Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Silmäilin auton vieressä jarru/vannekomboa, niin siellähän on suorastaan huikea rako satulan ja vanteen välissä. Eikös 17" vanteet mene ihan heittämällä paikalleen?

    Comment


    • No ei mene =( Ainakaan noista 17" sarjoista mitkä mulla on tallissa. Kumpikin sarja ottaa siitä "pinnojen/puolien" läheltä satulaan kiinni. Toisinsanoen se aukko ei ole koko aukon kohdalta samankokoinen vaan halkaisija pienenee ulkoreunaa kohden. 10mm lätyllä kumpikin vanne menee, mutta sitten ne tulee liikaa ulos kaarista.

      Olisihan se vaihtoehto ajaa vanneliikkeeseen ja kokeilla mitkä menee (helppokin ratkaisu). Täytyy nyt ihmetellä mistä se kauhea ravistus nyt johtuu ja jos nuo saa korjattua niin antaa jarrujen olla paikoillaan. Mulla on tallissa nyt myös 18" vanteet eli ei tuo sinänsä ongelma ole. Ne nyt alla olevat Rundot (mitkälie) on vain säilytykseen/siirtoajoon ostetut.

      Comment


      • Laitetaan hiukan statusta tästäkin. Ohjelmaa on nyt viilattu perussäätöihin, mutta pieniä ongelmiakin tuossa on. Osa on mun aiheuttamia eli kokoamisvirheitä (sen sitä saa kun hätäseen tekee), mutta esim. pakoputkistokin on osittain tukossa.

        Joku saattaa muistaakin kun tuossa joku aika sitten ihmettelin, että pakoäänet on muuttuneet "tuhnuisiksi". No ilmeisesti siellä on molemmat tai toinen katti päästäny sisuskalut irti. Nyt siis etsinnässä kokonainen tai ainakin turbolta auton keskelle asti uusi putkisto. Keskiosasta taakse asti on tuo Doc-Poweriltakin saatava putkisto. Koko settikin käy ja myyn sitten tuon jo vaihdetun pois.

        Jos sattuu olemaan hyllyssä ylimääräinen siistissä kunnossa oleva hyvä putkisto niin ottakaa yhteyttä. Samoin jos on aikaa ja olet ns. "tekijä miehiä" niin kannattaa ottaa yhteyttä. Kyselin jo, mitä mahtaa tulla maksamaan tuo 034:n koko setti. Olisi ainakin helppo heittää kiinni...

        Comment


        • Jos auto on täälläpäin niin kannattaa kysästä AM Worksin Maatsilta josko tekis tarvittavan putkiston osan. Työn jälki on taattua AMW laatua.

          Comment


          • Laittelin jo mailia AMW:lle ja kysyin mahdollisuutta putken tekoon.

            Tuossa linkissä olevat osat on kunnossa eli tarpeen olisi saada DB ja katti osio...

            Comment


            • AMW kyllä tekee putkiston, menisi viikolle 25. Olisiko ehdotuksia tuohon pirssiin sopivasta ~200cpsi katalysaattorista. Ei viitsi pienempää laittaa (esim 100 kennoinen) kun tehot ei nouse ihan mahdottomaksi ja tuolla auton saa jotakuinkin helposti läpi päästöistä.

              AMW:llä on kyllä tarjota kattia (Eco Cat FIA, kotimainen tekele), mutta sen hinta on 2x koko muu putkisto. Elättelen toivoa, että saisin jostain edes hiukan halvemmalla hyväksi todetun katin eli ehdotuksia tulemaan. Tuohonhan ei kannata laittaa ns. pyöreää kattia sillä maavara tippuu olennaisesti eli katin pitäisi olla aika lättänä (samaan tyyliin kuin orkkis).

              Edit: Tosin esim. tämä ei näyttäisi paljon laskevan maavaraa. Oisko tuosta mihinkään?

              Mamasanilta löytyisi ihan E-hyväksytty katti
              Viimeksi muokannut Jari74; 9.6.2014, 08:46.

              Comment


              • Jos tuota futurezin catcon kattia mietit, niin sama löytyy race.fi:ltä halvemmalla.

                Comment


                • Itelle tuli ebaystä magnaflowina kaikki pöntöt sekä tällanen

                  Ei ole valittamista, leimalla heti asennuksen jälkeen huippupäästöt ja muutama tonni ajettuna huvikseen käytettiin mittarin päässä, samoja arvoja antoi. Täytyy syksyllä taas käyttää letkun päässä kun on 15tkm tullut osittain raskastakin ajoa.

                  Toisaalta pakko sen on olla hyvä. Oli kuitenkin Chip Foosen kuva laatikon kannessa.

                  Comment


                  • Kävin eilen hakemassa 3" 200 cel metallikatin tuohon. Tuohon tehdään nyt V-band liitokset ja katin korvaaja eli tuon voi tarvittaessa vaihtaa nopsaan tai ottaa kokonaan pois. AMW tekee tuon homman eli tulee varmisti hyvä. Onpahan tuo putkisto juttu nyt hoidettu alta pois.

                    Comment


                    • Nopeaa touhua, putkisto on nyt kuulemma jo valmis. Mitään kuvia tuosta ei ole, mutta tuollaisen mailin juuri sain.

                      Tuohan on kohta varmaan säädöissä =)

                      Comment


                      • Kävin Maatsilla kymmenen aikaan ja putki oli vielä pitkänä tavarana lattialla, vaikka valmistui nopeasti niin ei varmasti kalpene orkkikselle työn laadun osalta.

                        Comment


                        • Pelkkää hyvää olen kuullut ja sain muutamia kuvia aikaisemmista töistä ja tosiaan hienoa jälkeä...

                          Comment


                            Ja hintahan meitä kiinnostaa. Katti tuli sinulta, mistä pöntöt jne...

                            Comment


                            • No alle tonnin päästiin =) Tuohon ei tullut yhtään uutta pönttöä sillä nyt meni vaihtoon vain se etuosa eli turbosta taaksepäin auton keskelle. Ensimmäinen pönttö tulee vasta kattien jälkeen ja taka-osan vaihdoin jo joku aika sitten (Doc-Powerin setti)

                              Comment


                              • Porkkis heitti lukemat mitä tuosta saatiin ulos eli about 350hv ja 550nm :-) imulämmöt on ongelmana, mutta autossa vakio cooleri. Pitää kehitellä tuohon jotain parannusta

                                Comment


                                • Itselläni on käsittääkseni 2,5 dieselin välijäähy pelkääjän nurkassa. Se on muuten identtinen, mutta päädyt eripäin(dieselin cooleri on muutenkin tuossa nurkassa mielestäni). Mitä nyt olen testaillut, niin ulkoilman lämpöön jää imusarjan pää ainakin lyhyissä vedoissa, jos ahtimen jälkeen on siinä 130-140 huitteilla. Olen testaillut paristi jarrua vasten ja sitten ihan rehellisesti 1-2-3 vedoilla.

                                  Comment


                                  • Mietin itsekin aikoinaan tuota ratkaisua, mutta en löytänyt mistään kohtuu hinnalla tuota cooleria. Öljynjäähdyttimen joutuu myös siirtämään toiseen paikkaan...

                                    Comment


                                    • Mikäs turbo tähän tuli??

                                      Comment


                                      • Ihan normi RS2 turbo. Kone on kyllä tehty suuremmillekin tehoille, mutta pidetään tämä sellaisena mukavana GT tyylisenä autona =) Tuo toinen harrasteväline saa sitten toimittaa sitä rähinäpuolta.

                                        Comment


                                        • Näppärät lukemat RS2 setille :)

                                          Onko tuossa sun setissä kantta/nokkia hipistelty? Ja millä kierroksilla alkaa heräilemään?

                                          Itsellä olisi hyllyssä RS2 paketti (replica pakosarja, RS2-ahdin, suuttimet) odottelemassa ikuisuusprojektin keulalle menoa, oisi hyvä hipistellä nyt nokkien kanssa, kun rojut levällään. Toisen vakio välijäähyn ostin kanssa ideana, että laittaisi sen ahtimen puolelle keulaan ja siirtäisin öljyjäähyä muualle. Ei tekisi mieli ehjää puskinta alkaa sahailemaan :)

                                          Comment


                                          • Kansi portattiin ja venttiileissä seetit, nokat on alkuperäiset. Pakosarja on Wagnerin tekele. Alakerrassa on H-profiilin kanget, orkkis männät. Koko hoito tasapainotettu. Perussetti siis.

                                            Comment


                                            • Eikös tuokin kannata pistää viinalle niin ei oo lämpöongelmia?

                                              Comment


                                              • 300nm on noin 3200rpm ja max noin 4000. Mittarista katellen noin 3500 on se kohta kun tapahtuu.



                                                Yläkierrokset kärsii imulämmöstä (n 50c), mutta siihen asti tehokäyrä on lähes vaakasuora siitä 4000 paikkeilta alkaen. Taisin Jarille arvella, että vakionokilla noin 350hv paketista on kyse. Jäi vajaan hv alle :)



                                                Rs2 suuttimet eivät riitä viinailuun.

                                                Comment


                                                • Finjectorhan on kauppa tuohon suutinasiaan. Viinalle vaan. Nää 2.2 20vt koneet mukavia viinalla, kun alavääntö lisii viinalla. Tietysti säädöthän menee uusiksi.

                                                  Comment


                                                  • Täytyy miettiä tuota viinaa. Saattaisi olla helpoin ratkaisu noihin lämpöihin. Uudet suuttimet/softa ja homma sillä selvä. Etanolilla kun on tottunut jo ajamaan. Minkä kokoiset suuttimet tuo oikein vaatii?

                                                    Edit: Äkkiähän tuon laski eli ~650cc pitäisi laittaa (laskin ~40% lisäyksellä), parempi hiukan liian isot kuin pienet
                                                    Viimeksi muokannut Jari74; 21.6.2014, 14:06.

                                                    Comment


                                                    • Finjectorin 670cc ev14 "pallokärki" suuttimet on tullut havaittua käytännössä hyviksi.

                                                      Comment


                                                      • Laske vaan vieläkin isommaksi.

                                                        Comment


                                                        • No älkään nyt. Alkaa muut osat käydä pieniksi mm. vakio MAF eli noista isommista suuttimista ei olisi kauheasti apua. Mietin jo 870cc suuttimia, mutta noista ei kuulemma hyötyä tuossa autossa (tuolla setupilla) ole. Koetetaan pitää tämä nyt kohtuu tehoisena tai pian huomaan, että alkaa olla taas mopo jorpakossa =)
                                                          Viimeksi muokannut Jari74; 23.6.2014, 21:39.

                                                          Comment


                                                          • Eikun isoa holsettia ja woimaa niin mahottomasti tähänkin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X