Näyttäis modaamattomalta tolpalta. Ite oon siirtänyt jousilautasia pari senttiä alemmas ja ne näyttävät erilaisilta kun arkiston kuvia ihmettelin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Harrastepeli
Collapse
X
-
Olin viikonlopun tallilla ja aloin vaihtamaan tuota bensapumppua vanhukseen. Kaikki meni siihen asti hyvin kunnes piti alkaa polttoaineletkua liittämään uuteen pumppuun. En löytänyt tuota sopivaa liitintä mistään eli homma jäi kesken
Tätä se teettää kun osia on säilytelty ympäri maata pitkiä aikoja. Pitää poistaa tuosta 044:sta tuo takaiskuventiili ja laittaa normaali letkulähtö. Kehdon laitoin jo tankkiin. Oli muuten v...en homma tyhjentää täysi tankki lappoamalla. Koetin ensin ährätä tuon kanssa niin, että käsi kyynärmyötä bensassa, mutta aika nopsaan tulin siihen tulokseen, että tyhjennettävä on =)
Aloin myös tuon varaosa UrS6:n purkamisen. En ehtinyt tosin paljoakaan saada aikaan, kun poika ajeli mönkkärillä ja veti vauhdista pakin päälle sillä seurauksella, että piti aloittaa mönkkärin purkaminen =( Vaihdelaatikosta on joku ratas ilmeisesti nyt sökö. Kaikki muut vaihteet toimii, mutta pakkia ei tuossa enää ole.
Comment
-
Ja farkussa tuo pumpun vaihto vielä nyt "menettelee", mut useamman sedani C4:n tankkiin kun olen niitä 044:sia työnnelly, niin siinä oppii kyl het kerrasta takakontissa maatessa bensa höyryissä, että ihan turha ainakaan yhtään enempää hommaa vaikeuttaa, sillä että jättäis tankkiin yhtään "liikaa bensaa". :)
Comment
-
Soittelivat L-Weldiltä. Olivat käyneet nuo BBS:t läpi ja tarkistuttivat kustannusarvion. Melko kalliiksi noiden korjaaminen tuli (3 vannetta halki, reunojen tasoitusta/sorvausta yms), mutta onpahan sitten kunnossa. Kuhan saan takaisin talliin niin pitää käydä soodapuhalluksessa ja sitten maali pintaan.
Kuhan saan nuo Riesan tilatut osat niin käyn tekemässä vaihtarit eli tuon tuon vanhuksen takaisin Ouluun. Riesa menee purkuun taas vaihteeksi eli saattaa olla ettei tänä vuonna sille paljoa ajoa enää tule. Täytyy laittaa nuo Urssin tolpat maailmalle niin saa nekin sitten joskus laitettua...
Comment
-
Nyt on pumppu kiinni (044). Nyt kun oli liittimet yms. kunnossa niin ei tuon paikalleen laitossa mitään ihmeellistä ollut. Ainoa mainitsemisen arvoinen asia on, että melkoisen hiljainen tuo pumppu verrattuna alkuperäiseen. Alkuperäisen kuuli hyvin, kun esim. takapenkki oli irrallaan, mutta tuo uusi ei juuri itsestään paljoa meteliä tee.Olikohan sitten tuo alkuperäinen sitten jo elämänsä ehtoo puolella, kun noin paljon äänekkäämpi oli.
Ajoin auton Ouluun ja Riesa jäi telakalle. Otin tuon suosiolla liikenteestä pois, kun näillä rakkineilla ei oikein ehdi ajella. Kuhan talvi tulee niin käydään sitten leikkimässä =) Normaaliajossa tuo Riesa ei niitä kaikkein mukavempia ole.
No Urmas oli kastellut seuraavana aamuna alleen ja meinasi jo hermo mennä, kun kaikki pirssit vuotaa jostain. Jäähdytinnestettä oli siis lattialla reilusti. Tätä ihmettelemään ja kone oli täysin kuiva, samoin pohjamuovin päällä ei ollut tippaakaan ainetta. Tänään kävin viemässä risuja kaatopaikalle Urssilla ja nyt pihalla aloin katselemaan paikkoja ja löytyihän se vuoto eli lämppärille menevän putken päästä tihkui nestettä. Tuo putki on siis se joka päättyy siihen metalliseen putkeen joka kulkee imusarjan alla. Lemmari oli hiukan löysällä, joten kiristin sitä ja katsotaan nyt loppuiko tuo kastelu...
Auton putkisto pitää kummallista "tuhinaa". Tuossahan on Doc-Powerin putkisto ja nyt kuulostaisi siltä, että siellä olisi joku tukos. Oiskohan sieltä lähtenyt villat yms. irti? Pitää laittaa ääninäyte jossain vaiheessa. Vettäkin sieltä tuli melko reilusti, kun nyt sitä käynnistelin pumppuremontin jälkeen. Tuollahan ei ole ajettu aikoihin mitään pidempää pätkää.
Comment
-
Kyllä itselläni 044 paikoilleen laitto nosti äänet ihan toiseen ulottuvuuteen varsinkin auton ulkopuolella, eli kyllä se sun vanha pumppu on sitten pahaa ääntä pitänyt.
Wisa joskus kuunteli omasta autostaan kun jääradalla viereen pysäytti, että mikä tästä nyt on porsimassa... Totesin, että ei tule sun autosta, se on vaan mun bensapumppu :D
Comment
-
Sain nuo BBS:t takaisin Lweld:ltä. Halkeamat hitsattuina (3 vannetta), oikaistu ja reunat täytehitsattu ja hiottu. Vein vanteet perjantaina tuonne Oulun Soodapuhallukselle ja ensi viikolla pitäisi olla valmiit, tekevät kuhan ehtivät.
Väriä tuossa mietin. Sovittelin noita Riesan talvivanteita Urssiin joku aika sitten ja niissä on värinä tuo Gun metal Grey ja itseasiassa ne sopi aika hyvin tuon sinisen kanssa. Perus hopea on hiukan "tylsä". Eli katsotaan minkälaiset noista tulee...
Comment
-
Innostuin koristelemaan tuota vanhusta hiukan eli laittelin noita loppuja hiilikuituosia kiinni. Samalla kun innostuin niin aloin asettelemaan noita ovia kohdilleen. Nyt ne istuu oikein nätisti. Helppo homma kun poisti kaikista ikkunoista yläosan ensin ja mallaili alaosat paikoilleen.
Hiukan kuvia noista koristeista:
B-vasen
B-oikea
Konehuone
Vielä puuttuu C-pilarin hiilarit, mutta en kehdannut porata niitä irti vielä kun ei ollut hyllyssä niittejä noille uusille. Pitää ensi viikolla hakea hiukan kiinnikkeitä...
Comment
-
Taitaa tosiaan olla niin v..mäinen homma tuon kattoluukun tiivisteen vaihto, että sisäkatto irti. No eipä tuossa muukaan auta. Pitää ihmetellä jos tuon nyt sitten samalla verhoilisi uudestaan. Tosin tuo on kyllä melko hyvässä hapessa puhdistuksen jälkeen.
Täytyy aloitella tuota projektia nyt viikonloppuna. Täytyy hakea hiukan vaimennusmattoa niin eristän samalla rähinällä tuota kattoa hiukan. Samalla sitten voidella tuon luukun mekanismi ja muutenkin katsoa, että kaikki on siellä kunnossa. Hyvin tuo toimii vaikka sitä ei tule koskaan käytettyä (ilmastointi toimii oikein hyvin).
Comment
-
Ajelin tuota luukkua edestakaisin ja koetin löytää asentoa josta saisi tiivisteen vaihdettua, mutta ei sellaista kyllä ole. Vanhan saisi ehkä pois, mutta uutta ei mitenkään paikoilleen kunnolla. No otetaan sisäkatto pois ja ihmetellään mitä sieltä alta paljastuu. Taidan samalla vielä vaihtaa tuon kattonäytön uuteen. Mullahan on +10v vanha Alpinen järjettömän kokoinen (7 tuumaa) näyttö jossa ei ole katselukulmaa nimeksikään. Lapset aina natisee kun toinen haluaa kääntää näyttöä omaan suuntaansa =)
Pakko laittaa kattonäyttö, koska katossa on "pieni" reikä tuon kohdalla. Muutoin olisin vetänyt niskatukiin nuo. Voisihan tuon reiän nyt paikata jos tuon uudelleen verhoilisi. Pitääpä tuumailla...
Nyt kun aloin miettimään, niin tuokin auto on menossa maalarille. Täytyy miettiä tuota katon paikalleen laittamista hiukan tarkemmin (jos jättäisin sen hetkeksi pois) niin maalaukseen saisi tuon tiivisteen napattua irti (siistimpi lopputulos).
Comment
-
Noissa on erilainen rakenne. T89 kattoluukun tiiviste pitäisi minun nähdäkseni olla suht helppokin vaihtaa, kun ottaa koko luukkumekanismin ulos kaukalostaan. Se on muutamalla ruuvilla kiinni ja liukuu kattoluukun reiästä ulos, kun laittaa luukun tilttiasentoon. C4 kattoluukku ainakin avantissa taasen tulee alakautta pois, eli luukku kaukaloineen on irto-osa, joka on ruuvattu muutamalla ruuvilla koriin kiinni. Siispä kattoverhoilu alas ja sitten pääsee luukun mekanismin kimppuun.
Comment
-
T89 coupessa on erilainen luukku kuin t89 sedanissa. Sedanissa se on sama kuin lötössä. C4:n mekanismia en tunne.
T89 coupen tiiviste laitetaan irtoluukkuun. Ainakin peltinen luukku lähtee alle 10 minuuttiin irti, kun tietää mitä tekee. Epäilen, että muistakin lähtee saman tyylisesti eli varsinaiseen mekanismiin ei tarvitse ollenkaan kajota.
Comment
-
Porkkis on oikeassa =) Kyllä se lähtee irti ilman sisäkaton irroitusta...
Vaiheet:
- Kattoluukun "kangas" pois paikoiltaan. Se on vain hakasissa edessä kiinni.
- 3 pulttia kummaltakin puolelta auki
- ja luukku irti =)
Ja ei tosiaan mennyt kuin 10min...
Edit: Ja ei mennyt tämäkään homma putkeen. Väärä tiiviste. Tuo on vanhempaan 100:n (Typ44) 443877297B ja tähän pitäisi olla 4A0877297GViimeksi muokannut Jari74; 29.8.2013, 15:18.
Comment
-
Sisäkattohan on sitten C4-sedan kopassa liimattu suoraan koripeltiin ;)
Elsan ohje katon sisäverhouksen irroitukseen on luokkaa irroita valorasiat ja kauhukahvat, vedä mattoveitsellä suikaleiksi ja revi irti :D Ei toki tätä autoa avant korisena koske, mutta ettei nyt joku sedan kopan kanssa jää hämmennyksiin.
Comment
-
-
Laitoin tuon vanhan tiivisteen paikoilleen, että voi pirssillä ajella uutta odotellessa. Tiivisteestä puuttu noin 4cm palanen ja jessus kun tuo pitää ääntä siinä 100:n vauhdissa. Tuntuu kuin koko luukku olisi poissa. En laittanut tuota luukun suojaa vielä paikoilleen eli ei ole äänieristystä juurikaan tuossa kohdassa.
Nyt kun tuolla on ajettu viime aikoina niin alkaa löytyä nuo nopean kokoamisen aiheuttamat "viat". Tänään ihmettelin kun vauhdissa tuli 3 piippausta ja punainen jarrujen varoitusvalo tauluun. Jarrut toki toimivat normaalisti. Tuo varoitus hävisi itsestään hetken päästä. Kuhan pääsin kotiin aloin kuikuilemaan paikkoja. Ihmetys oli suuri kun kuskinpuolen vetari oli aivan märkä ja sen ympäristö. Luulin, että jarruletku on ruikkinut nesteet pihalle.
Auto ylös ja tutkimaan ja nopeasti huomasin, että kytkimeltä tulevan putken ja laatikolle menevän letkun liitos vuotaa. Kokeilin kiristää ja eihän tuo ollut edes kiinni. Ihmettelin kuinka tuo oli jäänyt noinkin löysälle. Kävin sitten kaikki jarru, kytkin yms. liitokset läpi ja kiinni olivat.
Autossa oli ihan toimiva pommi. Näytti olevan vuodelta 2005 (stanssattu kylkeen vuosi ja kuukausi). Nyt kun oli keula ylhäällä ja paikat auki niin tuli mielen, että hyllyssä on aivan iskemätön pommi joten päätin heittää sen kiinni samoilla tohinoilla. No jarruissa ei tuntunut mitään muutosta, tosin miksipä ne olisivat muuttuneet kun edellinenkin pommi piti paineet sen ~25 polkaisua sammutettuna. Tulipahan vaihdettua...
Seuraavaksi pitäisi laittaa tuo alusta kuntoon. Alkaa mennä hermo tuohon ohjauksen napsumiseen...
Ai niin, soittivat Oulun Soodapuhalluksesta. Se lakka ja maali on kuulemma järjettömän tiukassa niissä BBS vanteissa. Ei lähde isoillakaan vehkeillä kuin kuoriutumalla pois. Eivät ole koskaan nähneet vastaavaa vaikka ovat noita vanteita puhallelleet. Soittivat ja kysyivät, että tarvitseeko noita vanteiden sisäpuolia puhaltaa (siis sitä osaa joka jää renkaan sisään). Menee kuulemma tolkuttomasti aikaa/ainetta noissa. Sanoin että ei tarvitse puhaltaa kuhan kaikki ulkopuoliset osat on puhtaat...Viimeksi muokannut Jari74; 7.9.2013, 16:55.
Comment
-
Ei tarvi mattoveitteä C4 sedanin katto verhoilun irroitukses. Kauhukahvat ja aurinko lipat tais lähinnä olla tiellä, ja palkkien muovit. Mut komiasti lähtee rykäsemällä....ja ihan yhdessä palassa ;) (liimateippi jutskaa siel on, mut ei mitään yyber pikaliimaa)
Comment
Comment