Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei ole, sen katsoin ensimmäisenä. Lisäksi ääni tulee selvästi koneen takaa.

    Comment


      Apurungon takemmat puslat? Vai ottaako voimayksiköstä joku kohta koriin tms?

      Comment


        Tuo on sellainen "kumimainen" nitinä. Tuli jo nuo tilaamani puslat/kumit, mutta en hoksannut ottaa noita vaihdelaatikon tukikumeja eli ne pitää vielä tilata. Täytyy jossain vaiheessa aloittaa tuon purkaminen. Piti tehdä takapää ensin, mutta tuo kitinä on todella ärsyttävä muutoin hiljaisessa autossa eli korjataan ensin tuo. Yleensäkin kaikki autoon kuulumattomat äänet käy hermoille ja pitää korjata asap =)
        Attached Files

        Comment


          Jarilla kun menis käymään kylässä niin ei varmaan kehtais ajaa pihaan asti omaa vessaansa. Pitäis jättää johonkin kaupan pihaan siksi aikaa. :)

          Comment


            No ei nyt sentään =) Auton (ainakin omien) pitää olla kunnossa, harmittaa ajella jos joku on rikki tai paikat ääntää. Tuo autohan on aika karu päältäpäin edelleen eli ei kauheasti silmiä hivele. Tuo taas ei mua oikein haittaa vaan riittää kuhan tekniikka on tiptop =)

            Nyt on kaikki osat etupäähän eli kaikki kumit/puslat yms. joita en ole vielä vaihtanut. Vaikka tuonne on melkoisesti vaihdettu jo kaikenlaista niin iso pahvilaatikollinen noita silti on nyt odottamassa. Sen verran laaja homma, etten ala täällä Oulussa vääntämään vaan ajan suoraan tuonne isommalle tallille niin saa nosturilla puuhastella.

            Tulin tuossa joku päivä sitten iltasella kotiin. Aurinko alkaa olla jo melko alhaalla ja huomasin, että tuo tuulilasi on huono. Alkuperäinen ja vuosikymmenien iskemät/naarmut haittaa näkyvyyttä varsinkin jos tuo aurinko mollottaa suoraan edestä. Tutkiskelin lasia tarkemmin ja tosiaan se alkaa olla elinkaarensa lopussa. Kävin tilaamassa ajan ja ensi maanantaina autoon vaihtuu tuulilasi. Onpahan sekin sitten kunnossa.

            Tuossa kun on keulaa tullut purettua useampaankin kertaan ja lamput käsissä niin niitäkin katselin hiukan tarkemmin. Nuo pitäisi uusia, ei vain laseja, mutta nuo muoviset kotelot on "lahonneet". Muutoin iskussa, mutta huomasin, että nuo valojen säätönumikat yms. on rikottu. Pystysuunnassa pystyy vielä säätämään, mutta vaakasuunnassa kummastakin on ne rattaat hävinneet/murentuneet. Jos jollakulla on ylimääräisen hyväkuntoisia UrS4 mallin etulyhtyjä niin voi tarjota (ei siis mitään rikki, kannakkeita jne.) Lasit voi olla huonot, mutta muoviosat ehjät. Saako noita umpiota vielä jostain (hyvälaatuisia ei alkuperäisiä)? Slamitit ym. kyllä myy noita ledi etc. virityksiä, mutta moisia ei pysty laittamaan. Orkkis uusi maksaa melkoisesti. Itselläkin oli noita useampiakin hyllyssä aikoinaan, mutta tullu myytyä vuosien saatossa.
            Viimeksi muokannut Jari74; 10.8.2016, 17:00.

            Comment


            • Huonosti noita umpiota ja varsinkin niiden laseja on viime vuodet ollut saatavilla. Viimeksi tuli itsekin purettua 2 paria atomeiksi ja tehtyä niistä yhdet hyvät. Juurikin kiinnikkeiden puuttumisen vuoksi, mutta löytyi niistä muutakin sanomista.

              Täältä olen kaikenlaista hyvälaatuista purkuosaa tilannut: http://www.quattro-zentrale.com/shop/

              Umpioissa ei vaan ole ollut hyvälaatuista paria varastossa yhtäaikaa.

              Comment


                Eilen ihmettelin miksi asfaltilla on öljylätäkkö ja selkeä vana sen perässä. Paperiin hiukan imeytin ja se oli punaista eli vaihdelaatikosta tullut. Heti tuli mieleen, että tuo laatikon jäähdyttimen pääty on alkanut vuotamaan. Auto ylös ja onni onnettomuudesta öljynkierron alempi liitin ei ollut oikein paikoillaan. Mitä lie huolimattomuutta tehnyt. Putki irti, puhdistus ja uudestaan kiinni. Nyt näyttäisi pitävän.

                Joutui vaan jynssäämään tuon asfaltin öljystä =( pienet jäljet siihen silti jäi.

                Tuota kumi/pusla yms. jumppaa silmällä pitäen valmistelin tuon DB:n. Autossa on orkkis jossa rämisee edelleen se lämpöpelti, samoin se on ajettu toiselta puolelta lyttyyn. Noita kun on jäänyt niin otin yhden ja voisin sen nyt heittää samalla kiinni. Laittelin tuohon laajakaistalle paikan valmiiksi. Nyt vasta tuli mieleen, että miksi en laittanut tuohon RS2 pakosarjaan EGT anturille paikkaa kun se irtaallaan oli =(
                Attached Files

                Comment


                  Nyt on keulan kaikki puslat/kumit vaihdettu. Melkoinen muutos taas. Kone nousi ~2,5cm ylöspäin. Kaikki tärinät yms. katosi sisältä kokonaan ja auto kulkee kuin kiskoilla. Varsinkin apurungon takimmaiset oli melko heikossa hapessa, samoin vaihdelaatikon kumit. Moottorin tukikumit oli päällisinpuolin ihan ok näköiset, mutta jo pöydällä noissa oli yli sentin korkoero. Painuneet melko lailla kasaan.

                  Tuota tärinää joskus mietinkin, kun vertasin tuohon toiseen Urssiin. Mietin, että tärinä johtui tuosta tasapainotuksen puutteesta, mutta nyt tuokin on samanlainen.

                  Vakaajan uretaanit oli ns. umpinaiset eli niitä ei oltu halkaistu kuten yleensä. En tiedä kuuluuko ne halkaista, mutta itse en moista tehnyt vaan vedin ne päälle väkisin. Hirveä homma.

                  Niin se alkuperäinen ongelma (vikinä). Se ei kadonnut vaan se jopa paheni...ihan hirveä meteli. Joku suojapelti yms. ottaa kiinni nyt vielä pahemmin. En ehtinyt yhtään tuota tutkailla, kun piti palata Ouluun. Nostin nyt auton ylös tallissa ja täytyy odotella kunnes paikat jäähtyy niin uskaltaa alkaa vääntelemään paikkoja.

                  Laitoin tuon toisen DP:n paikoilleen. Loppui sekin räminä autossa, vanhassa kun oli se pelti ihan irti ja rämisi ikävästi tietyilla kierroksilla.

                  Edit. Korjattu, ei tarvinnut mennä kuin auton alapuolelle ja hiukan kuulostella. Vaihdelaatikon perä otti kiinni suojapeltiin. Tätä ihmettelin ja sitten aloin katsomaan tarkemmin niin huomasin, että koko moottori/vaihdelaatikko paketti on hiukan vinossa. Mulla oli kokonaan tuo irti ja joku käpy käynyt paikalleen laittaessa niin oli menny vinoon. Avasin vaihdelaatikon ja koneen kiinnikkeet ja hiukan kangella avitin suorempaan niin tuo oikein haki itsensä oikealle paikalle. Nyt ei kuulu ylimääräisiä ääniä mistään =) Tuo on niin pitkä paketti, että jos kone on hiukankaan vinossa niin vaihdelaatikon päässä on jo iso poikkeama.
                  Viimeksi muokannut Jari74; 14.8.2016, 18:56.

                  Comment


                    AK:n vakaajan puslat on umpinaiseksi valettu, saa halkaista jos tahtoo mutta menee paikalleen väkivalloinkin.

                    Comment


                      Jeps, oli melko hankala saada noita paikoilleen ilman halkaisua. Tuli kyllä hyvä. Ensi viikonloppuna otan tuon perän käsittelyyn eli romut kokonaan pois ja hiukan uusia osia (stefat, öljyt yms.) Alkaa auto olla sitten kohtuullisessa käyttökunnossa.

                      Comment


                        Vein auton aamulla lasiliikkeeseen tuulilasin vaihtoa varten. Ei tuossa mitään, mutta tuo meidän A3 säikäytti pahasti (piti mennä kahdella autolla että pääsi sieltä poiskin)

                        Emäntä on jo monena aamuna sanonut, että tuo A3 pitää outoa ääntä käynnistettäessä aamuisin. Tänään sitten laitoin käyntiin niin tuntui, että koneesta tulee joku ulos..ihan hirveä kilinä/kolina (sellainen metallinen). Sammutin äkkiä ja konepelti auki. Mitään ei näkynyt ja kokeilin uudestaan, sama homma. Ääntä kesti sellainen ~10s ja katosi yhtäkkiä ja auto kävi ihan normaalisti. Menikö tuosta nyt sitten se kuuluisa jakoketju? Nyt lämpimänä tuota ääntä ei tule. Jos tuo ääni on jo kuulunut useampana aamuna niin on sieltä joku rikki ja pahasti.

                        Takuut yms. kunnossa niin ei muuta kuin huoltoon.

                        Comment


                          Kyllä se jakopäähuollolta kuulostaisi, ainakin näin etänä.

                          Comment


                          • Joko jakopää menossa, tai vaihtoehtoisesti öljynsuodatin laskee tyhjäksi jostain syystä? Öljyjä hiljattain vaihdettu?

                            Comment


                              Öljyt vaihdatin joku kuukausi sitten marmorilla ja siihen laitettiin tuollainen takaiskullinen suodatin. Se nimittäin puuttui ja tuo piti pientä rohinaa silloin kylmänä käynnistettäessä (korjautui sillä).

                              Tuo ääni on ihan toistaluokkaa, raaka metallinen ääni. Huomenna vien huoltoon ja saa olla yön yli siellä ja aamulla sitten kokeilevat. Tuolla alkaa olla sopivasti ikääkin ja emännän kanssa juteltiin, että josko vaihtaisi uuteen samanlaiseen tai kenties jopa Q2:een. Emäntä kun ei halua yhtään isompaa ja bensaakaan ei saisi viedä kuin nimeksi. Pörhöllä olisi yksi sedan A3 1.8tfsi quattro sopivilla kilometreillä vaihtoautona, mutta pitäisi kuulemma olla Sportback mallinen (farmari).

                              Kävin hakemassa Urssin kotiin. Iso muutos taas. Tuntuu ettei edessä olisi lasia lainkaan. Ei tuota tajunnutkaan kuinka huono se alkuperäinen lasi oikein oli. Lähti kuulemma helposti irti tiivisteineen pellistä ja joutuivat uudelleen primeroimaan, kun ei jäänyt vanhaa tiivistettä pohjaksi. Pelti oli tervettä ja ruostetta ei ollenkaan, hyvä niin.

                              Nyt tuolla on mukava ajella, ei tärise, kitise ja uloskin näkee =) Tuon tärinän puuttumisen hoksaa aina kun lähtee ajamaan. Tuo oli kyllä iso muutos vaikka ei se mikään zetori ennenkään ollut.

                              Comment


                                Eikös Jari nyt olisi hyvä syy päivittää A3 uuteen faceliftattuun A3 e-troniin? :)

                                Comment


                                  Liian kallis :-( 44t€ on ihan liikaa moisesta kiposta. Ei saa matikkaa toimimaan millään lailla. Jos ostaa uuden normi A3 Sedan quattron hyvillä varusteilla niin jää vielä 4t bensarahaa eli meidän 3:n vuoden ajot.

                                  Comment


                                    Kolmonen takaisin taas remontin jälkeen, vaihtoivat siihen ketjun, kiristimen yms. ja ääni katosi. Ei enää rohise kylmänäkään. En tiedä onko se kuvitelmaa vai ei, mutta auto tuntuu hiukan ripeämmältäkin. Varsinkin risteyksistä lähtiessä auto ei enää niin "emmi". Välillä tuntui kun koetti lähteä hiukan rivakammin liikkeelle, että auto puutuisi hetkeksi. Nyt tätä ominaisuutta ei enää ole.

                                    Piti nyt viikonloppuna mennä toiselle tallille ropaamaan tuota sedania, mutta sää näyttää siltä ettei jaksa lähteä. Pitäisi ottaa peräpään hilut pois ja se on helpompi tehdä pukeilla (jotka ulkona). Autoon tuli nyt yksi uusi vikakin. Mittariston ajotietokone hourailee kylmänä eli näyttöön tulee vain viivoja. Tuon lisäksi kulutustieto ja keskinopeus ei toimi. Lämpimänä taas toimii eli taitaa olla mittariston juotosten läpikäymisen paikka.

                                    Sain autosta myös etulevyt kieroksi. Vedin liinat kiinni mökille mennessä (poro tuli eteen). Auto kyllä pysähtyi hyvin ja ei osunut, mutta levyt meni kieroksi. Nuo on mitkä lie tekeleet (tuli eräiden HP2 settien mukana) ja täytyy nyt laitella jotain laadukkaampaa alle (tosin sekin taitaa olla tuurissa kiinni mitä nykyään saa). Blackdiamond levyjä olen tässä nyt katsellut, onko noista kokemusta?

                                    Comment


                                    • Mittaristo: Minulla toimi Urssin mittari kylmänä, lämmetessään alkoi aina hourimaan. Irroittelin kaikki liittimet mitä näkyvillä oli ja ruiskutin elektroniikka-sprayta (liquymoly). Siitä lähtien toiminut moitteetta ja ei tarvinnut tinakolvia. Kokeile ennen kuin menet syvemmälle.

                                      Ylipäätään tuolla olen korjannut kymmeniä vanhojen autojen sähköhäiriöitä, liitosten hapettuminen on ihan todellisuutta 20+ vuodessa. Tätä nykyä käyn kaikki läpi aina kun käteen sattuu ja ilman käsittelyä en laita mitään kiinni.

                                      Comment


                                        ATE:n levyihin olen ollut tyytyväinen, laatu vs. hinta mielestäni hyvä. Eivätkä ole aamulla ruosteessa jos on yöllä satanut :)
                                        http://www.ebay.de/itm/2x-ATE-Bremss...QAAOSw-KFXfISR

                                        Comment


                                          Ei tosiaan pahan hintaiset. Voisi kokeilla

                                          Comment


                                            Tuota mittaristoa tarkastelin ja tosiaan nuo liittimet on melko karun näköisiä. Pitää käydä hakemassa hiukan puhdistuainetta. Nyt kun on taas pimeää iltaisin niin huomasin kuinka osa mittaristojen taustojen pinnoista on lähtenyt irti(noista numeroista). Pitäisi jostain siis hommata uudet taustat. Juttelin Puolan poikien kanssa ja ne aikoivat väsätä uudet pohjat ja sain juuri koeversion miltä ne näyttäisi. Saapa nähdä minkälainen on lopputulos. Laitetaan noista sitten juttua myöhemmin.

                                            Sedanilla en ole nyt ajanut hetkeen, koetan saada kilometrejä vanhukseen. Seisominen ei ole hyvästä ja nyt kun tuolla on ajanut taas muutaman kilometrin niin tuntuu että kulku vain paranee. Nyt viikonloppuna vien tuon taas talvisäilytykseen ja katsotaan jos jaksan nostaa tuosta koneen/laatikon pois ja laittaa nuo kunnostetut tilalle. Talvella olisi tarkoitus laittaa tuo alkuperäinen kone kuntoon. Tuolla ei tule varmaankaan ajettua talvella yhtään eli voisi jättää tuon ihan noille sijoilleen halliin, mutta katsotaan nyt. Sen verran puuhastelin Urssin kanssa, että vaihdoin siihen uudet raidetangon päät. Samalla irroittelin toki ne säätöpalikat ja maalasin kaikki osat. Nyt pitäisi jossain vaiheessa kiikuttaa säädettäväksi. Laitoin kuitenkin vanhat renkaat alle ettei nuo uudet kumit turhaan kulu.

                                            Toivottavasti säät suosisi niin voisi viikonloppuna harrastella tuon Urssin perän kanssa. Nosturin puute Oulussa alkaa hankaloittamaan harrastuksia melko paljon eli ostoslistalla on nyt tuollainen saksinostin esim. tätä olen katsellut:

                                            http://www.nettikone.com/jema-autoli...000s-e/1512358

                                            Mietin tuota matalaa pilarinostintakin, mutta lattiaan on hankala propata mitään, kun siinä on sähköinen lämmitys.

                                            Comment


                                              Osaako kukaan kertoa mistä saisi noita pakoputkiston joustoliitoksen jousia?

                                              Comment


                                                Tässä seuraava projekti. Hiukan esimakua tulevasta
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Jari74; 16.9.2016, 07:25.

                                                Comment


                                                  Vähän sumea kuva, mutta ilmeisesti jotain uudemman näköistä mittaristoa?

                                                  Comment


                                                    Pahoittelut kuvan laadusta, tuo kännykkä ei oikein tahdo tarkentua. Vaihdoin hiukan parempaan.

                                                    Tosiaan mulla on tuo mittaristo alkanut nyt "pätkimään" eli ajotietokoneen näyttöön tulee välillä vain viivoja ja tietokoneen kulutus ja keskinopeus ei aina toimi. Lisäksi orkkis tauluista lähtee niiden numeroiden taustaväri irti eli tuo kaipaa hiukan huoltoa.

                                                    Puolasta saa noita mittariston taustoja. Tilasin kaikki uudet hiukan modifioituina, mutta pari juttua meni väärin vaikka tilaus käytiin läpi monesti. Yksi modeista oli tuo S4 merkki kiekkamittariin. Mainitsin useasti, että pitäisi saada se vanhempi S4 logo ja laitoin kuvankin siitä heille. No uudella logolla se tuli silti. Toinen on noiden taustojen väri. Ne on nyt mustat, kun piti olla valkoinen. Tosin nuo on kyllä hyvän näköiset eli koetan ainakin niitä paikoilleen.

                                                    Otan siis mittariston irti ja puran osiin. Juottelen liitokset, putsailen kaikki liitokset yms. ja koetan saada vielä koko komeuden kasaankin =)

                                                    Tänään suuntaan Helsinkiin viikonlopuksi eli menee ensi viikkoon tuon kanssa ropaaminen.

                                                    Edit. Unohtui kysäistä. Olisiko kenelläkään ylimääräisenä Urssin pohjamuovin takapään kiinnitysrautaa? Ihmettelin tässä muutaman päivän, että mikä autossa oikein "räplättää" kun vauhtia tulee yli 60km/h. Otin auton ylös ja huomasin, että pohjamuovi on löysällä. Irroitin sen ja se takapään rauta oli mennyt kahtia eli muovin toinen reuna väpättää vauhdissa ja aiheuttaa ääntä. Saahan tuon helposti väännettyä raudasta, mutta jos nyt jollakulla ylimääräinen ehjä hyllyssä niin voin lunastaa pois.
                                                    Viimeksi muokannut Jari74; 16.9.2016, 08:27.

                                                    Comment


                                                      Minkä niminen firma noita taustoja tekee ja mitä kustantaa?
                                                      Kokeilin ihan vaan tarroja, mutta ei näytä hyvältä kun loistaa taustavalot läpi ihan miten sattuu.
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 18.9.2016, 23:39. Perustelu: Allekirjoutukset turhia.

                                                      Comment


                                                        moman.pl noita tekee. Laatu on hyvää ainakin irrallaan katsottuna. Toiminnasta ei vielä tietoa mitä nyt pöydällä kokeilin.

                                                        Comment


                                                        • Hintakin näytti olevan ihan kohdillaa. Heräsi kyllä ittellekin kiinnostus, ainut vain että vähemmän kokemusta juottamisesta.

                                                          Comment


                                                            Emäntä Levillä viikonlopun niin tuli puuhasteltua hiukan auton kanssa eli vaihdoin eteen uudet levyt (entiset kun meni kieroksi). Tai no kuskinpuoleinen oli kiero, mutta vaihdoin molemmat. Pitää sorvauttaa nuo jossain vaiheessa niin saa kuntoon, nuo on sentään ihan uudet myös.

                                                            Asentelin nuo plasmataustat. Ei ihan heittämällä tehty juttu, joutui modaamaan jonkin verran mittaristoa, että sai kaiken asettumaan kohdalleen. Toinen ikävä seikka on että polttoaine ja vedenlämpötilan taustat on hivenen liian pienet ja taustavalo paistaa läpi. Laitoin reklamaatiota, mutta pikainen fixi noille saattaisi olla laittaa hiukan mattamaalia reunoihin. Sen verran kova homma oli saada nuo paikoilleen niin, että näyttävätkin oikeita lukemia. Tuli jumpattua tuon kanssa useamman kerran.

                                                            Alkuperäiset hehkut on tuolla vielä paikoillaan. Jätin ne ensin pois, mutta sitten huomasin että neulat meni pimeäksi. Laitoin hehkut takaisin niin nyt näkyy nekin hyvin pimeässä. Melko hieno tuosta tuli, mutta hiukan harmittaa tuo musta taustaväri. Kai siihenkin tottuu.

                                                            Kuvissa loistaa tuo punainen valo, se on turvatyynystä (irti). Samalla kun noita taustoja vaihdoin niin purin mittariston kokonaan osiin ja puhdistelin kaikki liitokset yms. Mittaristo toimii nyt täysin.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Kuinkas se ajotietokoneen näytön takana oleva lamppu on. Onko sielä sama kun lämpömittarin tinattava lamppu. Hienolta näyttää mittaristo kyllä oli vaivan väärtti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X