veikkasin että kahdeksanmukinen C4 koppa tuollaisella jaksaisi liikku ihan nätisti, mutta nämä ahdetut vitoset ei oikein jaksa. Joissain ylämäissä saan omassani 80 vauhdissa vaihtaa vitoselle, kun ei vaan ole eloa alle 2000rpm
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Harrastepeli
Collapse
X
-
Nooh, tosiaan tuo "aavikko" laatikko saattaa olla hivenen liioittelua, mutta ero 0.73 ja 0.68:n kuulostaa juuri sopivalta eli kierrokset tulee muutaman satasen alas. Täytyy nyt ainakin kokeilla tuota ja jos vielä tuntuu siltä, että kone huutaa niin mietitään vaihtoehtoisia ratkaisuja. Nythän mulle jää tuon vanha alkuperäinen laatikko (joka on sekin juuri läpikäyty) eli sillähän on hyvä kokeilla. Saa rauhassa tallissa räveltää ja auto pysyy silti liikenteessä. Tai no eihän tuolla ole taas ajettu ties milloin. Viimeksi kuulin, että tammikuussa oli käytetty kuumaksi pihalla pikkuajossa ja takaisin talliin. Täytyy tilailla tuohon CMG laatikkon nyt ainakin kaikki uudet stefat yms. Enempää rojuja siihen ei kannata ilman kokeiluja hankkia. Terhon mukaan laatikko toimii moitteetta ja ilman sivuääniä eli ei pitäisi olla välitöntä remontin tarvetta.
Onko muuten kokemuksia tuosta laatikkotyypistä. Se on erikoinen siinä mielessä, että siinä on oma jäähdytysjärjestelmä eli öljypumppu ja keulassa (oletan) syyläri. Tuo voisi edesauttaa laatikon pysymisessä kunnossa (matalammat lämmöt, öljyntilavuus suurempi). Kai tuon järjestelmän lisäämiseen joku syy on. Onko tietoa onko muutoin speksit samat kuin standardilaatikolla (tehon ja varsinkin väännön kestävyys). Uteliaisuuttani kyselen, sillä ei tuolla mun setupilla laatikon rajoja kokeilla =)
Comment
-
Tosiaan ei mun tehoilla/väännöillä paljon retostella, mutta mielenkiintoista tietää mitä tuo laatikko kestää...
Aiheesta toiseen. Sanooko mikää lakipykälä jotain jarrujen muuttamisesta? Eli siis jos nappaan koko jarrujärjestelmän uudemmasta S6:sta eli taakse tulisi 2-piiriset jarrut, samassa rähinässä vaihtuisi myös ABS järjestelmä kyseisestä autosta. Tällöin autoon tulisi se napiton "lukko" (EDS) joka toimii toista pyörää jarruttamalla, mutta suunnitelmissa olisi jättää S4:n perä eli tarvittaessa saisin perän lukon päälle napista. Nuo 2 järjestelmää eivät tietenkään toimisi samaan aikaan, sillä napista kun painaa niin ABS järjestelmä tippuu pois. Muutos ei käytännössä ole iso. Toiset putket taakse ja ABS purnukka vaihtoon ja hiukan sähköjä, mutta meneekö jonkin pykälän mukaan laittomaksi?
Comment
-
01E laatikkoa ei kovin helposti voimalla saa rikki. Eikös tuo likemmäs kilonyyttönin kestäne, jos paukkulähdöt liimaradalla jätetään pois yhtälöstä. Herkimmin sen saa särettyä sorsavaihdoilla, jotka voivat vaurioittaa kytkentäkehän tai rattaan hampaita niiden osuessa eri pyörimisnopeuksilla toisiinsa.
Mitä tuohon laatikon jäähdytyskiertoon tulee, niin eipä taida senkään hyödystä suuremmin päästä nauttimaan, ellei radalla työnnä pitkiä pätkiä tai vetele vaikkapa asuntovaunua pitkin alppien serpentiiniteitä. Eihän paikkojen jäähdyttäminen useinkaan huono asia ole, mutta tarvitseeko tuota sitten "normaalikäytössä", on toinen kysymys.
Välitykset tuossa CMG:ssä on hieman jännät vitoskoneen perään, mutta eikös tuo toimine melko mainiosti. Omaan vitosaskiin (CET) hankin myös tuon CMG:n kutosen lisäksi.
Comment
-
Jeps, ei tuo jäähdytys mulla varmaan tarpeeseen tule. Tekniikka kiehtoo sitäkin enemmän =) Tuohon autoon on nyt tullut ympättyä yhtä jos toista ja kutsunkin sitä jo Frankyksi, sillä tuossa on osia melko monesta UrS yksilöstä. Alkaa olla tehdasvarusteet melko vähissä mitä tuossa ei vielä ole. Varusteista puheen ollen niin multa puuttuu nuo muistilla varustetut peilit eli saa tarjota =)
Mullahan on tavoitteena tehdä tuosta mahdollisimman mukava ajettava eli oisiko oikea termi GT-luokan auto. Mukava ajaa ja ei jää ihan normi 2.0 GT Mondeon jalkoihin. Kuhan tuo saadaan säädettäväksi niin jos käyrää saisi muokattua tuolle laatikolle sopivaksi eli vääntöä olisi mukavasti hollilla siellä 2500-3000rpm paikkeilla. Siksi esim. turboa en lähtenyt kovinkaan paljoa suurentamaan. Avostan ohituskiihtyvyyttä enemmän (ilman vaihteiden kovin tiuhaa vaihtamista) kuin raakaa yläkierrosten tehoa. Mun käytössä tuollaisen 400-500Hv moottorin tehot jäisi 99% hyödyntämättä.
Noiden mörkömoottorien rakentamista on kuitenkin mukava seurata täällä projektipalstalla. Mielenkiintoisia ratkaisuja ja osa jopa perustelee miksi sellaiseen on päätynyt. Ehkä joskus innostun moiseen itsekin, tosin tuon oman moottorin uudelleen rakentaminen oli melko kallis homma, kun ei ole tietotaitoa ja työkaluja tehdä kriittisiä osia itse.
Comment
-
Ei nuo CMG:n välitykset niin eroa esim CRB:n väleistä, etteikö toimisi RS2 tekniikan kanssa.
Kevyellä vauhtipyörällä saa tosiaan oikeassa ylämäessä ladata pienempää sisään, että menee muulla kuin täyskaasulla tasanopeutta ylös (juuri eilen kokeilin siinä ainoassa oikeassa ylämäessä wanhaa turuntietä pitkin, urssin mittaristo näytti 1.2bar ja juuri ja juuri pysyi todellinen 80km/h, kierroksia mittarin mukaan 1800rpm). Tuokin johtuu enempi siittä, että porsse on kyllä tyrinyt RS2 nokkien+turbon kanssa, kaikki tulee samalla kertaa heti, alle heräämisen on hitaampi kuin 1.0i Micra, ja sitten yhtäkkiä on helvetti irti.
Eli siis kone tulee vaparina ja ahdettuna samalla hetkellä pelialueelle.
Comment
-
Nokkia säätämällä tuon aivan kuolleen alapään jälkeisen "lapiolla selkään" -efektin saa melko hyvin pois. Toki se on tietystä rajasta saakka pois yläpään laulusta, mutta kyse onkin siitä, minkälaista ominaisuutta haetaan. Jos tuo RS2 ominaisuus halutaan pois, niin voisi kokeilla esim. nokkien yhteiskulman aikaistamista.
Comment
-
Mullahan on tuossa nyt ne säädettävät rattaat, mutta edelleen vakio AAN nokat. Osaako kukaan suositella, kuka osaa säätää noita tarvittaessa? Tuo säätäminen on kummitellut mielessä, Porkkis kyllä hoitaa lastupuolen, mutta koneen (nuo nokat ym) säätämiseen tarvitaan eri kaveri. Nyt tuo on laitettu tehdasasetuksiin.
Paras tulos kai tuon koneen säätimisessä saataisiin, kun koko homma tehtäisiin penkissä, mutta tuo kai vaatii aikaa, kun joutuu kantta aina raottamaan kun halutaan nokkia säätää. Onko moista paikkaa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74Paras tulos kai tuon koneen säätimisessä saataisiin, kun koko homma tehtäisiin penkissä, mutta tuo kai vaatii aikaa, kun joutuu kantta aina raottamaan kun halutaan nokkia säätää. Onko moista paikkaa?
Comment
-
Kyllä mäkin niitä voin käännellä, mutta olen tainnut sanoa Jarille että joutoaika on vähän kortilla. Halua olisi nyt rakentaa omaa autoa enemmän kuin muiden. Tämän auton kanssa tosin ei liene kiire...
Kyllähän Maatsikin varmasti tekee, jos asiakas on valmis kustannuksiin.
Comment
-
No nyt tiedetään missä auton saa säätöihin, seuraavaksi pitää hommata jostain aikaa ja tapa millä tuon saa sinne säädettäväksi.
Tuo on nyt taas virallisesti liikenteessä, joten autoa saattaa nähdä Pudasjärven ja Oulun suunnalla. Saapahan vähän liikuntaa. Tuohon pitää nyt heti käydä säädättämässä renkaiden kulmat kuntoon (kun heivasin ne uber matalat H&R jouset pois ja laitoin vakio Sport) niin ei ollut aikaa säädättää uudelleen. Samoin pyysin, että heivaa ne kiinakumit sieltä vanteilta pois ja kunnon tavaraa alle. Jos jollakulla kiinnostusta 4kpl 18" kumeihin joilla ajettu alle 1000km niin saa halvalla. Auton alle en noita suosittele, mutta saahan noista vaikka keinuun renkaat tai laituriin suojat ettei veneen reunat kolhiinnu =)
Alusta vaihtuu taas jossain vaiheessa. Ilmajousia en tuonne saa, joten kuhan saan nuo UFO tolpat niin pitää istuttaa niihin tuo korkeussäädettävä KW setti. UFO tolpat tosiaan, kun nuo K-Sport jarrut tulee ilmeisesti (Noin se Teppo ainakin vihjasi) UFO tolpan sovitteella eli kiinnitys uudempaan HP2 tolppaan on erilainen. Harvoin sitä mennään HP2:sta takaisin UFO maailmaan, mutta kerrankin näin.
Comment
-
Kuulin juuri että tuosta autosta on talven aikana kadonnut kolmesta renkaasta ilmat ( kesärenkaasta) kaikki vuotaa vanteen ja kumin välistä, ei pysy ollenkaan ilma. Outo juttu mutta ei jatka moista murehtia.
Ongelmana on nyt että mistä saan nopeasti tuohon nyt uudet vanteet. Slamit:n varasto näyttää pyöreää nollaa noille Avuksille ja oisi noi S8 replikatkin menneet, mutta nekin tilaustavaraa.
Kysymys kuuluukin. Onko antaa vinkkiä mistä saisin heti Avus tyyliset vanteet kokoa 17" ET35?
Vaarana on että setä lähtee vannekauppaan ja ostaa ekat mitkä alle menee :-D ei sillä ulkonäöllä ole niin merkitystä kuulemma. Siksi siis kiire.Viimeksi muokannut Jari74; 5.5.2012, 18:30.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=111571 Mittojen puolesta voisi sopia, tosin malli on eri.
Comment
-
Mulla olis Rial nogarot varastolla jouten, 17/8 et 35 päällä kuus vuotta vanhat renkaat. Pintaa on vaikka kuinka paljon ja tulee olemaan kun ei noi mihinkään kulu. :)
En ole vielä jaksanut mitään myynti ilmoa laittaa mihinkään mutta kyllä noi vielä kiertoon lähtee. Vanteet ei paljon uutta häpeä, ei kanttari kosketuksia tai edes isompia naarmuja.
Comment
-
Mitenkäs ton C4:n coiloverit. Katselin Harlinen verkkosivuja ja sieltä saa UrS6:n settiä (KW Variante). Onko noissa asentamisen suhteen jotain erikoista? Ihan kuin joku olisi joskus maininnut, että itse tolpat pitäisi lähettää jonnekin modattavaksi vai olikohan kyseessä silloin noiden ilmapussien asentaminen...
Tuo KW taitaa olla ns. turvallinen valinta eli auton saa vielä katsastettuakin.
Nyt on viime aikoina tullut taas hommattua enemmänkin osaa autoon. Terholla odottaa kokonainen UrS6 kori, josta on tarkoitus siirtää melko paljon uudempaa tekniikkaa tuohon Frankensteiniin. Vaihdelaatikko tietysti ja lisäksi uudempi ABS systeemi jolloin autoon tulee EDS. Vanhempi perä jää autoon, jotta manuaali lukko ei katoa. Mittaristo vaihtuu digitaaliseen yms.
Tuo Terholta tuleva kori mahdollistaisi nyt faceliftin, sillä kori tulee täydellisenä. Taidan tehdä niin, että maalautan autoon 2 eri keula vaihtoehtoa eli jos sattuu tympäisemään niin saa vaihdettua uudempaan =) No joo, onhan noiden peltien-lamppujen vaihdossa oma hommansa, joten tuskin tulee moista harrastettua. Tuohan tuo piristystä keulaankin jos sen päivittäisi nyt samalla rähinällä muutaman vuoden uudempaan. Jos käy huono tuuri ja pukkaa auton keulan johonkin niin onpahan varastossa heti valmiit pellit/puskurit yms.
Vanneasiatkin olisi kunnossa, kiitos Samille. Noilla edellä mainituilla siis auto kulkee ainakin tämän kesän. Kumit toki uusiksi. Kuhan Teppo saa maahan nuo uudet jarrut niin saattaa käydä niin ettei nuo vanteet enää mahdu alle, mutta sekin on sen ajan murheita.
Auto pyörähtää Pudasjärvellä nyt perjantaina. Kulmat viimein säätöön. Aikaisemmin ei kuulemma aikoja saanut noiden liikkeiden rengaskiireiden takia.
Comment
-
Rally Systemsin heppu pyörähti osastolla CMS:ssä ja jäi katalogi käteen. Vaatii tosiaan nilkkojen modauksen, mutta onnistuu siis Suomessakin tuo coil-over muutos näihin. Minulla lötköön harkinnassa.
Comment
-
Vieras
Kittelä tekee kyllä muutoksia. Yleensä Bilsteinin osilla. Ei ole halvin mutta ei myöskään huono.
Comment
Comment