Silmäilin auton vieressä jarru/vannekomboa, niin siellähän on suorastaan huikea rako satulan ja vanteen välissä. Eikös 17" vanteet mene ihan heittämällä paikalleen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Harrastepeli
Collapse
X
-
No ei mene =( Ainakaan noista 17" sarjoista mitkä mulla on tallissa. Kumpikin sarja ottaa siitä "pinnojen/puolien" läheltä satulaan kiinni. Toisinsanoen se aukko ei ole koko aukon kohdalta samankokoinen vaan halkaisija pienenee ulkoreunaa kohden. 10mm lätyllä kumpikin vanne menee, mutta sitten ne tulee liikaa ulos kaarista.
Olisihan se vaihtoehto ajaa vanneliikkeeseen ja kokeilla mitkä menee (helppokin ratkaisu). Täytyy nyt ihmetellä mistä se kauhea ravistus nyt johtuu ja jos nuo saa korjattua niin antaa jarrujen olla paikoillaan. Mulla on tallissa nyt myös 18" vanteet eli ei tuo sinänsä ongelma ole. Ne nyt alla olevat Rundot (mitkälie) on vain säilytykseen/siirtoajoon ostetut.
Comment
-
Laitetaan hiukan statusta tästäkin. Ohjelmaa on nyt viilattu perussäätöihin, mutta pieniä ongelmiakin tuossa on. Osa on mun aiheuttamia eli kokoamisvirheitä (sen sitä saa kun hätäseen tekee), mutta esim. pakoputkistokin on osittain tukossa.
Joku saattaa muistaakin kun tuossa joku aika sitten ihmettelin, että pakoäänet on muuttuneet "tuhnuisiksi". No ilmeisesti siellä on molemmat tai toinen katti päästäny sisuskalut irti. Nyt siis etsinnässä kokonainen tai ainakin turbolta auton keskelle asti uusi putkisto. Keskiosasta taakse asti on tuo Doc-Poweriltakin saatava putkisto. Koko settikin käy ja myyn sitten tuon jo vaihdetun pois.
Jos sattuu olemaan hyllyssä ylimääräinen siistissä kunnossa oleva hyvä putkisto niin ottakaa yhteyttä. Samoin jos on aikaa ja olet ns. "tekijä miehiä" niin kannattaa ottaa yhteyttä. Kyselin jo, mitä mahtaa tulla maksamaan tuo 034:n koko setti. Olisi ainakin helppo heittää kiinni...
Comment
-
-
AMW kyllä tekee putkiston, menisi viikolle 25. Olisiko ehdotuksia tuohon pirssiin sopivasta ~200cpsi katalysaattorista. Ei viitsi pienempää laittaa (esim 100 kennoinen) kun tehot ei nouse ihan mahdottomaksi ja tuolla auton saa jotakuinkin helposti läpi päästöistä.
AMW:llä on kyllä tarjota kattia (Eco Cat FIA, kotimainen tekele), mutta sen hinta on 2x koko muu putkisto. Elättelen toivoa, että saisin jostain edes hiukan halvemmalla hyväksi todetun katin eli ehdotuksia tulemaan. Tuohonhan ei kannata laittaa ns. pyöreää kattia sillä maavara tippuu olennaisesti eli katin pitäisi olla aika lättänä (samaan tyyliin kuin orkkis).
Edit: Tosin esim. tämä ei näyttäisi paljon laskevan maavaraa. Oisko tuosta mihinkään?
Mamasanilta löytyisi ihan E-hyväksytty kattiViimeksi muokannut Jari74; 9.6.2014, 09:46.
Comment
-
Itelle tuli ebaystä magnaflowina kaikki pöntöt sekä tällanen
Ei ole valittamista, leimalla heti asennuksen jälkeen huippupäästöt ja muutama tonni ajettuna huvikseen käytettiin mittarin päässä, samoja arvoja antoi. Täytyy syksyllä taas käyttää letkun päässä kun on 15tkm tullut osittain raskastakin ajoa.
Toisaalta pakko sen on olla hyvä. Oli kuitenkin Chip Foosen kuva laatikon kannessa.
Comment
-
Kävin eilen hakemassa 3" 200 cel metallikatin tuohon. Tuohon tehdään nyt V-band liitokset ja katin korvaaja eli tuon voi tarvittaessa vaihtaa nopsaan tai ottaa kokonaan pois. AMW tekee tuon homman eli tulee varmisti hyvä. Onpahan tuo putkisto juttu nyt hoidettu alta pois.
Comment
-
Vieras
-
Itselläni on käsittääkseni 2,5 dieselin välijäähy pelkääjän nurkassa. Se on muuten identtinen, mutta päädyt eripäin(dieselin cooleri on muutenkin tuossa nurkassa mielestäni). Mitä nyt olen testaillut, niin ulkoilman lämpöön jää imusarjan pää ainakin lyhyissä vedoissa, jos ahtimen jälkeen on siinä 130-140 huitteilla. Olen testaillut paristi jarrua vasten ja sitten ihan rehellisesti 1-2-3 vedoilla.
Comment
-
Näppärät lukemat RS2 setille :)
Onko tuossa sun setissä kantta/nokkia hipistelty? Ja millä kierroksilla alkaa heräilemään?
Itsellä olisi hyllyssä RS2 paketti (replica pakosarja, RS2-ahdin, suuttimet) odottelemassa ikuisuusprojektin keulalle menoa, oisi hyvä hipistellä nyt nokkien kanssa, kun rojut levällään. Toisen vakio välijäähyn ostin kanssa ideana, että laittaisi sen ahtimen puolelle keulaan ja siirtäisin öljyjäähyä muualle. Ei tekisi mieli ehjää puskinta alkaa sahailemaan :)
Comment
-
300nm on noin 3200rpm ja max noin 4000. Mittarista katellen noin 3500 on se kohta kun tapahtuu.
Yläkierrokset kärsii imulämmöstä (n 50c), mutta siihen asti tehokäyrä on lähes vaakasuora siitä 4000 paikkeilta alkaen. Taisin Jarille arvella, että vakionokilla noin 350hv paketista on kyse. Jäi vajaan hv alle :)
Rs2 suuttimet eivät riitä viinailuun.
Comment
-
Täytyy miettiä tuota viinaa. Saattaisi olla helpoin ratkaisu noihin lämpöihin. Uudet suuttimet/softa ja homma sillä selvä. Etanolilla kun on tottunut jo ajamaan. Minkä kokoiset suuttimet tuo oikein vaatii?
Edit: Äkkiähän tuon laski eli ~650cc pitäisi laittaa (laskin ~40% lisäyksellä), parempi hiukan liian isot kuin pienetViimeksi muokannut Jari74; 21.6.2014, 15:06.
Comment
-
No älkään nyt. Alkaa muut osat käydä pieniksi mm. vakio MAF eli noista isommista suuttimista ei olisi kauheasti apua. Mietin jo 870cc suuttimia, mutta noista ei kuulemma hyötyä tuossa autossa (tuolla setupilla) ole. Koetetaan pitää tämä nyt kohtuu tehoisena tai pian huomaan, että alkaa olla taas mopo jorpakossa =)Viimeksi muokannut Jari74; 23.6.2014, 22:39.
Comment
Comment