Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 aiheista puuhastelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Juu, niinkin vanha kuin vm -85. Ihmeen hyvin on pellit pysyneet kyydissä ilman sinkkiäkin. Maalattu tämä on jossain vaiheessa. Sitä minä vähän ihmettelin, että miten valkoinen ja sinkitön kori ei valu ruostevanoja joka puolelta. Että on siitä joku huolta koittanut pitää.
    Varaosa-autoksi tämänkin hankin.

    EDIT: Audi on muuten seissyt tehtaan savupiipun läheisyydessä, niin siksi on vähän nokivanoja kyljissä. Täytyy se kai pestä, niin on naapureiden kivempi sitä ihailla. :)
    Viimeksi muokannut audiq; 25.4.2012, 00:14.

    Comment


      #92
      -85 voi olla ihan hyvin sinkitty. Niin on ainakin tuo oma 100:nen, joka sattuu olemaan -85. Milläs padalla tämä on?

      Tässä tuli vain muutama johto keskuslukituksen moottorille.
      Kolme riittää tai oikeastaan kaksikin.


      On muuten aika hyvällä tahdilla häviämässä varsinkin nämä pre-faceliftit. Itse pidän kyllä enemmissä määrin juurikin pre-faceliftistä. Facelift on niin C4:ää. Näissä on sisusta enemmän jo retroon taipuvaa ja kahvat kruunaa klassikon :)

      Vielä enemmän kadonneita ovat 200:set pre-faceliftit. Löytyy kyllä tallista yksi sellainenkin hyvillä varusteilla, mutta on projektiasteella - tai no odottavalla projektiasteella :)

      Mobile.de:ssä muuten aika nätti yksilö. Pitäisi hakea pois: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT
      Viimeksi muokannut jasso; 25.4.2012, 12:55.

      Comment


      • #93
        KP on moottorikoodi. Olikohan se 3/-85 käyttöönotto ja kattoluukkua ei ole, että ainakin sillä perusteella on ihan aito -85:n. Kiveniskuja ei keulassa ole ensimmäistäkään, niin paha sanoa sinkistä mitään. Alustassa on pintaruostetta ainakin normaaleissa paikoissa, eikä näy niissä kohti sinkkiä, niin kuin normaalisti näkyisi, mutta on sitä silti voinut olla.

        Vetokoukku tässä on ihmeellisesti kiinni. Tulee hiekkapellin ja tavaratilan lattian saumaan ja sellaisilla V-muodossa olevilla putkilla niihin takapyörien takana, palkeissa oleviin mötiköihin kiinni, jotka keräävät kaiken kuran sisuksiinsa. Ei kovinkaan fiksun oloinen kiinnitys. 1300kg lukee koukussa ja siinäkin tosiaan lätkä vielä erittäin hyvin luettavissa.

        Onkos tuossa koneessa jo hydrauliset nostajat? Oletan että on, mutta myyjä puhui kovista nostajista. Hänen mielestään venttiilit raksutti, mutta minä olen kai niin tottunut pieniin raksutuksiin, että lähinnä ihmettelin niinkin siistiä käyntiääntä. :)

        Tuo 200:n oli kyllä nätti. Vähän epäilevästi suhtaudun kyllä kilometreihin, mutta eipä niillä näissä niin väliä edes ole. Onko Typ44:sta kukaan edes saanut ajamalla ajettua loppuun, jos on huollot suoritettu ajallaan?, tuskin?

        Comment


          #94
          KP on kovapaloilla ja naputtaa aina vähän. Tuo on sitten varmaan ~identtinen tuohon omaan satkuun tekniikaltaan. Tai siis ainakin alunperin ollut. Tosin tuo oma taitaa mennä -86 mallivuoden puolelle, jos en väärin muista. Rekisteripapereissa on vain 00.00.1985, mutta muistaakseni joskus runkonumerosta moista päättelin.

          Noin muuten KP on ihan kiva pata. Kelju-K on sieltä yksinkertaisimmasta päästä ilman kehitysversiokikkailuja.

          Hinta ja kilometrit ovat kyllä hieman erikoisessa suhteessa tuossa 200:ssa, mutta joskus niitä on löytöjäkin.

          Comment


          • #95
            KP on kovapaloilla ja naputtaa aina vähän.
            Onko tuo varma tieto? Ostin aikoinaan lötköön juuri tuollasen varaosamoottorin ja purkaes sieltä paljastu hydraulinostimet jokka köyhänä äijänä laitoin RT:hen ja rapina hävis.

            Helvetin komia tuo linkis oleva vanha kakssatanen, lukuunottamatta putkenpäätä.

            Comment


              #96
              lukuunottamatta putkenpäätä.
              Helmalevikkeet on myös vähän siinä rajalla.

              Itseasiassa loppupään KP:tä voi olla hytikkanostimillakin. 44G-> runkonumeroisilla vaihtunee kovista hydraulisiin.

              Comment


              • #97
                Onko sinulla jasso kattoluukkua? Siitä ymmärtääkseni sinkkikorin erottaa, Suomi-autoissa. -Ennenkin tainnut olla juttua siitä.

                Minäkin oikeastaan kaipaisin varmistusta vielä nostaja-hommaan. :) Koska ihan kuin raksutus olisi aavistuksen rauhoittunut nopeammin kuin kone lämpenee. Yhtäkkiä katosi yksi suht pieni nostinääni, kun käyttelin konetta. Se kyllä puhuu kovien nostajien puolesta, että tämä ei raksuttele kylmänä erikoisemmin. Minulla on tallissa yksi KP irrallaan, mutta ei ole tullut koskaan tutkittua, minkälaiset nostajat siinä on. Veljellä on -89 KU ja olen aina otettanut, että siinä ei ole KP:hen muuta eroa kuin sylinteritilavuus. Siinä on hydrauliset nostajat.
                -87:ssa varaosa-Audissa, josta kuva ylempänä, niin siinähän oikeastaan pitäisi olla kanssa KP? Siinä on raksutuksesta päätellen hydrauliset. Voiko KP:ssä olla sitten sekä että, kun vaihtuuhan muistaakseni vesipumppukin RT:ssä moottorin valmistusnumeron mukaan, eikä moottorikoodin?

                EDIT: Tulikin jo vastaus

                Comment


                  #98
                  Ei ole kattoluukkua eikä ollut alkuperäisenä oikein muutakaan. Ajalle tyypillisenä Suomi-versiona oli melkein rattikin karsittu pois liian kalliina veroa nostavana varusteena :)

                  Comment


                  • #99
                    Itseasiassa loppupään KP:tä voi olla hytikkanostimillakin. 44G-> runkonumeroisilla vaihtunee kovista hydraulisiin.
                    Moottori oli just loppupään prefaceliftistä.

                    Comment


                    • Valkoisessa on hattuhyllyllä kuulokkeiden pistoke. Ja penkinlämmittimet etupenkeissä. :)

                      Keskuslukitusta tänään tutkin, kun jäi pörisemään moottori, niin huomasin, että takaluukun sylinteriltä puuttui pätkä letkua. En keksinyt syytä, miksi se on pitänyt poistaa, mutta kun takaluukusta löytämästäni letkusta pätkäisi palasen ja laittoi paikoilleen, niin keskuslukitus alkoi toimimaan kunnolla.
                      Avasin myös ovipahvin kuskin ovesta ja napsautin lukkosylinterin vivun paikoilleen. Niin toimii nyt sitten lukot mallikkaasti. Vähän erilainen rakenne lukon tangoissa näytti olevan, mitä muutamaa vuotta uudemmissa on. Jotain tankoa oli hitsattukin, että voi tietysti johtua siitäkin erilaisuus, että oli jonkun ti-patenttitanko siellä.

                      Tulppasin op-säätimeltä letkun, kun kalvo oli tästäkin puhki. Ihme, että ei ole jo aiemmin tulpattu. Käynti parani ja enää ei niiaa kierroksilta laskettaessa käynti.
                      Mielenkiinnosta irroitin koneen käydessä lämpötila-anturin ja kone sammui heti. Johto irti koneen sai kaasun kanssa käyntiin, mutta tuntui käyvän vähän paksulla alakierroksilla. Yksinapainen anturi oli tässä.

                      Takaluukusta löytynyt hytikkapumppu ei täsmää valmistusvuodeltaan. Oletin, että se olisi viallinen, mutta se saattaakin olla ehjä, koska vaikutti suht kuivalta ja konehuoneesta löytyvä on kosteampi. -Vuotaa sen saman +-korkin alta, mistä ne tuntuu kaikki ensimmäiseksi alkavan vuotamaan. Mukana tulleessa takaluukussa (irto-osa siis) oli moottorikoodiksi merkitty WH, joka ilmeisesti 1.9. Kontissa oli myös mallimerkinnän lisäksi lätkä CD. Onko sitten tehostinta ollut 1.9:ssä, en tiedä, mutta muut mukana tulleet osat sitten sellaisesta lähtöisin.

                      Miksihän Avantissa on erilaiset takavalot kuin sedanissa? Kai ne sentään vaihtokelpoisia on keskenään? Tinttasin meinaan Avanttiin valkoisen takaluukusta löytyneen takavalon (nurkka), niin sain siitä kuoren halki. -Niin minä siinä oletinkin käyvän, kun ei mennyt paikoilleen ilman napakkaa tumautusta. :)

                      EDIT: Lueskelin valkoisen rekisteriotetta ja siinä lukee "Renkaat: 185/70R14, 165R14, vaihtoehtoinen rengaskoko 245/60SR14". Mikähän juttu tuo on? Hyvä, että ei mehut lentäneet näppikselle. :D
                      Viimeksi muokannut audiq; 27.4.2012, 04:05.

                      Comment


                      • Oma KP alkoi menneenä vuosina naputtaan jopa kuumana.. Ihan kuin pakosarja olisi ollut halki.
                        Aloin vaihtaan öljyjä tosi usein.. n.3000km..(neljä öljyn vaihtoa) naputus lakkasi. tuntuisi, että on öljyn laadusta kiinni naputukset.
                        vieläkin tekee sitä, että kun alkaa kuulua lievää naputusta. On öljyn vaihdon aika!!..=)))

                        Olisiko edellinen omistaja ajellut autolla vain, eikä vaihdellut öljyjä.

                        Comment


                          KP:ssa ei ohjata sähköllä käytännössä mitään ruiskutukseen liittyvää. Sitä ylävesiletkun yksinapaista anturia käyttää ainoastaan ISV:n boksi. Sen irrottamalla ISV putoaa pois pelistä ja palaa vasta, kun käyttää virrat kerran pois. Käynti muuttuu siis ainoastaan siitä, että tyhjäkäynti putoaa liian alas ja korjaantuu kaasua painamalla.

                          Comment


                          • Oikeastaan noin ensin oletinkin, mutta hämäsi se, että seos tuntui menevän paksulle. Sen näki jo putkesta tulevasta tavarasta. Mutta se taisi johtua sitten vain huonosta palamisesta, kun kierrokset pääsivät niin alas ilman ISV:n mukana oloa. Ja kun tukin op-säätimen alipaineletkun ja jos seos on säädetty vuodon kanssa kohdilleen, niin käy nyt letku tukittuna muutenkin paksulla joutokäyntiä.

                            RT on naputellut kylmänä jo sen kymmenen vuotta. Öljyt olen vaihdellut 5-7 tuhannen välein. Naputus ei ole ihmeemmin muuttunut vuosien aikana, mutta alunperinkin moottori vaikutti tosi puhtaalta. RF 1:stä olen käyttänyt. 5W-50:stä yleensä ja joskus 0W-40:stä. TB Diamondia meinasin kokeilla viimeksi, että josko muuttuisi naputus, mutta oli kannu Mobilia tallissa, niin kaadoin sitten sen koneeseen.
                            Viimeksi muokannut audiq; 27.4.2012, 23:32.

                            Comment


                            • Mukava lueskella tätä typ44 käyttö- ja kunnostusketjua. Itsellä on ollut 11 vuotta -85 200 tq sedan, jolla nyt takana 440tkm. Juuri vaihdettiin takasatulat ja virtalukko. Mieluummin ajelen sillä kuin mun A6:lla :-D.

                              Comment


                                Sedanin takavalo kyllä käy Avantiin, mutta toisin päin ei välttämättä. Sedanin takaluukun lukon paikka on valopaneelissa. Punaisessa Paholaisessa oli aikanaan peitetty tyhjäksi jäänyt reikä Audi-soikiolätkällä.

                                Comment


                                  Njiet. Pre-faceliftissä on molemmissa pellissä, sedanissa valopaneelin yläpuolella ja avantissa alapuolella. Faceliftissä on molemmissa valopaneelissa rekkarin oikealla puolella. Pre-faceliftin valoissa ei siis ole ylimääräistä reikää, oli ne sedanista tai avantista.

                                  Ropailin tässä oman satkun lukkoja ja enpä ole ennen tajunnut, että kahvan liipaisimelle on olemassa säätö kuinka ylhäältä ottaa kiinni. Aina elänyt sellaisessa mielikuvassa, että kun kahvaa pitää painaa mahdottoman syvälle, pitää vaihtaa kahva. Ei tarvitse, sillä tiettyyn rajaan asti saa säädettyä kuluman pois. Puhun siis nyt pre-faceliftin kahvoista. Facelifti ei enää kahvoja syökään :)
                                  Viimeksi muokannut jasso; 28.4.2012, 22:18.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja siirikonna Näytä viesti
                                    Mukava lueskella tätä typ44 käyttö- ja kunnostusketjua. Itsellä on ollut 11 vuotta -85 200 tq sedan, jolla nyt takana 440tkm. Juuri vaihdettiin takasatulat ja virtalukko. Mieluummin ajelen sillä kuin mun A6:lla :-D.
                                    Minulla tulee heinäkuussä kymmenen vuotta kuluneeksi ensimmäisen Audin ostosta. Samalla ajellaan vieläkin. Lisääntynyt vaan Audi-kanta. Kuusi näitä on nyt perheessä tällä hetkellä. :)

                                    Juu jasso, sille lirputtimelle on säätö. -88:ssa (vanhemmilla kahvoilla, uudemmalla takaluukulla) oli edellinen omistaja vetänyt jomman kumman, en muista kumman, säädön liian tiukalle takaovesta, niin lukkomekanismi veti jumiin ja olikin aika temppu saada takaovi auki, kun ei auennut sisältä, eikä ulkoa. Että ei kannata ahnehtia säädön kanssa. -87:sta pitäisikin kiristää säätöä kuskin ovesta, kun on turha välys lirputtimessa. Talvella vähän huono, jos jää märkää lunta lirputtimen ja kahvan väliin, niin ei meinaa ovi aueta.

                                    Comment


                                    • Mukavaa tosiaan seurata että muitakin typ44:n rakentelijoita täällä :)
                                      Itsellä profiilin mukainen sedan CS quattro -87, tuli taloon tammikuun lopulla.


                                      Kaikkea pientä laittoa olisi edessä, kuiva hammastanko odottaa tallissa, vuotava takaperän stefa ja takatukivarsien etuhelat nyt päällimmäisenä. Orkkis-Ronaleiden ehostus ja kuskin penkin verhoilun korjaus seuraavina. Tarkoitus pitää edelleen alkuperäisenä ja räpeltämättömänä, mittarin mukaan 283tkm menty mutta mistäs noista tietää. Yleisen kunnon ja ajotuntuman mukaan voisi vaikka pitäääkin paikkansa. KU ja manuaalikin toimii hienosti.

                                      Comment


                                      • Nätti 100:n! Ilmeisesti ei se Sipoossa myynnissä ollut Audi kuitenkaan, vaikka ensin siltä näyttikin?
                                        Saman värinen minulla ajoautona. Moikkaillaan jos törmäillään, kun näköjään samoilla nurkilla kurvaillaan. :)

                                        Comment


                                          Nuo alkaisi mahtua iän puolesta jo CMS-osastollekin. Komiata, sano!

                                          Comment


                                          • Kyllä tämä on juuri se Sipoossa myynnissä ollut ja liikkuu tosiaan samoilla seuduilla audiq:n kanssa ja kyllä morjestellaan jos vastaan ajellaan :) Tosin ajanpuutteen takia seisoo toistaiseksi kunnes saan nuo vuodot korjattua, en viitsi tippakannulla ajella ;) Moottori taas on poikkeuksellisen tiivis, ainoastaan venakopan tiiviste tihkuu hieman. Öljypohjan propusta oli joku kädetön saanut kierteet kiristettyä pilalle, juuri ja juuri sain vielä uudella pitkäkierteisellä propulla kiristettyä kiinni mutta jotain tuolle täytyy tulevaisuudessa tehdä.

                                            Tuolla loput kuvat kiesistä:
                                            http://s852.photobucket.com/albums/a...0CS%20quattro/

                                            Comment


                                            • Siistimpi noissa kuvissa kuin myyntikuvissa. Ja nuo kuvat varmaankin lähempänä totuutta.

                                              Se venakopan tiiviste kannattaa hankkia Volkkarilta. Vaikka saisikin kumisen tarvikkeen, niin yksikään hankkimani tiiviste ei ole sopinut alkuperäisiin pinnapultteihin, vaan jää kantamaan.

                                              Helicoil voisi toimia öljypohjassa. Kai ne metallimujut saa magneettikynällä noukittua öljypohjasta talteen, niin ei tarvitsisi öljypohjaa irroittaa.

                                              Hammastangon irroitukseen sellainen vinkki, että kannattaa irroittaa akunkenkä siksi aikaa, kun äheltää hammastankoa paikoiltaan. Minulla roiskaisi -88 pienet kipinät etuaisan päältä kulkevasta akkukaapelista. Silmämääräisesti tarkistettuna kaapeli oli ehjä ja en mitenkään murjonut hammastankoa aisaa vasten, mutta jostain se silti veti maihin.

                                              Comment


                                              • Kiitokset tuosta akunnapavinkistä, en taatusti olisi tullut tuota ajatelleeksi! :)

                                                Myyntikuvat tuossa oli aika huonot, vain yksi kuva ainakin silloin kun tuon bongasin tammikuun puolenvälin jälkeen. Auto oli katsomaan mentäessä paljon parempi kuin odotin vaikka kaikennäköistä pientä sanomista tuon ikäisestä tietenkin löytyy. Ostopäätös oli todella helppoa :)

                                                Comment


                                                • Audi taisi olla aika kauan myynnissä ja muistaakseni ensin ilman leimaa, jolloin oli vähän ylihintainenkin. Taisi olla sama hinta leimaamattomana ja myöhemmin katsastettuna.

                                                  Comment


                                                    Eipä nämä vanhan liiton vitoskoneet ole itsellä ainakaan koskaan öljyä valskanneet koneesta. Tehostimen kautta sitten sitäkin enemmän :)

                                                    Comment


                                                    • Ompas komia tuo Jyrin lötkö! Kelpais kyllä itellekki!

                                                      Comment


                                                        Helicoil voisi toimia öljypohjassa. Kai ne metallimujut saa magneettikynällä noukittua öljypohjasta talteen, niin ei tarvitsisi öljypohjaa irroittaa.
                                                        Jos lastuamista haluaa vältellä niin vaihtaa normaalin kuparitiivisteen sellaiseen rullattuun kupari tiivisteeseen jossa on joku massa tai ikään kuin o-rengas sisällä. Pitää jo todella pienellä momentilla.

                                                        Comment


                                                        • Sama kävi itellä mielessä, ranskalaisistahan tuollaisia tiivareita löytää. Ainoa vaan että tuollainen patentti pettää takuuvarmasti ja ilman muuta mahdollisimman vittumaisessa paikassa :D

                                                          Täytynee irroittaa öljypohja kun seuraavan kerran öljynvaihto on edessä ja hitsata sisäpuolelle uusi mutteri. Saapa samalla puhdistettua ö-pumpun sihdin ja vaikkapa tutkittua laakeriliuskojen kuntoa.

                                                          Comment


                                                          • Laitoikko kolari-Avantin paaliin vai mitäs sille kuuluu?

                                                            Comment


                                                            • Se odottaa hetkeä, jolloin on aikaa tehdä sille jotakin. Raahasin jo hitsauskoneenkin tontille, mutta hitto kun on koko ajan ollut kaikenlaista muuta puuhaa, niin ei ole kerinnyt keskittymään. Kuitenkin useamman päivän homma vaihtaa etuaisa, kone ja keulapellit. Toivon että kun saa mökkiremontin valmiiksi, niin olisi tänä kesänä vielä aikaa tehdä tuolle jotakin. Nyt on kuitenkin osat jo auton vieressä.

                                                              Viimeisen tällin vauriot ei ole kovin pahoja korjata, mutta kori on ollut kierossa jo ennestään ja tekniikka on melko huonossa kunnossa, niin ne nyt ne isoimmat ongelmakohdat on. Jätän varmaan korin kieroksi, kun ei se menoa haittaa ja jos suoran haluaa, niin helpompi ostaa suorakorinen auto, mutta toisaalta tuon kori ja alusta on ihmeen ruosteettomia, niin olisi ihan hyvä talviauto, kun huoleton ruosteiden kannalta ja kuitenkin kori jo valmiiksi pilalla, niin ei tarvitsisi surkutella suolassa uittamista.

                                                              Mitään järkeähän tuota ei ole korjata, kun ei ehjätkään paljoa maksa, mutta harrastuksena kun sen ottaa, eikä ota stressiä valmistumisesta, niin mukavaa puuhasteluahan tuollaista on elvyttää takaisin liikenteeseen. Varsinkin kun nyt on noita varaosa-autojakin jo muutama tuolle, niin ei tarvitse murehtia osien hintoja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X