Motonetin kobolttiteriä minäkin käytän, suosittelen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Harrastepeli
Collapse
X
-
Puslajumppa on nyt tehty. Piti huilata päivä, kun takapäätä puuhatessa painoin peukalolla sen puslan keskihylsyn niin kuului vain kova rutina (voimalla tietysti painoin, kun ei jaksanut pihtejä etsiä). Sain takapään tehtyä, mutta seuraavana päivänä peukalo oli turvonnut ja melko arka. Mikä lie ollut, kun vain päivän kesti moinen vaiva.
Etupää onkin huomattavasti helpompi tehdä ja ei tuossa montaa tuntia mennyt. Alusta jämäköityi, mutta ei liiaksi. Vakaajan kumeja en vielä vaihtanut, en keksinyt miten saan avaimen sinne yläpuolelle sillä kone on tiellä. Täytyy vaihtaa nuo samalla kun otan koneen keulilta pois. Nyt kun alusta on äänetön niin sisällä olevat nitinät vaivaa. Hanskalokeri tuntuu rämisevän, täytyy hiukan katsoa saisiko sitä lukitusta säädettyä. Pitää nyt tilata muutama neliö STP vaimennusmattoa ja muutoinkin hiukan äänieristää tuota.
Laitoin tuon UrS6 rungon rullaavaksi ja nyt viikonloppuna pitää kiikuttaa se toiselle tallille täältä Oulusta tilaa viemästä.
Comment
-
-
Katselin, että jos apurunkoa tosiaan laskee niin sinne saisi avaimen. Olin laiska ja en jaksanut alkaa ähertää, kun tuo motti on nyt lähiaikoina poistumassa keulilta muutoinkin.
Spareto pahus ei vastaa enää viesteihin, tilasin tavaraa viikkoja sitten, mutta mitään ei ole tullut. Kuhan nuo saisi niin pääsisi aloittamaan näitä isompia juttuja.
Comment
-
Vuosien mittaan jo oppinut, että työkalujen suhteen ei kannata säästää. Paljon mukavampi puuhastella kun työkalut toimii niin kuin pitää ja ne kestää. Kyllä se ostaessa aina kirpaisee, kun vieressä on samanlainen laite, mutta 3x halvempi. Tosin syyllistyn itse joskus noiden työkalujen väärinkäytöön esim. en käytä voimahylsyjä normihylsyn sijaan ja hylsy menee rikki tai koetan räikällä vääntää väkisin jotain juuttunutta pulttia auki (juuri rikoin yhden Wera:n räikän, kun en jaksanut hakea toista avainta).
Comment
-
Mikään ei vituta enempää silloin, kun joku homma vastustaa valmiiksi ja siihen saumaan hajoaa joku edullisesti ostettu paska työkalu. Koskee muutakin puuhastelua, kuin autoremonttia. Olen yllättänyt itseni useasti ko. tilanteessa. Jos tuossa kohtaa ei ole valmiiksi nautittu asennusolutta, niin silloin joku työkalukauppa saa asiakkaan, joka ei kysy hintaa. Vaihtoehtoisesti jääkaapin ovi narahtaa taas...
Comment
-
Täytyy aikaistaa tuota Servotronicin laittoa. Paskamainen nakki, kun kone paikoillaan, mutta pakko vaihtaa. Vanha on nyt viime päivinä alkanut ääntämään urakalla ja nyt vuotaa nestettä vaihdelaatikon päälle. No onpahan Jussina puuhaa =) Ei tuossa kauaa mene, mutta saa purkaa taas oikein urakalla.
Taidan samalla rytinällä ottaa kojelaudan pois niin saan laitettua Servotronicin johdot nätisti + laittaa tuon vakkarin johdot kulkemaan johtokaukalossa (maton alla) minne ne kuuluukin. Pitää miettiä jos kävisi tyhjennyttämässä tuon ilmastoinnin niin voisi laittaa tuon "uuden" UrS6 kotelon kiinni (+uusi kuristin, vedenerotin, tiivisteet ym.)
Spareto ei vastaa enää mihinkään maileihin yms. yhteydenoto pyyntöihin. Täytyy kohta tehdä rikosilmoitus, että saa PayPal:lta rahat takaisin.
Comment
-
Kysymys, onko kukaan vaihtanut pakosarjaa Urssi ympäristössä (AAN) koneen ollessa paikoillaan? Itse olen aina tehnyt tuon koneen ollessa pois keulilta.
Katselin tuossa setuppia ja kyllä sen pitäisi onnistua. Pelkona on vain että kun alkaa irroittamaan noita >20v vanhoja pakosarjan pultteja/muttereita niin saattaa katketa ja joutua poraushommiin. Tuo ei ole ongelma koneen ollessa irrallaan. Turboja olen vaihtanut useammankin kerran ihan romut paikoillaan, mutta niissäkin tapauksissa on ollu aina tuoreet pultit/mutterit.
Tuossa vain suunnittelen Juhannukseksi jotain pientä puuhaa (ohjausvaihteen vaihdon lisäksi), kun ei tule lähettyä mihinkään. Täällä Oulussa en kehtaa alkaa konetta nostamaan pois keulilta. Lähinnä ihan siksi, että ei ole nosturia koneelle.
Comment
-
Juu kyllä se on tehtävissä, 12mm lenkkejä hakee ja vääntelee/lyhentää sopivan mittasiksi niin pääsee helpommalla. :)
Eikös ne ollu 12mm pakosarjan mutskut? :)
Ja downpipeen tartti tehdä se oma avain.
Comment
-
Kyllä mulla on kaikki uudet pultit/mutterit/tiivisteet pakosarjaan/turboon/DB:n kiinnittämiseen. Huolta aiheuttaa vain noiden pinnapulttien mahdollinen katkeaminen. Noita on mennyt yleensä 1-2kpl aina poikki vanhoja romuja irroittaessa. Helppo vaihtaa, kun kone irrallaan, mutta haasteita saattaa tulla jos joutuu noita poraamaan kone omalla paikallaan. Autoa kun on melko hankala siirtää, kun tuota hommaa on aloittanut.
Täytyy katsoa tuota hammastankoremontin jälkeen ja kokeilla miten nuo lähtee auki. Mun pitäisi vaihtaa myös DP, sillä vanha on lytyssä alhaalta. "Uusi" on tallissa, mutta siihen pitäisi hitsata toinen paikka lambda anturille (laajakaista) ja nekin vehkeet on tuolla toisella tallilla.
Comment
-
Sain hammastangon vaihdettua. Melkoinen homma, mutta on tullut tehtyä noita muutama harjoitukseksi niin meni melko kivuttomasti. Vanha ohjauksen vaimenninpumppu oli aivan horo. Onneksi oli hyllyssä uusi. En saanut autoa ajoon sillä olin katsovinani, että hyllyssä on vihreää kultaa, mutta olikin pahus melkein tyhjä purkki =( Täytyy odotella arkea niin saa kokeilla miltä Servotronic tuntuu.Viimeksi muokannut Jari74; 25.6.2016, 18:40.
Comment
-
-
Auto testattu ja toimivaksi todettu. On nyt äänetön ja ohjaus Servotronic:n ansiosta todella kevyt. Sopii oikeastaan hyvin tuollaiseen automaattivaihteistolla varustettuun malliin. En osaa sanoa paljonko tuolla uudella vaimentimella on merkitystä, mutta auto kulkee paljon vakaammin eli ei hae urissa. Onnistunut remontti siis.
Eipä paljoa muuta ehtinyt nyt Juhannuksena autoa laittaa. Nyt alkaa lomat eli ei hätää sen puoleen. Jos saisi lomien aikaan tehtyä ainakin nämä:
- ilmastointiin suodatin
- RS2 pakosarja, uusi ahdin ja DP
- Takakelkan vaihto vakaajalliseen
- Äänieristys
Sittenhän tuo alkaisi olla kohtuullisessa kunnossa.
Comment
-
Laitoin autoon tuon RVS:n toisen setin. Samalla laitoin RVS:t ohjaustehostimeen ja laatikkoon. Ensi viikon tiistaina on aika ilmastoinnin tyhjennykseen ja toivottavasti huomenna tulisi nuo tilaamani vaimennusmatot niin pääsisi niiden kanssa puuhaamaan.
Tänään autoon tuli omituinen "oire". Kun kääntyy oikealle niin kuuluu samanlainen ääni kun heittäisi vettä kiukaalle ja tuulilasi huurtuu ja kauhea veden lorina kuuluu jostain auton sisältä. Ulkoisesti en löytänyt mitään vikaa, mutta ilmeisesti tuolla on joku reikä tukossa ja ilmastoinnin kondensiovesi ei pääse ulos. Tuo "kiukaan sihinä" ihmetyttää, mihin se vesi oikein menee että moinen ääni kuuluu. No nuo rojut menee nyt ensi viikolla muutoinkin purkuun niin pitää tutkailla asiaa.
Samalla huomasin, että visko on entinen, ei jaksa pyöriä juurikaan. Tuo auto kuumenee mittarin mukaan sinne 95 asteeseen lämpimällä kelillä kun auto seisoo paikoillaan. Tilasin uuden ja samalla vaivalla vaihdan tuonne sen 35810 anturin (100/95) niin jäähdytys toimii paremmin. Sama modi on tuossa "ykkös" Ursissakin.Viimeksi muokannut Jari74; 7.7.2016, 21:58.
Comment
-
Sain avattua tuota hiukan. Oli tosiaan aivan tukossa ja taitaa olla omaa syytäkin. Laitoin tuonne puhdistusaineet joku aika sitten ja ilmeisesti se irroitti niin paljon moskaa, että tuo putki meni tukkoon. En jaksanut tuota sen enempää alkaa rassailemaan, kun "uusi" purkki odottaa jo pöydällä ja tuo on melko vmäinen puhdistaa kunnolla paikoillaan ollessa.
Ei tulleet vaimennusmatot, mutta ajattelin purkaa sisustusta jo valmiiksi niin pääsee sitten heti hommiin. Pitäisi vielä rulla käydä ostamassa (en löytänyt vanhaa mistään). Tuon 35810 anturin laitoin paikoilleen joutessani ja lähtihän se jälkijäähy pyörimään, kun kuumana sammutti auton.
Spareto päivitti viimeinkin tuota mun tilauksen statusta. Noita peräpään stefoja tuntuu olevan melko hankala saada (toimittaja oli jo 2 kertaa pidentänyt toimitusaikaa), varsinkin tuo toinen on kiven alla. Pitää ottaa tarkat mitat ylös kun lopulta saapuvat ja hommata noita tulevaisuuden varalle varastoon muutama ylimääräinen.
Comment
-
Purin tänään autoa sen minkä sai. Ovia en vielä halkaissut niin voi tuolla vielä ajaakin. Varapyörän alle joku on joskus STP:tä jo laittanutkin.
Löysin etuoven sisältä murtuneen rattaan (kuvassa). Osaako joku kertoa mistä tuo oikein on? Ikkuna toimii moitteetta ja mitään paikkaa moiselle on löytänyt mistään. Saattaahan tuo olla jostain sisäpuolelta ja paikka sille löytyy kuhan saa oven halkaistua.
Comment
-
Korjasin tuon oven lukon samalla kun halkaisin oven ja laitoin äänieristettä. Se pieni rulla on sulanut tuonne sisään. Autossa on lämpeävät kahvat ja jostain syytä tuo on saanut liikaa lämpöä. Nyt toimii kaikki lukot. Noita lukko mekanismeja on useampikin hyllyssä niin sai helposti ehjän rattaan.
Sain ovet eristettyä, melkoinen homma purkaa kaikki osiin, että saa kunnolla laitettua tuota mattoa. Takapenkki/luukku on kesken vielä, kun tänään aamulla kävin tyhjentämässä ilmastoinnin ja aloin sen kanssa värkkäämään. Ovista tuli melko raskaat ja ainakin nuo etuovien stopparit on tiukoilla eli ei jaksa pitää ovea kunnolla auki jos auto mäessä. Äänieristyksen vaikutusta en ole vielä päässyt testaamaan sen tarkemmin.
Ei mennyt niin kuin Strömsössä tuo ilmastoinnin huolto, kaikki meni pieleen. Halkaisin tuon ilmastointiyksikön ja vaihdoin siihen R12 kennon. No autossa onkin R134 systeemit joka paikassa. Jouduin halkaisemaan kennon uudelleen ja laittamaan alkuperäisen kennon kiinni. Sain tuon vaihdettua melko kivuttomasti, mutta unohdin, että tuo kuivain on myös mallia R12 eli en saanut sitä vuorostaan paikoilleen. Pitää huomenna koettaa saada sellainen jostain (Motonet yms.). Laitoin vanhan kiinni ettei systeemi suotta kerää kosteutta. Onneksi mulla oli vielä R134 tiivisteitä tuon toisen Urssin remontin/modin jäljiltä eli ei tarvinnut vanhoja laitella takaisin.
Kuristin oli vanhassa kennossa aivan tukossa, ihmeen hyvin tuo ilmastointi silti toimi. Huomenna jatkuu tuon auton äänieristäminen niin saa laitella kasaan.Viimeksi muokannut Jari74; 12.7.2016, 19:13.
Comment
-
Sain auton äänieristettyä, kauhea homma ja pari päivää tuohon meni ja ~6 neliötä vaimennusmattoa (21kg). Eikä tuossa ole kuin ovet/takaluukku ja takapenkin alunen.
Tuli tuo viskokin, pitää huomenna laittaa paikoilleen. Tänään ei enää ehdi, kun on muuta puuhaa. Kuivainta ei löydy Oulusta mistään =( Hirmu helteet päällä tottakai joten kohta käyn heittämässä aineet sisään vanhalla kuivaimella. Ei tuolla pysty ajamaan näillä säillä.
Comment
Comment