Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei, siellä on ihan vaihdettava lamppu. Itseasiassa 2kpl, toisessa on keltainen "huppu" ja toisessa punainen.

    Comment


    • No helkkari pitää ottaa irti ja hakia mallin kera uudet.

      Comment


        Nosturi asennettu talliin ja hyvin toimii. Miksi ihmeessä en laittanut tuota jo tallin rakennusvaiheessa, yhtä juhlaa =) Saattaa käynnit toisella tallilla jäädä kohta vähiin.

        Nostin Urssin ylös ja tarkoituksena oli ruiskuttaa liukastetta kaikkiin pultteihin/muttereihin tuon perän remonttia varten. Tosin kun alle pääsi nyt hyvin niin katselin ja testailin erinnäisiä osia/paikkoja vaikka olisi pitänyt antaa niiden olla.

        Urssissa on tuo jarrupaineen säädin, yleensä mallia "jumissa". Tätä aloin testaamaan ja tuntui ihmeen jäykältä ja sitä sitten nitkuttelin. Eihän se sitä kestänyt =( (kuva) Täytyy tilata uusi ja tuo on melko suolaisen hintainen.

        Samoin aloin katsomaan tankin kuntoa. Tuo autohan on ihmeen ruosteeton ja toivoin jonkinlaista ihmettä, että tankkikin olisi. No eipä tuo hyvältä näytä. Mulla on yksi auto josta voisi tankin ottaa, mutta pitää toivoa että tuo vain näyttää pahalta ja se olisi vielä pelastettavissa.

        No anyway, täytyy nyt alkaa purkamaan tuota perää. Puhdistaa paikat, ruostesuojata ja laittaa uutta palikkaa tarpeen mukaan.
        Attached Files

        Comment


          Mikä tuon palikan koodi on? Mulla lojuu tarpeettomana jossakin tallissa yksi käyttämätön, jos sopisi sulle.

          Comment


            Jos en väärin muista niin 443614151J. Voin toki lunastaa jos sulla moinen on.

            Comment


              Tänään vasta löysin tuon palikan, tässä onkin koodi 447614151, eipä taida sopia.

              Comment


                Hmm...ensin luulin että tuo sopii, mutta nyt en ole ihan 100% varma, kun kaivelin hiukan lisätietoja tuosta. On hiukan erinäköinen...
                Viimeksi muokannut Jari74; 18.10.2016, 07:45.

                Comment


                  Vaihdoin tuohon joku aika sitten tuulilasin. Muoto on ilmeisesti hiukan erilainen sillä vanha sulka ei pyyhi kunnolla kuskinpuolelta (Bosch). Sulka jää keskeltä irti lasista. Kävin hakemassa uudet Bosch:n sulat ja sama homma. Sitten hain Valeon tekeleet ja hitto nekin tekee samaa. Nuo on noita ns. Aero mallin sulkia ja kyseiseen automalliin tarkoitettu.

                  Moista ongelmaa ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Mitä sulkaa tuohon oikein voisi käyttää? Varren tarkastin eli se ei ole jäykkä ja jousi painaa sulkaa lasiin normaalisti. Apukuskinpuolella ei ole mitään ongelmaa.

                  Noita sulkia tutkin pöydällä hiukan tarkemmin ja nuohan on melko voimakkaasti kaarevaksi muotoiltu (mistähän syystä?). Sulkaa saa painaa melko voimakkaasti lasia vasten, että se ottaa kiinni myös keskeltä. Apukuskinpuoleinen on 5cm pidempi ja sitä kautta "elastisempi" eli se painuu lasia vasten paremmin. Tosin vanhalla lasilla nuo sulat toimi hyvin.

                  Vinkkejä sopivista sulista otetaan vastaan.

                  Comment


                  • Tuo pyyhinongelma selviää, kun haet uuden pyyhkijänvarren merkkiosana. Osanumero on sama, mutta vierekkäin vertailtuna uudemman varren normaali asento on paremmin noille rungottomille sulille sopiva. Jousivoimassa ei minulla ollut eroa uuden ja vanhan välillä.

                    Laittelin tuonne toiselle osiolle aikaisemmin vinkkiä tuosta pyyhkijänvarresta.

                    Comment


                      Mulla urs6:ssa toimi vain ne perinteiset rungolliset pyyhkijät. Rungottomlla kävi just noin.

                      Comment


                        Minulla oli sama ongelma kun vaihdatin tuulilasin B6:een. Siinä oli joku ongelma että keskiosa oli liian flat. Ilmeisesti otettu muotista liian aikaisin tai jotain. Sen huomasi siitä myös että lasissa oli optinen ongelma, kaarteissa tuli melkein merisairaaksi jos katsoi keskeltä lasia ja maisema vaihtui aallossa.

                        Comment


                          Haraldilta kevyt peloite, Jari tod. näk. jo kirjailee reklamaatiota :) Edes pientä toivoa, mulla on nytkin ajossa yks satanen johon on vaihdettu rungoton sulka ja se pyyhkii huonosti kuskin puolen keskeltä. Tosin siihen en oo kokeillu ihan uutta, vain toista käytettyä sekä yrittänyt putsailla paremmaksi ilman vaikutusta.

                          Comment


                            Laita rungollinen sulka sinne. Se myötäilee lasin muotoja paremmin kuin rungoton.

                            Comment


                              Taikka otat dremelillä etwaksen verran tavaraa pois pyyhkijänvarren nivelen stopparista. Runkosulalla nivel ei _ihan_ tapaa stoppariinsa, mutta rungottomalla näin käy. Paljosta ei ole kiinni, mutta tällä toimii, btdt.

                              Comment


                                Hmm...tuotapa en ole katsonutkaan

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja Wisa
                                  Taikka otat dremelillä etwaksen verran tavaraa pois pyyhkijänvarren nivelen stopparista. Runkosulalla nivel ei _ihan_ tapaa stoppariinsa, mutta rungottomalla näin käy. Paljosta ei ole kiinni, mutta tällä toimii, btdt.
                                  näin olen minäkin tehnyt

                                  Comment


                                    En ehtinyt dremelöidä tuota, kun piti lähteä ajamaan kohti Kirkkonummea, mutta väänsin tuota vartta hiukan ja sehän toimii =) Täytyy tehdä tuo modi kuhan pääsen taas Ouluun.

                                    Joku muistaa kun manasin auton kulutusta viimeksi kun tänne etelään ajoin (meni yli 13l satasella). Vaihtelin tuohon lambdan ja puhdistelin MAF:n ja nyt oli kulutus 610km matkalla Continentalin kitkoilla 8,9l mittariston mukaan ja tankatessa yllätys oli suuri kun tuosta putosi vielä pari desiä =) Keskinopeus koko matkalla 83km/h. Saa siis Urssinkin menemään kohtuudella, kun kaikki kunnossa. En siis ajanut mitenkään pihistämällä. Ohituksia yms. ja vauhti rajoitusten mukaan.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Tuli heitettyä tuo etelänkeikka ja ~1600 tuli lisää kilometrejä lisää mittariin. Etelässä oli mahtava kelit sillä lunta riitti. Kyllä neliveto on vain hauska laite talvella =)

                                      Auto toimi oletetusti loistavasti koko matkan, mutta muutaman pikkuvian huomasin nyt kun ei ollut tallia missä autoa pitää (kylmässä ulkona) ja kun tuli ajettua tuolla joka päivä. Seuravaat asiat on nyt todo listalla:

                                      - kuskinpuolen peilin lämmitys ei toimi. Tilaan molemmat uudet peilit ja kuskinpuolelle vielä asfäärinen malli (nyt normaali)
                                      - kaukovalojen "vilkautus" ei toimi. Laitoin tuohon vakkarin ja viiksi tuli sen mukana. En ole edes aikaisemin hoksannut kokeilla. Avaan viiksen, puhdistan liitokset ja releytän ajovalot.
                                      - Ajovaloista tuossa mainitsinkin, on ne vaan melko huonot vakiona. Täytyy avata umpiot ja tarkastaa onko heijastinpintaa enää yhtään jne.
                                      - Kattoluukun suoja kitisee ärsyttävästi kylmänä. Täytyy ottaa pois ja tarkastaa kiinnitykset yms.
                                      - ei varsinaisesti vika vaan ominaisuus. Laitoin tuohon autoon ne roiskeläpät niin nyt tahtoo korin ja renkaan väli täyttyä helposti lumesta ja saa olla jatkuvasti puhdistamassa että olisi edes jonkinlainen liikkumisvara. Tosin syynä saattaa olla nuo 18" renkaatkin sillä nuo täyttää melko tehokkaasti käytettävissä olevan tilan.

                                      Pikkujuttuja ja laitetaan kuntoon. Vaihdan samalla öljyt ja suodattimen, johan niillä on ~2tkm ajettu =) Laitetaan vielä kuvituskuvaksi yksi otos autosta reissun jälkeen.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Jos ne 18 kumit on oikeaa kokoa, niin eihän ne yhtään enempää vie tilaa kuin muutkaan :)

                                        Comment


                                          Niin, unohtui mainita että noissa BBS:ssä on aika ulostuleva ET eli ne nuolee ns. kaaria. Takana ne tulee jopa hiukan yli sillä ne on suunniteltu/mitattu Urssiin jossa on lisävarusteena saatavat levikkeet (tuossa toisessa harrastelaitteessa ne levikkeet on josta myös nämä renkaat). Tässä mulla ei noita ole ja sotkevat nyt pahasti kyljet. Jos laitan nuo vakio 16" vanteet niin tilaa tuntuu kummasti tulevan lisää...

                                          Pikaisesti harrastelin tallissa eli dremelöin tuota pyyhkijänvartta ja nyt toimii täysin. Samoin löysin hyllystä UrS6:n peilit ja pitihän sitä kokeilla oisko siinä lämmitin ehjä ja hyvin tuntuu toimivan. Tilaan kuitenkin tuohon uudet, sillä noissakin oli jo reunoissa sitä ruskeutta eli ei aivan priimat.

                                          Puolasta oli tullu uudet mittaristonpohjat. Mainitsin joku aika sitten, että bensamittarin ja lämpötilan pohjat oli hivenen liian pienet. Skannailin vanhat malliksi mittoineen ja niin vain ne lähetti nyt uudet/korjatut tilalle. Pitää nuokin heittää jossain vaiheessa kiinni.

                                          Terho laittoi jo joku aika sitten tuon modatun/korjatun vilkunpalauttimen. Joku saattaa muistaa, että tiputin tuon Urssin 3-puolaisen ratin lattialle ja siitä meni se palautin poikki. En ole vielä ehtinyt rattia vaihtamaan, mutta se menee tuossa samalla kun puuhastelee mittariston kanssa.

                                          Kaikkea pientä siis taas tiedossa tähänkin rassiin, mutta onpahan iltaisin jotain puuhaa.

                                          Comment


                                            No ei taas mennyt kuin Strömsössä. Sain jonkun tarmonpuuskan ja aloin vaihtamaan noita perän stefoja. Purku meni hyvin ja kaikki näytti hyvältä, mutta tein taas emämokan siinä etten tarkastanut stefoja ennen kuin purin vanhat pois. Oli tuo iso stefa UrS6 malliin eikä neloseen eli tuo aukko on paljon isompi johtuen perän lukosta. Tuon stefan löytäminen/saaminen on kiven takana ja tuonkin hommaamisessa meni 2kk. Ei saakeli sentään. Tuo vanha oli vielä tiivis, mutta se vääntyi hieman irroitettaessa eli ei taatusti enää pidä.

                                            Jos jollakulla tietoa mistä tuon stefan saa nopeasti niin laittakaa vinkkiä. Pinkaisen marmorille heti huomenna, mutta siellä sanotaan melko varmasti, että ei oo ja eikä saa =(

                                            Laittelen tuonne perään nyt samalla uudet käsijarruvaijerit, perän uretaanipuslat yms. pientä.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Mahtaakos tuo olla V8-mallin torsen-perän stefa mikä sulla nyt on tuossa uutena?

                                              Comment


                                                Saattaa tuo olla V8 mallinkin. UrS6:ssa (2.2t) on myös erilainen stefa kun siinä ei ole tuota nappilukkoa.

                                                Kävin tilaamassa uuden. Tulee traditionilta, hankalaksi alkaa mennä osien saanti näihin vehkeisiin. Kysyin piruuttani paljonko maksaa uusi tankki näihin laitteisiin. Melkoisesti noussut hinta, leppoisat 2800€ on tämän päivän pyynti tuolla. Vuosia sitten, kun etsin tankkia niin silloin uusi oli ~1200€.

                                                Tässä on tuo tankki melko rapsakkaan näköinen. Ei vuoda vielä, mutta on tuo sen näköinen, että pitää alkaa etsimään varalle valmiiksi. Harmittavasti myin joku aika sitten täysin priiman tankin, kun ajattelin ettei sille itselle tule tarvetta =( Noita on vaikea enää löytää mistään, hyväkuntoista siis. Mun pitää käydä hakemassa yksi Urssin raato tallille ja tarkastaa missä kunnossa siinä on tankki. Muista rungoista olenkin ne jo riisunut pois.

                                                Joutuu siis pari viikkoa odottelemaan osia. Täytyy nyt purkaa kaikki takapään romut pois ja käydä läpi. Laitan tuon takavakaajan nyt paikoilleen.

                                                Edit. Lisäsin pari kuvaa missä näkyy hyvin miksi lukollisessa on erikokoinen stefa. Jos ei ole ns. nappilukkoa niin tuossa akselissa ei ole tuota ratasta.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Jari74; 22.11.2016, 13:34.

                                                Comment


                                                  Tuo tankkihomma on kiusallinen, ei olis mitenkään mahdottomuus teettää noita muovista esim. painevalettuna mutta niitä täytyis sitten todennäköisesti saada myytyä useita kymmeniä-pari sataa että olis taloudellista järkeä.

                                                  Comment


                                                    Purin loputkin romut takapäästä. Nyt vaan täytyy käydä toisella tallilla hakemassa vakaajallinen apurunko. Ehdin jo roudata rojut sinne, kun piti tehdä koko homma siellä.

                                                    Tankki on vielä paikoillaan. Nyt se olisi helppo vaihtaa kun kaikki edestä pois. Harmittavasti kävin juuri tankkaamassa auton ennen kuin aloin purkamaan tuota eli siellä on ~80l bensaa sisällä. Yhden jo löysin maailmalta, se on uusi kaikkine tykötarpeineen. Ei ollu ehtinyt laittaa alle ennen kuin auto meni alta (kolari). Hinnasta keskustellaan ja katsotaan päästäänkö kauppoihin. Hinta on suolainen, mutta ei sentää sitä mitä se maksaa traditionilla.

                                                    Niin, tuossa purkaessa osui silmiin jarrupaineen säädin. Multahan meni se varsi poikki siitä. Pitää tilata tuokin, mukavan hintainen ~285€. Onneksi niitä vielä sentään saa.
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut Jari74; 22.11.2016, 20:16.

                                                    Comment


                                                      Ameerikin ohjelmassa monkey-garage kaverit säkittivät jonkun vanhan tankin. Taitaa kuitenkin olla vain ison mantereen työtapoja?

                                                      Comment


                                                        Mä olen noita romuja purkaessa nähnyt vaikka mitä virityksiä noissa tankeissa. On laitettu erilaisia massoja ja yksi puoliksi kuidutettukin tankki oli jossain laitteessa. Tuohon laittelen ihan ilman virityksiä olevan. Tuntuuhan noita nyt löytyvän kohtuu hyvin (kunnostettuja yms.). Hinnat vaan on aika korkealla.

                                                        Comment


                                                          Tänään tallissa ei oikein voinut muuta kuin puhdistella osia, kunnostella niitä ja ruiskuttelin massat pohjaan (huomenna toinen kerros). Nuo lämpösuojat oli melko huonossa iskussa, mutta sain paikattua ne kohtuu hyvin.

                                                          Noita osia jynssätessä tuli taas mieleen, että olisi hyvä olla kunnon pesuri. Moiset on vaan aivan liian isoja meikäläisen tiloihin (sellaiset jonne menee esim. kokonainen perä/vaihdelaatikko). Oulussa varmaan on joku paja jossa noita isojakin möykkyjä voisi pesettää eli jos tietoa niin laittakaa vinkkiä.

                                                          Mulla pitäisi lähteä taas tuonne pääkallopaikalle töihin. Valitettavasti tuo auto nyt jäikin telakalle pidemmäksi aikaa ja vaikka autoja varastot täynnä niin ei yhtäkään joka olisi liikennekelpoinen. Tuo toinen Urssi toki on, mutta se on ollut varastossa jo niin pitkään ettei katsastukset yms. ole enää voimassa. Katselin tuossa kohtuu hintaista ns. käyttöautoa, mutta koko ajan katse eksyy noihin eksoottisempiin laitteisiin (S/RS yms.) vaikka järki sanoo koko ajan, että älä koske edes pitkällä tikulla. Yksi RS6 nyt kummittelee kovasti takaraivossa vaikka tiedän jo ettei siitä tulisi muuta kuin paljon murheita. Tosin bongasin täältä yhden A2:n joka olisi ns. täydellinen käyttöauto, koska siihen ei voi/kannata tehdä yhtikäs mitään =)
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Milläs paikkailit lämpösuojia?

                                                            Comment


                                                              Folioteipillä, pysyy varmasti. Tosin sitä menee melko paljon noiden korjaamiseen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X