Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 quattro typ81 2.0

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 quattro typ81 2.0

    Eli tuommonen 80q t81 1,8 koneella tuli hankittua alku vuodesta käyttiksen virkaa hoitamaan. Nyt kesällä sitten sano moottori sopimuksen irti ja tarkotus olis alkaa projektia tästä tekemään. Voipi olla, että melko hitaasti etenee tekeminen.

    Projekti on tällä hetkellä siinä vaiheessa, että vanha kone on nostettu pois nokalta ja olis tarkotus purkaa koko auto tässä jossain vaiheessa ja alkaa koria työstämään. Koriltaan tuo on suhteellisen hyvä.

    Moottoriksi olis tarkotus sovitella jonkun sortin V6. Luovuttaja auto on hakusessa mutta ei oo vielä mun budjetille sopivaa löytynyt. 30V kone olis mukava, mutta voi olla että joutuu alkuun tyytymään 12 tappiseen.

    Kuvia laitan lähtökohdasta tässä jokupäivä kunhan saan kameran kotia ja kuvat koneelle.
    Viimeksi muokannut Silizium; 14.1.2011, 18:41. Perustelu: mallierhe korjattu

    #2
    Sijoita rahaa vaikka tämmöseen:

    http://www.blocket.se/lulea/Audi_100...htm?ca=1_7&w=1

    Siitä saa tekniikan ja loput myyntiin. Ei jää moottorille juuri mitään hintaa.

    Comment


    • #3
      Joku tuommonen olis hyvä vaihtoehto. Avk:lta oon katellu ja siellä olis kans pari aika hyvää vaihtoehtoa. Passat 2,8 syncro keulakolaroitu pyynti 1850€ tai sitten 80 2,6 etuveto pyynti 850. Mutta tällähetkellä vähän kehno tuo rahatilanne niin ei voi vielä ostaa tekniikkaa.

      Comment


        #4
        Käyn muutaman kerran vuodessa tuolla pohjois-ruåtsissa mutkan, niin sieltä kulteutuu auto kotimatkalla jos kiinnostaa...

        Comment


          #5
          Tarkistahan otteesta että se on typ85

          Comment


          • #6
            q on todellakin typ81 alustanumerolla

            Tuossa nyt pari ulkokuvaa lähtökohdasta.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Eikös tuo typ81 tarkoita sitä että suurin vertailumoottori on.. 1.8 ?
              Joka rajaa jonkinverran noita kutoskoneita pois ?

              Comment


              • #8
                Näyttää olevan typ81. Pitääkin käydä konttorilla vähän kyselemässä.

                Comment


                  #9
                  Nelioviset quattrot on kaikki samaa mallisarjaa. Suurin vertailukone siis 2,2 136hv. Eli 2782cc ja 163,2hv max muutoskatsastuksessa. Rajoittaahan se tuokin vaihtoehtoja jonkin verran-
                  Viimeksi muokannut MJF; 4.10.2009, 15:27.

                  Comment


                  • #10
                    Onkos tuo nyt sitten tarkalta kooltaan se 2144 vai 2226?

                    Jos se on tuo 2144 niin sitten saisi laittaa kuitenkin 2,6 v6.

                    2,8 v6 on 2771
                    2,6 v6 on 2598
                    Viimeksi muokannut Silizium; 4.10.2009, 15:32.

                    Comment


                      #11
                      varmistathan tuon konttorilta, olisin erimieltä= 4syl 81 ja 5syl 85, ja kun kysyt niin muista mainita että nelikoista on puhe.

                      Comment


                        #12
                        Ei se nyt aivan noinkaan mene. Mutta typ81 se on kuitenkin vaikka sillä ei varsinaista merkitystä nelikon kohdalla olekaan. Näin ainakin konttorin tietokoneet väitti.

                        Comment


                        • #13
                          Tuommoset recaron jakkarat tuli tosiaan ennen tuon alkuperäisen koneen leviämistä laitettua autoon. Hitsailin kokonaan uudet kiinnityspaikat penkeille ja käytin sierran penkkien kiskoja. Penkithän ovat peräisin Escort rs2000:sta.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Tulipas sitten viikonloppuna sovittua kaupat moottorista. Parin viikon päästä pitäs saada tuo pata. Moottori on mallia ACK eli 2,8 30v.

                            En tosiaan ole vielä konttorilla käyny kyselemässä, mutta jos ei tähän koppaan niin etsitään sitten uus.

                            Comment


                            • #15
                              Tänään tuli sitten haettua tuo moottori kotia. Huomenna pääsee tutkimaan mitä tuli ostettua.

                              Comment


                              • #16
                                Pitkän hiljaisuuden jälkeen alottelin taas tätä tekemään. Halu tuli saada ajoon taas kun vanha koneesta tuli kanki pihalle ja sen takia seisonut melko pitkään. Tarkotus olis nyt laittaa tuommen ABK mallinen kone tuonne keulille. Eli tuohon on 2 litranen säjköruisku. Ohjaustehostin kilkkeet on kans hankittu ja niitä pitäs sovitella myös.

                                V6 kone saa odotella viellä tallin nurkassa tulevaisuutta.

                                Pitää napsia vaikka jotain kuvia tänne ku seuraavan kerran käy tallilla.

                                Comment


                                  #17
                                  Sen varmaan jo tiesitkin että ABK on todella kriittinen lambdan kunnon suhteen. Ilman sitä menee seokset päin seiniä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuosta mun tekniikasta oli lambda myyty jo aikasemmin eli uuden hommaamiseks menee. Hyvä kyllä tuokin tietää.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X