Taas kotosuomessa, joten ehdin taas hoidella näitä autojuttujakin. Varsinaisesti autoon ei ole kajottu, mutta nyt alkaa olla tallissa kaikki tarvittavat osat.
Auton osat alkaa tosiaan olla kasassa, mutta puutteita löytyy työkaluista mm. pitää käydä hakemassa moottoripukki ja nosturi. Noissa ajattelin ihan rehellisesti säästää ja hakea Biltemasta. Mietin samalla myös nesteiden tyhjennyksiä. Suurin "ongelma" on ilmastointi. Tuotahan ei normaalisti tarvitse tyhjentää, mutta ajattelin samalla tohinalla laittaa nuo automaattisen ilmastoinnin rojut kiinni ja en kehtaa aineita luontoon päästää. Täytyy ennen auton rampauttamista käydä jossain liikkeessä tyhjennyttämässä aineet pois. Muutoinkin pitää miettiä minne nuo jäähdytin nesteet ja kaikki öljyt voi dumpata. Mitään vanhoja ei tuohon autoon enää takaisin laiteta. Huoltoasemille voi käsittääkseni noita viedä?
Kiitos Tepon sain nuo automaattisen ilmastoinnin vara-osat (lämppärin kenno, moottori yms) asennettua jo paikoilleen eli nyt nämä "uudet" osat on testattu ja myös kunnostettu.
Kerhon myyntipalstalle tuli sopivasti Urssiin 3" putkisto myyntiin, jota olen jo pidempään kuikuillut. Nyt saan tuon haaroituksen pois autosta. Tallissa on jo varapuskuri, mutta siinä on valitettavasti 2 reikää (peräkoukulle ja sen johtosarjalle). Tuossa alkuperäisessä taas on tehty aukot molemmille puolille, joten paikkaushommiin joutuu, käytti sitten kumpaa tahansa. Oisiko ideoita miten tuo kannattaisi hoitaa? Lasikuitua mietin, mutta tuo puskurin alaosa on joustavaa materiaalia joten miten kuitu siinä mahtaa toimia. Toki jos nyt jollakulla on muoveiltaan virheetön puskuri niin tarjouksia kuullaan. naarmut yms. ei haittaa sillä maalaukseen se menee kuitenkin...
Auton uudet jenkkavehkeet on myös nyt testattu ja toimivaksi todettu. Sain hommattua edullisesti tuon Pioneerin keskikaiuttimen (kiitos muuten vinkistä) ja sitä jo mallailin kojelautaan ja passaa oikein hyvin. Keskibassoa yritän nyt korjailla tuolla vaimennusmatolla. Ovet lähtee muutoinkin purkuun, kun pitää mallata ne tarkasti kohdalleen...
Mikä olis näppärin keino poistaa tuo takaluukun lasi autosta? Ehjänä siis? Katselin tuota luukkua tarkemmin ja se vaatii ennen uudelleen maalausta hiukan puhdistusta ja parhaan tuloksen saa vain poistamalla tuo lasi kokonaan.
Auton osat alkaa tosiaan olla kasassa, mutta puutteita löytyy työkaluista mm. pitää käydä hakemassa moottoripukki ja nosturi. Noissa ajattelin ihan rehellisesti säästää ja hakea Biltemasta. Mietin samalla myös nesteiden tyhjennyksiä. Suurin "ongelma" on ilmastointi. Tuotahan ei normaalisti tarvitse tyhjentää, mutta ajattelin samalla tohinalla laittaa nuo automaattisen ilmastoinnin rojut kiinni ja en kehtaa aineita luontoon päästää. Täytyy ennen auton rampauttamista käydä jossain liikkeessä tyhjennyttämässä aineet pois. Muutoinkin pitää miettiä minne nuo jäähdytin nesteet ja kaikki öljyt voi dumpata. Mitään vanhoja ei tuohon autoon enää takaisin laiteta. Huoltoasemille voi käsittääkseni noita viedä?
Kiitos Tepon sain nuo automaattisen ilmastoinnin vara-osat (lämppärin kenno, moottori yms) asennettua jo paikoilleen eli nyt nämä "uudet" osat on testattu ja myös kunnostettu.
Kerhon myyntipalstalle tuli sopivasti Urssiin 3" putkisto myyntiin, jota olen jo pidempään kuikuillut. Nyt saan tuon haaroituksen pois autosta. Tallissa on jo varapuskuri, mutta siinä on valitettavasti 2 reikää (peräkoukulle ja sen johtosarjalle). Tuossa alkuperäisessä taas on tehty aukot molemmille puolille, joten paikkaushommiin joutuu, käytti sitten kumpaa tahansa. Oisiko ideoita miten tuo kannattaisi hoitaa? Lasikuitua mietin, mutta tuo puskurin alaosa on joustavaa materiaalia joten miten kuitu siinä mahtaa toimia. Toki jos nyt jollakulla on muoveiltaan virheetön puskuri niin tarjouksia kuullaan. naarmut yms. ei haittaa sillä maalaukseen se menee kuitenkin...
Auton uudet jenkkavehkeet on myös nyt testattu ja toimivaksi todettu. Sain hommattua edullisesti tuon Pioneerin keskikaiuttimen (kiitos muuten vinkistä) ja sitä jo mallailin kojelautaan ja passaa oikein hyvin. Keskibassoa yritän nyt korjailla tuolla vaimennusmatolla. Ovet lähtee muutoinkin purkuun, kun pitää mallata ne tarkasti kohdalleen...
Mikä olis näppärin keino poistaa tuo takaluukun lasi autosta? Ehjänä siis? Katselin tuota luukkua tarkemmin ja se vaatii ennen uudelleen maalausta hiukan puhdistusta ja parhaan tuloksen saa vain poistamalla tuo lasi kokonaan.
Comment