Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Samalla vaivalla voisin mainostaa, että mulla on myös noita 14V pienoislamppuja hyllyssä (mm. siihen mittariston lämpömittariin)...
    Itselläkin ollut lämpömittarin valo pimeänä siitä lähtien kun auton hommasin, eilen otin auki ja oli juotettu piirilevylle mutta täällä olikin vinkki tuohon. Lieneekö samanlainen lamppu kellossakin kun meni juuri keväällä pimeäksi ja päällisin puolin näyttää olevan umpinainen rakenne.

    Comment


      Mulla ei olekaan infoa tuosta RS2:n kellosta. Tuossa UrS4:ssa on ihan normi vaihdettava lamppu kellon kohdalla (samanlainen kuin 11 muuta lamppua mittariston takana).

      Urssia on nyt puunattu sisältä. Pesin lattiamaton, kaikki paneelit ja katon. Korrek tekstiilipesu tuntuu olevan julmetun tehokasta ainetta. Katto oli todella likainen ja pesin sen 3:een kertaan ennen kuin alkoi edes hivenen likavesi vaaleta. Nyt se on puhdas ja kuin uusi. Ei tuota oikein hoksannutkaan kuinka tummaksi tuo oli päässyt. Eron huomasi hyvin kun avasin lopuksi kattoluukkua hieman jotta sain pyyhittyä puhtaaksi sen etureunan. Se oli likainen jo alkuaan, mutta nyt se näytti melkein mustalta verrattuna muuhun kattoon. Tuolla Korrekilla se lähti kuitenkin hyvin puhtaaksi sekin...

      Oli puhetta, että maalaisin nuo paneelit. No se jäi nyt vielä tekemättä, sillä mulla on nuo B-pilarin paneelit (yläpuoli) tuhottu, varsinkin matkustajanpuoleinen. TAAS kerran asialla on ollut ilmeisesti samainen henkilö joka on asentanut nuo alkuperäiset hifit. Ei ole ollut tietoa miten nuo paneelit on kiinni ja ne on revitty rikki =( Olipahan melkoinen patentti millä ne oli saatu pysymään edes jotenkin kiinni. Ei ihme, että varsinkin tuo kohta piti pientä kitinää kun paneelit liikkuivat ja eivät olleet oikealla paikallaan.

      Autossa ei taida enää olla mitään muita alkuperäisiä paneeleita kiinni kuin nuo B-pilarin.

      Eli ostan UrS4/6 B-pilarin paneelit, alaosa musta, yläosa harmahtava (värillä ei niin väliä) Täysin ehjät huomioidaan (siis sieltä ei saa olla murtuneita klipsejä/kiinnikekohtia). Paneeleissa tulisi olla se turvavyön korkeussäätö (taitaa olla melkein kaikissa noissa?)

      Comment


        Tuli tuossa taas ihmeteltyä tuota tilttirattia. Keräsin osat valmiiksi ja odottelen milloin postiluukosta kilahtaa tuo uusi lukkosylinteri...mutta eipä se mennytkään ihan niin...

        Tarkastelin niitä ratin suojamuoveja ja huomasin, että se metallirinkula joka hoitaa töötin toiminnan ei olekaan mukana noissa muoveissa. Tässäkin ketjussa postattu documentti taas näyttää selvästi, että sellainen pitäisi olla, mutta tarkemmin asiaa tutkittaessa muovit ovatkin erilaiset. Olisiko tuossa documentissa tilttiratti UrS4:een ja mullahan on luovutusosat UrS6:sta jossa on airbagit ym. vitkuttimet.

        Eli siis, onko UrS6:ssa tosiaan tuo metallirinkula viiksipaketissa itsessään vai miten tuo on hoidettu? Nyt alkoi miettiminen, että mitenkäs tuon töötin saisi toimimaan kunnolla. Pitääkö leikata se rinkula irti vanhoista muoveista ja jotenkin kiinnittää se uuteen...mitään vinkkejä?

        Tietenkin vaihtoehtona on laittaa UrS6:n viiksipaketti ja ratti, mutta tuo UrS4:n ratti (ilman bägiä) on paljon nätimpi.
        Viimeksi muokannut Jari74; 1.7.2010, 12:44.

        Comment


          Muistaakseni minä puukotin sen rinkulan vanhasta ja liimasin sitten "uuteen" suojaan kiinni. Sitä muovia joutui tosiaan hiukan muotoilemaan, että sen rinkulan sai siihen. Jos bägiratin laittaa (joka on myös mun mielestä rumempi, kuin orginaali) niin eikös sen sitten pitäisi myös toimia (katsastusvaruste), eli laukaisuanturin yms. viritykset tiedossa + mittaristojumppaa bägin merkkivalon muodossa.

          Comment


            Omassa A6:ssa se liukurengaspaketti oli oma osansa ja kiinnittyi ruoriin. Töötti taisi maadoittua rattiakseliin ruorin rungon kautta.

            Jäi mieleen, kun uudesta S-ruorista liukurengaspaketti oli rikki ja meinasin jo heittää koko hoidon metsään. Onneksi vika löytyi ja vanhan nelipuolaisen vastaava kävi tilalle suorilta.

            Comment


              Ja mitähän mahtaisi katsastusmies sanoa, jos menis pokkana konttorille ja sanoisi, että heitin tuosta täydellisen airbag systeemin kiinni purkuautosta. Vois mennä miettimiseksi, että onkohan ihan "laillinen" juttu. Tuota kun on hankala kokeilla/testata niin ettei riko kaikkia paikkoja. Noiden airbagien lisäksi heittäisi vielä ne paukkupanokset turvavöiden kiristimiin niin johan alkaisi olla jännitystä mukana autoilussa...tiedä milloin ne laukeaisivat jonkin ihan pienen kytkentävirheen takia =)

              Tuota vanhan ja uuden muokkaamista mietinkin. Pitääpä tänään zoomailla...

              Nyt kun tuo sisusta alkaa olla täysin kasassa (penkit yms. paikoillaan, pestyinä/öljyttyinä) niin kummasti tekisi mieli tehdä pieni mutka kylillä. No tosin moottori on purettuna jne. mutta saapahan taas kummasti virtaa siihen, että homma etenee =) Kyllä toi talveksi valmistuu ainakin ajokuntoiseksi. Maalaus taitaa jäädä vielä tekemättä, mutta onhan tässä aikaa...

              Comment


                Mikä putki on kyseessä tässä kuvassa? Klick!

                Näyttää just identtiseltä tuossa omassa urssissa olevan putken kanssa... mekkalat on kyllä melko miehekkäät, tosin on 3,5" downpipe ja 3" väliputkikin ilman kattia.

                Comment


                  yhtäkkiä sanoisin että tämä
                  http://www.doc-power.com/showppic.ph...xhaust.jpg.org
                  tuota oon itellekki suunnitellu.

                  Comment


                    No just toi on kyseessä. On vaan saanu omassa toi keskiänkkäri osuman ja päädyn sauma hieman auennut(voi selittää kumisevan äänen) ja toi pitkä kiinnike katkennut ja kadonnu. Pitäis käydä vähä tikkaamassa sitä...

                    Comment


                      Jeps oikeaan osui, juuri tuo putki. Ääniä en ole vielä päässyt testaamaan, murinat on ihan tervetulleita, mutta toivottavasti matka-ajossa olisivat maltilliset. Normi DB:t ja katit paikoillaan vielä...

                      Tarkoitus olisi saada auto kasaan noilla RS2 palikoilla, sitten säädettäväksi ja jos tulos poikkeaan hyvinkin paljon halutusta (300-340Hv) niin aletaan muokkaamaan noita putkistoja yms. tarpeen mukaan.

                      Joskus maininnutkin, että autosta en halua liian ylävireistä. Kokemusta on >400Hv RS2:sta (Dahlback Racing paketti) ja se oli normi käytössä ihan hirveä, radalla varmasti soiva peli...

                      Comment


                        Huomasin eilen autoa tallissa työnnellessä "mielenkiintoisen" uuden äänen. Eli kun käännän rattia voimakkaasti niin jostain kuuluu sellainen pieni "naksaus" joka myös tuntuu ratissa. Aivan kuin jossain olisi jotain välystä, mutta sitä välystä ei löydy mistään. Tuli käytyä läpi kaikki nivelet yms ja tukevia ovat. Napsaus tuntuu erityisesti vasemmalle väännettäessä.

                        Hetken tuota mietittyä ja kaikki paikat tarkastettua (myös nuo rattiakselin kiinnitykset yms) muistin, että tuollahan ei ole öljyjä (kaikki nesteet poistettu) tai on kai siellä jotain jämiä, mutta voisiko tuo napsaus johtua öljyjen puutteesta? Ääni tulee 80% varmasti ohjaussimpukasta. Pitää tänään ottaa emäntä mukaan talliin rattia vääntämään niin saan kuulosteltua tarkkaan mistä tuo ääni tulee.

                        Tuota napsausta/ääntä ei ennen purkua ollut. Mulle on kehittynyt joku ihmeen "fobia" kaikki ylimääräisiä ääniä/nitinöitä kohtaan...niitä ei saa olla =)

                        Jos etupää ilmassa niin mitään natinoita/ääniä ei kuulu...

                        Comment


                        • Joskus maininnutkin, että autosta en halua liian ylävireistä. Kokemusta on >400Hv RS2:sta (Dahlback Racing paketti) ja se oli normi käytössä ihan hirveä, radalla varmasti soiva peli...
                          Porkkiksen softalla oma laite toimii nyt hyvin siviiliajossa, hävisi samalla outo puutuminen kylmänä joka vaivasi aamuisin ensimmäisen kilometrin aikana vaikka olen aina konetta lämmittänyt ennen liikkeelle lähtöä. Olisikohan ollut originaaliksi kuvittelemäni sittenkin huonosti modattu softa. Jotenkin tuntuu sairaalla tavalla epätodelliselta RS2:n hillitty käytös ja ongelmaton veto läpi koko kierrosalueen tehoreserviin nähden, sopii hyvin omaan sekalaisen ajoon. Reuhaa kivasti kun polkaisee mutta ääniä ei juuri kuulu eli vähän turhankin sivistynyt olemus tehoihin nähden, ei nypytä, rykäise tai röpötä missään vaiheessa. Seuraavaa ongelmaa odotellessa tämä on tietysti vain hetken ilo ja tyhjäkäyntikin on vielä epävakaa kuten aikaisemmin, johtunee pakosarjan vuodoista. Voin siis suositella kääntymistä Porkkikseen puoleen kun alat miettiä sopivaa softaa.

                          Comment


                            Siinä ohjausvaihteen päällä on pultti (olikohan jarrutehostajan alla jemmassa), jota kiristämällä pääset eroon ylimääräisestä välyksestä ja naksutus katoaa. BTDT..

                            Oli tuohon ohjeitakin jossain foorumin syövereissä.

                            Comment


                            • Tästä ilmeisesti kyse:

                              http://www.sjmautotechnik.com/troubl...html#steerplay

                              Comment


                                Juuri etsinkin tietoa tuosta napsutuksen syystä ja löysinkin nuo ohjeet. Kiitoksia vinkeistä. Pitääpä tänään testailla. Outoa, että tuo napsaus tuli vasta nyt. Täytyy hakea pari settiä noita tiivistesarjoja Motonetistä (alkuperäiseen ja Servotronikkiin). Vaihdetaan nyt noikin samalla kertaa.

                                Jeps, auto suuntaa Porkkikselle heti kuhan saan koneen nokalle ja auton käymään. Suunnitelmissa on tosiaan säädättää auto ihan penkissä asti eli ei mitään "ota hyllystä" softaa. Toiveena saada auto joka toimii niin normiliikenteessä ja radalla, jonkin sortin kompromissi siis (tuo sana aiheuttaa varmaan aikalailla närästystä joissain =)

                                Moottorista tulikin mieleen, millä ihmeellä olette saaneet sen viskotuulettimen irti? Siihen tarvitaan erikoistyökalua joka lukitsee tuon viskon paikoilleen, mutta eipä juuri tuota vehjettä tallista löydy.

                                Comment


                                • Jari 74:Tuo ratin naksuminen johtuu siitä,(kuten itselläkin)että hammas-
                                  tangon päädyistä pyöräkoteloista on pelti revennyt.

                                  Nosta etupäätä ylemmäs ja katso tarkasti sisäpuolen lokaria.Yleensä pelti
                                  on poikki kapeasta kohdasta kuskinpuolelta.

                                  Omassa on tilapäisesti pultattu vahvikepala ja naksuminen loppui.

                                  Comment


                                    Hmm...mielenkiintoinen pointti tuokin. Pitääpä tarkastaa, mulla kun ei ole tuossa autossa lokareita kiinni ja muutkin rojut riisuttu pois niin helppo katsella nuo pellit.

                                    Onko tuo hammastanko päädyistään siis kiinni noissa pyöräkoteloissa?

                                    EDIT: Itse itselleni vastaten, tuolla Maukan laittamassa linkissä olikin kuva tuosta hammastangosta ja sain osviittaa sen kiinnityksistä...
                                    Viimeksi muokannut Jari74; 2.7.2010, 12:12.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja -Maukka-
                                      Tuo itsellä testaamatta, outoja narinoita ja napsetta kuuluu itselläkin. Ja vikinää rattia kääntäessä (tämä kabiinin puolella).

                                      Viime keväänä ajoin tossa kylillä taskuparkkiin, kuului hillitön pamaus kääntäessäni rattia paikallaa. Pamauksen jälkeen jätin parkittelun väliin ja jatkoin matkaa asunnolle vikaa selvittämään, syy löytyikin juuri tuosta sisälokarin pellistä. Oli ruostunut melkein kokonaan irti hammastangon päädyn kohta ja ajossa huomasi pamauksen saattelemana, sellaisen 1/4 kierroksen klappia kääntäessä.

                                      Paikkasin 3mm peltilevyllä vikakohda, ei ainakaan sieltä anna enää periksi. Toisesta päästä oli kanssa pelti revennyt, sen hitsasin takaisin kiinni.

                                      Vanha kiinnikelevy irri porattuna
                                      Tältä näytti ilman tuota kiinnikelevyä
                                      Tukevampaa rautaa tilalle
                                      Uusittu kiinnikelevy, kiinni hitsattuna

                                      Comment


                                        Huh, eipä ollut mulla tuo isompi vika, pellit oli aivan ehjät/ruosteettomat.

                                        Nyt selvisin helpolla, väänsin tuota kiristyspulttia 1/4 kierrosta ja kas kummaa, kaikki napsut yms. hävisi samointein. Helpoin remontti tähän mennessä =)

                                        No toiseen kohteeseen. Aloitin tuon "uuden" R134 kompuran puhdistamisen. UrS6:n oli vuotanut jostain sen päälle öljyä ja siihen päälle oli muodostunut sellainen mukava suojakerros lian/öljyn seosta. Hiukan liuottelua/pesua niin alta paljastui kelpo kompura, mutta nyt haluaisin puhdistaa myös tuon kytkimen (levyn, pyörän yms). No Bentleyn ohjeissa purkaminen on hyvin yksinkertaista, mutta vain jos sattuu olemaan VAG1719 työkalu (ulosvedin) ja juuri tuolle tarkoitettu. Oisiko jollain lainata tuota työkalua? Pitää kysellä tuolta Suomenojalta jos ne suostuisivat tuota toviksi lainaamaan tai jos eivät lainaa niin paljonko kustantaa tuo 5min työ repiä kytkinlevy irti...

                                        Tässä kuva työkalusta:

                                        VAG1719

                                        Vaihdoin kaikki ilmastoinnin O-renkaat ja samalla kuristimen, olipahan melkoisen näköinen tuo vanha...aivan tukossa:

                                        Kuristimet

                                        Comment


                                          Oli hiukan hiljaisempi viikonloppu auton kanssa, tallissa on turkasen kuuma, joten ei siellä jaksanut kauaa olla...jotain sentään tuli tehtyä

                                          Perskuleen turbon pultit, varsinkin se yksi surullisen kuuluisa pakosarjan joka on sopivasti näkösällä, mutta juuri niin ettei siihen saa mitenkään avainta kiinni. Purin kaiken mahdollisen ympäriltä ja silti tuota pulttia ei saa auki. Hukkis on poissa, Turbo muuten irti, mutta silti on kiinni ja pysyy. Mielenkiintoinen pointti oli muuten, että noita osia irroitellessa kaikki tiivisteet hävisivät kuin tuhka tuuleen, kirjaimellisesti ne varisivat lattialle...

                                          Yritin löytää sopivaa U-avainta tuolle pakosarjan pultille, mutta eipä niin helposti löydykään 15mm kannalla olevaa, muita kyllä löytyy suoraan hyllystä. No tunkkasin jo auton ylös pukeille, joten pakosarja alhaalta irti ja ei auta kuin vetää tuo turbohässäkkä koneen mukana pois...

                                          Tätä hiukan pelkäsinkin, siis näitä erikoistyökalujen puutetta. Tuon koneen purun kanssa pitäisi olla vaikka minkälaisia työkaluja ja saahan niitä, mutta ei millään raaskisi ostaa niitä kun ne sitten lojuvat tuolla hyllyssä vuosikausia käyttämättöminä.

                                          Onko kukaan miettinyt, jos klubi perustaisi työkaluvaraston, erikoistyökaluja joita normaalisti ei niin usein tarvitse. Klubilaiset saisivat lainata niitä sopivaa korvausta vastaan (tietenkin takuusumma tarvitaan, ettei vehkeet jää maailmalle). Onhan tuossa hiukan vaivaa säilyttää niitä ja seurata missä ne kulkee, mutta kyllä minä olisin valmis maksamaan virallisista vehkeistä kohtuu korvauksen (halvemmaksi se tulee kuin ostaa se itselle hyllyyn pölyttymään). Jos ajatuksella leikkii niin esim. AAN koneen purku/kasaus paketti (Kaikki erikoistyökalut mitä tarvitset tuohon, normaalit tietenkin poisluettu) niin olisi kysyntää varmasti...

                                          Comment


                                          • Kyllä sen koneenpuoleisen alapultin saa ihan normaalilla lenkilläkin auki. Käsi yläpuolelta työnnetään alaspäin ja avain sopivaan kulmaan. Vedetään vain itseä kohti sopivan tanakasti ja viimein lähtee. Kärsivällisyyttähän tuo vaatii :D Nyt uudella putkistolla sen sai yläpuoleltakin kun oli valurautaa vähemmän edessä.
                                            Itsekin ostin tuota varten mutkavartiset avainsarjan ihan vain todetaksen tallissa ettei siinä ole 15, eikä 16 millistä avainta prkl...
                                            Itseasiassa kolmessa sarjassa, joita löytyi kotoa ei ollut yhdessäkään noita kokoja.

                                            Comment


                                              Omia avaimia olisin voinut lainata, tosin vasta ensi viikonlopun jälkeen kun olen taas nurkilla.

                                              Itse väänsin pultin auki niin että toi väännetty avain paikoilleen ja kun toisessakin päässä on lenkki niin siitä läpi vedin hylsyn jatkon josta sai paremman otteen ja eikun vetoa.

                                              Voihan sen avaimen itse vääntää tavallisesta 15mm lenkistä, antaa vähän lämpöä ja rälläkkää tarvittaessa. :)

                                              Comment


                                                Eiköhän se jollain konstilla lähde irti. Pitää tänään vielä käydä kurkkaamassa paikallisista liikkeistä josko tuollainen 15mm U-avain löytyisi...normi 15mm kyllä menee tuohon jotenkuten, mutta mun tuurilla ne mutterin kulmat on juuri mahdollisimman huonossa asennossa ja avain hankalassa asennossa.

                                                Olen ensi viikon tuolla Intiassa työkeikalla, mutta voisin palailla asiaan sen jälkeen jos tuollaisia erikoistyökaluja porukalta löytyy...

                                                Tuollainen työkaluketju olisi varteenotettava vaihtoehto myös, klubin varasto taitaa kaatua omaan mahdottomuuteensa sillä autoja on melkoinen määrä ja työkalut vaatisivat melkoisesti tilaa/pääomaa, mutta jos olisi esim. tuolla jäsenosiossa samantapainen ketju kuin VagCom:lla, että tällaista löytyisi täältä.

                                                Tämän remontin jälkeen multa joutaisi myyntiin/lainaan ainakin moottorin nosturi, moottoriteline yms. Nuo kun on aika tilaavieviä ja niitä ei nyt sentään joka päivä tule käytettyä...

                                                Comment


                                                  Tuollahan on erikoistyökaluketju jo olemassa, sitä pitäisi vain hoitaa ja huoltaa vähän paremmin. Varmasti noita erikoistyökaluja on hankittu ja/tai tehty aika moneen pajaan tässä porukassa.

                                                  Comment


                                                    No katsos vain...pitääpä lukaista ajatuksella tuo läpi jos löytyisi sopivia omaan tarpeeseen...

                                                    Comment


                                                      No nyt on kone irti. Tosin puolivahingossa tuli tuokin tehtyä. Sain turbon irti vihdoin ja viimein ja irroittelin joutessani kaikki apulaitteet yms pois tieltä. Vaihdelaatikon pultit irti ja aloin rykimään/nytkyttämään tuota konetta käsin ja se perskules irtosikin vaihdelaatikosta helposti ja huomasin että kone sylissä (nousi pois korvakkeiltaan) No tuossa olikin melkoinen piteleminen ettei tippunut lattialle. Onneksi ei ollut mitään edessä...

                                                      Huomenna voi särkeä selkää =( Tosin melkoisen yllättynyt kuinka kevyt tuo on..ei se paljoa yli 100kg ilman apulaitteita voi olla (tuossa ei ole kiinni enää juuri mitään)

                                                      Comment


                                                        Kevyt Audin 5-kone? 0_o
                                                        Minkäslainen mörkö se asentaja oikein on? =)

                                                        Comment


                                                          No möröstä niin tiedä...15v puntilla käynyt tosin viime vuodet vain ihan omaksi huviksi/jonkinlaisen kunnon säilyttämiseksi. Keulahan mulla on aivan auki ja tuo kone lopsahti niistä moottorikumeista ylös ja en tietenkään saanut työnnettyä sitä enää niin paljoa taaksepäin että koneen olisi saanut takaisin niiden päälle oli pakko laskea lattialle. Tuossahan ei ole kiinni enää mitään apulaitteita yms.

                                                          Piti nyt aamulla käydä vetäisemässä kevyt selkätreeni ja ihan hyvältä tuntuu...vielä =)

                                                          Takaisin aiheeseen eli nyt kun tuo kone on poissa tuli mieleen, että pitää pestä tuo konetila hyvin. Maalauskin kävi mielessä, mutta ei kehtaa koko ajan laajentaa tätä "kevyttä" käyttökunnostusta. Pitää vain haalata renkaat takaisin varastosta ja laskea auto tunkkien päältä alas niin että saa auton ulos pesuun...

                                                          Viime aikoina on tullut ajatus mieleen, että tuo kone on ollut irti joskus. Merkkejä löytyy koko ajan lisää, eilen tuota vaihdelaatikkoa irroittaessa huomasin, että yksi kiinnityspultti puuttuu (Bentleyn mukaan siinä paikassa kuuluisi olla pultti ja paikka/kierteet löytyy. Tosin voihan olla, että tuosta on käytetty laatikko irti. Katsotaan minkälainen kytkin tuolta löytyy.

                                                          Nyt saan vihdoin ja viimein irroitetua sen "räminäpellin" DB:n ympäriltä. Se kun on lahonnut aikojen saatossa niin se pyörii siinä DB:n ympärillä vapaasti ja pitää mukavaa helinää tietyillä kierroksilla. Tuon putken irroituksessa pitää turvautua rälläkkään eräiden pulttien kanssa. Varsinkin matkustajanpuoleisen katin pultit on sen näköisiä, että niitä ei auki saa. Kuskinpuoleinen onkin uusi. Ei paha rasti, sillä koko putkiston saa nyt tiputettua helposti pois...

                                                          Comment


                                                            Jos et maalaa konehuonetta niin huolellinen puhdistus ja kunnon vaha pintaan edes.

                                                            Comment


                                                              No nyt alkoi kaivelemaan tuo konehuoneen maalaus...kehtaako sitä nyt jättää tekemättä kun se muutenkin on avointa tilaa, perskules. Kaikenlisäksi se on "väärän värinen" muutoinkin. Autohan on ollut aikoinaan musta ja konehuone on edelleen...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X