Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Suosittelen lasimurskapuhallusta. Lähtee ruosteet hyvin mutta on kohtuu hellävarainen itse materiaalille. Alumiiniinkin tulee nätti mattapinta.

    Comment


      Mä en yhtäkkiä löytänyt Oulusta ketään joka olisi lasilla puhaltanut =( No ei noissa satuloissa niin paljoa vaivaa ole ettei jaksaisi raaputella (nimimerkillä ranteet kipeänä =)

      Tuosta Dremel 8200:sta. Kätevä siinä mielessä, että se on johdoton, mutta akut ei kestä pitkään yhtäjatkoista puuhastelua eli esim. noiden satuloiden hierominen on melko v...stä, kun 2 akkua ei riitä kuin max 30min sessioon. Sitten pitää ladata ~1h ja taas mennään. Lisäksi epäilyttää tuon pölynkesto. Nopeudensäädin on täysin avonainen ja mitä tuossa katselin niin se on jo täynnä hienoa ruoste- yms. pölyä. Toimii kuitenkin. Lisäksi tuo on aika möhkö/raskas pidempiaikaiseen työskentelyyn. Muutoin oikein kätevän/voimakkaan oloinen laite. Taidan käydä hakemassa Puuilosta alle 20:n vehkeen ja teen sillä tuollaiset "likaiset" puuhat (useampia noita jo hajottanut). Tein myös sen virheen, että ostin jokun "Platinum edition" mallin ja suurin osa noista tilpehööreistä joita tuli mukana on täysin hyödyttömiä meikäläiselle.

      Osia on nyt tilailtu ympäri maailmaa. Tepolta tulee suurin osa puslista, uudet kynnyslistat ja käsijarruvaijerit. Paikallisesta varaosaputkasta kävin hakemassa Budwegin korjaussarjan noihin satuloihin yms. pientä.

      Saapa nähdä saanko tätä rullaavaksi ennen kuin pitää taas lähteä maailmalle muutamaksi kuukaudeksi. Tarkoitus oli kiikuttaa tuo maalaamoon missä saavat sitten puuhastella tuon kanssa, mutta saattaa loppua aika kesken.

      Comment


        Kertokaapas viisaammat onnistuuko tälläinen case:

        Löysin varastosta aikoinaan ostamani RS2 vauhtipyörän, orkkis ja uusi. En laittanut aikoinaan sitä paikoilleen, kun levy ei mahtunut siihen ja tilasin pikaisesti Tepolta billet tyylisen vauhtiksen ja tuo jäi turhaksi.

        Nyt kun ikää on tullu lisää ja ehkä jonkun verran viisauttakin niin alkoi kiehtoa ajatus tuon vaihtamisesta paikoilleen. Tuohan on paljon mukavampi ajoltaan kuin billet tyylinen. Mikä sitten mietityttää, no aikoinaan kun kone rakennettiin niin tasapainotus tehtiin koko paketin mukaan. Meneekö nyt paletti sekaisin jos heitän tuohon eri vauhtiksen kiinni? Tosin uskoisin, että tuossa vauhtiksessa ei kauheasti ole heittoa ole eli ei pitäisi tulla kauheasti värinöitä/tärinöitä koneeseen. Korjatkaa jos olen väärässä.

        Laitoin tuon vauhtiksen myyntiin ja jos ei kiinnostusta ole niin taidanpa swapata tuon paikoilleen. Tuon purkin tehot ei niin maata mullistavia ole ettei tuo RS2 vauhtis kestäisi. Laitetaan sitten tuo billet paketti myyntiin jollekin nuorelle kollille joka haluaa terävyyttä kierroksiin ja jaksaa nuo muut "lieveilmiöt" joita kiinteä vauhtis aiheuttaa.

        Niin ja kaiken päälle mieleen on tullut ajatus pienentää rengaskokoa tuosta 18:sta 17:sta tai jopa pienemmäksi (nuo "uudet"jarrut mahdollistaa sen). Kohta alan miettiä ilmeisesti myös noiden madallusjousten vaihtamaista orkkiksiin ;-) No noin pitkällä ei vanhuudenhöperyys kuitenkaan ole...vielä.

        Comment


          Oliko tähän uuteen koppaan jo väri päätettynä? :)

          Comment


          • Miten olis LZ5M? ;)

            Comment


              No värin piti olla jo ns. varma, mutta tämäkin kummittelee mielessä:

              5W5W Mugello Blue Pearl Effect

              Ilmeisesti tämä S3 on tällä värikoodilla...ei paha.

              http://www.nettiauto.com/audi/s3/7132235

              Tuossa kuvassa on Urssi lz5m värissä ei tosiaan paha sekään ja on ollut mielessä pitkään.

              PS. Mistä saisi tuollaisen jarruvalollisen spoikan?
              Attached Files
              Viimeksi muokannut Jari74; 17.4.2015, 17:17.

              Comment


                Toihan on ihan tusinaväri. Suomessa on ainakin 3 AEL-quattroa tolla värillä. :)

                Leikki sikseen, helvetin hieno väri. Ja nuo kuvan vanteet muistuttaa vähän niitä A5:n vanteita, jotka yhteen niistä joskus pulttasin alle. Sopii, muuten.

                Comment


                  Jarruvalollinen spoileri lienee ihan orkkisvaruste riittävän uusissa, eli niissä joissa lisäjarruvalo oli jo pakollinen varuste. Omassakin '97 urssissa on tuollainen.

                  Comment


                    Noup. Jarruvalollisia on myös ilman spoikkaa. Mulla on noita 2kpl UrS6 mallin luukkuja, mutta kummassakaan ei ollut tuota spoikkaa. Jarruvalo on lasin takana. Vuosimallit noissa kutosissa on 95 ja 96. Oisko tuo vakiovaruste + mallissa?

                    Comment


                      Jaa, en käy väittämään vastaan. Onhan se tosiaan voinut olla jonkun varustekoodin takana.

                      Comment


                      • Tuo spoilerissa oleva jarruvalo on 4A9945097.Tavalliseen spoikkaan vaan aukko sille ja jonkinmoinen kiinnitys,jos ei löydy mistään:)

                        Comment


                          No mistäs noita "tavallisia" spoikkia saa :-) kyllähän nuo osat ETKA:sta löytyy, mutta ei niitä saa enää mistään.

                          Comment


                          • Ruottin varaosahaku spoikkaa ja jarruvaloa varaosanumerolla:)

                            Bildelsbasen.se =>295 sek
                            Viimeksi muokannut mikael; 17.4.2015, 22:02.

                            Comment


                              Toi linkin S3 taitaa olla kyl Sepang blue,ainaskin ilmoituksen mukaan.

                              Comment


                                Kysytäänpä täältä. Onko kenellekään vinkkiä missä voisin käydä prässäämässä muutaman puslan paikoilleen noihin alustan osiin? Oulussa siis. Jos prässiä ei saa lainata niin voin toki kiikuttaa osatkin ja teettää homman. Kävin katsomassa jo Puuilosta prässiä, mutta en raaski muutaman puslan takia moista ostaa. Saati siihen päälle vielä sovitteita.

                                Comment


                                • Perinteisesti on laitettu pätkällä kovaa kierretankoa ja sopivalla vastaprikalla ja mutterilla. Pulttipyssy auttaa asiaa.

                                  Comment


                                    Ammattikoulut? Mitä puslia pitäs prässäillä?

                                    Comment


                                      Sain osan vedettyä paikoilleen pulteilla/kierretangoilla ja muttereilla, mutta muutama pistää vastaan sen verran, että tuntuu helpommalta viedä prässiin. En saa vedettyä ihan loppuun asti, kun prikat ym. välikappaleet ottaa jo kiinni toisesta päästä. Varsinkin pusla 4D0511523C tuottaa ongelmia sen rakenteen takia.

                                      Noita alustan osia tuosta "uudesta" rungosta kunnostelen. Puslat yms. uusiksi. Pitäisi saada rullaavaksi tuo kori niin olisi helpompi siirrellä.

                                      Comment


                                        Ison hylsysarjan hylsyt on käteviä tossa hommassa.

                                        Comment


                                          Aivan, mutta kun hyllyssä ei noin isoja ole (raskaankaluston tuunaus ollut aika vähäistä =)

                                          No mä käyn Puuilossa katsomassa jotain sopivaa palikkaa väliin...

                                          Comment


                                            Iso hylsysatsi kannattaa oikeestaan omistaa jo tuon takia lähtökohtaisesti. :) Ei mullakaan paljoa käyttöä sille ole, mutta vitoskoneen kunkkupultin vääntely ja satunnaiset muut kohteet missä tarvitaan miehen kestäviä avaimia. :)

                                            Comment


                                              Eikös sulla hitsivehkeet ole? Joku putkenpätkä ja jos ei oo sopivan kokosta niin rälläkällä ja sähköliimalla sopivaksi. Ja on mulla tässä Herukassa pyöränlaakerin vaihtosarja ja siinä on vaikka minkä näköstä kuppia, niilläkin on tullut puslia vaihdeltua.

                                              Comment


                                                Hitsivehkeet on tuolla "pää" tallilla. Mulla on akuutti tilanpuute Oulussa ja se rajoittaa myös noita työkaluja. Kemppi oli tallissa yli vuoden ja kertaakaan en sitä käyttänyt eli raahasin sen joku aika sitten tuonne toiselle tallille =(

                                                Kävin hakemassa ison hylsyn Puuilosta. Sillä sain paikoilleen, mutta meinasi usko mennä. Kuten kuvasta näkee niin paksukin metallilevy taipui ja meinasi pultti mennä prikasta läpi. Tuo toinen pusla meni hiukan helpommin kun hioin dremelilla huolellisesti aukon puhtaaksi ja kiillotin sitä hiukan.

                                                Nämä puslien yms. vaihto on ihan "turhaa" hommaa. Nämä osat on tästä uudesta ruhosta ja näille ei oikeastaan ole edes mitään tarvetta. Elintenluovuttajassa kun on jo kaikki uusittu/vaihdettu. Tuleepahan varaosia =)
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Juu nuo prikat on yleensä melko valmiita työn jälkeen. Kovasti rasvaa joka väliin niin vähän auttaa.

                                                  Comment


                                                    Tollanen on aika pop noiden puslien ja pyöränlaakereiden kanssa. Onnistuu jopa osat autossa kiinni asentelu jos jaksaa kannatella. Ei tosin kyllä ihan ilmasesta päästä tuokaan laitos.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Ne vanhat puslat kannattaa pitää jemmassa, niistä saa hyviä apuvälineitä seuraavaan puslajumppaan. Itsellä on mersun alapallojen vaihtotyökalusarja, siinä on myös hyviä kuppeja prässikäyttöön.

                                                      Comment


                                                      • Prässin tekee itekki jos on mig-vehkeet. Halvin tynnyritunkki ja i-palkista soveltaen H-prässikopio. Joku 3000kg tunkki riittää pitkälle.

                                                        Comment


                                                          Tuollaisella pikkutunkilla tosiaan saa nuo pienet puslat yms. paikoilleen, mutta jo pois ottaminen tekee tiukkaa. Puhumattakaan isommista hommista kuten esim. pyöränlaakerin vaihto. Siihen ei joskus edes riitä edes 10t prässi.

                                                          Puslat on nyt kaikki vaihdettu. Pitäisi saada vielä takapään apurunko puhalluksesta/maalauksesta niin saisi alkaa laitella ripustuksia paikoilleen ja koppa pesuun...

                                                          Comment


                                                          • Tukivarsista saa yleensä vanhat puslat pois nopeammin poralla ja rautasahalla kuin prässillä. Prässin holkkeja joutuu etsimään ja sovittelemaan moneen kertaan, siinä ajassa olet jo irroittanut sen käsityökaluilla.

                                                            Comment


                                                              Juuri noin irroitin nuo omatkin eli porasin keskiromut pois ja sahaisin rautasahalla renkaan poikki

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X