Löytyykö luottoa? Ettei turbot mee yms. :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Harrastepeli
Collapse
X
-
No nyt menee OT:ksi kun väärästä autosta puhutaan, mutta ei tuo mulle ns. pyhä lehmä ole, kyllä tuota saa ajaa muutkin =) Se on nyt tuolla bensan perusohjelmalla eli suurimmat menohalut on kuristettu. Itseasiassa kysyin jo Janilta olisiko sillä tiedossa ketään sukulaista/kaveria joka olisi Oulusta sinne päin menossa lähiaikoina, mutta heikolta vaikutti silläkin rintamalla. Jos nyt joku clubilainen on tuonne Tornioon menossa esim. Ikeaan lähiaikoina niin kyllä tuon saa sinne roudata =) Pitää vain sopia Janin kanssa milloin se on maisemissa vastaanoottamassa autoa. Privalla saa yhteyksiä jos auton kuskaus innostaa...
Comment
-
Ei nuo ole rotorit. Rundo wh16 18" kokoisena. Replikat tietyllä tapaa mutta oikeastaan ainoaa samaa on noissa puolissa äkkiseltään, mutta jos rotoria tsekkaat tarkemmin niin löytyy aika monesta kohdasta eroavaisuuksia. Rotoreitahan ei saa 'virallisina' replikoinakaan 18 tuumaisina. 19" koosta alkaen alkaa ns. viralliset rotor replikatkin.
Comment
-
Onko nuo mitkään replikat? Kuhan muistuttavat etäisesti jotain suosittua mallia =) Samapa tuo mulle, ihan siistit näin väliaikaiseen käyttöön.
Laitoin vanhuksen katsastus kuntoon eli vaihdoin xenonit normi hehkuihin. Ei tuossa pitäisi muuta olla. Tarkastin kaikki nesteet yms. ja laitoin uudet pyyhkijän sulat. Edelliset oli varmaan kuntonsa puolesta uutta vastaavat (ei juuri käytetty), mutta olihan noilla jo ikää ja ne vaihtotarpeen ilmaisimet killotti ikävästi silmään. Huomenna sitten päästötesteihin ja renkaiden suuntaukseen niin alkaisi auto olla katsastukseen valmis.
Comment
-
No niin auto katsastettu moitteitta, päinvastoin. Kävin päästölapun hakemassa erikseen ja sai taas lämmitellä jonkin tovin, mutta oli ok lopulta.
Tai kyllähän tuo moitteita sai. Katsastusmies sanoi, että kovin on tehottoman oloinen ja tuo pitää paikkansa. Tuota ei ole vieläkään säädetty kuntoon =( Nyt on pakko ottaa tuo työnalle..
Koetin myös vikakoodeja lukea. Mikään muu ei vastaa VCDS:lle kuin ilmastointi. Samoin huomasin, että vakkari on mykkä, servotronic pätkii (nämä 2 saa muuten nopeussignaalin samasta paikasta, liitos saattaa olla löysällä), takalasin pyyhin ei toimi kuin joskus ja "emergency" pissapoika ei toimi. Eli kenties viiksivikaa tai sitten jokku jyrsijä on käynyt napsimassa muutaman johdon poikki. Tänään otan nuo sähköhommat työn alle.
Comment
-
No niin, viat korjattu. Tosin tuon "emergency" pissapojan kanssa meni pidempään, kun en heti hoksannut, että siitä on tuo pumppu juminut. Pitää tilata uusi.
Tuo VCDS yhteys Motronic:iin oli hiukan mysteeri. Mittasin K ja L väylät ja ne oli kunnossa ja sitten ihan piruuttani kokeilin vanhempaa versiota tuosta Ross-Tech:n softasta (saattui olemaan autotalli koneessa) ja se toimi hyvin. Uudempi ei silti saanut yhteyttä. Poistin softan ja asensin uudelleen ja hyvin toimii. Mikä lie ollut tuossa.
Comment
-
Testasin eilen tuota uudempaa UrS6 mittaristoa. Toimii täydellisesti, mutta tuon asentaminen UrS4:een ei tunnu enää ollenkaan niin mielekkäältä. Tuota mittaristoa joutuisi muokkaamaan jonkin verran, että se kelpaisi. Uudemmasta puuttuu ahto- ja öljynpaine informaatio. Mitä järkeä on ollut vaihtaa nuo kulutuslukemiin ja jännite infoon? Tuon öljynpaineen saan helposti vaihdettua, koska koko lisämittaristo moduuli on helppo vaihtaa, mutta tuon ahtopaineen saaminen saattaa tuoda hiukan mutkia matkaan, koska se näkyy tuossa ajotietokoneen näytöllä. Helpompi olisi toki asentaa erillinen mittari...
Noiden lisäksi joutuisin vaihtamaan kiekkamittarin etulevyn, siinä kun on tuo UrS4/UrS6 teksti. Täytyy zoomailla tuota jossain vaiheessa...
Comment
-
No niinpä tietysti, ei taas ajatus kulkenut ollenkaan. Tuolla varastossa se auto edelleen seisoo ja silti ei tullut mieleen =)
Täytyy ottaa jossain vaiheessa työnalle tuo mittaristo ja koettaa rakentaa joku soiva kompromissi. Erillinen ahtopainemittari ei ole huono ajatus. Oisiko jollakulla tietoa löytyyko mistään yhdistelmä mittaria jossa olisi esim. EGT, AFR ja ahtopaineen samassa? Mullahan on tuossa VEMS joka näyttää 2 ensimmäistä, mutta ahtopainetta siihen ei saa.
Vai haluaisiko joku vaihtaa UrS6 V8 mittariston turbolla varustettuun =)
Edit. Tuo PLX DM-6 saattaisi sopivilla antureilla ajaa asiansa. Pitääpä zoomailla lisää...
Comment
-
Tänään reissun päälle vanhuksella. Saapahan kunnolla liikuntaa kun käydään Vantaalla mutka. Ajattelin kerrankin kokeilla noita tarvikeosia autossa. Tuo pissapojan pumppu maksaa marmorilla melkein satasen ja Motonetissa 9,90 euroa, joten kiusaus oli melkoinen. No juuh, toimiihan tuo, mutta tehoja on vajaa kolmannes alkuperäisestä. Hyvä kun lasille asti vesi lentää ja vauhdissa vesi ei edes yllä kuin lasin alareunaan. No sitä saa mitä tilaa...pysytään orkkisosissa. Tuo ei onneksi ole kriittinen osa, sillä normaali pissis toimii oikein hyvin.
Raitisilmasuodatinta on muuten melko hankala löytää tuohon autoon. Ei löytynyt Puuilosta/Motonetista sopivan kokoista ja marmorikin tarjosi vääränmallista. Meinasivat jo, että autossa on joku Divian jälkiasennettu ja että siihen ei löydy suodatinta, mutta tuossa on komeat rinkulat ja varaosanumerokin höyrystimen kyljessä niin ihan orkkis tuo on. Sitten katsottiin tuon höyrystimen varaosanumerolla niin jopas alkoi löytyä sopivaa suodatinta. Jostain kumman syystä marmorinkaan varaosaluettelo ei tuota suoraan tunne. Eihän noita suomessa ollut ainuttakaan eli tilaukseen meni. Melko harvinainen osa tuokin. Noita ei ole suomessa kovinkaan monessa autossa kuulemma ja jos on niin ne on erimallisia. En nyt muista mistä autosta Terho on nuo systeemit purkanut aikoinaan. Mullahan oli vain manuaalinen ilmastointi jonka swappasin automaattiseen joku vuosi sitten.
Comment
-
Eiköhän ne raitisilmapömpelit ole S6-mallista, kun A6/S6 ilmastoidussa tuo on käsittääkseni ihan vakiovaruste. Ainakin omassa dieselissäni oli. Ja siihen sai sen suodattimenkin ihan jostain tarvikeliikkeestä sen kummemmin kyselemättä.
Comment
-
Ei ole kaikissa malleissa vakiona (edes ässissä). Tuon lisäksi se suodatin mitä noihin tarjotaan ei tuohon malliin edes käy. Se on leveämpi ja ohuempi mitä tuossa Marmorin mukaan kuuluisi olla. Jokainen voi helposti tarkastaa onko autossa suodatinta vai ei. Poistaa sen "sadesuojan" ja ilmastoinnin höyrystimen takaosassa on noin 4cm paksu suojapeite 3:lla pultilla kiinni. Jotta tuon saa auki niin on poistettava pyyhkijät ja sen jälkeen ne pellit/muovit ympäriltä.
Tässä kuva höyrystimestä ja suodattimen paikasta:
Suodatin
Tässä suodatin kun aikoinaan Terholta osat hain =) Tuskin koskaan vahdettu:
SuodatinViimeksi muokannut Jari74; 18.4.2014, 13:07.
Comment
-
Testataan junaverkkoa =) Tuli tosiaan käytyä Pääsiäisen reissu tällä vanhuksella. Hyvin toimi koko matkan. Kulutus oli vain melko isohko, tasaista matka-ajoa kuormalla niin ei alle 10l mennyt. No tuo olikin jo tiedossa. Nyt kun ajoin Lappeenrantaan niin pääsin tyhjällä autolla 9,5l lukemiin eli ei mikään kaikkein taloudellisin vehje ja varsinkaan, kun sitä tehoa ei ole nimeksikään.
No jos Porkkis saisi kutiteltua tuosta nyt hiukan enemmän ulos =) On jo aikakin saada vanhus säätöihinsä. Monta vuotta se on odotellut jo vuoroaan.
Tuossa 10km ennen Jämiä jouduin tekemään tiukan jarrutuksen. Joku eläin meinasi tulla eteen (kaiketi Jänis) ja tuon jarrutuksen jälkeen alkoi ratti täristämään pahasti. Tärinä on voimakasta 95-110km/h vauhdissa ja tuntuu ratissa hyvin kun jarruttaa. Oisiko nuo K-Sportin levyt muka menneet kieroksi yhdessä kovassa jarrutuksessa (renkaat ei lukkiutuneet)? Nuo on vielä ns. kelluvat levyt eli tärinää ei pitäisi noissa kauheasti olla muutoinkaan. Täytyy tutkia tuota kuhan saan auton joskus takaisin. Pepusta ovat jos meni levyt mutkalle noin pienestä. Mä olen rehellisesti sanottuna muutoinkin "tuskastunut" noihin jarruihin. Ne on niin saamarin isot eli vanteiden hankinta on hankalaa (min. 18"). Hyllyssä on B5 S4 HP2:t eli saatanpa harkita jarrujen pienentämistä, kerrankin näin päin.
No nyt on molemmat autot taas maailmalla. Tulee nämä julkiset ajoneuvot tutuiksi =)
Comment
-
Jeps, noihin aikoihin pyyhkäisin Siilinjärven/Kuopion ohi. On melkoisen v..mäinen tuo 5:s tie Mikkeliin asti. Niitä kameratolppia on pilvin pimein =( 2 kertaa välähti, mutta Navin mukaan nopeutta oli juuri ja juuri laillisen yli, herkälle on säätäneet.Viimeksi muokannut Jari74; 23.4.2014, 19:55.
Comment
-
UrS4 ei taida olla ollut tehtaalta lähtiessään automaatti-ilmastoinnilla + raikkarilla?
Tähän Jarinkin projektiin taisi olla ilmastointi jälkikäteen korvattu automaatti-ilmastoinnilla joka on mallia A6/S6?
UrS6 automaatti-ilmastoinnin raikkari on paperinen: 4A1 820 367.
Kyseisen suodattimen mitat ovat luokkaa: 345-350x215x20.
Saatavilla myös esim. Boschin 1 987 432 333, joka on aktiivihiiliversio..Viimeksi muokannut cRN; 24.4.2014, 23:33.
Comment
-
Juuri tuo on oikea osanumero. Kaikki kirjat yms. noissa varaosaliikkeissä antaa kuitenkin erilaisen suodattimen, tässä erot:
Suodatin
Tuota vasemmanpuoleista tarjotaan myös UrS6 malliin AAN koneelle. Tuo suodatin on nimittäin ostettu 1996 A6 S4 2.2t AAN quattro spekseillä (M Filter catalookista katsottu). Tuo automaatti-ilmastointi on kyseisestä laitteesta peräisin, joten oletin, että oikea osa tulisi noilla tiedoilla...
Comment
-
Porkkis tuossa laitteli kuvaa säätämisestä. Oli kuulemma melko pahasti poskellaan. Mielenkiinnolla odottelen auton hakua, mahtaa olla ihan eri peli ajella =)
Posti toi myös tällaisen paketin. Pääsee jynssäämään laseja oikein urakalla. Pahin on tuo takalasi joka on melko karun näköinen. Haluan pitää tuon orkkis lasin, kun siinä on tuo quattro teksti lämmityslangoilla tehtynä ja se jopa toimii. Sivulaseissa on ne normi viirut mitä niihin tulee, kun noita on vuosien mittaan nostettu/laskettu. Otan lasit kokonaan autosta pois niin on parempi työstää. Saapa nähdä mitä tuosta tulee.
Comment
-
Tässä ajanratoksi aloin kunnostamaan noita nurkissa pyörineitä HP2:ia (kotoisin B5 S4 mallista). Ajatuksena oli, että jos kokeilisin noita tässä vanhuksessa noiden K-Sporttien sijaan (renkaiden/vanteiden hankinta helpottuisi). Jos en laita alle niin myyn pois kunnostettuina.
Purkaminen meni rutiinilla vaikka nuo oli totaalisen jumissa kaikilta osin. Osat hion/puhdistelin ja uitin sitruunahapossa (valurautaiset osat) ja nyt niissä on pohjamaali pinnassa. Saavat kuivua rauhassa sillä aikaa, kun hommaan noihin korjaussarjat.
Peruskumithan noihin saa helposti, mutta tuo Lucas 32326462 kumi on hankala/mahdoton löytää. Noissa mun satuloissa kumpikin on tietysti rikki. Moni on heittänyt nuo vanhat satulat nurkkaan juuri tuosta syystä kun niihin ei saa tuota kumia. Itse ajattelin kokeilla maailmalta saatua vinkkiä eli UFO jarrujen korjaussarjasta saa melkein samanlaisen kumin joka istuu tuohon. Kalliiksi tulee kun joutuu yhdistämään 2 erilaista korjaussarjaa, mutta minkäs teet. Vinkkejä otetaan vastaan jos joku on löytänyt paikan josta noita kumeja saisi?
Comment
-
Ei se nyt vielä niin radikaalisti muuttunut nokkia kääntelemällä, kun bitteihin ei ole vielä koskettu.
Tehdäänkö mahdottomasta mahdollista:
http://www.passatplus.de/umbauten/br...weg-204324.jpg
Comment
-
Eikö B5 satulat ole alumiiniset? Mulla olis jotenkin sellainen muistikuva että valurautaisten ja kevytmiinisten tiivistesarjassa olisi ollut jotain eroa. Lädettä tälle mutulle en enää löytänyt, jostain britti- tai jenkkiforumilta joskus sen luin.
Comment
-
Jeps, vanhoihin HP2:iin saa korjaussarjoja joka paikasta, mutta nuo B5 versiot on sen verran "harvinaiset" ettei kukaan ole jaksanut nähdä vaivaa korjaussarjan tekoon =(
"Paras" ratkaisu on kuulemma käyttää UFO jarrujen sarjasta tuo kumi...tai siis ainakin paras ratkaisu mitä olen nyt itse löytänyt. Tilailen moiset ja laittelen sitten raporttia.
Comment
Comment