Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 aiheista puuhastelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kiits. En hokannut lyhennettä.

    Comment


    • http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=164

      Tuohon ikkunareleeseen liittyen huomasin sellaisen jutun ikkunoiden toiminnassa, että ikkunat toimivat, vaikka ei ole avaimia virtalukossa. En nyt muista, että miten ikkunat toimivat heti tinauksen jälkeen, mutta ei kai niiden kuitenkaan noin kuulu toimia? Ja mistä hitosta nyt tuosta lähtee vikaa etsimään. Ilmeisesti toiminta on ollut tuollaista jo pitkän aikaa, eikä varsinaista haittaa siitä tunnu olevan. Mutta kun kyseessä on ilmeisesti vika, niin voisihan asiaa tutkia.

      Comment


      • Omassa typ44:ssa ikkunat toimivat ainakin avaimen pois oton jälkeen ensimmäiseen oven aukaisuun asti. Voisiko sieltä suunnalta mahollisesti etsiä vikaa ?

        Comment


        • Hyvä vinkki, kiitos! Aikaisemminhan oli juttua, että ikkunoiden rele on Typ44:stä tuttu.
          Mielestäni heti kolvauksen jälkeen ikkunat eivät toimineet muuta kuin virrat päällä, tai en ainakaan huomannut mitään normaalista poikkeavaa toiminnassa.Todennäköisesti ovi oli tuolloin testatessa auki.

          Ja sen tiedän, että tuon jälkeen sisävalo on ollut pois päältä, joten mahdollista sisävalon ovikytkimen vikaantumista ei huomaisi. Ovikytkimen toimintahäiriöhän voisi vaikuttaa ikkunoidenkin toimintaan?

          C4 pitäisi katsastaa ihan nyt ja tarkistanpa sisävalon toiminnan samalla, kun sen muutenkin talliin otan jarruletkun vaihtoon.

          Comment


          • Noi sähköviat on aina yhtä kivoja. Tänään teki oma kulkupeli yllärin kun ei keskuslukitus enää toiminukkaan. Ei siinä mitään, mutta mittariston toimimattomuus lopulta katkaisi kamelin selän ja jätin sitten menemättä kouluun.

            Tutkittuani asiaa oli yllätyspyllätys taas johdot oven välissä rispautuneet ja jostakin se vaan veti oikariin, joten johdot vaan kylmästi poikki. Tämä siksi, ettei oven sisällä oleva oikosulku pääse polttamaan heti uudestaan sulaketta. Uudet johdotukset on siis tehtävä.

            Jostakin syystä keskuslukituksen johtojen meneminen oikosulkuun pisti myös mittariston sulakkeen sököksi, enkä sitten aamuv*********ssani tajunnut sen olinpaikkaa. Myöhemmin löysin sen sulakkeen ja laitoin uuden, mittaristo palasi toimintaan eikä ole enään paukkunut sen sulake, kun oikosulku on poistettu. Ilman matka-, nopeus-, kierrosluku-, lämpö- ja polttoainemittaria on ikävä ajaa :). Ainoa mikä mittaristosta toimi oli sen valot ja kello...

            Comment


            • Jarruputket oli C4:ssa hyvässä kunnossa, mutta niin paljon huonommat juntturit kuin C3:ssa, että poikki piti vetää putket, kun ei kestänyt kannat vääntää, vaikka oli ihan oikea työkalukin hommaan. C3:sta lähti aikanaan yhtä vanhat putket ihan helposti irti. - Siinä oli kovempaa tavaraa juntturit. Ärsyttävän kovaa vauhtia menee kehitys taaksepäin.

              No, jarruletkut ja -putket vaihdettu eteen. Sisävalo toimii oikein ja ikkunoita ei saa virrattomiksi ovia availemallakaan. Jos kerkiää, niin käsijarrua voisi vielä vähän ihmetellä ennen katsastukseen viemistä. Fiksu kävisi ottamassa päästötkin etukäteen.

              Ai niin, vaihtelin -87:aan ja C4:seen Osramin +110% polttimot. http://www.motonet.fi/fi/tuote/43198...imited-110-12V
              On se ainakin kylmempi sävyltään. En ole oikein kunnolla vielä päässyt testaamaan. Edelliset oli vissiin jotkut +30% polttimot.

              Comment


              • C4 katsastettu. Päästöt kävin ottamassa etukäteen ja hyvä niin, kun vaati kuumaksi ajon, että heräsi katalysaattori. Lambda kiikkui sivussa, mutta CO ja HC meni lähes nollille, kun sai vaan ensin katin kuumaksi. Meinasi kyllä ensin vituttaa, kun oli vähän kaikki arvot poskellaan.
                Katsimies ei mitään valittamista löytänyt, eikä oikeastaan pitänytkään.

                Sitä ihmettelin jarruletkuja vaihtaessani, että tuossa C4:ssä on jäähdyttämättömät levyt edessä. 2,3 koneisessa piti Bilteman luettelon mukaan olla jäähdytetyt ja samat kuin kutoskoneisissa. Mitenhän asian laita on käytännössä? Bilteman luettelo vain sattui käteen, niin tuota levyn tyyppiä siitä tarkistelin, kun jäi asia vaivaamaan. Tekniikka siis AAR ja manuaali. Tuntui vähän hassulle se jäähdyttämätön levy, kun C3:ssakin on jäähdytetyt jo kaksilitraisessa.

                -87 kokeilin lisävaloihin xenon-muutossarjaa. Aika perseestä. Valokuvio on hämmästyttävän huono. Se olisi jopa hyvä, jos olisi täysin päinvastainen kuin nyt. Piti vielä sulatella vähän lisätilaa koteloon, mutta kyllä taidan halogeenit vaihtaa takaisin. Ihan mielenkiinnosta testasin, kun muutossarjan halvalla kiinasta tilasin. Olikohan se joku 17e postikuluineen. Mutta ei se tuosta hinnasta nyt jäänyt onnistuminen kiinni. Se oli vähän erikoista, että FF200:siin on xenonmuutossarjoja asennettu ja on kerrottu, että miten ne sinne saa survottua, mutta kukaan ei ole muka huomannut, että valokuvio on ihan järkyttävän huono.
                Viimeksi muokannut audiq; 7.2.2014, 14:27.

                Comment


                • Mikä niitten levyjen halkaisija on? C3:ssahan levyt on perusmallissa halkaisijaltaan vaan 256 milliä ja jäähdytetyt (paitsi ihan karwalakit, esim 1,8). C4 koppaseen tarjoaa ainakin vagcat 288 millistä levyä jäähdyttämättömänä (perusmallit) ja jäähdytettynä (kutoskoneet). Eli voipa ne levyt olla ihan oikeet sinne.

                  Omassa lähivalot on nyt releytetty ja pitkät jätin ilman, kun valoteho parani jo huomattavasti pelkällä valojen maadotuksen uusimalla. Polttimot on mitkä lie, jos noilla 110 % polttimoilla saa oikeesti vielä lisää tehoa valoihin niin voishan niitä itekki kokeilla.

                  Comment


                  • Voisi hyvin olla 288. On silmämääräisestikin aavistuksen isompi kuin C3:ssa.

                    Polttimot tilasin ebaystä. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...ed+h4&_sacat=0
                    Releytykset on tehty jo vuosia sitten ja tosiaan vanhat polttimot oli muistaakseni +30%, niin ei alkutilannekaan ihan himmeimmästä päästä ollut. Kun vaihtoi ensin toiselle puolen polttimon, niin oli sävyssä ja kirkkaudessa ihan selkeä ero. Ajossa ero on havaittava, mutta ei erityisen iso. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa mitään.

                    Comment


                    • Todennäkösesti omassa ajokissa on ihan perus H4-kötöstykset. Oletusta tukee ainakin se, ettei ajovalopolttimoita ole tarvinnu vaihtaa ikinä minun aikanani. Toki ehkei se 1 1/2 vuotta ole niin pitkä aika polttimoille.

                      Jos polttimot porsii niin sitten kirkkaampaa tilalle. Nykyisillä releytetyillä valoilla jo pärjää, mutta paremmat voisi olla. Alunperin varsinkin lähivalot olivat aivan kauheat.

                      Ootko muuten uusinu ajovalojen maadoituksia? Alkuperäset maadotusjohdot kun on aika heppoiset, niin tekemällä uudet maajohdot paksusta johdosta sai lisää kirkkautta ajovaloihin. Sen huomasi varsinkin pitkistä valoista, joita en releyttänyt vaan tein vaan uuden maadoituksen. Katosi sillä kellertävyys pitkistä valoista.

                      Comment


                      • On maadoitukset uusittu. Paksuilla johdoilla ja kaikki on tuplana. Eli mikään yksittäinen vika releytyksissä ei voi pimentää koko keulaa. Aika paljon meni johtoa/muita tarvikkeita, kun teki kaiken tuplana, mutta ei releytystä voi mielestäni hyvin muuten tehdä.

                        Comment


                        • 548tkm huollon suoritin -87:aan. Öljyt vaihdoin, vähän imuroin lattioita ja pyyhin pölyjä sisäpinnoilta. Täytyy vielä pissapoika täyttää, niin josko tuo taas nöyrästi kuljettaisi. Vähän tylsä harrasteauto, mutta en minä taida vieläkään noihin uudempiin, kun pitäisi päästä kulkemaankin.

                          Mutta sehän se hassu, kun Avantilta kävin kyselemässä, että lähdetäänkö suureen maailmaan, niin sehän oli ihan innoissaan. Avant pääsi sitten viimein Espooseen asti takaisin (trailerikyydillä tosin) ja siitä sitten samoilla vauhdeilla jatkettiin eteenpäin. En tiedä mitä tapahtuu, mutta nyt on ainakin hitsauskone samalla tontilla Avantin kanssa. Jonkun verran Avantilla ajelinkin ja ihmeen hyvin toimi niinkin kauan seisoneeksi ja kovia kokeneeksi. Ajattelin vaihtaa Avanttiin etuaisaa vähän matkaa, kun tässä tulee sopiva hetki. Siitä sitten hiljalleen keulapeltejä uusien eteenpäin. Keulapellithän minulla jo on olemassa.

                          Comment


                          • Pitäis itekki kohta tehä 343 000 kilometrin huolto :). Rummut pitäisi jostain tilata, vaikuttaa olevan suht loppu.

                            Kunnioitettavan työn kyllä teet jos sen avantin saat vielä sen kolarin jäljiltä takasin ajoon ja liikenteeseen.

                            Comment


                            • Vaihdoin rummut -87:aan jossain 500tkm:ssa. Millin verran olivat kuluneet yli maksimin. Milli taitaa olla kulumisvaraa uudessa. Hyvin ne toimi, mutta mittaus osoitti, että vaihtokunnossa.
                              Rummut ei kovin kalliita olleet, mutta uudet eivät olleet aivan suoria. Ajan kanssa ovat suoristuneet. Ei paljoa heittoa ollut, eikä jarrupenkissä näkynyt, mutta huomasi kun vertasi vanhoihin, että vähän meinaa täristää kovemmassa jarrutuksessa.

                              Comment


                              • Katsimieskin ihmetteli, että mitäs sitä tähän aikaan ollaan liikenteessä, vaikka ei oltu normaalista kuin kaksi viikkoa etuajassa. Katsastustarkistuksessa hitsuutin samalla pienen palan etulokasuojan kanttiin, mutta varsinaisesti se ei katsastukseen liittyvä korjaustoimi ollut.

                                Takajarruista puhalsin jarrupölyt pois ja huomasin pakoputken kannatinkumin murtuneen poikki. Ei löytynyt tallista kuin valmiiksi murea kumi, niin lopullinen korjaustoimenpide on vielä suorittamatta. Puuilon hyllystä löytyi vastaava yleismallin O-renkaan muotoinen kannatinkumi. Jostain syystä yhden kannakkeen kumina on sellainen ollut aina ja sellainen siihen tuntuu paremmin sopivankin kuin se virallinen VW/Lada-kannatinkumi.

                                Tänä vuonna oli niin paljon muuta ohjelmaa tässä, että jäi pissapoikakin katsastukseen täyttämättä. Perinteinen sisä-/ulkosiivous vahoineen ja muine hoitoaineineen tuli kuitenkin tehtyä. Höyryimuri on lainassa muualla, niin siltä osin täytyy ehkä jatkaa sisäsiivousta vielä myöhemmin. Katsastuksessa ei tänä vuonna yllätyksiä tullut ja puhtain paperein tuli uusi ote. 550833km tuli kilometrilukemaksi tarkastuslappuun. :) Vaikka ihmeempiä kunnostuksia ei katsastukseen tehty, niin ei Audi silti heitteillä ole. - Ja monestihan nuo minun ropailut on jotain taka-akselin kiillotusta tai vastaavaa urpoilua, joka ei varsinaisesti tekniseen kuntoon vaikuta millään tavalla.

                                Jos kelit suo, niin koitan jatkaa maalausjuttuja vielä syksyn aikana. Olisi värimassa ja lakka olemassa ja vanhenemassa purkissa, niin hiton hyvä olisi saada konepelti maalattua. Ei vaan oikein aika riitä kaikkeen. :/

                                Comment


                                • Ne pakoputken kannatinkumet on virallisina vähän sellaisia, että tuppaa varsinkin tarvikkeena murentua parissa vuodessa. Usein jokin ihan muu kumihärpäke ajaa asiansa paremmin. Siitä syystä en noita nykyisiä ole viittinyt uusia vaan uusimisen vuoksi, vanhat kestäköön niin kauan kuin kestää.

                                  Rummuista puheen ollen tilasin omaan "ajoneuvokseen" ennen katsastusta taakse ihan Aten takajarrurummut ja Ferodon jarrukengät. Ei kestäny kuin 3 viikkoa toimitus (!) ja heti tuli takajarruihin 0,3 kN per puoli lisää tehoa (verrattuna aiempaan katsastukseen ja toki sylinterit vaihdoin myös). Ja on pyöreät rummut! Pientä hutilointia oli omassa katsastuskuntoon laitossa kun en huomannut lisäjarruvalon toimimattomuutta. Leima tuli kuitenkin kilometrimäärällä 346 886 ;D.

                                  Onko siitä konepellistä lähtenyt lakat kävelemään? Ei olisi ensimmäinen tapaus.

                                  Comment


                                  • Olen tietoinen nykykumien heikosta laadusta. Purkuautoista olen koittanut ottaa kannatinkumeja talteen, mutta joko ne on käytetty, tai sitten ne on hyvässä tallessa. Walkerin VW-kannatinkumeja hankin viimeksi ja niiden laatu ei ole vielä selvinnyt. Tämä poikki mennyt on ollut paikoillaan jo ostaessani Audin 2002.

                                    Rummut olen vaihtanut muistaakseni 500000km huollossa. Ne ei olleet kyllä ihan suorat, mutta ovat suoristuneet ajossa. Rumpuosastolla menee muutenkin todella hyvin, kun jarrukilvet on hapotettu ja maalattu, jousisarjat, säätökiilat, sylinterit ja kengät uusittu. Lisäksi tietysti rumpujen kanssa vaihtui laakerit ja myöhemmin vaihdoin vielä napatapit. Eli kaikki on uutta tai uutta vastaavaksi kunnostettua. :)

                                    Lakka tosiaan irtoaa. Pelti on joskus maalattu ja sen kymmenen vuotta minullakin pysyi hyvin kiinni ja sitten yhtäkkiä alkoi irtoilemaan sieltä sun täältä. Ajatus on ottaa varaosa-Audista alkuperäismaalissa oleva vedenvihreä pelti, jonka maalaisi sitten ulkopuolelta met.siniseksi. Sen verran vähän värieroa kuitenkin, vaikka ei ne ole sinnepäinkään, että oletan ettei värieroa edes huomaa kukaan. Ja onhan sisäpuolella fylli peittämässä.

                                    Napatapista tuli mieleen kysymys. Vaihdon jälkeen olen alkanut miettimään, että onko asennolla väliä? Oletan että se on vain sorvattu tappi, mutta teoriassahan sillä pystyisi säätämään pyöräkulmia. Taka-akselin vaihdon jälkeen kun Audi muuttui aavistuksen levottomammaksi. Mäntsälässä olen uhonnut käyväni jo vuosi sitten syksyllä tarkistuttamassa kulmia, mutta useammat vastoinkäymiset muissa jutuissa laittoi siirtämään ja siirtämään tätä suunniteltua tarkistusta/säätöä. Omaa saamattomuutta, joka ottanut päähänkin. :(

                                    Comment


                                      Eikös siinä ole epäkeskeinen pulttijako ?

                                      Comment


                                      • Mielestäni oli jonkin verran mahdollisuuksia pyöritellä napatappeja. Ja eikös ne käy molemmin puolin, eli sama varaosanumero? Sen huomioin taas rumpua irroittaessani, että sokan reikä osoittaa eri suuntaan kuin aiemmin vanhan tapin ja akselin kanssa. - Siitä tämä kysymyskin tuli taas mieleeni. Audiinhan vaihdoin koko taka-akselin, kun auto piti olla ajossa ja kunnostelin irtoakselia iltapuhteina. Sekin silloin hapotettiin ja maalattiin. Tapit on samassa asennossa kuin vanhan tilalle vaihdetussa akselissa ne oli, mutta eri asennossa kuin auton alkuperäisessä akselissa.

                                        Comment


                                        • Kaikki hajoaa aikanaan? Nii-i, talven aikana on kytkinpolkimeen tullut ylimääräinen sentti tyhjää liikettä. Tilasin pääsylinterin korjaussarjan ja työsylinterille menevän letkun. No, letku oli väärä, eikä korjaussarjakaan sopinut sylinteriin. Yhden kumin kuitenkin sain sopimaan ja vanha näytti hieman kulahtaneelta. Muut pääsylinterin kumit olivat ihan virheettömän näköisiä.

                                          Letkua ei kahdesta yrityksestä huolimatta löytynyt ja vanha oli putsauksen jälkeen ihan fiksun näköinen, niin laitoin vanhan takaisin. Putken tein uusiksi ja se onkin ollut korjauslistassa jo kymmenen vuotta. Oli hyvä, että en ole hosunut asian kanssa. :)

                                          Vanhat nesteet oli todella paskaiset ja en edes kehtaa tunnustaa, että ne oli edellisen omistajan 15 vuotta sitten vaihtamat. - Piti vaihtaa samalla kuin se putki...
                                          Saattaa olla työsylinterissäkin alkuperäinen ongelma, mutta koska se on äskettäin, eli 15 vuotta sitten vaihdettu, niin kokeillaan ensin näillä eväillä. Nesteet on nyt takuulla kirkkaat. Paineilman kanssa ilmasin ja on se perseestä hommana. Aika kovalla paineella saa painaa jarrunestesäiliöön, että tulee neste nopeammin ulos kuin ilmakuplat kiipeävät ylös. Vajaan 1 barin paineella ilmasin. 0,5 bar oli liian vähän.

                                          Nyt on kytkinpoljin ainakin tuntunut hyvältä ja on selkeästi keveäliikkeisempi kuin aiemmin. Työsylinteriä muutaman kerran kopauttelin ja sain sen liikahtamaan, joten se saattaa lähteä nyt tarvittaessa isommitta tappeluitta irti. Vaihdellaan se vielä, jos vielä tulee tyhjää liikematkaan. Varaosa-Audissa olisi ollut ehjät sylinterit ja saahan uusia vielä kaupastakin, mutta ajattelin, että kun on hoonit ostanut ja korjaussarjoja saa, niin korjattavaksihan nämä on tehty. Niin kuin jo kerroinkin, niin se korjaussarja ei sopinut ja lisäksi oli se hoonikin mennyt rikki, että ei ne aina hommat suju ihan niin kuin alunperin kuvittelee.

                                          Tämä oli kuitenkin aika iisi homma nyt, kun viimeksi vaihdoin molemmat sylinterit veljen quattroon tien päällä 200km päässä omasta tallista ja työkaluvarastoista. :)

                                          Comment


                                            Nesteet harvemmin vaihtuvat tuosta kytkimeltä, kun jarrunesteitä vaihtelee. Joutuu läpi valuttamaan tms. Niin se ilmaus, eikö muuten onnistunut?

                                            Comment


                                              Kytkimen ilmaus osaa olla kyllä melko hanurista. Itse kokeilin niin perinteisin menetelmin, kuin alipaineella. Vasta säiliön ylipaineistus teki tempun ja tekikin sitten nopeasti ja helposti. Ehdottomasti suositeltavin tapa. Omassa tapauksessa painetta ei kyllä paljon tarvinnut, olisiko ollut 0,5 bar rajoitettu ja venttiilikin vuosi juuresta.

                                              Comment


                                              • Tämä ei meinannut ilmaantua 0,5 barin paineella. Oli vähän jännän tuntuinen, kun nestettä kun alkoi tulemaan-tulemaan, niin sitten säiliö tyhjeni reippaalla tahdilla, mutta säiliö ei joka paineistus lähtenyt tyhjentymään samalla reippaudella. Jos se hyvä tahti olisi ollut aina päällä, niin pienempikin paine olisi varmasti riittänyt. Saattoi laittaa ensimmäisissä ilmauksissa vastaan pullo, johon nestettä keräsin, kun siinä oli aika tiukka sovitus letkulle, eikä pullossa ollut ilmareikää. Perinteisellä tavalla ilmaa falskaa riittävästi, mutta nyt saattoi alkaa ahdistamaan.

                                                Paineensäädin on kyllä halvimmasta päästä, että en tiedä sen mittarin luotettavuudesta, mutta samaa säädintä käytän maalatessa. Säiliö näytti silmämääräisesti pitelevän vielä varmuudella itsensä kasassa säätimen näyttäessä 1 barin painetta tai vähän alle.

                                                Perinteistä tapaa kokeiltiin toimivaan kytkimeen ja jostain syystä parilla painalluksella kytkin katoaa. Sama oli aikanaan veljen 100:n kytkimen kanssa. Painettiin siis kytkin pohjaan ja avattiin ilmaruuvi. Voisi olla parempi avata ensin ilmaruuvi ja vasta sitten painaa kytkin pohjaan. Toisaalta vaikea kuvitella, että Audissa saisi millään perinteisen tyylin variaatiolla kytkimen ilmattua? Jossain Ladassa ja muussa on toiminut kytkimessä ihan perinteinenkin tyyli. Veljen Audia ilmattiin aikanaan ilman paineensäädintä, kun tosiaan auto oli tien päällä. - Se oli jännää hommaa, kun kahvan takana on 10 barin paine, niin sai olla etusormen kanssa tarkkana. :)

                                                Ilmauskorkkini on tehty säiliön korkista ja siinä on letkun päässä sisärenkaasta leikattu venttiilivarsi. Hyllyssä olisi venttiilivarsiakin parannella tuota jo aika vanhaa pikapatenttiani.

                                                Comment


                                                  Jos siellä on edes vähän tavaraa sylintereissä, niin olen onnistunut ilmaamaan ihan pumppaamallakin. Mahdollisesti alku onnistuu myös odottamalla ilmanippa auki, että painovoima hoitaa homman. Ikä ja terveys siinä toki menee :)

                                                  Ite olen ottanut aina renkaasta paineen. Barin painetta on tullut aina käytettyä.

                                                  Se kytkimen letkulähtö on vaan niin pirun ylhäällä säiliössä, että sitä saa täyttää todella tiheään. Käytännössä se pitää täyttää täysin piripintaan. Muuten vetää helposti uutta ilmaa sisään.

                                                  Comment


                                                  • Kyllä, ja säiliön sisällä olevat välilevyt vielä hankaloittavat säiliön täyttämistä piripintaan. :)

                                                    Nesteiden vaihdosta jatkan vielä sen verran, että ei tule väärinkäsitystä, niin jarrunesteet on kuitenkin vaihdettu melkeinpä ajallaan jokusen vuoden välein. Että se on ainoastaan tuo kytkimen piiri, kun on jäänyt vähemmälle huomiolle.

                                                    Pitänyt tosiaan monta vuotta vaihdella se putki ja samalla sitten nesteet, mutta ei ole saanut aikaiseksi, kun ei se putki ihan loppu kuitenkaan ollut. En tiedä viisastuinko asian suhteen, mutta voin ainakin suositella muitakin vaihtamaan kytkimen piirinkin nesteet jarrunesteitä vaihtaessa.

                                                    Kuuluuko muuten huolto-ohjelmaan kytkimen piirin nesteiden vaihto jarrunesteiden vaihdon yhteydessä? Tuskin?

                                                    Comment


                                                      Tuskin. Kytkimen kanssa kun ei ole ongelmaa nesteiden kiehumisesta vaikka olisi kosteutta seassa.

                                                      Comment


                                                        Ei ne kiehumaan ala mutta kyllä se vanha neste siellä muotoaan muuttaa, ohessa muutama kuva vm. 87 sylinteristä. https://www.dropbox.com/sc/0x9j8jm85...tQ-fyzcwuCsa#/

                                                        Comment


                                                        • Hyi yök! Avaamassani oli männän varressa lakkaantunut ohut kakkakerros ja toinen tiivistekumi oli muuttanut muotoaan. - Aapon ylärivin kuvissa oikealla urassa näkyvä tiiviste siis. Tuota alarivin kuvassa näkyvää ohutta "prikkaa" en muista nähneeni. Kun ei muista noita prikan takana männässä olevia reikiäkään, niin se on ollut varmaankin paikoillaan. Toivottavasti. :) Minulla jäi kunnostusprojekti vähän vajavaiseksi ja kesken, kun ei se korjaussarja sopinut. Sylinterin hoonasin ja paskat putsailin kuitenkin.

                                                          Comment


                                                          • -87:n paineasetelma menetti elämänhalunsa tänään.
                                                            Ei ole kovin pitkäikäinen ollut, kun muistelen edellisen omistajan vaihtaneen kytkinsarjan noin 120tkm sitten, kun häntä häiritsi kytkinpolkimen Volkkarimainen toiminta.

                                                            Ajattelin että jos vaihtaisi vähemmän ajetun laatikon samalla, kun laatikon joutuu kuitenkin irroittamaan. Varaosa-Audissa on laatikko paikoillaan ja myyjä vannoi sen olevan äänetön. Eli sen irroituksesta kannattaa varmaankin aloittaa.

                                                            Mistähän kannattaisi osia kysellä? Onko siis kukaan tehnyt hintavertailua viime aikoina? Sachsin kytkinsarja siellä tietääkseni on ollut ja ilo ei ollut kovin pitkä, niin siinä mielessä en tiedä miten eri valmistajan sarjoihin pitäisi suhtautua. Tietysti sekin vaihtoehto, että ottaa varaosasta sen alkuperäisen paineasetelman. Jotenkin luotan noihin museoikäisiin alkuperäisosiin enemmän kuin tämän päivän "merkkiosiin".

                                                            EDIT: Siitä pitikin kysymäni, että mitäs tuo vaikuttaa kytkinsarjaan, kun moottori on RT, eikä alkuperäinen? Kytkinsarja vaihtuu juuri toiseksi siinä kohtaa. Autohan on -87 ja moottori -88 tai -89.
                                                            Viimeksi muokannut audiq; 3.6.2015, 00:09. Perustelu: Lisätty tekstiä.

                                                            Comment


                                                              Laatikko määrää levyn boorin ja vauhtipyörä sen halkaisijan. Samoin asetelma vauhtipyörän mukaan. Jos vauhtipyörää ei ole vaihdettu toiseen moottorin kanssa, voinet huoletta käyttää alkuperäisiä. Sitä en nyt tältä istumalta osaa mennä sanomaan, onko niissä vauhtipyörissä jotain eroa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X