Taas yksi uusi Urssi projekti tänne muiden sekaan. Olen jo pidempään katsellut jotain kätevää harrastepeliä, mutta sellaista joka ei vaadi ihan älyttömiä satsauksia. Muutaman RS2:n kävin katsomassa mutta ne olisivat vaatineet jo liikaa töitä/rahaa. No laitoin kuitenkin ilmoituksen että voisin vaihtaa tuon Hondan johonkin VAG kulkineeseen ja se poikikin ilmoituksia ja eräs Rovaniemeläisen vastaus alkoi kiinnostamaan sen verran että aloin miettimään vaihtoa ja eilen autot vaihtoivat omistajaa.
Auto on siis ehta Urssi. AAN koneella ja 6-vaihteisella manuaaliaskilla. Auto onkin jo osalle palstalaisille tuttu sillä edellinen omistaja vaikuttaa täälläkin. Auto on kohtuullisessa kunnossa mutta vaatii pientä viilaamista, että saadaan täyteen iskuun. Autossa on perimän mukaan 280Hv, 400Nm lastu. Boxissa lukeen ainoastaan "Tuning" joten mitään faktaa tuosta on vaikea saada irti =) Hyvin tuo kuitenkin kulki ja jaksoi ohittaa nätisti 6:llakin
Kävin tosiaan hakemassa auton eilen Rovaniemeltä. Pientä jännitystä oli ilmassa, sillä edellisenä päivänä autosta oli haljennut jarruletku ja auto ei muutoinkaan ollut itselle tuttu. Tarkoituksena oli kuitenkin ajaa tuo 900km kotiin kertalaakista. Täytyy myöntää, että illan pimeinä tunteina Jyväskylästä Lahteen välillä tuli mieleen että mitä jos esim. puola sanoo irtisopimuksensa. Auto kuitenkin toimi moitteettomasti koko matkan. Keskikulutus oli maltillinen 8,3l/100km (suksiboxi katolla).
Matkalla tuli huomattua muutama asia. Tuulilasi on vaihdettava välittömästi, sää oli hurja sillä räntää yms. oli tie täynnä ja vastaantulijoiden valot aiheuttivat mielenkiintoisia haloilmiöitä vanhassa lasissa. Muutamaan kertaa ei nähnyt tietä ollenkaan. Toinen seikka on valot...niitä ei tuossa autossa ole. Huonoimmat valot ikinä missään autossa. Sain reletyssarjan mukaan, jota täytyy nyt alkaa virittelemään paikoilleen, lisäksi harkinnassa on xenonit.
Autossa on myös joku omituinen "tuoksu". Paikallistin sen lähteen tuonne taakse, jossa sijaitsevat subbari ja vahvistimet. Auto on kärsinyt melkoisesti kosteudesta. Tästä kertoo sekin, että auton Alpine 6:n levyn DVD vaihtaja on hapettunut piloille ja sitä ei saatu korjattua. Onneksi Ebay pelasti tässäkin tapauksessa ja sieltä sain hommattua samanlaisen uuden kohtuuhintaan. Pitää käyttää auto otsonoinnissa ja täydellisessä sisäpesussa. Nahkoihin jo ostin Leathermasterin värikitin...
Popeista. Autossa on tosiaan aikoinaan panostettu noihin laitteisiin. Autossa on Alpinen flippinäyttö edessä, 6:n levyn dvd jukeboxi ja takana kattonäyttö. Takakontissa on 2kpl vahvistimia, toinen ohjaa 15" subia ja toinen ovien kaiuttimia. Autosta oli käytetty sähköt pois ja matkalla nuo äänet ei olleet kovinkaan vakuuttavia, mutta tänään autoa siivotessa sain asetukset jo jollain lailla kohdilleen ja subikin jytisee...
Tässä listaa mitä autoon pitää ensimmäisenä tehdä:
- uusi tuulilasi (Done)
- valojen releytys/xenonit (Done)
- sisäpesu/otsonointi (Done)
- ostaa uusi vänkärin puoleinen peili (ei lämpene) (Done)
- korjata kuskin istuimen lämmitys (Done)
- vaihtaa muutama rikkinäinen sisustan muovi (Done, 95% vaihdettu kaikki)
- ruostesuojaus
- peräkoukun asennus (hiukan kinkkinen, sillä saattaa vaatia uuden puskurin ja tuon olemassa olevan putkiston modauksen) (Done)
- purkaa kuskin penkki, se on nyt mallia "nitkun/natku" eli väljä joka suuntaan. Täytyy yrittää saada tuohon lisää ryhtiä... (Done)
- hommata kaasupolkimen "poljin", nyt siitä näyttää se läpyskä puuttuvan (Done)
- laittaa vakionopeudensäädin (Done)
- vaihtaa "multivika-anturi", lämpömittari toimii milloin haluaa (kaikki muut toimii hyvin) (Done)
Kuhan auto on ensin saatu "käyttökuntoon" niin sitten aletaan ajan kanssa puuhastelemaan seuraavien hommien parissa:
- RS2 päivitys (turbo, pakosarja, suuttimet yms) Tarkoituksena on hommata kokonaan toinen moottori, jonka voin tehdä ihan rauhassa ja kun se on valmis heittää vain paikoilleen.
Jos jollakulla on nyt tarjolla autoon sopivaa peräkoukkua, mielelellään mallia irroitettava niin saa tarjota. Lisäksi olen kiinnostunut muistakin UrS4:n osista mm. sisustan paneeleista, koneen osista jne. Laittakaa mailia jos on tarjolla...
Tässä vielä muutama kuva autosta:
http://picasaweb.google.com/ikonen.j/UrS4#
Kiitokset vielä entiselle omistajalle. Taisin laittaa toistasataa mailia autosta ja kysellä melkoisesti kaikenlaista =) Toivottavasti Honda toimii luotettavasti ja pitkään. UrS4 on tarkoitus pitää pitkään ja laittaa viimeisenpäälle kuntoon...
Auto on siis ehta Urssi. AAN koneella ja 6-vaihteisella manuaaliaskilla. Auto onkin jo osalle palstalaisille tuttu sillä edellinen omistaja vaikuttaa täälläkin. Auto on kohtuullisessa kunnossa mutta vaatii pientä viilaamista, että saadaan täyteen iskuun. Autossa on perimän mukaan 280Hv, 400Nm lastu. Boxissa lukeen ainoastaan "Tuning" joten mitään faktaa tuosta on vaikea saada irti =) Hyvin tuo kuitenkin kulki ja jaksoi ohittaa nätisti 6:llakin
Kävin tosiaan hakemassa auton eilen Rovaniemeltä. Pientä jännitystä oli ilmassa, sillä edellisenä päivänä autosta oli haljennut jarruletku ja auto ei muutoinkaan ollut itselle tuttu. Tarkoituksena oli kuitenkin ajaa tuo 900km kotiin kertalaakista. Täytyy myöntää, että illan pimeinä tunteina Jyväskylästä Lahteen välillä tuli mieleen että mitä jos esim. puola sanoo irtisopimuksensa. Auto kuitenkin toimi moitteettomasti koko matkan. Keskikulutus oli maltillinen 8,3l/100km (suksiboxi katolla).
Matkalla tuli huomattua muutama asia. Tuulilasi on vaihdettava välittömästi, sää oli hurja sillä räntää yms. oli tie täynnä ja vastaantulijoiden valot aiheuttivat mielenkiintoisia haloilmiöitä vanhassa lasissa. Muutamaan kertaa ei nähnyt tietä ollenkaan. Toinen seikka on valot...niitä ei tuossa autossa ole. Huonoimmat valot ikinä missään autossa. Sain reletyssarjan mukaan, jota täytyy nyt alkaa virittelemään paikoilleen, lisäksi harkinnassa on xenonit.
Autossa on myös joku omituinen "tuoksu". Paikallistin sen lähteen tuonne taakse, jossa sijaitsevat subbari ja vahvistimet. Auto on kärsinyt melkoisesti kosteudesta. Tästä kertoo sekin, että auton Alpine 6:n levyn DVD vaihtaja on hapettunut piloille ja sitä ei saatu korjattua. Onneksi Ebay pelasti tässäkin tapauksessa ja sieltä sain hommattua samanlaisen uuden kohtuuhintaan. Pitää käyttää auto otsonoinnissa ja täydellisessä sisäpesussa. Nahkoihin jo ostin Leathermasterin värikitin...
Popeista. Autossa on tosiaan aikoinaan panostettu noihin laitteisiin. Autossa on Alpinen flippinäyttö edessä, 6:n levyn dvd jukeboxi ja takana kattonäyttö. Takakontissa on 2kpl vahvistimia, toinen ohjaa 15" subia ja toinen ovien kaiuttimia. Autosta oli käytetty sähköt pois ja matkalla nuo äänet ei olleet kovinkaan vakuuttavia, mutta tänään autoa siivotessa sain asetukset jo jollain lailla kohdilleen ja subikin jytisee...
Tässä listaa mitä autoon pitää ensimmäisenä tehdä:
- uusi tuulilasi (Done)
- valojen releytys/xenonit (Done)
- sisäpesu/otsonointi (Done)
- ostaa uusi vänkärin puoleinen peili (ei lämpene) (Done)
- korjata kuskin istuimen lämmitys (Done)
- vaihtaa muutama rikkinäinen sisustan muovi (Done, 95% vaihdettu kaikki)
- ruostesuojaus
- peräkoukun asennus (hiukan kinkkinen, sillä saattaa vaatia uuden puskurin ja tuon olemassa olevan putkiston modauksen) (Done)
- purkaa kuskin penkki, se on nyt mallia "nitkun/natku" eli väljä joka suuntaan. Täytyy yrittää saada tuohon lisää ryhtiä... (Done)
- hommata kaasupolkimen "poljin", nyt siitä näyttää se läpyskä puuttuvan (Done)
- laittaa vakionopeudensäädin (Done)
- vaihtaa "multivika-anturi", lämpömittari toimii milloin haluaa (kaikki muut toimii hyvin) (Done)
Kuhan auto on ensin saatu "käyttökuntoon" niin sitten aletaan ajan kanssa puuhastelemaan seuraavien hommien parissa:
- RS2 päivitys (turbo, pakosarja, suuttimet yms) Tarkoituksena on hommata kokonaan toinen moottori, jonka voin tehdä ihan rauhassa ja kun se on valmis heittää vain paikoilleen.
Jos jollakulla on nyt tarjolla autoon sopivaa peräkoukkua, mielelellään mallia irroitettava niin saa tarjota. Lisäksi olen kiinnostunut muistakin UrS4:n osista mm. sisustan paneeleista, koneen osista jne. Laittakaa mailia jos on tarjolla...
Tässä vielä muutama kuva autosta:
http://picasaweb.google.com/ikonen.j/UrS4#
Kiitokset vielä entiselle omistajalle. Taisin laittaa toistasataa mailia autosta ja kysellä melkoisesti kaikenlaista =) Toivottavasti Honda toimii luotettavasti ja pitkään. UrS4 on tarkoitus pitää pitkään ja laittaa viimeisenpäälle kuntoon...
Comment