Ajattelin tässä jouto illan tekemiseksi väsätä jotain päiväkirjan tyyppistä, jos ei oo kuuluva rojekteihin niin viskoo mettään täältä mutta yritetään ainakin.
Mitään erikoista tuskin on luvassa, koska rahaa ei ole käytössä kovinkaan suuresti. Kaikki pyrin tekemään ite, tietty jotakin pitää teettää jollakin.
Eli autona minulla on 80 2.0E 83Kw 3A koneella. Vuosimalli on -90 ja kilometrejä kertynyt tähän päivään 394tkm. Auto on ollut ennen minua kahdella omistajalla, joista ensimmäinen ajanut 385tkm, toinen sitten pikkisen reilut 7tkm. Autossa on täydellinen huoltokirja tähän päivään asti, josta ilmenty että aikesempi ei ollut tehnyt mitään muuta kun antanut kenkää. Auto tuli ostettua kesällä (2009), tarkoituksena laitella siitä itelleni auto n. 3kuukauden aika ennenkuin opetusluvilla ruvettais ajamaan. Autossa oli valmiina konin jäykkyys säädettävä alusta ja miedot madallus jouset, oisko luokkaa -20mm. Lisäksi puskuria on maalattu, takakontin päälle laitettu lintulauta, hellan tummat takavalot, kirkkaat etuvilkut, savunharmaat sivuvilkut ja maskiakin leikelty ja laitettu krominauhaa reinoille. Suksiluukkukin löytyy, mutta pussi on johonkin hävinnyt ajansaatossa. Sisustaltaan auto on siisti, verhoilut on lähes täydellisessä kunnossa, tosin ei tuo sininen verhous niin nätti kuitenkaan ole, mutta ei se vauhtia huononna. Alla kesärenkailla 15" alut. talvirenkaillakin alut. Kuvia tekovaiheista ei oo tullu otettua, mutta kaikenlaista on tehty.
-Perus juttuja, öljynvaihto ja semmosta.
- Takajarrut. Levyt ja palat oli kulunu ihan loppuun joten uutta osaa sinne. Ja kuten varmaan monet tietää on takaliukujen tapit jumissa, niin tässäkin. Toisella puolella niin pahasti että irrotellessa toinen katkes ja eikun marmorilta uutta osaa hakemaan. Osa löytykin hyllystä ja kustansi 63€.
- Sitten seuraavaksi käytiin pakoputken kimppuun. Aikasempi omistaja oli tehny "amis" virityksiä; taka pönttö oli poistettu ja keski vaimenninta hitsattu luokattoman huonosti-> koko putki katilta taakse päin vaihtoon.
- Seuraavana tarkastelemaan etupään niveliä kun montuissa kuuluu ylimäärästä kolahtelua. Vaihtoon laitettiin raidetangonpäät, alapallot ja toisen puolen vakaajan tanko, toiselle puolelle se olikin jo vaihdettu. Lisäksi iskareiden yläpään laakereita vähän kiristettiin ensiapuna, mutta nekin tulee varmasti vaihdettua keväällä.
- Vesipumppu piti hivenen ääntä ostaessa, mutta se ei häirinnyt pahemmin. Termostaatin vaihdon yhteydessä sitten kuitenkin vahdettiin pumppukin, ja siitä tulikin aikamoinen episodi: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=79757
- Vaihdettiin sitten se lämppärin kennokin, kuten linkin takaa tulee ilmi. Olikin paha homma tehä kotona ulkona kylmässä ja pimeessä...
- Sytkänohjausyksikkö (periaatteessa turhaan) ja Hall-anturi + sytkien säätö kohilleen. Vedot parani aikasemmasta, ilmeisesti ollu jo vähän vanhuuttaan heikentyneet osat?
Lisäksi on tehty vähän paikka maalailua, ja ensi keväänä olisi tarkoitus maalata/maalauttaa ovien alareunat kun maalit on lohkeillu ja paikkamaalaukset tehty miten sattuu. Takaluukun alareunaa kun rupesin maalaamaan ja takavaloja irrotellessa huomasin sitten kauhukseni ruostetta ihan reippaasti. rekisterikilven kiinnitysreikien ympäriltä oli lähteny vetämään ruostetta. Toinen puoli on vielä helposti korjattavissa mutta toinen puoli vaati jo sitten ruosteen muunnin aineen, kun ei päässy hitsaamaankaan. Tosin ei ollu puhki mennyt, mutta eika syvälle oli pirulainen kerenny. Muuten auto on kyllä ruosteeton.
Ja meikäläinen kun ei luonteelleen mitään mahda niin pakko saaha jotain näperretäävää ja sitten meinaa aina karata mopo käsistä. Eli kaverille hain renkaita ja sitten mulle tulikin tarjous renkaista ja vanteista, oli niin mahtavan edullinen paketti että piti ostaa pois ja jos en ois käyny niin harmittamaan olisi jäänyt. Eli vanhat Ronalin vanteet tuli hankittua. Alunperin kiiltävä reuna oli saanut siipeensä talven suolakeleistä ja reunat olikin näköset. Tässä sitten puhaltanu reunat ja maalannu vanteita, tosin yksi vasta valmiina.
En tiijä mitä multa jäi kirjottamatta ja mitä kirjotin liikaa, lisäillään aina kun jotain tapahtuu.
Kuvia:
Just kotiin tuotuna:

Pestyna ja vahattuna jne.


Mitään erikoista tuskin on luvassa, koska rahaa ei ole käytössä kovinkaan suuresti. Kaikki pyrin tekemään ite, tietty jotakin pitää teettää jollakin.
Eli autona minulla on 80 2.0E 83Kw 3A koneella. Vuosimalli on -90 ja kilometrejä kertynyt tähän päivään 394tkm. Auto on ollut ennen minua kahdella omistajalla, joista ensimmäinen ajanut 385tkm, toinen sitten pikkisen reilut 7tkm. Autossa on täydellinen huoltokirja tähän päivään asti, josta ilmenty että aikesempi ei ollut tehnyt mitään muuta kun antanut kenkää. Auto tuli ostettua kesällä (2009), tarkoituksena laitella siitä itelleni auto n. 3kuukauden aika ennenkuin opetusluvilla ruvettais ajamaan. Autossa oli valmiina konin jäykkyys säädettävä alusta ja miedot madallus jouset, oisko luokkaa -20mm. Lisäksi puskuria on maalattu, takakontin päälle laitettu lintulauta, hellan tummat takavalot, kirkkaat etuvilkut, savunharmaat sivuvilkut ja maskiakin leikelty ja laitettu krominauhaa reinoille. Suksiluukkukin löytyy, mutta pussi on johonkin hävinnyt ajansaatossa. Sisustaltaan auto on siisti, verhoilut on lähes täydellisessä kunnossa, tosin ei tuo sininen verhous niin nätti kuitenkaan ole, mutta ei se vauhtia huononna. Alla kesärenkailla 15" alut. talvirenkaillakin alut. Kuvia tekovaiheista ei oo tullu otettua, mutta kaikenlaista on tehty.
-Perus juttuja, öljynvaihto ja semmosta.
- Takajarrut. Levyt ja palat oli kulunu ihan loppuun joten uutta osaa sinne. Ja kuten varmaan monet tietää on takaliukujen tapit jumissa, niin tässäkin. Toisella puolella niin pahasti että irrotellessa toinen katkes ja eikun marmorilta uutta osaa hakemaan. Osa löytykin hyllystä ja kustansi 63€.
- Sitten seuraavaksi käytiin pakoputken kimppuun. Aikasempi omistaja oli tehny "amis" virityksiä; taka pönttö oli poistettu ja keski vaimenninta hitsattu luokattoman huonosti-> koko putki katilta taakse päin vaihtoon.
- Seuraavana tarkastelemaan etupään niveliä kun montuissa kuuluu ylimäärästä kolahtelua. Vaihtoon laitettiin raidetangonpäät, alapallot ja toisen puolen vakaajan tanko, toiselle puolelle se olikin jo vaihdettu. Lisäksi iskareiden yläpään laakereita vähän kiristettiin ensiapuna, mutta nekin tulee varmasti vaihdettua keväällä.
- Vesipumppu piti hivenen ääntä ostaessa, mutta se ei häirinnyt pahemmin. Termostaatin vaihdon yhteydessä sitten kuitenkin vahdettiin pumppukin, ja siitä tulikin aikamoinen episodi: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=79757
- Vaihdettiin sitten se lämppärin kennokin, kuten linkin takaa tulee ilmi. Olikin paha homma tehä kotona ulkona kylmässä ja pimeessä...
- Sytkänohjausyksikkö (periaatteessa turhaan) ja Hall-anturi + sytkien säätö kohilleen. Vedot parani aikasemmasta, ilmeisesti ollu jo vähän vanhuuttaan heikentyneet osat?
Lisäksi on tehty vähän paikka maalailua, ja ensi keväänä olisi tarkoitus maalata/maalauttaa ovien alareunat kun maalit on lohkeillu ja paikkamaalaukset tehty miten sattuu. Takaluukun alareunaa kun rupesin maalaamaan ja takavaloja irrotellessa huomasin sitten kauhukseni ruostetta ihan reippaasti. rekisterikilven kiinnitysreikien ympäriltä oli lähteny vetämään ruostetta. Toinen puoli on vielä helposti korjattavissa mutta toinen puoli vaati jo sitten ruosteen muunnin aineen, kun ei päässy hitsaamaankaan. Tosin ei ollu puhki mennyt, mutta eika syvälle oli pirulainen kerenny. Muuten auto on kyllä ruosteeton.
Ja meikäläinen kun ei luonteelleen mitään mahda niin pakko saaha jotain näperretäävää ja sitten meinaa aina karata mopo käsistä. Eli kaverille hain renkaita ja sitten mulle tulikin tarjous renkaista ja vanteista, oli niin mahtavan edullinen paketti että piti ostaa pois ja jos en ois käyny niin harmittamaan olisi jäänyt. Eli vanhat Ronalin vanteet tuli hankittua. Alunperin kiiltävä reuna oli saanut siipeensä talven suolakeleistä ja reunat olikin näköset. Tässä sitten puhaltanu reunat ja maalannu vanteita, tosin yksi vasta valmiina.
En tiijä mitä multa jäi kirjottamatta ja mitä kirjotin liikaa, lisäillään aina kun jotain tapahtuu.
Kuvia:
Just kotiin tuotuna:

Pestyna ja vahattuna jne.



Comment