" aihion mitä mahdollista. Ei jaksa enää näitä ässän kaltaisia projekteja =).

                              Voisihan tuon laittaa ostopalstallekin, mutta kun vasta katsellaan/kuulostellaan niin en kehdannut.

                              Comment


                                Tässä autoon tuota osalistaa tehdessä aloin miettimään noita jarrujen uusimista (taas). Autossahan on uusitut Gen1 HP2:t jotka painavat kuin synti. Hyllyssä on myös B5 S4 HP2:t jotka on kevyemmät (alumiinia).

                                Tepon sivuja taas katsellessa huomasin noita K-Sport jarrusettejä ja taas alkoi nälkä kasvamaan eli jospa laittaisinkin tuosta kerralla kunnon jarrut. Hintakin on sopiva tuolla pienimmällä 330mm setillä. Isompaa en kehtaa, kun vannekoko kasvaa liiaksi.

                                Kysymys kuuluukin, onko noista kelluvista levyistä kenelläkään kokemuksia? Kannattaako pieni satsaus noihin vaan onko noista hyötyä enemmänkin vasta oikeissa ratavehkeissä. Itse kuvittelisin, että jarrujen täristämisen ym. eliminoiminen noiden avulla vois olla mukava ominaisuus normiliikenteessäkin. Onko noiden kestoikä lyhyempi(olettaisin niin). Kokemuksia siis otetaan vastaan...

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jari74
                                  Tepon sivuja taas katsellessa huomasin noita K-Sport jarrusettejä ja taas alkoi nälkä kasvamaan eli jospa laittaisinkin tuosta kerralla kunnon jarrut. Hintakin on sopiva tuolla pienimmällä 330mm setillä. Isompaa en kehtaa, kun vannekoko kasvaa liiaksi.

                                  Kysymys kuuluukin, onko noista kelluvista levyistä kenelläkään kokemuksia?
                                  Toisin kuin Tepon sivustolla, K-Sport Finlandin sivuilla huomasin, että kelluvat levyt oli valittavissa vasta 380mm levyille?
                                  K-Sport

                                  Itsellä ollut myöskin kiikarissa tuo 330mm sarja, onkohan näitä kuinka paljon käytössä?
                                  En ole itse vielä löytänyt yhtäkään käyttökokemuksista kirjoitellutta.

                                  Comment


                                    Itselle rataleluun ensi kaudeksi menossa K-Sportin satulat, silloin viimeistään kokemuksia luvassa.

                                    Comment


                                      Omasta mielestäni kelluvasta levystä ei ole normikäyttäjälle mitään hyötyä, ainoastaan jos autolla harrastetaan intensiivistä rata-ajoa. Sen sijaan alumiinikeskiöstä on oleellinen hyöty. Painonsäästö voi olla jopa useamman kilon per nurkka.

                                      Comment


                                        Voitko vahvistaa Teppo tuon, että nuo kelluvat levyt saa myös pienempään kokoluokkaan (about 330mm)?

                                        Toinen seikka joka hiukan mietityttää on, että onko nuo yhtä "möhköt" kuin HP2:t eli paljonko ne tulevat ulos levyn ulkoreunasta. Teppo vihjasi, että tulisivat sellaiset 50mm eli kohtuu paljon. En pysty nyt mittaamaan autosta paljonko nuo HP2:t tulevat ulos (uusilla paloilla), mutta varmasti samaa luokkaa on. Jos joku muistaa/tietää niin laittakaapa tulemaan...

                                        Vanteiden valinta olisi vain huomattavasti helpompaa, jos nuo K-Sport setit olisivat edes hivenen slimmimmät.

                                        Comment


                                          Voin kokemuksesta sanoa, että kiinteälle satulalle on paljon helpompi tilata sokkona vannetta, kuin edes UFO jarruille.

                                          Urssiin ei vaan deeplip vanteeet sovi, ei edes kuin saparot sialle.

                                          Niin kauan kun puolat on suorat ilman lippiä ei tahdo tulla ongelmia kiinteän satulan kanssa. Alkuperäis Fuchs vanteet menivät vielä pikkubrembojen kanssa 314mm levyllä. Mov'it 342mm paketti meinasi tuottaa tuskaa 18" halpis TeamDynamics vanteiden kanssa, mutta vielä halvempien Ronalien kanssa ei mitään ongelmaa :D

                                          Comment


                                            Myös 330mm laikkaa saa kelluvana.

                                            Itsellä 8x17 ET35 pienellä lipalla varustetut OZ Superleggerat. Niihin ainakin nuo satulat sopii täysin ongelmitta.

                                            Comment


                                              No niin, nyt on tuo 330mm setti kelluvilla levyillä tilattu. Mietin jo tovin 356mm levyjä, mutta renkaan tuumakoko olisi ollut minimissään 18". Katsotaan mitä sieltä tulee. Toimitusaika on pitkä, mutta mun tapauksessa tuolla ei ole juurikaan väliä.

                                              Teppo aikoi selvitellä saako tuohon C4 koppaan myös noita alustasarjoja. Moni muistaa, että tuon auton mataluuden kanssa oli melkoisesti ongelmia, joten voisi kokeilla jos tuohon saisi korkeussäädettävän alustan. K-Sport myy myös noita ilmajousia ja olisikin todella mielenkiintoista kokeilla settiä auton alla (jos moista tuohon saa).

                                              Comment


                                                Suomessa alkaa kuuleman mukaan kevät ilmoittelemaan olemassaolostaan. Täällä taas on vuoden kuumin aika meneillään...ei mitään herkkua.

                                                Olen tässä miettinyt, että mistä sitä saisi auton alle loman ajaksi. Ollaan siis tulossa suomeen heinäkuuksi. Vuokraamot ottavat herkästi yli tontun tuosta huvista ja mietin jo, että jos ostaisi jonkun kipon, mutta ei kehtaa kuukaudeksi autoa ostaa. Urmasta en ajatellut ottaa käyttöön, sillä se vaatii hiukan töitä, mutta nyt tosiaan näyttää siltä, että se olisi helpoin ja halvin ratkaisu. Autohan on ajokunnossa (ajoinhan sen Kirkkonummelta säilytykseen ilman ongelmia), mutta kaipaa hiukan säätöä.

                                                Kone on edelleen kasauksen jäljiltä eli sitä ei ole säädetty kuin koottaessa tehdasasetuksiin. Saati sitten Motronic boxia säädetty noille RS2 rojuille. Porkkis ystävällisesti lupautui homman tekemään (siis softan osalta), mutta nyt pitäisi saada auto tuolta Pudasjärven kulmilta Lappeenrannan suuntaan penkitettäväksi. Täytyy hiukan udella tutuilta, että oisiko noille kulmille asiaa. Muutoin täytyy suunnitella lomareissu niin, että saan ite hoidettua asian.

                                                Koetin tuossa hoidella noita maalaus yms. hommiakin autolle, mutta ei tahdo oikein onnistua etänä täältä käsin. Toinen ongelma on auton sijainti. Sitä ei niin helposti saakaan joka paikkaan (matkat on pitkiä joka suuntaan). Nooh, tehdään sitten myöhemmin, kun pääsee taas maisemiin.

                                                Comment


                                                  Terveisiä vaihteeksi täältä Lagosista. Kesälomat lähestyy ja pikainen pyrähdys suomeen siinä sivussa. En varmaankaan ehdi auton kanssa juurikaan puuhastelemaan, mutta silti on tullut hankittua siihen uutta ja vanhaa osaa varuiksi.

                                                  Terholta, josta näyttää tulleen jonkin sortin "hovitoimittaja" on tarttunut mm. toinen tilttiratti, tällä kertaa tyyppiä Proconten eli saan sen vaijerin siihen tilttirattiin kiinni. Mullahan on jo siinä paikallaan toinen, mutta se on UrS6 mallista jossa ei tuota vaijerihässäkkää enää ole. Turvallisuus ennen kaikkea =) Hiukan on närästänyt se irtonainen vaijeri siellä kojelaudan alla. Toinen mainitsemisen arvoinen hankinta on tuo uudemman mallin digitaalinen mittaristo. Tuo hiukan modernimpaa ilmettä sekin. Tuo onkin mielenkiintoinen projekti jota odotan innolla. Se kun ei ihan suoraan toimi oikein mm. se ABS valon saaminen toimimaan, kun laittaa lukon päälle, pitää tarkastaa. Samoin pitää hommata työkalut ja tietotaito kilometrimäärän rukkaamiseen, mutta pikaisella googletuksella ei tuo näemmä kovin suuri homma ole. Katsotaan nyt.

                                                  Juttelin aikoinaan ja valitin, että 6:n on liian lyhyt mielestäni tuohon autoon. Matkavauhdilla motorilla kierroksia yli 3000. No Terholla olisi lääkkeet siihenkin nimittäin CMG laatikko. Tämä on siis UrS6 V8 mallin laatikko jossa on tuo "aavikko" välitys 0.68 kutosella. Täydellinen siis mulle. En vain oikein keksi millä saisin sen roudattua sen omaan talliin, sillä matkahuolto yms. ei moista kuljeta. Välityksen lisäksi tuossa laatikossa kiehtoo se öljyn jäähdytys...lisää tekniikkaa autoon =)

                                                  Comment


                                                    Hyvien asiakkaiden, kuten Jarin, kanssa on ilo tehdä kauppaa. :)

                                                    Comment


                                                      Käypä Jari kokeilemassa CMG-askista V8-urssia. Tod.näk. toteat varsin nopiasti ettei sen 6:nen todellakaan ole "aavikko"välitteinen, ei sinnepäinkään, vaan kaipaisi loikkarin jatkokseen motarinopeuksille, lähes samalla tavalla kuten nykyinenkin laatikkosi..

                                                      Comment


                                                        Mikähän laatikko plussassa on, hiukan tiheämpi 4-5-6 vaihteilta kuin perus urs6 laatikko mutta aavikko on aika kaukana. Ei se normi kutosässän laatikkokaan kovin pitkä ole kutoseltaan.

                                                        Comment


                                                        • http://jhmotorsports.com/shop/catalo...3e23ade3172e61

                                                          Tuollainen(tai oikeastaan kaksikin) vaihtoehto on pitempään kutoseen kanssa jos on halua askarrella :)

                                                          Comment


                                                            Tuollainen 0.56 välitys löytyy vitosdieselin perässä olevasta CYT-laatikosta. Sen kanssa kone pyörii satasen vauhdissa 1800rpm. Vähän sellainen 50/60 juttu, omasta mielestäni olisi mukava että vehkeet on maatieajossa edes jollain lailla alueella suurimmallakin vaihteella. Kiusallista jos joka mäennyppylään pitää survoa kaasu pohjaan tai tiputtaa pienempää. Tuossa dieselissä se ongelma vähän tuppaa olemaan, jos sattuu että joutuu 80 alueella ajamaan sitä kahdeksaakymppiä, niin kone ei meinaa jaksaa mennä. 90kmh ja siitä ylöspäin pelaa ihan ok ja motarilla kun on 120+ taulussa niin aletaan olla jo vetoalueella eli hetken matkaa yli 2000rpm.

                                                            Comment


                                                              Samoja havaintoja. Muistan eräältä reissulta, kun kärri perässä sai pudotella pahimpiin ylämäkiin pienempää, kun köröteltiin jonkun perässä. Kun sai rauhassa laskea sitä 90 kmh mittarinopeutta kruise päällä, auto jaksoi pitää nopeuden isoissakin mäissä.

                                                              Riippuu varmaan moottorista, mikä on sopiva välitys. Jos on yli 250 Nm käytössä alkaen 1500 rpm, voi varmaan suht surutta laittaa pitkän rattaan kutoselle.. =)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X