Uuden minkä? ECUa uutta ei ole varaa ostaa, ja jos menee siihen pisteeseen, niin pitää laittaa auto myyntiin / myydä osina. Mietin tässä vaan että kehtaisiko soittaa paikalliselle elektroniikkakorjaamolle että jos sillä olis myydä tuo komponentti, siihen olis varaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 90 (NG) elvytystä.
Collapse
X
-
Kyllä se vaan korjaantui tuon transistorin vaihtamalla. Itseasiassa käy nyt tasaisemminkin, mutta voihan tuo tulla korvien välistäkin. Mikä hajottanut? sen kun tietäisi. Transistori maksoi 0.25€/kpl, ja koko homma maksoi tuon transistorin + bensat 30km matkalle. Olen varsin tyytyväinen, kerrankin halpa korjata :)
Tänään kun yritin aamulla lähteä töihin sain varsin kylmän vastaanoton. Käänsin avainta virtalukossa, mutta mitään ei tapahtunut. Edes mittariston valot ei syttynyt, joten sain sitten lähteä akkua ostamaan ja ostinkin tuollaisen Hankook merkkisen 62Ah akun, ei huoltovapaan mallin, joten katsotaan nyt kuinka tuollainen kestää.
Comment
-
Päivitellääs tänne nyt vähän.
Eli Hankookin akku kesti sitten 2 viikkoa, ja sitten siinä meni kennot oikkariin.
Tällä viikolla olis tarkotus tiputtaa laatikko alas autosta ja tutkiskella vähän että piisaako jos vaihtaa pelkästään tuon painelaakerin sinne laatikkoon, vai pitääkö lykätä tämä tuonne Coupen viereen odottelemaan parempia päiviä & paksumpaa lompsaa. Sachsin painelaakerin tilasin, maksoikin peräti 32€.
Polkimessa tuntui sellaista epämääräistä tärinää kun painoi kytkimen pohjaan, ja kun pihalla kuunteli ja kytkin oli pohjassa kuului krohinaa joka loppui kun kytkin nostettiin.
Video1
Video2
Onko muilla ollu sellaista ongelmaa kun on näihin typ89 malleihin kytkintä vaihdettu, että olis ne jouset (ns. tähtilevy) mitkä osuu painelaakeriin olis kulunu niin että ne alkaa ottamaan painelaakerin runkoon?
Comment
-
Elikkäs, vähän päivitystä tännekin.
Ulinasta on päästy eroon. Syyksi paljastui huohotusjärjestelmä joka imi ilmaa jostain väärästä paikasta, Stefasta? Kun tuo huohotusputki tukittiin ilmanputsarin päästä, ja se banaaniputki laitettiin niin, että sinne ei pitäis rapa lentää eikä se pääse jäätymään.
Pakoputkea tuli vähän modattua, ja nyt on vain yksi äänenvaumennin jäljellä. Edellinen omistaja vaihtanut tuonne walkerin vaimentajat (läpivirtaavat) ja päätevaimentajasta oli mennyt se keskiputki niin huonoon kuntoon että oli ensimmäisestä kammiosta lähteny villat lätkimään (tuli ulos kokkolan prisman pihaan kun siellä sitä polkaisin ekan kerran) ja toisen kammion villat oli noussu tukkimaan putkea. Tästä johtuen päätettiin kokeilla että miltä kuulostaa ilman päätevaimenninta. Askarteluputki sattui olemaan 3", mutta sitä sattui olemaan, niin sitä sitten laitettiinkin. Hyvä tuli, ja äänet on mahtavat.
Nyt on jakopään remontti menossa, ja siitä tulossa asiaa myöhemmin.
Täällä jo vähän kuvia.
Comment
-
Jakopään remppa tuli sitten tehtyä ja on hyvä edelleen. Tyhjäkäynti seilaa edelleen ja takasivulasi meinasi tipahtaa. Takasivulasin tiivisteen alta löytyi sen verran hieno ruosteläiskä, että siinä sitten päätettiin ylimaalata koko auto. Tässä on vähän tämänhetkistä tilannetta puhelimella kuvattuna. Ja ruusuna kakun päälle, laitoin sitten äänenvaimentimen takaisin. Ajomukavuus kärsi liikaa, vaikka siinä mukavat äänet olikin.
Comment
-
To do list:
- Lämpötila anturin vaihto
- Jäähdyttimen tuuletin lähtee vasta noin 110 asteessa pyörimään (auton mittarin mukaan), pitäis tutkia missä on vika ja yrittää korjata se. Tuulettimen anturi on hommattu, se ainakin koitetaan vaihtaa aluksi.
- Vaihdekeppi on väljistynyt, ilmeisesti sen ripustukset taas revennyt.
- Alapallonivelten vaihto & rasvanippojen asennus niihin ja raidetangon päihin.
- Yläpäänlaakerit pitäisi ottaa irti ja katsoa mikä on kun joskus jousi pääsee hyppäämään lautasessa.
- Laturin taaempi laakeri on tullut tiensä päähän, tuli kiristettyä hihna väärin ja se söi laakerit. Laakeri hommattu, tulisi vain ispiraatiota vaihtaa niin olisi kiva.
- Talvivanteet pitäisi ottaa työn alle (peltivanteet) ja katsoa saisiko niitä tuotua ulospäin ilman prässiä.
- Ratti pitäisi saada suoraan -> herkistellä raidetankojen säädöt niin että ne kulkee niinkuin pitääkin.
- Pyörien suuntaus.
- Etsiä sen tyhjäkäynti ongelman aiheuttaja.
- Tehdä uusi kaasuläppä anturi johtosarja antureineen.
- pakosarjan tiivisteiden vaihto.
- Katin korvaus putki. Kenelläkään ideaa saako tuon lambdan laittaa keskelle suoraa putkea? Minkälainen kierre sille pitäisi olla? m20x1.5 tai jotain?
- Imusarjan tiivisteiden vaihto.
- Maskin vaihto, vanhasta tippui kromirinkuloista 1/4 pois ja nyppäsin sitten loputkin irti. Ei tullut kiva ollenkaan, joten nyt sain ehjän maskin joten se pitäisi lyödä kiinni.
- Millä nuo rinkulat kannattaisi takaluukkuun kiinnittää?
Tyhjäkäyntiongelman kanssa on nyt päästy vähän eteenpäin. Eli on koitettu toisesta autosta toista ohjanboxia (molempia, sitä jetronikin ja sitä pienempää sytkä(?) boxia, ilmanpaineanturia (se sielä sytkä(?) boxin takana a-pilarin sisällä), polttoainepaineen säädintä (se joka säätää sitä kammioiden välistä paine-eroa) ja virranjakajaa (siis koko se höskä), eli kaikki nuo kalliimmat viat on nyt karsittu listalta. Maanantaina pitää koittaa jos töissä sais koittaa toista polttoainepumppua.Viimeksi muokannut Mehtala; 26.9.2010, 02:03.
Comment
-
En usko että olisi ilmaa. Viimeksi kun syylärin pesin, otin anturin irti ja se meni kahteen palaan. Oli melko hapettunut sisältä, eli uskon vahvasti vian olevan siinä.
Vedet on koneeseen laitettu alipaineella + sitten vielä tarkistettu ilmaamalla syylärin ylijuoksutus putkesta ja siitä lämmityslaitteen putkesta.
Comment
-
Joku oli näköjään kuvannu projektia salaa...
Viikonloppuna olis tarkootus ottaa kone laatikoineen pois ja vaihtaa se kampiakselin taaempi stefa, mikäli säät sallii edes jonkin verran että sormet taittuu, talli kun ei ole lämmitettävä. Toinen vaihtoehto olisi tietysti mennä enoon talliin jos se vaan on vapaa viikonloppuna.
Samalla vaihdetaan pakosarjan tiivisteet ja laitetaan ne puuttuvat 3(!!!) pinnapulttia paikalleen että saadaan pakosarja kiinni kunnolla. Sirisee aika typerästi sisälle vedätettäessä. Myös katti heivataan mettään ja korvataan suoralla putkella, kun auto ei ole vähäpäästöinen niin sitä tuskin katsastuksessakaan tarvita. Myös imusarjan tiivisteet menee vaihtoon.
Moottorin irrotus on loppuviimein aika simppeli homma verrattuna laatikon irrotukseen näissä olosuhteissa, kun öljymontussa en ala laatikkoa irrottamaan ja nosturille ei ole pääsyä.
Mitä muuta kannattaisi vaihtaa tuossa kun kone ja laatikko on irti?
Comment
-
Olisiko jollain tietoa kuinka tiukkaan nuo pakosarjan pultit pitäisi tuohon kanteen vetäistä? Ja tietoa kuinkapäin pakosarjan tiivisteet tulisi laittaa? toisella puolen tiivistettä on sellainen pelti ja toisella on jotain epämääräistä mikä muistuttaa rälläkän laikkaa, mutta pehmeämpi.
Vanhat oli taitettu vähän miten sattuu ja ei ollu edes tiivisteen reiät kunnolla kohdillaan, joten niistä ei ole apua. Tiivisteitä on siis 3kpl yhtä mallia ja 2kpl toista, erona reikien sijoitus.
4kpl pinnapultteja oli poikki, mutta kaikki saatiin auki. Pakosarja on vetänyt vähän kieroon, ja on 1 ja 5 pytyn laipat vähän ulompana kuin muut, aion hioa suoraan jotain tasaista vasten.
Myös imusarjan momentit kiinnostaa.
Comment
-
Pakosarjan tiivisteistä sitten sen verran, että ne joita on 2kpl samanlaisia tulee 1 ja 5 pytyn pakoaukkoon, ja ne joita on 3kpl samanlaisia sitten loppuihin.
Pakosarjan laipat hioin suoraan, ja oikein hyvin passasi paikalleen ja hyvä tuli. Yhtään ei puhalla pakosarjan ja kannen välistä enää, elikkä onnistuin kerrankin :D. Harmikseni sain todeta että pakosarjassa oli noin 5cm pitkä halkeama, koitin porata reiät siihen minne halkeama päättyi ja sitten hitsasin halkeaman umpeen. Katotaan kauanko menee että halkeaa uudelleen.
Katti meni sitten karsintalistalle ja se korvattiin putkella ja paikallisesta fixus liikkeestä löytyi 18mm mutteri jossa oli 1.5mm kierre, joka hitsattiin pakoputkeen kiinni ja lambda siihen sitten paikalleen, ja hyvin pelaa sekin :)
Tyhjäkäynti ei vieläkään korjaantunut, mutta nyt sentään saa sen huohotus putkiston laittaa paikalleen... Pitäis vaan kehittää siihen joku minne ne öljyt jäis, ettei ne mene imusarjaan ja tuki ISV:tä. Ei kenelläkään olisi kuvia sellaisesta öljyn keräys säiliöstä?
Laitoin tänään tilaukseen Tepolta suutinten O-renkaat, suutin holkit ja "michelin" putken. Sitten on kaikki mahdollinen koitettu tyhjäkäynti vian korjaamiseksi, ja neuvot on finaalis.
Pakoputkistoon on tulossa Simmonsin äänenvaimenninta huomenna. Pitänee laittaa jotain kuvaa kun saan tuon värkin nosturille tai jotain.
Comment
Comment