Suosittelen lasimurskapuhallusta. Lähtee ruosteet hyvin mutta on kohtuu hellävarainen itse materiaalille. Alumiiniinkin tulee nätti mattapinta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Harrastepeli
Collapse
X
-
Mä en yhtäkkiä löytänyt Oulusta ketään joka olisi lasilla puhaltanut =( No ei noissa satuloissa niin paljoa vaivaa ole ettei jaksaisi raaputella (nimimerkillä ranteet kipeänä =)
Tuosta Dremel 8200:sta. Kätevä siinä mielessä, että se on johdoton, mutta akut ei kestä pitkään yhtäjatkoista puuhastelua eli esim. noiden satuloiden hierominen on melko v...stä, kun 2 akkua ei riitä kuin max 30min sessioon. Sitten pitää ladata ~1h ja taas mennään. Lisäksi epäilyttää tuon pölynkesto. Nopeudensäädin on täysin avonainen ja mitä tuossa katselin niin se on jo täynnä hienoa ruoste- yms. pölyä. Toimii kuitenkin. Lisäksi tuo on aika möhkö/raskas pidempiaikaiseen työskentelyyn. Muutoin oikein kätevän/voimakkaan oloinen laite. Taidan käydä hakemassa Puuilosta alle 20:n vehkeen ja teen sillä tuollaiset "likaiset" puuhat (useampia noita jo hajottanut). Tein myös sen virheen, että ostin jokun "Platinum edition" mallin ja suurin osa noista tilpehööreistä joita tuli mukana on täysin hyödyttömiä meikäläiselle.
Osia on nyt tilailtu ympäri maailmaa. Tepolta tulee suurin osa puslista, uudet kynnyslistat ja käsijarruvaijerit. Paikallisesta varaosaputkasta kävin hakemassa Budwegin korjaussarjan noihin satuloihin yms. pientä.
Saapa nähdä saanko tätä rullaavaksi ennen kuin pitää taas lähteä maailmalle muutamaksi kuukaudeksi. Tarkoitus oli kiikuttaa tuo maalaamoon missä saavat sitten puuhastella tuon kanssa, mutta saattaa loppua aika kesken.
Comment
-
Kertokaapas viisaammat onnistuuko tälläinen case:
Löysin varastosta aikoinaan ostamani RS2 vauhtipyörän, orkkis ja uusi. En laittanut aikoinaan sitä paikoilleen, kun levy ei mahtunut siihen ja tilasin pikaisesti Tepolta billet tyylisen vauhtiksen ja tuo jäi turhaksi.
Nyt kun ikää on tullu lisää ja ehkä jonkun verran viisauttakin niin alkoi kiehtoa ajatus tuon vaihtamisesta paikoilleen. Tuohan on paljon mukavampi ajoltaan kuin billet tyylinen. Mikä sitten mietityttää, no aikoinaan kun kone rakennettiin niin tasapainotus tehtiin koko paketin mukaan. Meneekö nyt paletti sekaisin jos heitän tuohon eri vauhtiksen kiinni? Tosin uskoisin, että tuossa vauhtiksessa ei kauheasti ole heittoa ole eli ei pitäisi tulla kauheasti värinöitä/tärinöitä koneeseen. Korjatkaa jos olen väärässä.
Laitoin tuon vauhtiksen myyntiin ja jos ei kiinnostusta ole niin taidanpa swapata tuon paikoilleen. Tuon purkin tehot ei niin maata mullistavia ole ettei tuo RS2 vauhtis kestäisi. Laitetaan sitten tuo billet paketti myyntiin jollekin nuorelle kollille joka haluaa terävyyttä kierroksiin ja jaksaa nuo muut "lieveilmiöt" joita kiinteä vauhtis aiheuttaa.
Niin ja kaiken päälle mieleen on tullut ajatus pienentää rengaskokoa tuosta 18:sta 17:sta tai jopa pienemmäksi (nuo "uudet"jarrut mahdollistaa sen). Kohta alan miettiä ilmeisesti myös noiden madallusjousten vaihtamaista orkkiksiin ;-) No noin pitkällä ei vanhuudenhöperyys kuitenkaan ole...vielä.
Comment
-
No värin piti olla jo ns. varma, mutta tämäkin kummittelee mielessä:
5W5W Mugello Blue Pearl Effect
Ilmeisesti tämä S3 on tällä värikoodilla...ei paha.
http://www.nettiauto.com/audi/s3/7132235
Tuossa kuvassa on Urssi lz5m värissä ei tosiaan paha sekään ja on ollut mielessä pitkään.
PS. Mistä saisi tuollaisen jarruvalollisen spoikan?Viimeksi muokannut Jari74; 17.4.2015, 17:17.
Comment
-
Toihan on ihan tusinaväri. Suomessa on ainakin 3 AEL-quattroa tolla värillä. :)
Leikki sikseen, helvetin hieno väri. Ja nuo kuvan vanteet muistuttaa vähän niitä A5:n vanteita, jotka yhteen niistä joskus pulttasin alle. Sopii, muuten.
Comment
-
Kysytäänpä täältä. Onko kenellekään vinkkiä missä voisin käydä prässäämässä muutaman puslan paikoilleen noihin alustan osiin? Oulussa siis. Jos prässiä ei saa lainata niin voin toki kiikuttaa osatkin ja teettää homman. Kävin katsomassa jo Puuilosta prässiä, mutta en raaski muutaman puslan takia moista ostaa. Saati siihen päälle vielä sovitteita.
Comment
-
Sain osan vedettyä paikoilleen pulteilla/kierretangoilla ja muttereilla, mutta muutama pistää vastaan sen verran, että tuntuu helpommalta viedä prässiin. En saa vedettyä ihan loppuun asti, kun prikat ym. välikappaleet ottaa jo kiinni toisesta päästä. Varsinkin pusla 4D0511523C tuottaa ongelmia sen rakenteen takia.
Noita alustan osia tuosta "uudesta" rungosta kunnostelen. Puslat yms. uusiksi. Pitäisi saada rullaavaksi tuo kori niin olisi helpompi siirrellä.
Comment
-
-
Iso hylsysatsi kannattaa oikeestaan omistaa jo tuon takia lähtökohtaisesti. :) Ei mullakaan paljoa käyttöä sille ole, mutta vitoskoneen kunkkupultin vääntely ja satunnaiset muut kohteet missä tarvitaan miehen kestäviä avaimia. :)
Comment
-
Hitsivehkeet on tuolla "pää" tallilla. Mulla on akuutti tilanpuute Oulussa ja se rajoittaa myös noita työkaluja. Kemppi oli tallissa yli vuoden ja kertaakaan en sitä käyttänyt eli raahasin sen joku aika sitten tuonne toiselle tallille =(
Kävin hakemassa ison hylsyn Puuilosta. Sillä sain paikoilleen, mutta meinasi usko mennä. Kuten kuvasta näkee niin paksukin metallilevy taipui ja meinasi pultti mennä prikasta läpi. Tuo toinen pusla meni hiukan helpommin kun hioin dremelilla huolellisesti aukon puhtaaksi ja kiillotin sitä hiukan.
Nämä puslien yms. vaihto on ihan "turhaa" hommaa. Nämä osat on tästä uudesta ruhosta ja näille ei oikeastaan ole edes mitään tarvetta. Elintenluovuttajassa kun on jo kaikki uusittu/vaihdettu. Tuleepahan varaosia =)
Comment
-
Tuollaisella pikkutunkilla tosiaan saa nuo pienet puslat yms. paikoilleen, mutta jo pois ottaminen tekee tiukkaa. Puhumattakaan isommista hommista kuten esim. pyöränlaakerin vaihto. Siihen ei joskus edes riitä edes 10t prässi.
Puslat on nyt kaikki vaihdettu. Pitäisi saada vielä takapään apurunko puhalluksesta/maalauksesta niin saisi alkaa laitella ripustuksia paikoilleen ja koppa pesuun...
Comment
Comment