Tai sitten vain lyö muutaman kerran taltalla siihen puslan kauluksen alle. Aikaa menee minuutin-kahden luokkaa, kun vanhat romut on irti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Harrastepeli
Collapse
X
-
Itelle ei oo juurikaan sattunu kohdalle sellasia puslia, mitkä olis taltalla lyömällä irronneet. Yleensä aina niin ryydyksissä, että ulkokoolin sahaaminen on ainoa vaihtoehto.
Comment
-
Tosin puslia en oo vaihtanu kun yhteen. :) Enemmän on tullu noiden pikkukoristen puslien kans tapeltua.
Comment
-
Kertokaapas hyvä aine liimajäämien poistoon. Revin tuosta kopasta ne kynnyslistat pois ja nehän on hyvin vahvasti liimattu kaksipuoleisella teipillä. Olen kokeillut tinneria, tärpättiä ja asetonia. Asetoni on ainoa joka edes pehmentää noita liimajäämiä ja ne saa sitten raaputeltua pois. Todella hidasta hommaa, sillä se liima jähmettyy heti kun asetoni haihtuu. Oisko joku muu aine joka olisi tehokkaampi tässä hommassa?
Comment
-
Maalipinnalla ei ole mitään väliä. Tuohan menee maalaukseen anyway. Tässä googlettelin niin 3M:n tuotteita on kehuttu esim.
http://www.lamtekno.fi/shop/product_details.php?p=1887
Kokemuksia?
Comment
-
Olikohan tuo samaa 3M liimanpoisto ainetta jota meillä oli käytössä tässä taannoin. Parempi puolisko käytti sitä ainakin hyvällä menestyksellä puskuriin liimatun lastaussuoja teipin poistoon. Lisäksi tuo aine pehmentää Mastonin dippiä mutta poistamisesta se ei tee helpompaa.
Tuonne hivenen ylempänä käytyyn puslan poisto keskusteluun voisin itse heittää vinkkinä myös pienen kaasutöhön. Juuttuneiden metalien aukaisuun tuon varmaan kaikki tiesi toimivan mutta toimii se myös kumipusliin. Eli polttaa puslan reikäänsä ihan hiilelle ja rapsii jämät moralla pois. Hitaampaa kuin saahaaminen mutta ei väsy kädet.
Comment
-
Omien kokemusten perusteella suosittelisin seuraavia
- Autosmart Tardis (http://www.polishedbliss.co.uk/acata...rt-tardis.html)
- Kent Special Release Agent (http://www.kenteurope.com/en/product...release-agent/)
Noilla on irronnut tähän mennessä kaikki vastaantulleet liimat.
Comment
-
Vieras
-
Kiitoksia vinkeistä, löytyykö tuollaista toffeelaikkaa Motonetista? En haulla ainakaan ihan heti löytänyt. Täällä Oulussa tuo Biltema on kätketty hyvin tehokkaasti tuonne korpeen (Kempeleessä), joten jos muualta saa niin hyvä.
Eilen asentelin koppaan nuo takakaarien levikkeet. Ostin syksyllä kokeeksi Würth:n liimamassaa ja eilen avasin tuubin. Sen koostumus oli jotenkin "erikoinen", en osaa sen tarkemmin kuvailla, sellaista "löysää" tavaraa. Saapa nähdä kuivuuko ja pysyykö tuolla mikään kiinni. Hurjat on lupaukset tuubin kyljessä. Helppo oli ainakin laittaa...ei ollut niin jankkia kuin Sikaflex. Toi Sika on tosin hyväksi todettu ja noita listoja ei tuosta olisi enää koskaan ehjänä irti saanut. Oli vain loppu hyllystä eli päätin kokeilla tuota toista.
Oli jo toiveissa, että olisin saanut auton eilen renkaille. Jäi haaveeksi, kun huomasin ettei mulla ole Oulussa ainuttakaan takaiskaria Urssiin. Toisella tallilla niitä on läjä eli täytyy käydä hakemassa jossain vaiheessa. Ihan sama mitkä tuonne heittää alle...
Edit. Niin unohtui kysyä. Noista levikkeistä. Ne on tiiviisti auton omia kaaria vasten, mutta silti siihen jää sellainen pieni rako/väli/sauma. Olisiko vinkkiä millä aineella tuo kannattaa tasoittaa niin saisi "saumattoman" ratkaisun? Onhan noita tasoitteita pilvin pimein, mutta vinkit tervetulleita. Vai kannattaako tuota tasoittaa ollenkaan, tuleeko myöhemmin murtumia maalipintaan (saumaan) jos tuo kaari esim pääsee liikkumaan (törmäys/pieni kolhu yms.)
Comment
-
Vieras
Eiköhän Motonetista löydy, tuolta se näyttää:
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...x15mm+BGS/3957
Comment
-
Itse en löytänyt toffeeta motonetista tai puuilosta, niin teippasin paperipyyhkeestä tehdyt mytyt tarrajäämien päälle ja kostutin tinnerillä ja menin juomaan kahvit. Sen jälkeen jämät lähti suht helpolla kun muovilastalla tökki ja lopuksi tinneri paperilla pyyhki. Nämä siis malli merkintöjen alla olevista tarroista/liimasta.
Comment
-
Yksi pieni etappi taas saavutettu, Urmas on taas pyörillään. Kuvasta ei paljon näe, mutta koko pohja/alusta on kokonaan käsitelty. Puhallettu/hiottu/puunattu/maalattu/massattu jne. Nyt auto odottaa kuljetusta toiselle tallille jossa siihen vaihdetaan ovet ja valmistellaan maalaria varten. Kyllä tuosta auto vielä tulee.
Mietin tänään, että pidänkö auton 7-paikkaisena. En keksinyt tuolle mitään syytä eli jos jollakulla on tilanpuutetta pienten lasten suhteen niin nyt saisi kohtuullisella vaivalla 2 lisäpaikkaa autoon. Laitan nuo rojut myyntiin. Joutuu hiukan säveltämään jos meinaa muutoksen tehdä sillä kaikki kiinnityspisteitä ei löydy ns. normiautosta. Ei kuitenkaan ihan mahdoton homma.
Joku tarkkasilmäinen saattaa ihmetellä miksi autossa on toisellapuolella V8 mallin raidetanko. No tuon auton toinen orkkis oli niin huonossa kunnossa, että ehdin heittämään kierrätykseen eli otin tuosta V8 kopasta niin pystyy autoa liikuttamaan niin ettei renkaat sojota minne sattuu.
Comment
Comment