Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Viikon päästä kotiin hetkeksi. Nyt on jo varmistunut, että poistumme perheen kanssa suomesta muutamaksi vuodeksi ja tämä aiheuttaa nyt joitakin "häiriöitä" tähän projektiin. Koetan saada auton kuitenkin katsastettua ja ajokuntoon, jotta saan sen laitettua "varastoon" odottamaan taas parempaa ajankohtaa. Tosin täytyy käyttää tuo aika hyödyksi ja tässä on ollut juttua jos saisi auton maalattua tuona aikana. Olisi auto 100% valmis kuhan palaan.

    Tai no onko tuo koskaan 100% valmis. Nyt on jo mielessä muutama muutos joita olisi mukava kokeilla. Tosin auto saattaa jäädä tuolle tolalle, jos/kun hommaan sen seuraavan projektin eli kauan haaveilemani RS2:n.

    Comment


    • Minkäslaisia nuo kosteuden poistajat on?

      Comment


        Motonetista noita ostin, venekäyttöön ym. tarkoitettuja. Muovinen kuppi jossa on yläosassa "suolapussi" joka tuota nestettä kerää ja vesi valuu alapuolella olevaan kuppiiin. Oisko yhden hinta ollut huimat 5 euroa. Toimii oikein hyvin...

        Nyt kun luukut kiinni niin nesteen kerääntyminen on melkein loppunut. Vain muutama tippa kuulemma pohjalla. Tosin uusi pussi sisällä eli tuon "kyllästyminenkin" vie aikaa...

        Comment


          Tuli hoppu tuon auton kanssa, maasta poistutaan lokakuussa eli siihen mennessä tuo pitää saada ajokuntoon/katsastettua. Suurin ongelma tuossa on tuo viallinen jarrutehostin, mutta osat siihen on jo odottamassa eli vaatii vain työtä.

          Pakoputkistolle pitäisi löytää asap tekijä, siis DB on ja loppuputkisto kateilta taaksepäin, mutta itse katit puuttuu. Vanhat on mallina eli noiden mukaan helppo väsätä uudet. Vantaalla on Eurostainless, mutta oisko infoa edes hiukan lähempänä Kirkkonummea olevasta paikasta? Taisin kysyäkin tätä joskus aikoinaan...

          Autolle on säilytyspaikka, kaksikin. Toinen on firman järjestämä lämpimässä tilassa oleva, mutta auto pitää tyhjentää bensasta yms. ja autoa ei saa käsiinsä kukaan muu kuin minä. Tämä on ongelma jos haluan hoitaa maalauksen tuona expat aikana kuntoon, suomessa en tule käymään kuin lomilla. Toinen taas on tuolla kotipaikkakunnalla pohjoisessa ~800km päässä eli melko kaukana. Tosin tuo tavaroiden varastointipaikka ei ota vastaan kaasupulloja, öljyjä ym. palavia aineita eli nuo rojut on pakko muutenkin viedä tuonne pohjoiseen.

          Huomenna suomeen ja ei se auta muu kuin aloittaa intensiivinen rakentaminen. Onneksi hommaa ei sentää loputtomasti ole, sillä auto liikkuu jo ominvoimin...

          EDIT: Tuli mieleen, että löytyykö esim Oulusta putkipajaa, joka pystyisi tekemään uuden DB:n ja katit? DB on mulla alkuperäinen ja mun tehoilla se ei ahdista kovinkaan paljoa, mutta voisihan tuon samalla teettää hiukan paremmin virtaavaan.
          Viimeksi muokannut Jari74; 28.7.2011, 12:24.

          Comment


            No niin, päästiin taas asiaan eli auton kimppuun...

            Osia oli taas kertynyt jonkin verran poissaollessa:

            Osia

            Eli ovien alalistat/kylkilistat, vihreää kultaa ja nuo "uudet" takajarrusatulat (ehdin jo maalata ne) ja UrS6:n jarrutehostin/pääsylinteri. Kiitoksia toimittajille.

            Viimeksi jäätiin siihen, että vihreä kulta tuli tuosta jarrutehostajasta suoraan pihalle. Aloin purkamaan tuota ja löytyi se syykin eli stefa oli korkannut kuten epäilinkin. Painetta liikaa ja stefan reunat pullahtaneet ulos:

            Stefa

            Melko vmäinen vika, mutta ei auta kuin vaihtaa tuo koko hässäkkä uuteen. UrS6:n pääsylinteri on muuten erilainen kuin UrS4:n. Ulkoisesti ne on mitoiltaan ja liitännöiltään melkein samanlaiset:

            Pääsylinterit

            Mutta eroa on sisuskaluissa jonkin verran. Erot on pieniä, mutta toivottavasti parempaan suuntaan.

            Comment


              Aloin purkamaan tuota autoa ja näin kauniina päivänä ajattelin ajaa auton ulos:

              Urssi

              Melkoinen homma yhden tehostajan vaihdossa:

              Purettuna

              Joudun purkamaan melko paljon noita minun johdotuksia, sillä olin sitonut ne tyhmyyksissäni kojelautaan kiinni. Nyt suunnittelen nuo niin, että kojelaudan saa aina helposti pois.

              ja loppujen lopuksi kiinnitykset jo näkyvät =):

              Kiinnitykset

              5h ja melkoisen kiroilun saattelemana, se on irti...

              Poissa on

              No heitin uuden paikoilleen, mutta ei se niin helposti mennytkään. UrS6:ssa on isommat jarruputken kiinnikkeet eli nuo nelosen nipat uppoavat sinne kuin märkään suohon. Tätä ihmetelemään niin tuon kutosen pääsylinterin jarrunesteen "reiätkin" on ainakin tuplaten isommat eli kutosessa on enemmän potkua jarruissa.

              Huomenna haen hiukan paksumpaa putkea ja uudet nipat niin saa autoon jarrut. Tosin onkohan tuo ABS purnukka sama UrS4:ssa kuin UrS6:ssa, pitääpä tarkastaa. Ei noista isommista putkista ym. ole apua jos ABS purnukka alkaa ahdistamaan.
              Viimeksi muokannut Jari74; 2.8.2011, 22:07.

              Comment


                Päivä on mennyt osia haaliessa. Nuo pääsylinterin nipat tuotti yllättävän paljon vaikeuksia löytää eli UrS4:ssa nuo on 10mm ja UrS6:ssa 12mm. Motonet "ei oo" samoin Biltema. Marmorilta oli juuri sopivasti loppu. Lopulta löysin Kirkkonummen Varaosasta 2kpl noita.

                Nipat

                Ei ne vaikeudet siihen loppuneet, Urssiin on hankala saada jarruja ilmattua eli ostin Motonetista tuollaisen alipaineella toimivan ilmaimen jonka on kehuttu toimivan hyvin. No härpäkkeen mukana ei tietysti tullu tuota 1/4 ulkokierre paine-ilma nippaa, omassa hyllyssä oli isompia, mutta piti sitten lähteä erikseen noita hakemaan.

                Marmorilla kun olin niin tilasin sitten uudet lamppujen pesureiden pumput. Melko suolainen hinta (~120 euroa/kpl). Olen noita koettanut metsästää, mutta laihoin tuloksin. Romikselta jo noi kerran tilasin, mutta ei ole vieläkään näkynyt, joten meni hermo ja tilasin uudet. Samaan syssyyn tilasin muitakin osia, joita ei tunnu löytyvän mistään muualta ja ei oikein aika anna periksi enää etsiä noita sen enempää.

                Muuta höpinää, asensin puhelimeeni tuon Tapatalk sovelluksen ja huomasin, että nämä mun kuvien linkitykset ei oikein toimi siinä. Menee aina pääsivulle tuolla Picasassa. En tiedä onko se vain tuo minun Android versio vai missä vika. Pahoittelut niille jotka seuraa tätä tuolla sovelluksella. Toinen vaihtoehto olisi ladata kuvat suoraan audifinns serverille, mutta en oikein jaksa laitella noita useampaan paikkaan. Täytyy vielä tuumailla tuota...

                Comment


                  Linkkaa ne näin niin ei tarvi klikkailla mitään. :)

                  Comment


                    Jostain syystä mä en pysty moista tekemään eli jos käytän tuota valmista "Insert Image" nappulaa ja laitan url:ksi jonkin noista Picasan kuvista niin ei toimi =(

                    Neuvokaa tyhmempää...

                    Jottei olisi ihan OT niin tuo tehostaja on muuten hiukan tukevampaa tekoa 6:ssa kuin 4:ssa. Ihmettelin miksei tuo jarrupolkimen ja tehostajan yhdistävä tappi yletä enää niin tuossa uudemmassa versiossa "haarukka" on paljon järeämpää tekoa...

                    Haarukka

                    Comment


                      Se se vasta mobiiliversiota käyttävää harminttaa, kun kone latailee joka kuvan. Sama kyllä harmittaa ihan PuuCeen käyttäjääkin, kun "näytä ensimmäinen lukematon" -nappulan jälkeen alkaa sivu juosta silmissä ja lopulta ollaan taas melkein sivun yläreunassa, kun kuvat on viimein ladattu.

                      Laita vaan linkkeinä. Minun mielipide.

                      Comment


                        Laita vaan linkkeinä. Minun mielipide.
                        Todellakin linkkeinä. Töissä tykkään välillä käydä kännykällä katsomassa foorumeita ja harmitus on todella suuri, kun alkaa latamaan kaiken maailman kuvat.

                        Comment


                          Juu, mut kännykällä ei jaksa erikseen availla joka kuvalinkkiä.

                          Comment


                            Juu, mut kännykällä ei jaksa erikseen availla joka kuvalinkkiä.
                            Hieman menee ot:ksi, mutta en hirveästi mielihyvää saa 3.2" näytöllä varustetulla kännykällä katsellessa suuria kuvia. Kotona katson toki mielelläni kuvat on sitten linkkeinä tai suoraan liitettynä. Kaikki ei tykkää varmastikkaan linkeistä ja vaivaudu avaamaan edes niitä.

                            Comment


                              No tuota, ideahan on pienentää kuvat sopavan kokoisiksi. Tai sit linkata kuvapalvelusta tumbnaili tai keskikokoinen kuva. Ite pienennän aina kuvat 600x800 resoon ja noin 100kt kokoisiksi. Toimii hyvin kännykän näytölläkin. Eri asia on sit noi "audiaiheiset kuvat" ym. vastaavat säikeet johon linkataan kuvia ympäri maailman. Sinnehän tulee minkäkokoisa tahansa ja kyllä yli megan kuvat alkavat jo hieman tökkiä jos niitä on kymmeniä ja huonot yhteydet.

                              Tämänkö takia täällä foorumilla on suht paljon semmosia projektisäikeitä joissa on pari sivua tekstiä, yks kuva ja taas pari sivua tekstiä? Ite en valitettavasti jaksa seurata selitettyä projektia vaan vaatii kuviakin ja mitä enemmän sitä parempi. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa on sanonta joka mielestäni pitää hyvin paikkansa. :)

                              Sori ot.

                              Comment


                                Pysytään nyt siis tässä tekstipainotteisessa jutustelussa ja jos joku haluaa katsella noita kuvia niin saa ne näkyviin klikkaamalla linkkiä. Ei tullut tosiaan tuota mietittyäkään, että kännykällä nuo on hiukan hankalia.

                                Tänään suunnitelmissa on vain takasatuloiden vaihto ja jarrujen ilmaus. Kuulostaa helpolta hommalta ja niinhän se onkin, mutta tuossa ilmauksessa menee luultavasti taas paljon aikaa. Toivottavasti tuo Motonetin alipaineella toimiva ilmaaja on maineensa arvoinen. Täytyy käydä hakemassa muutama purnukka jarrunestettä niin saa huolella vedättää ainetta systeemin läpi.

                                Näissä ilmauksissa, ohjaustehostin ym. sähläyksissä, nestevuodoissa jne. on mennyt melko paljon nestettä hukkaan. Jäähdytinnestettä on mennyt 12 litraa, jarrunestettä 4kpl noita 500ml purkkeja, vihreää kultaa 5l jne.

                                Jäähdytin nesteen olisin saanut talteen, kuten jarrunesteenkin, mutta esim. jäähdytinnesteessä oli pieniä epäpuhtauksia (letkuista, jäähdyttimistä tulleita hiukkasia) niin en laittanut noita takaisin. Jarrunesteessä oli myös noita pieniä epäpuhtauksia vaikka systeemi onkin 90% uutta. Vihreä kulta taas roiskui paineella pitkin konehuonetta ym. joten se meni hukkaan.

                                No onpahan systeemit huuhdeltu =)

                                Kuhan autossa on taas jarrut niin pitää keskittyä taas noihin sähköihin. Jouduin tosiaan purkamaan noita piuhoja melko paljon, sillä olin vetänyt suurimman osan tuolla kojetaulun sisällä. Silloin idea kuulosti/tuntui hyvältä, sillä nuo johdot sai nätisti piiloon. No se taas aiheutti sen, että kojetaulu oli melko hyvin sidottu paikoilleen. Nyt joudun teippaamaan nuo johtoniput taas uudelleen ja reitittämään alkuperäisiä johtokanavia pitkin. Saattaapa olla ettei noiden kaikkien pituus ihan riitä eli joutuu hiukan jatkamaan. Hyvä puoli tuossa on, että nyt nuo saa taatusti hyvin piiloon, mutta nyt pitää olla hyvin tarkka siitä että kaikki toimii ennen kuin laitan laudan paikoilleen, sen jälkeen noihin johtoihin ei taas pääse oikein mitenkään käsiksi.

                                Tuli tässä mieleen, että mullahan on tuo "pommi" vielä "vanha". Uusihan se on, mutta näyttää siltä, että kaikki tehostajanpuoleiset komponentit menivät rikki tuossa banjopultti hässäkässä eli se on vielä kysymysmerkki. En ole vielä käynnistänyt autoa, joten saapa nähdä miten tuon kanssa käy. Mun tuurilla se on sökö...

                                Comment


                                  Lampunpesimien rele (j39) marmorilla vaatimattomat 104 euroa??!! Eivät uskoneet itsekään tuota hintaa aluksi. Jäi mullakin ostamatta tuo...jööses.

                                  EDIT. Tilasin ebaystä noita muutaman varuiksi, hintaa alle 15 euroa yhteensä (sisältäen postin). Kohtuu säästö
                                  Viimeksi muokannut Jari74; 4.8.2011, 23:59.

                                  Comment


                                    Ei vuoda enää ja ohjaustehostuskin toimii pehmeästi ja akseli ei päästele mitään ääniä =)

                                    Mun pitää ehdottomasti hommata silmälaput. Eilen kun lähdin talliin, menin kodinhoitohuoneen kautta, ulko-ovi tuolla on hiukan vastusteli joten ajattelin sen laittaa samalla kuntoon. No kun kerran aloitin niin mietin, että sama vaihtaa siihen ihan uusi ovi, sillä tuo vanha on umpinainen ja emäntä haluaa lisää valoa huoneeseen. Hain uuden ikkunallisen kaupasta ja samalla aloin miettimään jos sitten remontoisi koko huoneen. Tuumasta toimeen eli huoneen tyhjennys, seinät purkuun ja uudet levyt pintaan. Tilasin laattamiehen tekemään loppuhommat. En sitten ehtinyt Audia juurikaan rakentelemaan. Seuraavalla kerralla laitan laput silmille ja suuntaan suoraan talliin =)

                                    No jos rehellisiä ollaan niin oli tuon kodinhoitohuoneen remontti jo muutenkin mielessä sillä meillä on kämppä myynnissä ja tuo huone on ainoa alkuperäinen. Tosin tuota ei ollut tarkoitus vielä aloittaa, mutta tulipahan tehtyä

                                    Ups, sorry OT. Niin Urssissa ei vielä ole jarruja, unohtui tuo kun ajoin talliin ja peruutin ihan reilulla nopeudella ja poljin meni kevyesti pohjaan, meinasi iskeä paniikki, mutta onneksi käkkäri toimii hyvin. Pitää hoitaa tuo ilmaus kuntoon pikimmiten.

                                    Comment


                                      Viikonloppu meni kylpylässä, mutta tänään ehdin hiukan aloittamaan tuota jarrujen ilmausta. Järjestys on selvä ja lueskelin Bentleyn manuaalin ja palstalaisten kokemukset tuosta ja silti homma tuntuu olevan melko syvältä. Mulla on tuo Motonetin alipaineella toimiva ilmaaja ja se tuntuu toimivan oikein hyvin. Kuitenkin jossain tuolla systeemissä tuntuu olevan ilmaa ja reilusti, sillä vaikka olen valuttanut järjestelmän läpi melkosiesti ainetta niin jarruja ei tunnu löytyvän sitten millään.

                                      Käsijarru on ainoa joka toimii loistavasti ja tasaisesti. Auto ei pysähdy ollenkaan kun painaa ensimmäisen kerran jarrua vaan poljinta pitää pumpata 2-3 kertaa ja sitten alkaa abs-purnukka rutista ja jarrut alkavat tehota. Ehdin tehdä pari kierrosta auton ympäri tänään ja nuo paranevat joka kerralla, mutta on tuossa hommaa.

                                      Comment


                                        Oletko ilmannut pääsylinterin erikseen?
                                        Ellet ole, niin aloita siitä ts. pyydä joku painamaan jarrua ja ilmaat sen pääsylinterin putken päistä.

                                        Comment


                                          No enpä tosiaan ilmannut tuota pääsylinteriä erikseen. Pitääpä huomenna tehdä tuo. ABS purnukka taitaa ilmaantua (toivottavasti) ihan itsekseen samalla kun noita kulmia ilmailee? Uudemmissa malleissa pitää ajaa joku tietty ohjelma jolla ABS purnukan saa ilmattua, mutta ei näin vanhassa vehkeessä moisia ole.

                                          Jos noilla konsteilla ei ala jarruja ilmestymään niin pitää koettaa vielä tuota painekorkki ratkaisua. Pitää hakea lisää Motulia niin samalla ostan tuon korkin.

                                          Comment


                                            Mitä suurimmalla todennäköisyydellä sulla on jäänyt pari ilmakuplaa pääsylkkään, ei yleensä ota tullakseen pois ellei pääsylkkää ilmaa erikseen vaikka imuroisi alipaineella ämpärillisen nestettä läpi.

                                            Joissain kärryissä on erilliset ilmausruuvit pääsylkässä, urssissa ei ole, joten joutuu ilmaamaan putkenpäistä.
                                            Viimeksi muokannut hoff4; 8.8.2011, 00:03.

                                            Comment


                                            • Joo, minulla onnistunut ilmaus ongelmitta kun laitoin tuohon nestesäiliön korkkiin tubeless venttiilin ja paineistin säiliön ja sit vaan päästeli ilmat pois. Helpottaa kummasti ilmausta.

                                              Comment


                                                Nyt on Motulia taas muutama purkki ja kävin marmorilla hakemassa loput tilatut osat. Täytyy odotella kuhan emäntä palaa töistä niin saa pumpata tuota poljinta sillä aikaa kun vääntelen noita putkia auki.

                                                Selvittelin tuota julmettua hintaa tuolle pesurien releelle. Itseasiassa orkkis rele ei maksa "kuin" 64 euroa, mutta sitä ei enää oikein saa. Uusi malli maksaa tuon 104. Erona tuohon vanhaan on se, että se on entistä "älykkäämpi" eli mm. se ei ruutaa vettä lampuille joka kerta kun vedät vivusta vettä lasille. Jonkinlainen ajastin siis lisätty. Pitää hiukan tarkastella kuinka paljon tuota vettä oikein kuluu ja miettiä sitten jos tuon sittenkin laittaisi.

                                                Kuhan autossa on taas jarrut niin pitää alkaa kasailemaan tuota kojetaulua paikoilleen. Johdotukset on nyt siivottu ja järkeistetty suurimmaksi osaksi, mutta vielä pitää muutamaa piuhaa jatkaa, että saa nätisti tuonne asennettua.

                                                Comment


                                                  Kyllähän noi lamppupesurit yleensä vetäisee kertaluokkaa enemmän vettä kuin tuulilasipesurit. Uudemmissa autoissa on kait jo kaikissa tommonen systeemi et suihkii vain kerran tietyn ajan sisällä. Tämä kun nyt on päivitetty kaikin puolin vimpan päälle, niin kait toikin systeemi pitää olla..? :)

                                                  Comment


                                                    Kyllä vetää sitä vettä ihan huolella jos tosiaan ruikkii aina, kun viiksestä vetää. Tein tuohon omaan kippoon joskus katkaisijan siihen lampunpesurien pumpun johtojen väliin, kun joku oli sinne(kin) joskus tehnyt jotain uskomattomia patenttivirityksiä. Katsastukseen sit vaan päälle.

                                                    Comment


                                                      Aloitin eilen kokoamaan kojetaulua ja nollasin tuon mittariston:

                                                      Mittaristo

                                                      Eli vaikka tuo auto tuskin tulee koskaan myyntiin ja omaksi huvikseni nollasin tuon niin documentoidaan tieto tännekin eli FCE-390:n mittaristo lukemalla 241777km on nollattu 09.08.2011. Huoltokirjaan tulee toki sama merkintä.

                                                      Niin ja löytyihän tuolta mittaristostakin jonkin edellisen omistajan patentteja..huoh. Eli tuon polttoaine mittarin säätönuppi on vain liimattu paikoilleen, siellä ei ole rattaita ym. eli tuo tikku on vain peittämässä tuota reikää. Laitetaan tuokin kuntoon...

                                                      Comment


                                                        Oisko se kovin suuri synti jos tuohon Urssiin laittaisi tuollaiset päivävalot esim.

                                                        Päivävalot

                                                        Säästäisi noita xenoneja. Pitää hiukan katsella tuota puskuria saisiko noita tuonne laitettua mitenkään siististi. Jos jollakulla jo asennettuna moiset C4:een niin laittakaa kuvia.

                                                        Comment


                                                          Itse jättäisin kyllä nuo ledit laittamatta.

                                                          Comment


                                                          • Komppaan kyllä Teppoa. Ei hitossa tuommoisia corolla virityksiä..

                                                            Comment


                                                              Hyi. ;) Jos päiväajovalot välttämättä haluat, niin laita mielummin pyöreät "sumareiden näköiset" puskuriin.

                                                              Oliko sulla siis vielä jotkut 600€/kpl Das Original xenonit, joita haluat säästellä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X