Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi Iisakin kirkko? Audi Coupe 2.8 V6 A -93

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi Iisakin kirkko? Audi Coupe 2.8 V6 A -93

    Morjens vaan kaikki ACF:läiset!

    Joo tuli hankittuu tuollanen rojekti itelleen. Mopo on niin uusi ja hyvässä kunnossa ettei siinä oo tekemistä, nii taitaa tämän parissa saada aikaa kulutettua.
    Ainakin näin äkkiseltään vaikuttaa siltä, että varaosia ei oo hirveesti liikenteessä, vai enkö ole osannut hakea oikealla tavalla/paikoista.

    En meinaa tehdä tästä mitään "teinikulkinetta" vai mikä amis- se ny sit onkaan, vaan ajattelin vain palauttaa auton (lähes) alkuperäiseen kuosiinsa. Toki "hieman siimaa" olen itselleni antanut, siitä olkoon merkkinä tänään käytetyt parituntia rengas/vanne liikkeessä..

    Projektin etenemisen sanelee pitkälti se mitä multa puuttuu, eli raha. Tälleen sairaseläkettä ootavana ei noita tuloja oo, menoja kyllä tuntuu riittävän, ja kusti polkee joka päivä uusia laatikkoon.
    Elikkäs nyt olis erinomainen tilaisuus auttaa miestä mäen alla, mäen joka tuntuu vähintään Mt Everest' iltä.

    Kävin tänään hakee vikalistan, ettei ala tuo verottaja napisee, ja huomenna lähtee autoveroilmoitus. Saa muuten nähdä millainen päätös tälläkertaa tulee. Ne jotka on lukenu, nii tietää sen mun ex-kutosen hullun veropäätöksen. Laitoin mukaan A4 täynnä vikoja/puutteita, ja rasti ruutuun auton kunto: huono. Saa näkee tuleeko ne Lappeenrannasta tarkastaa, ku Joensuussa ei enää oo yleisöpalvelua tullilla. Kuvat otan huomenna, varmuudeks.
    Vikalista oli muuten lyhyt, ja itte sen inssille kerroin, kun hän tuli autolle, takajarrut ja käsijarru ei toimi ja tuulilasin pesurinpumppu ei toimi. Ainoo juttu jota en tienny, kun en ollu auton alla (vielä) käyny, et yks jarruletkun pätkä, n. 10-15cm, olis hyvä vaihtaa. Muuten kehu esim. päästöjä, et onpas alhaiset, liekö ollu Audi miehiä?

    Se mitä tarttisin on hyviä vinkkejä ja nuo jarrusatulat ja pesurin osat ihan ensimmäisenä. Yhden näillä sivuilla esiintyvän(harvoin) hepun kans oon ollu yhteydessä, ei et sinä Teppo, hän kertoi, et hänellä olis nuo osat, mut lieneekö meillä kielimuuri (karjalainen/länsirannikkolainen, ruottalaiselta alueelta) vai, mikä lienee, ku oon ilmoittanu haluni kilkkeisiin, mut häneltä ei tuu vastausta. Onk tällänen normaalia näissä piireissä, ei meillä tuolla mopo puolella ainakaan oo?
    Edellä kirjoitetusta tuli mieleen, et kai täälläkin pidetään "omista" huolta, eikä myydä sutta ja sekundaa, ihan vaa siks et toinen asuu toisella puolella valtakuntaa. Mopo puolella sitä ei sallita ollenkaan!

    Muitakin puutteita on ja otan mieluusti vastaan kaikki minkä ilmaiseksi saan, jos haluat olla osana palauttamassa tätä "klassikkoa" alkuperäiseen kukoistukseen, niin tässä hyvä tilaisuus siihen. Ei, en oo kerjuulla, maksan tietty jos siten osan saan, mutta jos joku on niin jalomielinen ja haluaa putsata tallin nurkkia, niin tänne vaan typ 89 osat. KIITOS.

    Mitä mä oon nyt täs katellu, nii vaikuttaa ettei näitä typ 89 coupeja oo clubilaisilla montaakaan, ja yleisestikin ottaen taitaa olla jo melkein harvinaisuus, vai olenko väärässä? Olis kiva jos saisin yhteystietoja teiltä joilla tällänen sämpylä on, vois tarvittaessa kysästä jotaki tämän mallin speciaalia juttua. Juu, olen jo käyttänyt hakua, ei oo paljoo tarjolla. Germaaniaks olis saitteja, mut ku toi oma sauerkraut on keskikoulu pohjanen ja ei siellä teknisiä juttuja opetettu, nii ei jaksa niitä sanakirjan kaa.. Vaikka oon kyllä onnistuneesti käyny hakee joitakin autoja(Audeja) Saksasta ja kaikki on toiminu ja onnistunu ihan hyvin.
    Tosta tuli mieleen, että mä tarttisin huolto-/korjausopuksen, mistä sais? Alfamerillä ei ollu. Vaikka vain lainaan jos ei omaksi.

    Oukkei, tässäpä alkupalat, juttua tulee lisää ku siltä tuntuu.
    Kuvia otan huomenna aamulla, ennen mopoilu viikonloppua, sitä tullia varten ja heittelen teille nähtäväks mikä on lähtötilanne. Voitte sitten haukkua, hullu ku tuommosen pommin osti ;-)=
    Jotakuta saattaa kiinnostaa, et miks tämä, no siinä on mun mielestä hieno korinmuotoilu, isohko V6 moottori (vaikka taitaa olla se epäluotettavin diudin koneista?), automaattilaatikko (toi äijä on aivan hullu, vielä tomaatti.. vai?) ja nahkat sisällä. Jo pelkästään ton muotoilun vuoksi tää on mun mielestä säilyttämisen arvoinen pirssi. Tällä voi helposti hämätä (sit ku saa ton sisustuksen puhtaaks) naisia, ei millään pahalla arvon naiset (no ne jotka näitä sivuja lukee ymmärtää/tietää), mut veikkaan et 9/10 veikkaa väärin auton iän!

    Että sellaisia, palataan astiastoille.

    #2
    Täältä apuja/vinkkiä takajarrujen kunnostukseen.

    Muuten eikun kun onnea projektille.

    Comment


    • #3
      Teppo vastailee kyllä ihan hyvin ja välillä kyselee perään onko vielä kiinnostusta osien tilaamiseen, jos sattunut alustavasti vain hintaa kyselemään.

      Tuulilasinpesuripumpun löytää perus tarvikeosana melkein mistä vain, hinta kympin luokkaa.

      Comment


        #4
        Mä olen omaan coupeen tehnyt AAH moottoriin alakerran remontin. Siitä löytyy juttua ja jotain muuta ehkä hyödyllistä täältä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=36867

        Tuo vaihteistohan on aika luonteikas vanhemmiten ja sen korjaaminen on myös arvokasta. Takakontti natisee jossain vaiheessa aina ja sitä voi yrittää shimmata takakontin kumeilla, mutta musta paras ratkaisu on käyttää imastointiteippiä lukkoakselissa.

        Öljyä koneesi tulee vuotamaan venttiilikopan juuresta ja öljynpaluuventtiilit joudut vaihtamaan kansiin jos joku ei ole jo kerennyt sitä tehdä. Lastulla koneeseen saa hieman alavääntöä lisää tai sitten ne oli ehkä virtuaali hevosia/vääntöjä. =)

        Comment


        • #5
          Jahans, homma lähti etenemään..

          Ei tarvinnu ajella Lappeenrantaan tullin tarkistettavaksi, tuli tullin kaveri Joensuusta tarkastamaan ja kuvaamaan. Oltiin aikanaan samassa keskikoulussa, joten ei tarvinnu ainakaan alkaa vääntämään asioista. Saa näkee sen veropäätöksen, millainen tulee, kun sitten aikanaan tulee.

          Niinkuin jo tuossa aloitus jutussa kerroin, tuntuu et tän, 2.8 tomaatin, osat on hiukka hankalampia saada kuin jonkun normi 80/90 mallin..vai enkö edelleenkään osaa ettiä oikeista paikoista?
          Jos rahhaa olis, niin toki löytys uusia hienoja, mutta ku ei oo nii tarttee kaivella. Toisaalta ei oo kiiru, ku nyt noi leimalle vaadittavat saa, niin katellaan sit ajan kanssa muuta.

          Kiitos jo kommentejaan/apuaan antaneille/tarjonneille. Jesse (Mehtälä) lupas laittaa sähkökytkentäkaaviot (ne on tosi tarpeen, en oo noitten sähköjen kanssa "sinut"). Sähköpiuhaa menee ja tule aivan pirusti, on vähän eri homma ku jossaki vanhassa Harrikassa, jossa sähköpuoli hoituu kolmella piuhalla...
          Ojalehdon Heikki on antanu hyviä vinkkejä, kiitos niistä.
          Arctos' ille kiitos tuosta jarru linkistä.

          Osia on alkanu tippumaan ja kohta alan heittelemään niitä paikoilleen. Ilmastoinnin ohjausyksikkö tuli, jarrusatulat ovat varmaankin maanantaina täällä, ELSA ja ETKA on tilattu tulee varmaanki ens viikolla ja mittaristoon nappasin valoja ja penkkien/sisustukseen puhdistusainetta.
          Juu ja ne renkaat ja vanteet on tilattu ja tullee alle vielä tän syksyn aikana, jos talvi ei ala vielä ens viikolla..on se sit kiva kuulla kommenttia menikö mun ajatus vanteista oikein, vai tyrmätäänkö valinta.

          Huolto-/korjausoppaasta olis vielä puute, kysyin yheltä kaverilta, joka oli ennen marmorin toisella puolella duunissa, nykyään opettajana, ja saattaa olla et hän saa järjestettyä mulle ko. oppaan(t). Mutta jos jollakulla on ko. opus/-et, niin voisin ostaa tai lainata viikoksi pariksi.

          Ensimmäisenä laitan siis kuntoon katsastuksessa esille tulleet(ittellä jo tiedossa olleet) viat/puutteet. Eli takajarrut, seisontajarru ja pissapojanpumppu, niin ja se pätkä jarruletkua. Samalla vaihtuu ilmastoinnin ohjausyksikkö ja erinäinen kasa mittariston lamppuja.

          MCPETE mitä tarkoitat tuolla et laatikko on "luonteikas", eli sekö hajoo tietämättä vai hivutellen? Takakontti, kuten muutenkin koko auto, on todella hiljainen, ei nitise ei natise tai kolise. Se kävi ilmi jo koeajolla, ja nyt oon tahallani ajellu huonoilla pinnoilla, et sais selville kolinat ja muut sellaiset, ei oo ilmenny(vielä?).
          Kuten kuvista, toivottavasti ilmenee, samoin katastusmies ihmetteli, että kone ei vuoda öljyä eikä muita nesteitä. Toivottavasti tuo MCPETE:n ennustus ei toteudu, ainakaan lähiaikoina.

          Kuvista, toivottavasti, käy ilmi auton tämän hetkinen kunto/puutteet/korjattavat kohteet. No sähkövikoja on hankala kuvata ja niitä tuntuu riittävän, valitettavasti.

          Päällepäin suurimmat ongelmat lienee noi alalistojen alla olevat, vielä tutkimattomat, ruosteet. Varmaan siellä sitä on, ku noi listat noin kupristelee. Tilanne todellisuudessa ei ole niin paha kuin miltä tuo kuva kuskinpuolen ala/etuosan kuva antaa ymmärtää, itteki säikähdin ku kuvan ruudulla näin.. piti oikein käydä tarkistamassa tilanne ulkona.
          Samoin takaluukusta löytyi ruostetta ja varapyörä koteloon tuntuu tulevan kosteutta. Tuleeko vesi sisään luukun tiivisteistä vai onko esim. kattoluukun poistoletku mahdollinen? Muistelen nähneeni et poistoletkuja olis suunnattu sekä eteen että taakse?
          Kori on muuten ihan hyvässä kunnossa, molemmissa ovissa ja toisessa takalokarissa on pienet painaumat, ei pitäisi olla iso homma oikoa.
          Kai autoon jossakin vaiheessa uusi maalikin tulee..

          Sisusta on matkan varrella(reilu 307tkm ajettu) hieman kärsinyt, onneksi penkit on säilyttäneet ryhtinsä ja vaativat vain puhdistuksen ja hoitoainetta pintaan. Samoin muut nahkaverhoilut. Onko kellään kokemusta tuosta AutoGlym' in aineesta(kuva alla), ostinko turhaan vai onko hyvä aine? Hoitoainetta ei Motonetissä viimeks käydessä ollu.

          Mikä olis paras keino saada tuo vaalea sisusta taas puhtaaksi? Irroittaa ja käyttää juuriharjaa mäntysuopaa ja painepesuria? Tuo on se mikä mulle tuli mieleen, vai onko olemassa ainetta/-ita joilla sais putsattua ilman irrottelua? Puhun siis matosta, takahyllystä ja takakontin sisustuksesta.
          Myynnissä (purkuautoista) on esim. mattoa vain tummana, jotenkin tuntuu, et menee liian tikkutäkiksi jos laittaa tumman/mustan maton. Takakontissa sellainen tietysti menisi.

          Konehuone on noin päällisin puolin, tuon ikäiseksi autoksi, hyvässä kunnossa. Jokunen heppakin on vielä "tallissa". Täytynee kuitenkin ottaa ja ajattaa Forte läpi koneesta ja samoin laatikko taytyy putsailla, ja vaihtaa öljyt ja suodattimet.
          MCPETE sanoi et laatikko on luonteikas, onko se sitä kun kylmänä täytyy nostaa kierrokset melkoisen korkeelle, ennen kuin pirssi lähtee eteenpäin, pakilla lähtee ihan pikku kaasulla. Onko laatikko hajoomassa, vai mistä lienee kyse? Auttaako laatikon Forte ja uudet öljyt ja suodatin, toivottavasti?
          Muuten varmaankin täytynee vaihdella erinäisiä suodattimia ja antureita ja mitä kaikkee näissä nykyään on. Mikähän olis semmonen järkevä järjestys lähteä em. juttuja vaihtelemaan? Siis kun lähtötilanne on se, että kone toimii, ei savuta, hyvät päästöt, ei kilise, ei kolise. (mopo puolella meillä on sanonta, että älä ala "korjaamaan" toimivaa konetta..lienee hyvä ohjenuora myös auto/audi hommissa)

          Tämmönen on siis tilanne tällä hetkellä, ja toivon mukaan ensi viikon lopulla ollaan jo hieman edistytty. Palataan taas asiaan, ku homma etenee..
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Lisää kuvia liittyen edelliseen

            Tässä muutama lisäkuva, ei mahtuneet tohon edelliseen viestiin kaikki. Oli rajoitettu kymmeneen kuvaan.

            Juu ja tuli vielä mieleeni, että onneks noi puuosatkin on noin hyvässä kunnossa, kuuluu mun mielestä ko. aikakauteen, ei missään nimessä poistettavia ja jollaki hiilikuidulla korvattavia.
            Ainoostaan tuhkakupin kansi on uudelleen käsittelyn tarpeessa, no jos aivan tarkkaan katotaan nii tossa keskikonsolissa olevissa on pieniä "virheitä". Ei iso homma, kaikki hiotaan ja laitetaan ehkä lakka tai vaha pintaan.

            Autohan on tällähetkellä merkitön, ja lähes merkittömänä aion sen säilyttää, mutta jos jollakulla olis keulaan renkaat, kunnolla ei ole väliä, maalaan mustaksi/auton värillä, niin sellaisen voisin ostaa (tai ottaa lahjoituksen vastaan..)
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Tuli mieleen, että....

              onkos tää malli jo sellainen jossa on valmiina piuhat vakkaria varten? Eli uutta viikseä vajaa kytkentä?
              Kun ton kojetaulun joutuu joka tapauksessa ottaan auki, nii menis siinä samalla, se viiksen vaihto. Vaatikos se jotaki älykoneella tehtäviä muutoksia, siis jos viiksen vaihtaa?

              Tämmösiä tuli mieleen tossa ku välillä tulin sisällä käymään.
              Menee se viikonloppu näinkin.. palataan

              Comment


              • #8
                Vaijerikaasu, eli ei onnistu pelkällä viiksellä.

                Comment


                • #9
                  Oukkei, ei sitte laiteta vakkaria. No jalalla ku ajaa nii pääsee vähemmällä bensalla, tuolle ku tuntuu maistuvan.. toki oikean jalan nilkan asennosta kiinni.

                  Kuka kertoo mulle sen viestiketjun missä oli typ 89 mittariston purku ohje?? Hain vaikka millä tavoilla, mut ei vaan osunu. Hakua on siis käytetty.
                  Ei viittis purkaa turhaa, jos homma olis helpommin tehty. Ei mulla sinne muuta asiaa oo ku laittaa uudet lamput sammuneiden tilalle.

                  Keskikonsolin otin tänään auki, vaihtelin pimeitä lamppuja, sain ilmastoinnin toimimaan ja stereot soimaan (vaikka oli kyllä melkoinen "sätös" tehty, varmaanki tuossa on ollu tehtaalla asennettu soitin ja se on myöhemmin vaihdettu jaappaanialaiseen..)
                  Ei muuten sattus kellään olemaan tuohon sopivaa soitinta, lienee ollu joku blaukkarin malli, voisin vaikka vaihtaa Porchen vm. -84 alkuperäiseen soittimeen..

                  Tämmösiä tällä erää.

                  Comment


                    #10
                    Mulla saattaisi olla C4:n alkuperäinen Chorus(kohan se nyt oli) kasetti-radio jossain. Voin koittaa kaivella, jos kiinnostaa ja käy paikoilleen.

                    Jos mittaristo on samaa maata B4:n mittariston kanssa, irroitus on 5 min homma. Rattiputken ylämuovi pois (2 ruuvia) ja sen alta paljastuu 2 ruuvia, joilla mittaristo on kiinni. Johtosarjojen liittimissä on pinkit lukitsimet, mitkä pitää nostaa ylös ennenkuin liittimen saa irti.

                    Comment


                    • #11
                      Taitaa Delta olla lähempänä alkuperäistä tuossa.

                      Mullakin jossain kätköissä sellainen on, jos vaan koodia mistään löytyy.

                      Comment


                        #12
                        Äh. Betahan tuo näyttää olevan. Melkein väittäisin, että koodikin on tallessa. Alpinen valmiste näköjään.

                        Privalla tavoittaa, jos kellä on tarvetta.

                        Comment


                        • #13
                          http://www.audicoupetyp89.de/
                          tuolla sivulla sanotaan, et samalla set up'illa ku mulla, eli 6 kaiuttimella, on soitin ollut vuona -93 Gamma?

                          Joo, en mä välttämättä haluu sitä ihan alkuperäistä KASETTIsoitinta, mutta sellaisen joka on ollu Audissa ja olis cd soitin(yksi levy etulevystä sisälle, vaihtaja ilmestynee takaboksiin)

                          Tuli tuossa ropatessa mieleen, et onko mitään taulukkoa missää josta kävis selville minkä mallien/vuosimallien osat ovat "heittämällä" paikoilleen laitettavissa? Eli pitäs sopia ilman suurempia vaikeuksia/modifiointeja.

                          Vaihdoin ilmastoinnin ohjausyksikön ja huomasin sen olevan vuodelta -95(oli kiinni -96 mallin autossa), sillä vaan kyselen, laajentaisi/helpottaisi osien ettimistä, jos hakee pelkällä -93 Coupe 2.8, nii hakutuloksen on olemattomia.
                          Viimeksi muokannut Zimi; 4.10.2009, 19:06.

                          Comment


                          • #14
                            Homma etenee, hitaasti mutta varmasti.
                            Sisustusta irrottelin kontista ja jatkoin sähköjen metsästystä, kyllä tää on niin erilaista pyörän laittamiseen. Tässä on hirveesti liikkuvia osia ja tosiaanki tuota sähköpiuhaa lienee kilometri tolkulla.

                            Sellainen juttu tuli tuossa esille, että matkustajan penkin selkänojan kaatomekanismi ei toimi. Onko korjattavissa, tuli pimee en ehtiny tutkimaan, jos on, niin kuinka? Ei oo silleen välii, ku ei sinne takapenkille mahdu kuitenkaan istumaan, mut jos joskus tarvii laittaa jotaki kantamusta sinne nii helpottas.

                            Tietääkö muuten kukaan mikä on tuo ruosteinen "työkalu", löytyi takakontista tunkin vierestä. Itte arvelin, et saattas olla verhoilun purkamiseen tarkoitettu??
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Näyttäisi olevan samanväriset penkit kuin mulla.
                              Omat etupenkit fiksasin juuri Leathermasterin nahanhoitosarjalla. Tätä varten piti lähettää pieni pala nahkaa väripigmentointia varten kyseiselle firmalle.

                              Minulla on tuota ainetta vielä jemmassa. Voisin mahdollisesti myydä sullekin satsin, jos et saa toivottua tulosta jo hankkimillasi aineilla.

                              Ohessa pari kuvaa omista penkeistä ennen ja jälkeen puhdistuksen & värjäyksen.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Sellainen juttu tuli tuossa esille, että matkustajan penkin selkänojan kaatomekanismi ei toimi. Onko korjattavissa, tuli pimee en ehtiny tutkimaan, jos on, niin kuinka? Ei oo silleen välii, ku ei sinne takapenkille mahdu kuitenkaan istumaan, mut jos joskus tarvii laittaa jotaki kantamusta sinne nii helpottas.
                                Luultavasti kahvalle menevä(t) vaijeri(t) poikki. Ei paha rasti ehjätä. Helpoin, kun irroittaa selkänojan ja aukoo verhoilut alareunasta. Sieltä kautta pystyy pujottelemaan uudet vaijerit. Minulla saattaa olla muutama valokuvakin hommasta, yritän muistaa etsiä jossain välissä.

                                Tietääkö muuten kukaan mikä on tuo ruosteinen "työkalu", löytyi takakontista tunkin vierestä. Itte arvelin, et saattas olla verhoilun purkamiseen tarkoitettu??
                                Samannäköinen työkalu tuli alkuperäisten eturoiskelääpien mukana. En kyllä tarvinnut mihinkään, kun läpät asentelin.

                                Comment


                                • #17
                                  Homma etenee, pari kysymystä, taas...

                                  Juu, jarrusatulat tuli, pitänee vetästä joku väri pintaan...

                                  Ropasin tuossa pirssiä ja tuli eteen pari juttua joihin toivoisin saavani jeesiä.
                                  Ensinnäkin tuhkakupin kansi, sain sen kyllä pois, mutta nyt en saa paikoilleen. Onko siinnä joku jippo, et luiskahtaa paikalleen?

                                  Toiseks, mikä on toi keltainen liitin, sille ei ollu mittaristossa paikkaa? Mitä siihen vois liittää? Sorry, vähän huono kuva.

                                  Ja sitten kuinka lähtee tuo muovi tosta takaluukun reunasta irti(ruuvari merkkaa osaa jonka haluaisin irti)?
                                  Ruuvit pyörittelin irti(löytyi tulppien alta), mutta tuntuu et siellä on vielä jonkinlaisia kiinnikkeitä. En alkanut käyttää voimakeinoja, kun ei viiti rikkoa ja sitä kautta menee rahaa hukkaan(niukkas budjetti..) Yritin myös irroittaa rek.kilven valoja, jos olis auttanu, mut ei suostunu irtoomaan nekään......

                                  Ai niin, olisiko jollakulla mittariston koteloa, jossa olis ehkä "lasi", mulla on kolme halkeamaa josta haluisin päästä eroon. Mittaristo toimii muuten joten en tarvii koko mittaristoa, kotelo riittäs.

                                  Kiitokset Jannelle ja Mikolle vinkeistä ja avusta.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #18
                                    Se muovi irtoaa avaamalla sen muovin kiinnitysruuvit, jotka ovat ruuvarista 2 cm konttiinpäin, mustien peitetulppien alla. Rekisterikilven ympärysmuovi irtoaa takakontin sisältä kahdella m8 mutterilla.

                                    Ylimääräinen liitin olis ajotietskarille?

                                    Comment


                                      #19
                                      Tai lämpömittarille?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Muistaakseni ainakin C4 mittariston takana on keltainen liitin juurikin ulkolämpömittaria varten.

                                        Comment


                                          #21
                                          Keltainen on ulkolämpönäytölle, musta on automaatin vaihdenäytölle. Tulevat fyysisesti samaan paikkaan, joten automaatissa ei ole ulkolämpönäyttöä...

                                          Penkin sisällä luultavasti vaijerikuoren pidin vaan vähän taipunut jos hanikassa on kuitenkin selvä vastus eikä ole ihan hervoton. Takapaneeli penkistä irti ja käsikopelolla vaijeria pitkin ylös ja pellin taivuttelua. Helppo homma.

                                          Aika rajusti ollut vettä ja kosteutta tuossa autossa sisällä, kun hometta ja ruostetta noin paljon kontissa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jaa paljon ruostetta??

                                            Niin Porkkis, sanoit et paljon, mä kun ajattelin, et vähän ikäisekseen, siis ruostetta. No enpä oo aikaisemmin tällästä "avannu" joten nyt tiedän. Niin ja auto oli seisonut toista vuotta ulkokatoksessa, ennen kuin kävin sen sieltä "pelastamassa".

                                            Juu kyllä siellä kosteutta on ollu, siksi kyselinkin tuon "muovikäikäleen" irroitusta, jo sen alla olis joku poistoreikä, jonka avamaalla vesi menis ulos eikä konttiin. Näyttää nimittäin, et vesi tulee sisälle tuolta vasemmalta puolelta. On se vedenpoistoreikä siellä vararenkaan kotelossa hieman väärässä kohtaa, ei oo alimmaisessa kohdassa, joten aina jää vähän vettä pohjalle lillumaan.

                                            Joo-o, lunta oli tullu yöllä, joten taitaa jäädä kesäkumien ja vanteiden laitto ens kevääseen, olis ollu vaan hyvä katsastuttaa niillä, niin ei tarttis en takii erikseen konttorilla käydä. No katellaan.

                                            Jahans, pitänee alkaa taas kattelee, mitä sais tänään aikaiseksi. Jarrusatulat tuli, mut ku ei oo sisäpaikkaa, nii taitaa jäädäd toiseen päivään. Tämmöstä tää on..

                                            Kiitokset taas kaikille apuaan ja vinkkejä antaneille.
                                            (ymmärtäkää tyhmät kysymyksen, tää on tosiaan mun eka auto jota edes yritän laittaa..)

                                            Comment


                                              #23
                                              Takavalot irti ja uudet tiivisteet (butyylinauhaa) niin alkaa olemaan kuivempaa. Ihan tyypillinen paikka coupessa.
                                              Varmaan takavalojen sähkökiskot myös kauniissa kunnossa...
                                              Tosiaan tuo kynnys pois, keskipaneeli pois ja takavalot pois (6kpl M5 per valo).

                                              Bensankulutukseen lääkkeeksi lambda-anturin vaihto.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Gyssäri

                                                Huomenta, kuka osois sanoo onko tuopn Coupen mittaristo (lähinnä mittarien ympärysmitta) sama kuin A3, A4 tai A6 malleissa?? Lienee kysymys saman ikäisistä autoista.

                                                Ajattelin sen verran "uudistaa" mittaristoa, et laittaisin ne romi kehykset, tiedustelin asiaa Slamit'iltä ja vastaus oli: "Moro,

                                                en osaa kyllä yhtään sanoa, katalogi niitä ei ainakaan tarjoa kuin A3, A4 ja A6...
                                                Terveisin / Best Regards Mikko Saari [COLOR=#0068cf]mikko.saari@slamit.net[/COLOR] "

                                                Samoin edelleen tarvetta olis mittariston kotelolle ja/tai pelkälle etuosalle jossa mittariston "lasi"(ehjä) on paikallaan. Mulla on tuossa pari kolme halkeamaa.
                                                Viimeksi muokannut Zimi; 8.10.2009, 16:09.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tollaset? http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=126

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jälleen edistyttiin hieman...

                                                    No niin, tänään meni sit "uudet" jarrusatulat paikalleen.
                                                    Täytyy kyl sanoo, ettei oo ihme jos ei takajarrut ja kässäri toiminu, vilkasepa kuvia, toisesta yritin hakata mäntää sisälle, meni mut todellakin lyömällä ja vähän kerrallaan. Toista ei viittiny edes yrittää, oli vielä huonompi..
                                                    Vetäsin samalla myös etujarruihin väriä pintaan.
                                                    Noista jälkeen kuvista sen verran, että ennen kuin alat suureen ääneen arvostella niin, tätä ei olekaan tarkoitus tehdä näyttely autoksi.
                                                    Tämän hetkinen päämäärä on ajokuntoon saattaminen. Muu jää nähtäväksi ja riippuu löytyykö sponsoreita.
                                                    Itte olin hieman epäileväinen tuon värin suhteen, no ei se ny niin kauheen pahasti tuolta vanteen sisältä silmään paista, eri sävy sinistä vain.

                                                    Tuulilasin pesurinpumppukin löytyi, sieltä vas. puolelta etulokarin sisältä, sekin oli napannut jostakin jaappaanialaisesta ruostetta sisuksiinsa.. Uus olikin sit tilaustavaraa(Uimaharjussa Ei ole kaikenkattavaa varaosakauppaa), ei viiti lähtee ajamaan 50km joko Joensuuhun tai Lieksaan tollasen pikkuosan vuoksi. No huomenna tai viim. perjantaina on uusi laitettavissa paikalleen. Sittenpä auto onkin valmis tarkistettavaksi katsatuskonttorilla, eli siellä lomakkeeseen merkatut viat on korjattu.

                                                    Ratti tuli vaihdettua myös eilen, ny on mukava kolmipuolainen väännin paikallaan. Kyllä se muuttaa kabiinin ilmettä heti. Pikkaisen piti suorittaa modifiointia, että sai töötin pelaamaan, mutta ny soi. Kuva jäi ottamatta, no ennättäähän tuon.

                                                    Porkkis kiits neuvoista, en oo vielä ehtiny availee tuota peräpäätä, mut sun ohjeillas homma hoitunee ja vesi alkaa pysymään ulkopuolella takakontista. Sama juttu penkin kaatoa koskien.

                                                    Tuomas juuri tuollaista ajattelin, mahtaneeko tuo sarja sopia meikäläiselle, ku ei tuollakaan puhuta mitään Coupesta? Siin Slamit' in sarjas oli vielä kehys merkkivaloille, tuos ei oo.

                                                    Ai niin, mikähän mahtaisi olla se letku kun löysin tänään konehuoneesta, tiedän ilman kuvaa on (lähes) mahdotonta edes arvailla, mutta kuitenkin. Siis letku(kirkas) on vas. puolella, läpivienti etulokarin sisältä, muistaakseni ohjaustehostimen säiliön etupuolelta ja lähtee menemään kohti ohjaamoa, siellä piilossa. Letkun päästä näkee selvästi, että se on ollut jossakin liittimessä, mutta en vain löytänyt yhtään tyhjää joihin letku olisi yltänyt. Laitan ko. letkusta kuvan, ku saan sen otettuu, selventää varmaan tätä sepustusta.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Takasatuloiden mäntiä pitää pyörittää samalla kun painaa jotta menevät sisälle.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kannattaa käyttää jarruja runsaasti ennen katsastukseen vientiä, levyt sen verran ruosteessa, että menee hetki ennen kun puhdistuu.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Varmaan kannattas ny pemottaa se satula jota tulit paasanneeks. Jos nuon runsaasti voimaa käytit ni todennäkösesti jotaki on pärähtäny satulan sisältä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kuva "hitech" työkalusta lisätty

                                                            Juu siis, vanhat satulat avaan jossakin vaiheessa ja katon saako niistä enää mitään toimivaa. (korjausssarjan avulla) En siiis laittanut niitä takaisin paikalleen.

                                                            Juu kyllä tässä tulee ajeltuu ja "aseteltuu" takajarruja ennen kuin vien näytyille. Jo senkin vuoksi, kun olen ajatellut samalla saada uudet kesärenkaat/vanteet otteelle, tässä on vielä pari viikkoa aikaa odotella. Saattaa kyllä käydä niin, ettei vanteet ennätä tulla, noita 4x108 jaollisia ku ei oo hirveesti tarjolla. Mullekin on tilauksessa tehtaalta erikseen vanteet(ilmoittivat, että tekevät tilauksesta tuolla jaolla, toimitusaika epämääräinen).

                                                            Teppo, kyl me luettiin asennusohjeita ja toimittiin sen mukaan, eli kiertoa ja sitä mukaa sisään. Tehtiin/hitsattiin "hitech" erikoistyökalu jolla saatiin helpommin pyöriteltyy. Otan kuvan ku meen tallille huomenna, tänään välipäivä, pesurin pumppu ei tullu, tulee huomenna.
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Zimi; 11.10.2009, 14:17.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X